CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
CSS Electronics, CANedge1. En katsonut tarvitsevani telemetriikkaa. 299€ plus verot. Tanskasta. Kaapeli 30 ja 32GB muistikortti vähän lisää. Otin senkin sieltä kun noiden sopivuuden kanssa on tullut tapeltua. Hieman siinä oli huuli pyöreänä alkuun mutta nythän se jo valkeni. Sanotaan nyt että pikkaisen pitänee nörtin vikaa olla. Halvempikin löytyy, mutta tämä on uusinta sukupolvea RTC:llä. (Real Time Clock). Kun on aikaleima, saa mitattua vaikkapa nyt kiihtyvyyttä tosioloissa. Eikä rullien päällä jossain vakiolämpöisessä tilassa, minun mielestäni tämä kertoo enemmän kuin dyno, mutta sehän on tietysti mielipidekysymys.
Lähes plug and pray.
Ja mitäs siinä sitten, gonfiguraatio kuntoon ja antaa kerätä dataa. Ohjelmat ilmaisia.
Voi siis jättää kiinni porttiin, kulutukseksi luvataan alle watti. Saa tehtyä triggereitä, että ei tallenna seisontaa. Ym. Jos vaikka sattuu olemaan joku satunnainen vika.
Onhan noita sitten todella paljon muitakin, mutta tämä vaikutti laadukkaalta.
Lähes plug and pray.
Ja mitäs siinä sitten, gonfiguraatio kuntoon ja antaa kerätä dataa. Ohjelmat ilmaisia.
Voi siis jättää kiinni porttiin, kulutukseksi luvataan alle watti. Saa tehtyä triggereitä, että ei tallenna seisontaa. Ym. Jos vaikka sattuu olemaan joku satunnainen vika.
Onhan noita sitten todella paljon muitakin, mutta tämä vaikutti laadukkaalta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Niin se cooleri, tuollainen tuli.

Ahtolämmöt putosivat noin 22 astetta verrattuna vakioon täyskaasuvedolla. Ennen 50, nyt 28. Starin mukaan sivusilmällä vielä tämä.
Pieni komplikaatio, konepellin tuulihaka ei mahdu, pitää muuttaa.

Ahtolämmöt putosivat noin 22 astetta verrattuna vakioon täyskaasuvedolla. Ennen 50, nyt 28. Starin mukaan sivusilmällä vielä tämä.
Pieni komplikaatio, konepellin tuulihaka ei mahdu, pitää muuttaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 3870
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »
Hiukan siihen testerin logaukseen auttaa kun kehitys tiedosta laittaa käppyrän piirron päälleeMJPfin kirjoitti:Loggaaminen on yksi tärkeitä ominaisuuksia vianhakuun yms. Ja mersu voisi otta oppia volkkarin vcds tiedon keruusta. Se toimii ja on helppo valita mitä haluaa. Näytteenotto väli on siedettävä eikä niin kuin starissa kerran kuun kierrossa joku numero vilahtaa ruudulla.
Mites toi aparaatti, hinta ja käytettävyys?
käppyräst helpompi katsoa kuin kerran vilahtavast numerosta
. .
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Paino sanalla hiukan. Ja saa sen tallennettuakin. Mutta ongelmana on ensinnäkin löytää logattava arvo ja sitten myös skaalaus. Ei siinä auta kuin yksi kerrallaan jos logattavilla arvoilla on eri skaala.FinlandMerceds kirjoitti:Hiukan siihen testerin logaukseen auttaa kun kehitys tiedosta laittaa käppyrän piirron päällee
käppyräst helpompi katsoa kuin kerran vilahtavast numerosta
. .
Huono on se.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu näinhän se on mutta ei se kyllä paljoa sitä paranna, itse kun haluaisin pari kolme arvoa samaan niin eihän sitä lue enään pirukaan.FinlandMerceds kirjoitti:Hiukan siihen testerin logaukseen auttaa kun kehitys tiedosta laittaa käppyrän piirron päälleeMJPfin kirjoitti:Loggaaminen on yksi tärkeitä ominaisuuksia vianhakuun yms. Ja mersu voisi otta oppia volkkarin vcds tiedon keruusta. Se toimii ja on helppo valita mitä haluaa. Näytteenotto väli on siedettävä eikä niin kuin starissa kerran kuun kierrossa joku numero vilahtaa ruudulla.
Mites toi aparaatti, hinta ja käytettävyys?
käppyräst helpompi katsoa kuin kerran vilahtavast numerosta
. .
