MB C200 CDI -00 Huoltomittarin nollaus?!
MB C200 CDI -00 Huoltomittarin nollaus?!
Apuja tarvittaisiin taas, mitenkä tuosta C200 CDIstä saisi tuon huoltomittarin nollattua, näyttää jo -800km..
Etsin koko netin ympäri, eikä juuri tuohon autoon sopivaa "koodia" löytynyt, mutta muihin mersuihin sopivia löytyi, ja koitin niitä, mutteivät auttaneet..
Alfamerin huolto-opaskaan ei tuohon neuvonut keinoa huoltomittarin nollaukseen.
Voisihan sitä vehollekkin soittaa ja kysyä, mutta ajattelin ensin luottaa foorumilaisiin...
Etsin koko netin ympäri, eikä juuri tuohon autoon sopivaa "koodia" löytynyt, mutta muihin mersuihin sopivia löytyi, ja koitin niitä, mutteivät auttaneet..
Alfamerin huolto-opaskaan ei tuohon neuvonut keinoa huoltomittarin nollaukseen.
Voisihan sitä vehollekkin soittaa ja kysyä, mutta ajattelin ensin luottaa foorumilaisiin...
Re: MB C200 CDI -00 Huoltomittarin nollaus?!
Meniskö se niin että reseti pohjaan siinä -800 kohdalla.. Eli trippimittarin reset.Tuempsi kirjoitti:Apuja tarvittaisiin taas, mitenkä tuosta C200 CDIstä saisi tuon huoltomittarin nollattua, näyttää jo -800km..
Etsin koko netin ympäri, eikä juuri tuohon autoon sopivaa "koodia" löytynyt, mutta muihin mersuihin sopivia löytyi, ja koitin niitä, mutteivät auttaneet..
Alfamerin huolto-opaskaan ei tuohon neuvonut keinoa huoltomittarin nollaukseen.
Voisihan sitä vehollekkin soittaa ja kysyä, mutta ajattelin ensin luottaa foorumilaisiin...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: MB C200 CDI -00 Huoltomittarin nollaus?!
simppa80 kirjoitti:Meniskö se niin että reseti pohjaan siinä -800 kohdalla.. Eli trippimittarin reset.Tuempsi kirjoitti:Apuja tarvittaisiin taas, mitenkä tuosta C200 CDIstä saisi tuon huoltomittarin nollattua, näyttää jo -800km..
Etsin koko netin ympäri, eikä juuri tuohon autoon sopivaa "koodia" löytynyt, mutta muihin mersuihin sopivia löytyi, ja koitin niitä, mutteivät auttaneet..
Alfamerin huolto-opaskaan ei tuohon neuvonut keinoa huoltomittarin nollaukseen.
Voisihan sitä vehollekkin soittaa ja kysyä, mutta ajattelin ensin luottaa foorumilaisiin...
Jos et ole saanut vielä nollattua niin Mun mersussa 320cdi se tehdään näin
OTA ESIIN HUOLTONÄYTTÖ
PAINA R =RESET
NÄYTTÖÖN TULEE TEKSTI---DO YOY WANT TO RESET INTERVAL?
CONFIM BY PRESSING R. (haluatko nollata huoltonäytön? vahvista R näppäimellä) Paina R näppäintä niin kauan kun huoltonäyttö nollaantuu. Sen jälkeen tietokonelaskee seuraavan huoltoajankohdan.
Tämä nimimerkki ISK yrittää neuvoa sinua uudemman huoltonäytön kanssa. Yritä vaan mun ohjeita noudattaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: MB C200 CDI -00 Huoltomittarin nollaus?!
tempera kirjoitti:simppa80 kirjoitti:Meniskö se niin että reseti pohjaan siinä -800 kohdalla.. Eli trippimittarin reset.Tuempsi kirjoitti:Apuja tarvittaisiin taas, mitenkä tuosta C200 CDIstä saisi tuon huoltomittarin nollattua, näyttää jo -800km..
Etsin koko netin ympäri, eikä juuri tuohon autoon sopivaa "koodia" löytynyt, mutta muihin mersuihin sopivia löytyi, ja koitin niitä, mutteivät auttaneet..
Alfamerin huolto-opaskaan ei tuohon neuvonut keinoa huoltomittarin nollaukseen.
