w210 keskuslukitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

mistäs johtuu et otsikon autossa tuo ohjaimen kantomatka on älyttömän huono? patteri vaihettu ja koodattu!ottaa vain auton vierestä....entäs mikähän mahtaa surista taustapeilin luona kun aamuisin käynistää auton ??
tovin ajon jälkee loppuu...

mistähä antaa perix ku kylmänä laittaa vaihteen päälle niin ei potkase mutta lämpösenä potkasee vaikka kuin seisoo jarrun päällä! ja laatikkoha on tomaatti...
MB W210...TOMAATILLA.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6271
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Toimiiko avain ollenkaan, jos osoitat pois autosta? Radiolinkki vois olla rikki ja avain toimii vain infralla. Mulla toisessa avaimessa sama juttu.

Laatikosta en tiä, paitti kylmänä mulla potkii kyllä enempi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

MiHe kirjoitti:Toimiiko avain ollenkaan, jos osoitat pois autosta? Radiolinkki vois olla rikki ja avain toimii vain infralla. Mulla toisessa avaimessa sama juttu.

Laatikosta en tiä, paitti kylmänä mulla potkii kyllä enempi.
juu mulla 2 avainta ja molemmat toimii samal taval,tarvii kokeilla tuota pois päin avaamista. mites tuon radiolinkin kunnon tietää? ja mite korjaantuu?

tosiaan kylmänä ei potkase yhtää mut lämpösenä potkasee ja öljytkin kunnossa ja punasetki viel eikä haise...
MB W210...TOMAATILLA.
kojamo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:05
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja kojamo »

Omasta tuo kantomatka kanssa lyheni,korjaantui kun irrotin tuon kattoyksikön ja kytkin sen takaisin .Eli laite resetoitui.Kannattaa nyt ainakin kokeilla.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

kojamo kirjoitti:Omasta tuo kantomatka kanssa lyheni,korjaantui kun irrotin tuon kattoyksikön ja kytkin sen takaisin .Eli laite resetoitui.Kannattaa nyt ainakin kokeilla.
kattoyksikön?
MB W210...TOMAATILLA.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Minkäs vuosimallin väyrynen sulla on?mulla ainakin tuossa omassa -96 mallissa on pelkästään tuo infrapuna keskuslukitus,eikä se paria metriä lähempää ole koskaan toiminut vaikka olis uudet patterit:/
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja juhape »

jom77 kirjoitti:entäs mikähän mahtaa surista taustapeilin luona kun aamuisin käynistää auton ??
tovin ajon jälkee loppuu...
Siellä surisee se sisälämpötilan haistelijan puhallin. Laakeri kuiva tai muuten puhallin finaalissa. Ota se kattolamppusydeemi irti niin näet sen pienen puhaltimen.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

JP83 kirjoitti:Minkäs vuosimallin väyrynen sulla on?mulla ainakin tuossa omassa -96 mallissa on pelkästään tuo infrapuna keskuslukitus,eikä se paria metriä lähempää ole koskaan toiminut vaikka olis uudet patterit:/
mulla on 95 ja ei tietääkseni hälytintä kun ei valoa missään=( juu ei mullakaan ole toiminu vaikka tehny mitä sille!! tarvii se yksikkö nykästä ales ja ottaa liitokset irti! onko noissa taustapeilissä mitään vastaan ottoa?
kun olis toinen peili itellä jouten mitä kokeilis! tosin siinä ei ole sellasta ns.läpisilmää mikä tuossa omassa on....
MB W210...TOMAATILLA.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä siinä olekaan kuin infrapuna lähetin. Eli kantomatka on huono vaikka mitä tekisi.
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

AM kirjoitti:Eipä siinä olekaan kuin infrapuna lähetin. Eli kantomatka on huono vaikka mitä tekisi.
niinpä tietysti huono sydeemi=( pitäsköhä ostaa BMW=)
MB W210...TOMAATILLA.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Tai jos häiritsee kantomatka,ostat sellasen 39e maksavan keskuslukituksen kaukosäätö paketin ja kytket sen,niin rupeaa ottamaan etempääkin kun on uusi kapula radioaalloilla:)
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