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu tuo käppyrän piirto edes hieman auttaa kun nöyteenottotaajuuskin on parempi kuin normaalin mittausnäytön '1 lukema sekunnissa' jolloin koko näytöllinen päivittyy ehkä 10s väleinMJPfin kirjoitti:Juu näinhän se on mutta ei se kyllä paljoa sitä paranna, itse kun haluaisin pari kolme arvoa samaan niin eihän sitä lue enään pirukaan.FinlandMerceds kirjoitti:Hiukan siihen testerin logaukseen auttaa kun kehitys tiedosta laittaa käppyrän piirron päälleeMJPfin kirjoitti:Loggaaminen on yksi tärkeitä ominaisuuksia vianhakuun yms. Ja mersu voisi otta oppia volkkarin vcds tiedon keruusta. Se toimii ja on helppo valita mitä haluaa. Näytteenotto väli on siedettävä eikä niin kuin starissa kerran kuun kierrossa joku numero vilahtaa ruudulla.
Mites toi aparaatti, hinta ja käytettävyys?
käppyräst helpompi katsoa kuin kerran vilahtavast numerosta
. .

Juu tämä skaalaushan se ongelma on... yksi arvo vaihtelee 0-1 välillä, toinen 0-2000 välillä ja ohjelma näyttää tietenkin ne samassa 0-3000 kuvaajassa...
Saiko tuon kuitenkin tallennettua jostain datana (ei kuvaajana)? En ainakaan muista vanhalla 2010 ohjelmistolla, tuosta 2019 softasta en ole katsonutkaan.
Sori Tuikun threadin sotkemisesta, tämän muutaman viestin ketjun voisi siirtää johonkin stariongelmat alle tms...

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
W204 220CDI vm. 2012 (orig. 170 hv) syöttää nyt arviolta 250/550 ja vaihteiston luistoa vähennetty. Ohjelma ketjun aloittajan käsialaa. Vaihteiston toiminta mielestäni loogisempaa, ei vaihda turhaan liian pienelle ja auto reagoi nyt kaasuun huomattavasti herkemmin läpi koko kierrosalueen. Tehonlisäyksen huomaa, mutta mielestäni parantunut vaihteiston toiminta ja kaasunvaste on se merkityksellisempi muutos, ainakin minulle. Kulutuksesta en vielä osaa sanoa, varmaankin laskee kunhan malttaa ajella nätisti.
Kokonaisuudessaan todella hyvätoiminen paketti, olen enemmän kuin tyytyväinen. Olisinpa tehnyt aikaisemmin. Suurkiitos Tuikku ja Turbotehoa Parola / Aki Uppa.
Kokonaisuudessaan todella hyvätoiminen paketti, olen enemmän kuin tyytyväinen. Olisinpa tehnyt aikaisemmin. Suurkiitos Tuikku ja Turbotehoa Parola / Aki Uppa.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 15.01.2014 20:37
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viesti Kirjoittaja kaksnollakolme »
Minne tuikutukseen länsisuomen / pohjanmaan alueella? Potilas on facelift w204 om651 yhdellä ahtimella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kuun lopusta alkaen minut tavoittaa Lapualta, jos se olisi lähempänä.
Kuun lopusta alkaen minut tavoittaa Lapualta, jos se olisi lähempänä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Olen talvilomalla Tammikuun loppuun.
Helmikuun alusta minut tarvittaessa tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voi yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Olen talvilomalla Tammikuun loppuun.
Helmikuun alusta minut tarvittaessa tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voi yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
TPLtre kirjoitti:Niin se cooleri, tuollainen tuli.
[ https://img.aijaa.com/b/00937/14870743.jpg ]
Ahtolämmöt putosivat noin 22 astetta verrattuna vakioon täyskaasuvedolla. Ennen 50, nyt 28. Starin mukaan sivusilmällä vielä tämä.
Pieni komplikaatio, konepellin tuulihaka ei mahdu, pitää muuttaa.
Onko tämä OM648 keulille laitettu?
edit: Eipä ollutkaan kuin OM642...ja ei W211.
W211 320 cdi OM642
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:.
Noin 320hv ja ~800nm, niistä lähtee.
Ei tarvi pumppua vaihtaa, ahtoputken lähtö ahtimelta taas pitää.
Kunnossa olevan voimansiirron pitäisi kestää.
Hiukkassuodattimen joutuu tyhjäämään, katti voi jäädä.
Mieluiten neljän baarin mappi, vähintään kuitenkin kolmen.
Kunhan vaan tekniikka on kunnossa niin ohjelmointi on helppo juttu.