Voisihan sitä vehollekkin soittaa ja kysyä, mutta ajattelin ensin luottaa foorumilaisiin...
Jos et ole saanut vielä nollattua niin Mun mersussa 320cdi se tehdään näin
OTA ESIIN HUOLTONÄYTTÖ
PAINA R =RESET
NÄYTTÖÖN TULEE TEKSTI---DO YOY WANT TO RESET INTERVAL?
CONFIM BY PRESSING R. (haluatko nollata huoltonäytön? vahvista R näppäimellä) Paina R näppäintä niin kauan kun huoltonäyttö nollaantuu. Sen jälkeen tietokonelaskee seuraavan huoltoajankohdan.
Tämä nimimerkki ISK yrittää neuvoa sinua uudemman huoltonäytön kanssa. Yritä vaan mun ohjeita noudattaa.
Ei toimi noin, kyllä sen jonkun yhdistelmän tarttee.. Veikkaisin että tuo ISK:in neuvo voisi toimia. Ilmoittelen kun pääsen testaamaan.
muistaakseni siinä on semmonen juttu et kun se menee miinukselle niin se vaatii jonku aivan erilaisen koodauksen, ei riitä se normi nollaus juttu.
töisä vaan kerran taistelin tommosen kans, saatan muistaa väärinki
töisä vaan kerran taistelin tommosen kans, saatan muistaa väärinki
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Huoltonäytön nollaus W202 ja W203
Meniköhän se jotensakin näin:
W203
1. Virta-avain II-asentoon
2. Paina reset-nappi pohjaan ja pidä painettuna n. 4 sekuntia ja löysää
3. Valitse seuraavaksi nuolinäppäimillä näytölle "huoltonäyttö"
4. Paina uudelleen reset-painiketta niin pitkään, että kuuluu piippaus
W202
1. Käännä virta-avain II-asentoon ja paina sen jälkeen välittömästi nollauspainiketta 2-kertaa
2. Käännä virta-avain I-asentoon, pidä nollauspainiketta painettuna ja käännä samalla virta-avain II-asentoon, odota noin 10 sek. kuuluu äänimerkki, vapauta nollauspainike. Siinä se lyhykäisyydessään.
W203
1. Virta-avain II-asentoon
2. Paina reset-nappi pohjaan ja pidä painettuna n. 4 sekuntia ja löysää
3. Valitse seuraavaksi nuolinäppäimillä näytölle "huoltonäyttö"
4. Paina uudelleen reset-painiketta niin pitkään, että kuuluu piippaus
W202
1. Käännä virta-avain II-asentoon ja paina sen jälkeen välittömästi nollauspainiketta 2-kertaa
2. Käännä virta-avain I-asentoon, pidä nollauspainiketta painettuna ja käännä samalla virta-avain II-asentoon, odota noin 10 sek. kuuluu äänimerkki, vapauta nollauspainike. Siinä se lyhykäisyydessään.
Viimeksi muokannut Jone, Pe 28.08.2009 19:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Eemeli (W210) nollantuu noin kun edellä mainittu, Cee (W202) tarvinnee sen jonkun sekvenssin. Yritin kaivella sitä, mutta en ihan pikkuetsinnällä löytänyt. Homma meni jotenkin näin (joltain "asiantuntijapalstalta" lainattuna, mutta tuollaisen muistan täällä tai meselläkin nähneeni):
Käännä elektroninen avain virtalukossa asentoon 2 ja paina näppäintä 0 sekunnin kuluessa kaksi kertaa lyhyesti.
Käännä elektroninen avain virtalukossa asentoon 0.
Paina näppäintä 0 ja pidä alaspainettuna. kierrä elektoninen avain virtalukossa asentoon 2. Pidä näppäintä 0 edelleen painettuna.
Näyttöön ilmestyy tämän hetkinen huoltoviesti joko kilometreinä tai päivinä.
Noin 10 sekunnin kuluttua kuuluu äänimerkki ja näyttöön ilmestyy uusi huoltoviesti kilometreinä tai päivinä noin 10 sekunnin ajaksi.
Vapauta näppäin 0.