JP83 kirjoitti:Tai jos häiritsee kantomatka,ostat sellasen 39e maksavan keskuslukituksen kaukosäätö paketin ja kytket sen,niin rupeaa ottamaan etempääkin kun on uusi kapula radioaalloilla:)
jaa mistäs sellasen siihe rahaa saa? saax suoraa kytkettyä takapenkin alle?
MB W210...TOMAATILLA.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Ite ostin omaan entiseen c-mersuun sellasen huuto.netistä,kytketään keskuslukituksen pumpun johtoihin,c-mallissa oli kyseinen pumppu akun vieressä kontissa,väyrysen pumpun/piuhojen sijaintia en osaa äkkiseltään sanoa,mutta mukana tuli kyllä selkokieliset ohjeet jossa neuvottiin minkä piuhojen väliin kytketään,ei tarvinnut kuin pari johtoa laitella paikoille,toimi yli 50 metrin päästä keskuslukitus vaikka itse yksikkö oli piilossa kontissa:)
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

JP83 kirjoitti:Ite ostin omaan entiseen c-mersuun sellasen huuto.netistä,kytketään keskuslukituksen pumpun johtoihin,c-mallissa oli kyseinen pumppu akun vieressä kontissa,väyrysen pumpun/piuhojen sijaintia en osaa äkkiseltään sanoa,mutta mukana tuli kyllä selkokieliset ohjeet jossa neuvottiin minkä piuhojen väliin kytketään,ei tarvinnut kuin pari johtoa laitella paikoille,toimi yli 50 metrin päästä keskuslukitus vaikka itse yksikkö oli piilossa kontissa:)
okei! muistax merkkiä? tuossa pumppu takapenkinalla....
MB W210...TOMAATILLA.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=114986632

esim tuossa,ja kun hakee sanalla "keskuslukituksen" tulee vaihtoehtoja vielä lisää...
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

JP83 kirjoitti:http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=114986632

esim tuossa,ja kun hakee sanalla "keskuslukituksen" tulee vaihtoehtoja vielä lisää...
juu kattelin noita sarjoja ja onha niitä vaikka mitä! tuli tuo vilkkujen väläytys mieleen kuuluukoha tuossa orggis mallissa vilauttaa? mul ei ainakaa vilauta ja en tiedä onko ajonestoakaa tuossa!
MB W210...TOMAATILLA.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Ei vilauttele normimallissa muutakuin peilissä ja kuskinoven "silmässä" vihreää tahi punaista,ei kait tuossa mitään sen kummempia ajon estoja ole,jos itse avaimessa ei ole mitään koodeja,kun tuossahan on kuitenkin se normi stiletti avain ja tuliko -97 malleissa se elektroninen avain jossa varmaan nekin on samassa.....
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

JP83 kirjoitti:Ei vilauttele normimallissa muutakuin peilissä ja kuskinoven "silmässä" vihreää tahi punaista,ei kait tuossa mitään sen kummempia ajon estoja ole,jos itse avaimessa ei ole mitään koodeja,kun tuossahan on kuitenkin se normi stiletti avain ja tuliko -97 malleissa se elektroninen avain jossa varmaan nekin on samassa.....
No mulla kaks väyrystä saman vuotisia -96 joissa toisessa vilauttaa vilkkuja lukittaessa ja toisessa vaan välkkyy siinä ovessa. Kai tuohon isompaan on laitettu se "parempi" malli vai vaikuttaako alkuperäinen hälytin tuohon vilkkujen vilautteluun?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos on varashälytin niin vilkuttelee vilkkuja.

Bemariin ei kannata tuon takia vaihtaa, samanikäisessä bemussa kun ei ole minkäänlaista kaukosäätöä vakiona. Muutaman vuoden uudemmassa mersussa sitten on jo radioaalloilla toimiva lähetin lisänä kaukossa.

Mitenkähän tuo orkkis ajonesto suhtautuu tuohon jälkiasennettavaan kauko-ohjaimeen? Saako kytkettyä niin että kytkee ajonestonkin pois päältä/vai kytkeekö automaattisesti kun yhdistää sen keskuslukitukseen.
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

AM kirjoitti:Jos on varashälytin niin vilkuttelee vilkkuja.

Bemariin ei kannata tuon takia vaihtaa, samanikäisessä bemussa kun ei ole minkäänlaista kaukosäätöä vakiona. Muutaman vuoden uudemmassa mersussa sitten on jo radioaalloilla toimiva lähetin lisänä kaukossa.

Mitenkähän tuo orkkis ajonesto suhtautuu tuohon jälkiasennettavaan kauko-ohjaimeen? Saako kytkettyä niin että kytkee ajonestonkin pois päältä/vai kytkeekö automaattisesti kun yhdistää sen keskuslukitukseen.
en tiiä ajonestosta onko se vakiovaruste? liekö se tuolla stiletin sisällä,et sais siirrettyä toiseen ohjaimeen...
MB W210...TOMAATILLA.
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

JP83 kirjoitti:Ite ostin omaan entiseen c-mersuun sellasen huuto.netistä,kytketään keskuslukituksen pumpun johtoihin,c-mallissa oli kyseinen pumppu akun vieressä kontissa,väyrysen pumpun/piuhojen sijaintia en osaa äkkiseltään sanoa,mutta mukana tuli kyllä selkokieliset ohjeet jossa neuvottiin minkä piuhojen väliin kytketään,ei tarvinnut kuin pari johtoa laitella paikoille,toimi yli 50 metrin päästä keskuslukitus vaikka itse yksikkö oli piilossa kontissa:)
moi! tuli mielee olix sulla orggis ajonestoa? eivät osanneet sanoa miten kytkeä kun mulla se ja orggis stiletissä ei ole siirrettävää sirua...
MB W210...TOMAATILLA.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Ei ollut mitään kummempia ajonestoja,ainakaan joka vaikuttais oviin millään tavalla,ei kait tuossakaan ole kun jokatapauksessa omalla avaimellahan se käynnistetään ja ovet vaan kapulalla aukaistaan,niin paitsi jos sie meinasit tuota stiletti mallia ja siirtää siihen tuon nykyisen avaimen rungon,mulla oli tuo pieni erillinen aukaisusäädin samassa nipussa...
jom77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 09.07.2009 22:39
Paikkakunta: myllykoski

w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jom77 »

JP83 kirjoitti:Ei ollut mitään kummempia ajonestoja,ainakaan joka vaikuttais oviin millään tavalla,ei kait tuossakaan ole kun jokatapauksessa omalla avaimellahan se käynnistetään ja ovet vaan kapulalla aukaistaan,niin paitsi jos sie meinasit tuota stiletti mallia ja siirtää siihen tuon nykyisen avaimen rungon,mulla oli tuo pieni erillinen aukaisusäädin samassa nipussa...
laitoin kakella ovet lukkoo ja aukaisin repsikanovesta avaimella niin ei lähtenyt käyntii,ovet uudestaa kiinni kakella ja auki,sit lähti käyntii!! niin voipha siihe sellasen varmaa kytkeä ilman ongelmia!! tosin purin kaken ja juottelin sen nappulan pinnat uudestaa kii ja laitoin äkäsemmät patterit niin paraneni huomattavasti toimiminen....
MB W210...TOMAATILLA.
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: w210 keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Lainataanpa topikkia.
Elikkä tuo väykkyn lukitus vetäsee välillä itestään ovet lukkoon, ja kun laittaa avaimesta lukkoon
niin menee hitaasti/ei ollenkaan.

Auto on 2000vm.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Vastaa Viestiin