Tässä suunnittelen, että kummasta otan vähän voimaa (648 vai 642) ja huomattavasti helpompaa taitaa olla 648, kun ei ole edes DPF:ää (7/2003). Eli Downpipeen ei tarvitse kajota, kun vain käyttää ahtimen Murolalla ja isompi cooleri ja MAP ja ohjelma. Muutenkin tuo kurahaara tuntuu, että on niin työmaa ja sekava laitos verrattuna tähän suoraan kuutoseen, että parempi antaa olla vakiona.
W211 320 cdi OM642
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
jokojoko on kokemusta kuvaa tietoo?Ollikola kirjoitti:okvp kirjoitti: Eli pakosarjoihin ei ole mersulta tullut muutoksia ja 2015 vuotisissakin ne murenevat? Ebaysta näyttäisi saavan Sloveniassa tehtyjä rosteriasia 340€ tiivisteineen ja pulttteineen...
Ite meinasin laittaa tilaukseen nuo ebayn ens viikolla. Täytyy laittaa kuvia kuhan paketti saapuu ja tarinaa sopivuudesta kuhan loma alkaa ja kerkee asentaa.


W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oma S205 220CDI -15 kävi optimonnissa alkuviikosta. Penkitys ennen optimointia antoi tulokseksi ~190hp/400Nm ja optimoinnin jälkeen 235hp/490Nm.
Auton käytös muuttui kyllä aivan täysin ja meno on varsin vaivatonta. Voin kyllä varauksetta suositella jos joku miettii tehdäkö optimointia vai ei.
Kiitokset vaan Tuusulaan Motorbitille ja Pekalle.
Auton käytös muuttui kyllä aivan täysin ja meno on varsin vaivatonta. Voin kyllä varauksetta suositella jos joku miettii tehdäkö optimointia vai ei.
Kiitokset vaan Tuusulaan Motorbitille ja Pekalle.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
CLK 320cdi -09 kävi viikolla Parolassa, selkeä muutos parempaan monilta osin ja nyt pitäis olla 285hp/650Nm.
Kehut ja kiitokset Turbotehoa / Tuikku
Kehut ja kiitokset Turbotehoa / Tuikku

W209 320CDI -09
W203 220CDI -03
W208 230K -00
Star C4 käyttäjä
W203 220CDI -03
W208 230K -00
Star C4 käyttäjä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 20.10.2013 18:03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viesti Kirjoittaja ossipuolakka »
Sellainen kysymys kun on jo pitempään houkutellut oman W204sen ohjelmointi. Kyseessä 220cdi om646 manuaalina, 2009 vuosimalli. Olen ymmärtänyt että juuri tämän kyseisen mallin viritys ei ole ihan niin yksinkertaista että auto piuhanpäähän ja ohjelma sisään, vaan että pitää tehdä ecun piirilevylle fyysisiä muutoksia. Oliko tämä näin ja mitä mieltä kyseisen potilaan piristämisestä. Autolla ajettu nyt 215tkm ja tarkoitus olisi pitää itsellä vielä pitempään eikä viitsisi lisätehoa havitella jos se tarkoittaa todennäköisiä ongelmia muuten niin vähävikaiseen laitteeseen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Asiantuntijat vastaavat tähän varmaan asiantuntevasti, mutta ei kai sentään mitään fyysisiä muutoksia piirilevylle tarvita. Useat ecut vaativat kuitenkin sen, että ohjelma luetaan ja kirjoitetaan BDM-portin kautta ja se sijaitsee piirilevyllä. Eli pitää tehdä kuoreen pieni aukko portin kohdalle, että saa sinne adapterin kiinni. Ja joka sitten liimataan umpeen.
Nelikot menevät portista, mutta eivät ainakaan kaikki muut.
Manuaalissa on kaksoismassa vauhtipyörä ja se voi olla riski ellei ole hyvässä hapessa ja lisätään vääntöä. On vähän kallis korjata, mutta en muuta riskiä näkisi.
Kai se on disclaimer lisättävä kun internetissä ollaan: Kai sen nyt jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää, että minkään mekaniikan kestävyys ei sillä parane, että kuormitusta lisätään. Tämä on jokaisen itse harkittava paljonko on hauskuudesta valmis maksamaan. Jos minulta kysytään, niin kyllä, otan riskin edelleen.
Nelikot menevät portista, mutta eivät ainakaan kaikki muut.
Manuaalissa on kaksoismassa vauhtipyörä ja se voi olla riski ellei ole hyvässä hapessa ja lisätään vääntöä. On vähän kallis korjata, mutta en muuta riskiä näkisi.
