Ongelmana on 2000 vuotinen G500 joka ei suostu välillä starttaamaan.
Vika on todennäköisesti automaatti laatikon P-asennon tunnistuksessa. Autton tulee normaalisti virrat ja kaikki muuten on ihan normaalia mutta startatesa ei vain tapahdu mitään. Ensimmäisen kerran muutamapäivä sitten auton tehdessä saman keskikonsolin koputtelu riitti "korjaamaan" vian. Eilen illalla auto ei suostunut jälleen käynnistymään mutta aamulla jälleen kaikki oli kunnossa ja nyt pienen ajomatkan jälkeen huoltoasemalla jälleen auto ei starttaa.
Onko kellään ollut mersun automaatin kanssa samaa ongelmaa eli mistä lähtiä purkaan ongelmaa.
Mersu ei starttaa
Juu, ei se tartannu mullakaan kun ei ollu käpäläliitintä vielä kytketty.. Eihän tuo vaadi kun haalarit niskaan ja auton alle, kännät sen lukitusrenkaan auki ja crc:tä reilusti väliin jos ei mitään ihmeitä näy. Voi olla että se estokytkinkin tarvii säätöä.
Se ei sitten ilmeisesti starttaa myöskään N-asennossa?
Se ei sitten ilmeisesti starttaa myöskään N-asennossa?
lisää ongelmia
En ole vielä kerinnyt muilta kiireiltä viemään autoa piuha nokkaan jotta viasta saa lisää tietoa. Mutta ongelmat jatkuu.
Auto on toiminut välillä täysin moitteetta ja välillä käynnistyminen on nikotellut. Mutta joka kerralla muutaman tunnin odottelu on korjannut vian itsestään. Mutta nyt ilmeni lisää oireita. Auto vain sammui ytäkkiä kesken ajon ilman mitään mitään muita oireita. Virrat pysyy päällä ja kaikki näyttää muuten normaalilta mutta auto vain sammuin noin 100km/h vauhdista. Ja ei suostunut käynnistymään.
Joten tämän hetkinen diagnoosi ennen vikatietojen tarkistusta viittaisi vian olevan sittenkin jossain moottorin ohjauksessa. Kaveri lupas tulla käväseen lukijan kanssa kunhan töiltään ehtii koska ei tuolla näytä enää pääsevän itse korjaamolle asti. Saa nähä mistä se viak löytyy.
Jälleen on alkanut pyörimään mielessä voisiko joku liitin vain olla niin hapettunut/paskanen jottei saisi kontaktia. No jospa se nyt pian selviäisi. Perkeleitä nuo sähköviat kun niille ei oikeastaan voi mitään ilman mittareita...
Niin ja se vaihdelaatikkoon liittyvä liitin on ok.
Auto on toiminut välillä täysin moitteetta ja välillä käynnistyminen on nikotellut. Mutta joka kerralla muutaman tunnin odottelu on korjannut vian itsestään. Mutta nyt ilmeni lisää oireita. Auto vain sammui ytäkkiä kesken ajon ilman mitään mitään muita oireita. Virrat pysyy päällä ja kaikki näyttää muuten normaalilta mutta auto vain sammuin noin 100km/h vauhdista. Ja ei suostunut käynnistymään.
Joten tämän hetkinen diagnoosi ennen vikatietojen tarkistusta viittaisi vian olevan sittenkin jossain moottorin ohjauksessa. Kaveri lupas tulla käväseen lukijan kanssa kunhan töiltään ehtii koska ei tuolla näytä enää pääsevän itse korjaamolle asti. Saa nähä mistä se viak löytyy.
Jälleen on alkanut pyörimään mielessä voisiko joku liitin vain olla niin hapettunut/paskanen jottei saisi kontaktia. No jospa se nyt pian selviäisi. Perkeleitä nuo sähköviat kun niille ei oikeastaan voi mitään ilman mittareita...
Niin ja se vaihdelaatikkoon liittyvä liitin on ok.
Re: lisää ongelmia
Ruiskusuuttimen liittimen kontaktin häviäminen ainakin sammuttaa koneen...ukko kirjoitti:
Jälleen on alkanut pyörimään mielessä voisiko joku liitin vain olla niin hapettunut/paskanen jottei saisi kontaktia. No jospa se nyt pian selviäisi. Perkeleitä nuo sähköviat kun niille ei oikeastaan voi mitään ilman mittareita...
Niin ja se vaihdelaatikkoon liittyvä liitin on ok.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01