BTW: nyyppänä mersunomistajana en tiennyt W210:n nollauksen helppoudesta, ja tuo monimutkaisempi ohje osui ekana eteeni. Vedin sen läpi, ja auto kyllä piippasi, mutta mitään muuta näkyvää ei sitten tapahtunutkaan. En tiedä mihin asetukseen tuolla sitten ronkkaisin...?
EDIT: kappas, myöhästyin. No hieman eroa näyttää olevan, joten jompin kumpsin toimii?
Käännä elektroninen avain virtalukossa asentoon 2 ja paina näppäintä 0 sekunnin kuluessa kaksi kertaa lyhyesti.
Käännä elektroninen avain virtalukossa asentoon 0.
Paina näppäintä 0 ja pidä alaspainettuna. kierrä elektoninen avain virtalukossa asentoon 2. Pidä näppäintä 0 edelleen painettuna.
Näyttöön ilmestyy tämän hetkinen huoltoviesti joko kilometreinä tai päivinä.
Noin 10 sekunnin kuluttua kuuluu äänimerkki ja näyttöön ilmestyy uusi huoltoviesti kilometreinä tai päivinä noin 10 sekunnin ajaksi.
Vapauta näppäin 0.
BTW: nyyppänä mersunomistajana en tiennyt W210:n nollauksen helppoudesta, ja tuo monimutkaisempi ohje osui ekana eteeni. Vedin sen läpi, ja auto kyllä piippasi, mutta mitään muuta näkyvää ei sitten tapahtunutkaan. En tiedä mihin asetukseen tuolla sitten ronkkaisin...?
EDIT: kappas, myöhästyin. No hieman eroa näyttää olevan, joten jompin kumpsin toimii?
Viimeksi muokannut MiHe, Pe 28.08.2009 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: MB C200 CDI -00 Huoltomittarin nollaus?!
Vaan eipä tuo toiminutkaan... Olisiko tosiaan niin että kun on päässyt miinuksen puolelle, niin tarvitsee jonkun erikoiskoodin? Alkaa toivo loppumaan.Tuempsi kirjoitti:tempera kirjoitti:simppa80 kirjoitti:Meniskö se niin että reseti pohjaan siinä -800 kohdalla.. Eli trippimittarin reset.Tuempsi kirjoitti:Apuja tarvittaisiin taas, mitenkä tuosta C200 CDIstä saisi tuon huoltomittarin nollattua, näyttää jo -800km..
Etsin koko netin ympäri, eikä juuri tuohon autoon sopivaa "koodia" löytynyt, mutta muihin mersuihin sopivia löytyi, ja koitin niitä, mutteivät auttaneet..
Alfamerin huolto-opaskaan ei tuohon neuvonut keinoa huoltomittarin nollaukseen.
Voisihan sitä vehollekkin soittaa ja kysyä, mutta ajattelin ensin luottaa foorumilaisiin...
Jos et ole saanut vielä nollattua niin Mun mersussa 320cdi se tehdään näin
OTA ESIIN HUOLTONÄYTTÖ
PAINA R =RESET
NÄYTTÖÖN TULEE TEKSTI---DO YOY WANT TO RESET INTERVAL?
CONFIM BY PRESSING R. (haluatko nollata huoltonäytön? vahvista R näppäimellä) Paina R näppäintä niin kauan kun huoltonäyttö nollaantuu. Sen jälkeen tietokonelaskee seuraavan huoltoajankohdan.
Tämä nimimerkki ISK yrittää neuvoa sinua uudemman huoltonäytön kanssa. Yritä vaan mun ohjeita noudattaa.
Ei toimi noin, kyllä sen jonkun yhdistelmän tarttee.. Veikkaisin että tuo ISK:in neuvo voisi toimia. Ilmoittelen kun pääsen testaamaan.
Mittaristossa on näppäimet 0, +, -, h sekä m.Jone kirjoitti:Meniköhän se jotensakin näin:
1. Virta-avain II-asentoon
2. Paina reset-nappi pohjaan ja pidä painettuna n. 4 sekuntia ja löysää
3. Valitse seuraavaksi nuolinäppäimillä näytölle "huoltonäyttö"
4. Paina uudelleen reset-painiketta niin pitkään, että kuuluu piippaus
Homman pitäisi olla tällä selvä ja huoltonäytön mukaan autolla pitäisi olla seuraavat 20 tkm huoletonta ajoa .
Eli eipä tuo taida toimia..
Eipä vaan toimi..MiHe kirjoitti:Eemeli (W210) nollantuu noin kun edellä mainittu, Cee (W202) tarvinnee sen jonkun sekvenssin. Yritin kaivella sitä, mutta en ihan pikkuetsinnällä löytänyt. Homma meni jotenkin näin (joltain "asiantuntijapalstalta" lainattuna, mutta tuollaisen muistan täällä tai meselläkin nähneeni):
Käännä elektroninen avain virtalukossa asentoon 2 ja paina näppäintä 0 sekunnin kuluessa kaksi kertaa lyhyesti.
Käännä elektroninen avain virtalukossa asentoon 0.
Paina näppäintä 0 ja pidä alaspainettuna. kierrä elektoninen avain virtalukossa asentoon 2. Pidä näppäintä 0 edelleen painettuna.
Näyttöön ilmestyy tämän hetkinen huoltoviesti joko kilometreinä tai päivinä.
Noin 10 sekunnin kuluttua kuuluu äänimerkki ja näyttöön ilmestyy uusi huoltoviesti kilometreinä tai päivinä noin 10 sekunnin ajaksi.
Vapauta näppäin 0.
BTW: nyyppänä mersunomistajana en tiennyt W210:n nollauksen helppoudesta, ja tuo monimutkaisempi ohje osui ekana eteeni. Vedin sen läpi, ja auto kyllä piippasi, mutta mitään muuta näkyvää ei sitten tapahtunutkaan. En tiedä mihin asetukseen tuolla sitten ronkkaisin...? Shocked
EDIT: kappas, myöhästyin. No hieman eroa näyttää olevan, joten jompin kumpsin toimii?
Uutta yritystä vaan ja ohjeen mukaisesti toimien. Joskus joutuu koettamaan muutaman kerran ennen kuin osuu kohdalleen.Tuempsi kirjoitti:Eipä vaan toimi..
Tällaisesta en muista kuulleeni.tdt leka kirjoitti:muistaakseni siinä on semmonen juttu et kun se menee miinukselle niin se vaatii jonku aivan erilaisen koodauksen, ei riitä se normi nollaus juttu.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Noin se menee paitsi kysymys on englanniksi. Mulla ainakin toimi noinsteku kirjoitti:anteeksi tulee vielä jatkoa.
eli monitoiminäyttöön tulee kysymys haluatko nollata huoltovälinäytön.
paina nollausnäppäintä uudelleen ja pidä painettuna,kunnes kuulet merkkiäänen.Huoltonäyttö on nollautunut ja näyttöön tulee uusi huoltoviesti kilometreinä.
320 CDIssä.
Lue aikasemmat postit.. Edelleenkin, minulla ei ole nuolinäppäimiä... On vain +, -, 0, H ja M.. Tuo ei toimi.steku kirjoitti:Näin ainakin mulla c 200cdi:ssä
Kierrä avain virtalukossa asentoon 2
Hae matka-ja osamatkamittari näyttöön,
paina nuolinäppäimiä niin monta kertaa kunnes näkyville tulee huoltonäyttö.
paina nollausnäppäintä(trippimittarin nollaus nappi) noin 4 sekunnin ajan.
Jos ei muu auta niin painele lähimpään Mersuliikkeeseen kysymään miten se nollaus tehdään. Sulla taitaa olla tuontiauto kun et omista edes käyttöohjekirjaa. Siellä se nollaus neuvotaan kädestä pitäen. Muuten vielä eikös sulla ole vasemmalla puolella rattia kaksi näppäintä. toisesta selataan niitä näitä ja toisesta näkee kilometrit mitä on ajettu ja huoltonäyttö koska on seuraava huolto. Sitten sulla pitäisi olla ratin edessä kolme näppäintä. Kaksi ylimmäistä on instrumenttivaloven säätö ja alimmassa lukee R Sitä nappia painelee kun huoltonäyttö näkyy ruudulla. Sillä samalla napilla voi nollata srippimittarin mm.Tuempsi kirjoitti:Lue aikasemmat postit.. Edelleenkin, minulla ei ole nuolinäppäimiä... On vain +, -, 0, H ja M.. Tuo ei toimi.steku kirjoitti:Näin ainakin mulla c 200cdi:ssä
Kierrä avain virtalukossa asentoon 2
Hae matka-ja osamatkamittari näyttöön,
paina nuolinäppäimiä niin monta kertaa kunnes näkyville tulee huoltonäyttö.
paina nollausnäppäintä(trippimittarin nollaus nappi) noin 4 sekunnin ajan.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Alfamerin kirjojen ohjeitten mukaan on tullut muutama kerta koitettua, mutta ei toimi. Ei se vaan suostu nollautuun.tempera kirjoitti:Jos ei muu auta niin painele lähimpään Mersuliikkeeseen kysymään miten se nollaus tehdään. Sulla taitaa olla tuontiauto kun et omista edes käyttöohjekirjaa. Siellä se nollaus neuvotaan kädestä pitäen. Muuten vielä eikös sulla ole vasemmalla puolella rattia kaksi näppäintä. toisesta selataan niitä näitä ja toisesta näkee kilometrit mitä on ajettu ja huoltonäyttö koska on seuraava huolto. Sitten sulla pitäisi olla ratin edessä kolme näppäintä. Kaksi ylimmäistä on instrumenttivaloven säätö ja alimmassa lukee R Sitä nappia painelee kun huoltonäyttö näkyy ruudulla. Sillä samalla napilla voi nollata srippimittarin mm.Tuempsi kirjoitti:Lue aikasemmat postit.. Edelleenkin, minulla ei ole nuolinäppäimiä... On vain +, -, 0, H ja M.. Tuo ei toimi.steku kirjoitti:Näin ainakin mulla c 200cdi:ssä
Kierrä avain virtalukossa asentoon 2
Hae matka-ja osamatkamittari näyttöön,
paina nuolinäppäimiä niin monta kertaa kunnes näkyville tulee huoltonäyttö.
paina nollausnäppäintä(trippimittarin nollaus nappi) noin 4 sekunnin ajan.
Mittariston vasemmalla puolella on +, - sekä 0. Mittariston oikealla puolella on taas H ja M näppäimet.
Sulla ei olekkaan monitoimirattia niinkun mulla. Eikös olisi yksinkertaista mennä vaikka kirjastoon etsimään sun oman mersun huoltoopasta tain sitten Veholta kysymään. Huoltonäytön nollaukset ovat näköjään erilaisia eri Mersuissa. Löytyykö sun autosta edes trippimittarin nollaunappia? Mulla käytetään sitä kun nollataan huoltonäyttö.Tuempsi kirjoitti:Alfamerin kirjojen ohjeitten mukaan on tullut muutama kerta koitettua, mutta ei toimi. Ei se vaan suostu nollautuun.tempera kirjoitti:Jos ei muu auta niin painele lähimpään Mersuliikkeeseen kysymään miten se nollaus tehdään. Sulla taitaa olla tuontiauto kun et omista edes käyttöohjekirjaa. Siellä se nollaus neuvotaan kädestä pitäen. Muuten vielä eikös sulla ole vasemmalla puolella rattia kaksi näppäintä. toisesta selataan niitä näitä ja toisesta näkee kilometrit mitä on ajettu ja huoltonäyttö koska on seuraava huolto. Sitten sulla pitäisi olla ratin edessä kolme näppäintä. Kaksi ylimmäistä on instrumenttivaloven säätö ja alimmassa lukee R Sitä nappia painelee kun huoltonäyttö näkyy ruudulla. Sillä samalla napilla voi nollata srippimittarin mm.Tuempsi kirjoitti:Lue aikasemmat postit.. Edelleenkin, minulla ei ole nuolinäppäimiä... On vain +, -, 0, H ja M.. Tuo ei toimi.steku kirjoitti:Näin ainakin mulla c 200cdi:ssä
Kierrä avain virtalukossa asentoon 2
Hae matka-ja osamatkamittari näyttöön,
paina nuolinäppäimiä niin monta kertaa kunnes näkyville tulee huoltonäyttö.
paina nollausnäppäintä(trippimittarin nollaus nappi) noin 4 sekunnin ajan.
Mittariston vasemmalla puolella on +, - sekä 0. Mittariston oikealla puolella on taas H ja M näppäimet.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.