Kai se on disclaimer lisättävä kun internetissä ollaan: Kai sen nyt jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää, että minkään mekaniikan kestävyys ei sillä parane, että kuormitusta lisätään. Tämä on jokaisen itse harkittava paljonko on hauskuudesta valmis maksamaan. Jos minulta kysytään, niin kyllä, otan riskin edelleen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 20.10.2013 18:03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viesti Kirjoittaja ossipuolakka »
Sitä tarkoitin noilla ongelmilla että onko juuri kyseisessä mallissa jotain erityistä mikä antautuu pienen piristyksen seurauksena. Se on tiedossa ja selvä asia että kestävyys ei ainakaan parane tehon lisääntyessä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tänään juurikin w204 2009 ohjelmoineena 200cdi manuaali meni obd portista oikeella työkalulla.. Autotunerilla menee obd ja ei tarvii ecua availla delphin cdr.11ossipuolakka kirjoitti:Sellainen kysymys kun on jo pitempään houkutellut oman W204sen ohjelmointi. Kyseessä 220cdi om646 manuaalina, 2009 vuosimalli. Olen ymmärtänyt että juuri tämän kyseisen mallin viritys ei ole ihan niin yksinkertaista että auto piuhanpäähän ja ohjelma sisään, vaan että pitää tehdä ecun piirilevylle fyysisiä muutoksia. Oliko tämä näin ja mitä mieltä kyseisen potilaan piristämisestä. Autolla ajettu nyt 215tkm ja tarkoitus olisi pitää itsellä vielä pitempään eikä viitsisi lisätehoa havitella jos se tarkoittaa todennäköisiä ongelmia muuten niin vähävikaiseen laitteeseen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
220cdi,ssä on jo kestävämpi kytkin/vauhtipyörä paketti.
Voimansiirrto ja moottori kunnossa ollessaan kestää kyllä sen, mitä ko moottorista suosiolla vetoja lähtee.
Joillakin työkaluilla ohjelmiminen onnistuu obd-portin kautta, toisilla taas pitää moottorinohjain irroittaa ja kantta käyttää auki.
Ohjelmointitapaa tärkeämpää on se, että onko ohjaimeen mitään järkevää laitettavaa.
220cdi,ssä on jo kestävämpi kytkin/vauhtipyörä paketti.
Voimansiirrto ja moottori kunnossa ollessaan kestää kyllä sen, mitä ko moottorista suosiolla vetoja lähtee.
Joillakin työkaluilla ohjelmiminen onnistuu obd-portin kautta, toisilla taas pitää moottorinohjain irroittaa ja kantta käyttää auki.
Ohjelmointitapaa tärkeämpää on se, että onko ohjaimeen mitään järkevää laitettavaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Olen talvilomalla Tammikuun loppuun.
Helmikuun alusta minut tarvittaessa tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voi yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Olen talvilomalla Tammikuun loppuun.
Helmikuun alusta minut tarvittaessa tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voi yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei ihan niitä helpoimpia nuo delphit, meni monta päivää itsellä tehdä ohjelmaa velipojan autoon. Ei ihan yksi tai kaksi karttaa enään riitä kun tarvii muuttaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tervepä terve. Vieläkös tuikku tekee ohjelmointia mersuihin ja millä suunnalla hän vaikuttaa? Katsellut Celticin ja optimoiautosi jne ohjelmia mutta tässä tuli nyt tuikku monta kertaa silmiin kun puntaroin Vitoa, että ostaisiko sen om646 w639:n vaiko om651 w639 faceliftin. Siihen nyt ainakin jos löisi ohjelmaa, jos tuikku vielä tekee näitä.?
En jaksanut koko ketjua kahlata läpi
En jaksanut koko ketjua kahlata läpi

MB S212 220CDI -10
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Edellistä löyhästi sivuten, mulla laitettiin tuikun ohjelma 2007 Eemelin om646 200-moottoriseen, ja en voi muuta kuin suositella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä Mr Tuikku vielä Tuikuttaa, livenä Kainuussa ja etänä lähes koko Suomessamisi kirjoitti: ↑Su 04.10.2020 10:10 Tervepä terve. Vieläkös tuikku tekee ohjelmointia mersuihin ja millä suunnalla hän vaikuttaa? Katsellut Celticin ja optimoiautosi jne ohjelmia mutta tässä tuli nyt tuikku monta kertaa silmiin kun puntaroin Vitoa, että ostaisiko sen om646 w639:n vaiko om651 w639 faceliftin. Siihen nyt ainakin jos löisi ohjelmaa, jos tuikku vielä tekee näitä.?
En jaksanut koko ketjua kahlata läpi![]()

Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei kyllä se vielä Kajaanissa on
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kysymyksiä ja vastauksia dieselautoista. Opas löytyy tämän sivun linkistä: https://satl.fi/ajankohtaista/kysymyksi ... inen-opas/
TM kirjoittaa, että julkaisun webinaarissa oli tullut myös chatin kautta kysymyksiä mm.moottorinohjausyksiköiden uudelleenohjelmoinnista:
"...Vaikka dieselautojen myrkylliset lähipäästöt ovat viimeisimpien Euro 6d -päästömääräysten myötä viimeistään laskeneet hyvin alas, kehitystä vesittää moottorien ohjelmallinen ”optimointi”, joka voi lisätä tehoa ja pienentää kulutusta pakokaasupäästöjen kustannuksella. Laurikko osasi kertoa, että raskaassa liikenteessä päästömanipuloinnin valvontaa tehdään ja rikkeitä löytyy paljon, ja niistä myös käytännössä rangaistaan, kun auto otetaan pois liikenteestä ja se joudutaan palauttamaan alkuperäiseksi.
Henkilöautot ovat ongelmallisempia, sillä päästöjärjestelmien deaktivointi ei yleensä tule esiin edes katsastuksessa, eivätkä kiinni jäämisen seuraamukset toimi minkäänlaisena pelotteena. Laurikko peräänkuuluttaakin, että päästöjen mainpuloimista tarjoavat palvelut pitäisi pystyä kieltämään..."
TM kirjoittaa, että julkaisun webinaarissa oli tullut myös chatin kautta kysymyksiä mm.moottorinohjausyksiköiden uudelleenohjelmoinnista:
"...Vaikka dieselautojen myrkylliset lähipäästöt ovat viimeisimpien Euro 6d -päästömääräysten myötä viimeistään laskeneet hyvin alas, kehitystä vesittää moottorien ohjelmallinen ”optimointi”, joka voi lisätä tehoa ja pienentää kulutusta pakokaasupäästöjen kustannuksella. Laurikko osasi kertoa, että raskaassa liikenteessä päästömanipuloinnin valvontaa tehdään ja rikkeitä löytyy paljon, ja niistä myös käytännössä rangaistaan, kun auto otetaan pois liikenteestä ja se joudutaan palauttamaan alkuperäiseksi.
Henkilöautot ovat ongelmallisempia, sillä päästöjärjestelmien deaktivointi ei yleensä tule esiin edes katsastuksessa, eivätkä kiinni jäämisen seuraamukset toimi minkäänlaisena pelotteena. Laurikko peräänkuuluttaakin, että päästöjen mainpuloimista tarjoavat palvelut pitäisi pystyä kieltämään..."
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
-
- Mersumies
- Viestit: 3870
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »
Mahtta selvitä helpoiten kun kysyy suoraan häneltä
Mökkillä
'
'
Euro 6 auto ja moottorinlämmitys aiheuttaa vikavalon
Viesti Kirjoittaja sportsman »
Hei!
Onko Tuikku tai joku muu ratkaissut ongelman, kun nyt autonvalmistajat eivät enää edes suosittele webasto tai letkulämmitintä euro 6 päästöluokan dieselautoihin ja kun moottorilämmintä käytetään, niin moottorin vikavalo syttyy mittaristoon. Tietysti tuo valo sammuu kolmen ajosyklinjälkeen, mutta onko ohjelmointi ratkaisua vielä saatu aikaiseksi?
Onko Tuikku tai joku muu ratkaissut ongelman, kun nyt autonvalmistajat eivät enää edes suosittele webasto tai letkulämmitintä euro 6 päästöluokan dieselautoihin ja kun moottorilämmintä käytetään, niin moottorin vikavalo syttyy mittaristoon. Tietysti tuo valo sammuu kolmen ajosyklinjälkeen, mutta onko ohjelmointi ratkaisua vielä saatu aikaiseksi?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »
Terve Urheilumies!
Kyllä apua löytyy; otappa yhteyttä Turboteciin tai suoraan jälleenmyyjiimme.
https://www.facebook.com/turbotec.fi/po ... 8279972895
Kyllä apua löytyy; otappa yhteyttä Turboteciin tai suoraan jälleenmyyjiimme.
https://www.facebook.com/turbotec.fi/po ... 8279972895
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum