w211 4-matic perä rikki

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Laru
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 09.11.2009 15:59

w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja Laru »

Tervehdys,

Olen seuraillut forumia jo usean vuoden ajan taustalta ja saanut hyviä vinkkejä autoni E320 CDI 4-matic ylläpitoon. Mutta nyt iski todellinen tarve hyville neuvoille. Vein tänään aamulla auton Vehoon, koska perästä on kuulunut noin viikon ajan hankaavaa/ulisevaa ääntä. Ihan kuin jokin laakeri olisi mennyt rikki.

Noh - äsken tuli soitto Vehosta ja viesti oli selkeä. Perä rikki ja ehdottivat uuden hankintaa. Hinta vaivaiset 3400€ plus työt. Hieno homma. Kyseessä on 29.12.2005 Vehosta ostettu auto ja kilometrejä takana 74 000. Huollot tehty pilkulleen Veholla.

Mitä mieltä olette. Tuleekohan tehdas vastaan ns. goodwill apuna? Kysymällähän se selviää mutta onko kellään vastaavia kokemuksia? Ei nyt luulisi noilla kilometreillä vielä auton hajoavan.
Jos goodwill ei toimi niin mistäköhän kannattaisi lähteä perää metsästämään? Vehon hinnat tunnetusti pilvissä.
Osaakohan kukaan noita periä korjata? Nykyään kun tuntuu että osia vaihdellaan vaihtamisen ilosta vaikka korjaamalla saisi kelpo tuloksen.
E320 CDI 4-matic Sport Edition
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Malliauto/ 0400-630778/ Kangasala.
Siellä ainakin tavan 320cdi:tä purettuna, eiköhän perä lienee samanlaisella välityksellä.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Malliauton miehet vaihtaa sulle sen perän varmaan mielellään paikalleenkin :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Laru
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 09.11.2009 15:59

Viesti Kirjoittaja Laru »

Kiitos vinkistä. Lupasivat Veholta huomenna palailla josko tehdas olisi valmis tulemaan kuluissa vastaan. Tekniikkaa tuntematta olisi vielä pari tyhmää kysymystä.

Vaikuttaako neliveto siihen minkälainen perä käy autooni? Eli käykö käytetty perä normaalista takavetoisesta?
Entäpä moottorin koko?

Jätin auton pajalle ja tietysti huomiseksi luvassa lumimyräkkää tänne etelään. Kyllä tulee nelivetoa ikävä kun kurvailen tuolla vaimon Cromalla.
E320 CDI 4-matic Sport Edition
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Perä pitää olla justiinsa samanlaisella välityksellä kuin entinen, mutta epäilen että vastaava löytyy takaveto 320cdi 4-maticista. Tuskin ovat tehneet nelivetoon erikseen sellaista versiota jota ei löytyisi jostain isokoneisesta takavedosta.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

On se kyllä j*malauta kumma, jos ei kukaan tule latiakaan vastaan, autolla ikää vajaa 4 vuotta ja kilometrejä käsittämättömän vähän...
Tuommoisen osan pitäisi kuitenkin kestää se puoli miljoonaa/20 vuotta ennenkuin pahemmin edes ulisee...
Veholla nyrkkiä pöytään :!:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 19.04.2007 07:47
Paikkakunta: kymi

4 matic tyyppivika??

Viesti Kirjoittaja soikka »

Kannattaa tarkistuttaa jakovaihde myös, kaverilla meni uutena Vehosta ostetusta,merkkihuolletusta 4 matikki 211 320 CDI:stä n. 100 tkm kohdalla ensin perä ja sitten jakovaihde. Toinen meni takuuseen, toinen omaan piikkiin kun takuu oli kas just loppunut. maksoi tosiaan jonkun 3-4 tonttua .
Liekö joku uusi 4-matikki tyyppivika löytymässä.? 2 vuotta uusista mersuista 100 tkm kohdalla laukee perät ja lootat??

Auto vaihtui kyllä saman tien uuteen Bemariin, tosin kaverin naama kalpelni kun kerroin että eräällä toisella kaverilla oli tullut 5.000 egen koneremppa 100 tkm kohdalla vastaavaan bemuun..
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Goodwill...

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Sullahan pitäis olla Goodwill-takuu vielä voimassa, mikäli olet huoltanut virallisissa huolloissa. Tuon pitää mennä ko. takuuseen ja olet oikeutettu saamaan sijaisauton 5 päiväksi.
Mikäli tarjoavat 50/60 vaihtoehtoa ei siihen kannata heti suostua.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Goodwill...

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jussiboy kirjoitti:Sullahan pitäis olla Goodwill-takuu vielä voimassa, mikäli olet huoltanut virallisissa huolloissa. Tuon pitää mennä ko. takuuseen ja olet oikeutettu saamaan sijaisauton 5 päiväksi.
Mikäli tarjoavat 50/60 vaihtoehtoa ei siihen kannata heti suostua.
Mikäs sellainen "good will takuu" on? Minusta good will ei takaa mitään, ja ainakin oma korjaamo on nykyään tosi nihkeä noiden kanssa. Tosin muuta kokemusta ei viime vuosilta ole kuin osittain viallinen sivupeilin lämmitys 45 000 km:n kohdalla vähän jälkeen kahden vuoden takuuajan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Fenton kirjoitti:On se kyllä j*malauta kumma, jos ei kukaan tule latiakaan vastaan, autolla ikää vajaa 4 vuotta ja kilometrejä käsittämättömän vähän...
Tuommoisen osan pitäisi kuitenkin kestää se puoli miljoonaa/20 vuotta ennenkuin pahemmin edes ulisee...
Veholla nyrkkiä pöytään :!:
Kohtuullista olisi jos tulisivat edes omat katteensa vastaan (sen jälkeen olisikin jo edullista) mutta onhan tuossa voinut olla vuotava tiiviste perässä ja ajettu ilman öljyjä. Ei välttämättä oikeasti tässä autossa mutta miten korjaamo ja tehdas voi olla tuosta varma tai miten omistaja voi osoittaa että kyse on jostain muusta?

Olisi ihan mukava tietää jos muilla paikkakunnilla "Veholla" on positiivisempi asenne näihin takuuajan ulkopuolisiin korjauksiin.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Minäkin ihmettelin termiä Good will -takuu. Onko sellainen ihan virallisesti olemassa ja määriteltynä MB:llä?

Good willihän tarkoittaa jotain, joka annetaan pelkästä hyvästä tahdosta ja hyväntekeväisyytenä, kun asia ei esim. kuulu minkään virallisesti ja määritellysti kattavan takuun piiriin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Division kirjoitti:Minäkin ihmettelin termiä Good will -takuu. Onko sellainen ihan virallisesti olemassa ja määriteltynä MB:llä?

Good willihän tarkoittaa jotain, joka annetaan pelkästä hyvästä tahdosta ja hyväntekeväisyytenä, kun asia ei esim. kuulu minkään virallisesti ja määritellysti kattavan takuun piiriin.
taitaa olla kyse enemmän sellaisesta pärstäkerroin takuusta :D eli toiset saa paremmin menemään takuuseen näitä osia ja toiset sitten vain maksaa raskaimman päälle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Sijoittamisessa Goodwill -arvolla tarkoitetaan aineetonta arvoa. Esim. sitä, että mikä on Mercedes-Benzin tähtimerkin arvo.

Takuu tai "takuu", johon keskustelussa ehkä enempikin viitattiin, niin lienee ainakin Vehon/Mercedes-tehtaan hyväksymä kustannusjako, jossa ennen aikojaan hajonnutta osaa asiakkaan ei tarvitse kokonaan maksaa, vaikka takuu olisikin ummessa. Esim. jos neljä vuotta vanhan, 40tkm:n ajetun auton kuskin penkki pamahtaa osiksi jonakin kauniina päivänä, niin ehkä asian korjauskustannuksista voi keskustella. Nämä asiat ovat sitten aina tapauskohtaisia.

Tämä takuu (tai "takuu") on hieman viittausta tuotevastuuseen.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Laru
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 09.11.2009 15:59

Viesti Kirjoittaja Laru »

Nyt tuli tehtaalta vastaus. Ovat valmiita maksamaan korjauskustannuksista 50% eli parin tonnin lasku tiedossa. Vähän kyllä mietityttää kannattaako tuohon tarttua vai pitäisikö alkaa vänkäämäään asiasta. Haen auton tänään ja pidän tuumaustauon.
E320 CDI 4-matic Sport Edition
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Goodwill-takuu

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Goodwill-takuu on selitetty huoltokirjassa Mobilo life osiossa. Voimassa 2vuotta minkä jälkeen uudistetaan joka huollossa 4 vuoteen saakka. Homma kuuluu mun mielestä Goodwill takuuseen, perän suunniteltu kestoikä ei voi olla 70000km!
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Lisäksi...

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Jos sulla on tehtaan päätös siitä että joudut maksamaan puolet töistä niin kannattaisko se viedä vaikka Silber-autoon lahden etelä puolelle, mikäli paikallinen auktorisoitu ei pidä tarpeeksi puoliasi tai hinta tuntuu liian kovalta. Uskon että pääset vielä hyvään lopputulokseen...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Goodwill-takuu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jussiboy kirjoitti:Goodwill-takuu on selitetty huoltokirjassa Mobilo life osiossa. Voimassa 2vuotta minkä jälkeen uudistetaan joka huollossa 4 vuoteen saakka. Homma kuuluu mun mielestä Goodwill takuuseen, perän suunniteltu kestoikä ei voi olla 70000km!
Mikäs sanamuoto omassa huoltokirjassasi on tarkalleen? Minulla lukee että Mobilo Life on voimassa aluksi kaksi vuotta ja jatkuu sen jälkeen huollosta seuraavan huollon ajankohtaan saakka, uuden auton takuuseen, virhevastuuseen tai goodwill-menettelyyn liittyvien korjausten kohdalla enintään 4 vuotta.

Foorumilla on juristejakin mutta minusta tuo ei määrittele goodwill-menettelyjen mahdollisuutta neljään vuoteen, se voisi olla enemmän tai vähemmänkin mutta jos tuollainen goodwill menettely osuu kohdalle neljän ensimmäisen vuoden aikana niin mobilo life palvelut ovat käytettävissä.

Ja sitten jos se goodwill-menettely olisikin käytettävissä niin mitä se takaa, missä se on määritelty? En usko että MB tai Veho sitoutuu mihinkään yksikäsitteiseen korvauskäytäntöön kun kyse on goodwill-menettelystä, yleisiä ohjeita varmaan on.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Taisin puhua paskaa...

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Mobilo life:n kautta saa sijaisauton maks. 4 vuotta takuu ja goodwill korjauksiin. Toki siitä voisi olettaa että goodwill korjauksia suoritettaisiin ainakin 4 vuotta, mutta niitä ei tosiaan ole mitenkään rajattu. Eli on otettava mitä annetaan. Todella perseestä... Oliskohan pitäny ostaa Kia tai paistinpannu niissä ainakin takuut toimii :)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko se nyt täysin pois suljettu ettei ääni kuulu esim kardaanin kannatinlaakerista/pyörälaakerista?
Laru
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 09.11.2009 15:59

Viesti Kirjoittaja Laru »

Mika.T kirjoitti:Onko se nyt täysin pois suljettu ettei ääni kuulu esim kardaanin kannatinlaakerista/pyörälaakerista?
Samaa kysyin työnjohtajalta kun eilen hain auton Veholta. Vakuuttivat äänen tulevan perästä ja että ainoa vaihtoehto on uusi perä.

Pyysin että pistävät uuden perän tilaukseen. Jos löytyy Saksasta hyllytavarana niin pitäisi olla täällä viimeistään ensi viikon alussa.

Tarkistin hinnan asennettuna myös Malliautosta. Hintaeroa muutama satanen Malliauton hyväksi mutta Vehon osa uusi ja takuu 2 vuotta niin vaaka kallistui Vehon kannalle. Yritän vielä loppuviikosta saada takuuasioista päättävän kiinni Vehosta, josko suostuisivat lähtemään mukaan talkoisiin. Tehdas tosiaan luvannut korvata puolet korjauskustannuksista.
E320 CDI 4-matic Sport Edition
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuntuu kyllä yhtäkkiä melko erikoiselta että perä antautuu jo alle 80tkm...
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

Mika.T kirjoitti:Tuntuu kyllä yhtäkkiä melko erikoiselta että perä antautuu jo alle 80tkm...
No on kyllä, omalla -89 300E 4maticilla on rullattu 419 thkm. Tosin tänään katsastustäti huomasi etujousen olevan edestä poikki. Käykö tuohon normi kutoskoneen etujousi, vaan onko matikkiin ihan oma jousi??
- neliveto on ylivoimaa -
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Badbenz kirjoitti: Käykö tuohon normi kutoskoneen etujousi, vaan onko matikkiin ihan oma jousi??
Matikkiin on oma jousensa. Se etuvetoakseli kun menee jousen "läpi"
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

Ok, kiitos Mika. Kannattaako edes etsiä käytettyä vai maksaa suosiolla suolainen uuden hinta?? :shock:
- neliveto on ylivoimaa -
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Onkohan noissa nelimaticin perissä tosiaan joku heikkous? Nyt osui kohdalle n.130Tkm ajettu -07 280 4matic, jossa takaperä kahisee/jurisee. Ainakin aluksi kokeillaan laakeroida perä.Saa nähdä helpottaako.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Samanlainen perä siinä nelivetoisessa W211:ssa on kuin takavetoisessa,
vaikkakin ehkä eri välityksellä. Neliveto välittää enemmän voimaa tiehen
kuin takaveto, joten perä on ehkä hiukan enemmän kuormitettu. Toisaalta
nuo hajoamiset todennäköisesti johtuvat joko öljyn vähyydestä tai valmistusviasta.

Kallein korjaus on Veho, vaikka Veho maksaisi osan. Halvin on ostaa osa Saksasta
ja vaihtaa itse. Jokin kotimainen purkamo auttaa myös, esim. em. Malliauto.

Älkää sekoittako takuuta ja virhevastuuta. Virhevastuu on kuluttajansuojaan liittyvää
pakottavaa lainsäädäntöä, joka määrää, että auton tms. tavaran on kestettävä
ehjänä niin kauan, kuin kohtuudella voi odottaa. Muussa tapauksessa tavarassa on virhe,
joka ei kuulu kokonaan kuluttajan maksettavaksi. Tavallisesti on kuluttajan asia osoittaa, että
tavarassa on virhe.

Takuu on vapaaehtoinen etu, jolla todistustaakka virheen osoittamisesta kääntyy.
Nyt myyjän on osoitettava, että virhettä ei ollut. Takuualaiset korjaukset ovat aina
ilmaisia kuluttajalle. Takuuajan päättymisen jälkeen virhevastuu jatkuu ilman määräaikaa.
Virhevastuu nojalla tehdyt korjaukset voidaan veloittaa osittain kuluttajalta.

Takuuehdot näkyvät kirjallisesta takuutodistuksesta, joka on pakollinen takuun yhteydessä.

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13193
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JarkkoN kirjoitti:Samanlainen perä siinä nelivetoisessa W211:ssa on kuin takavetoisessa,
vaikkakin ehkä eri välityksellä. Neliveto välittää enemmän voimaa tiehen
kuin takaveto, joten perä on ehkä hiukan enemmän kuormitettu.
Siis neliveto välittää voimaa tiehen enemmän kuin takavetoinen ja takapyörille enemmän kuin etuvetoinen mutta jos muuten samanlaista autoa liikutellaan samalla tavalla niin nelivetoisen perähän pääsee helpommalla kun merkittävän osan työstä tekee etupää.

Kai kyse oli perän murinoista eikä "transfer case'sta"?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

DBFI kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Samanlainen perä siinä nelivetoisessa W211:ssa on kuin takavetoisessa,
vaikkakin ehkä eri välityksellä. Neliveto välittää enemmän voimaa tiehen
kuin takaveto, joten perä on ehkä hiukan enemmän kuormitettu.
Mietin asiaa, eikä se perän kuormitus taida lainkaan riippua vetotavasta,
jos on voimaa riittävästi käytettävissä. Taakse tulee niin paljon voimaa,
että jompi kumpi takapyörä sutii. Jos on kunnon lukko, niin voimaa
välittyy, kunnes molemmat takapyörät sutivat, riippumatta, mitä edessä
tapahtuu. W211:n taka-akselin lukko on samanlainen sähkölinen jarrulukko
molemmissa, takavedossa ja nelivedossa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Laru kirjoitti: Noh - äsken tuli soitto Vehosta ja viesti oli selkeä. Perä rikki ja ehdottivat uuden hankintaa. Hinta vaivaiset 3400€ plus työt. Hieno homma. Kyseessä on 29.12.2005 Vehosta ostettu auto ja kilometrejä takana 74 000. Huollot tehty pilkulleen Veholla.
Taitaa olla jo perä vaihdettu, mutta vertailun vuoksi todettakoon, että Saksasta saa merkkiliikkeestä uuden ASD-perän
2000 eurolla ja vanhasta voidaan vielä hyvittää 500 euroa. W211:n perä lienee selvästi halvempi. Perän laakerointikaan
ei kait maksa kuin 500-600 euroa + asennus 100 euroa, Suomessa noin osapuilleen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin