w211 4-matic perä rikki

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
mika4matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
Paikkakunta: Espoo

Re:

Viesti Kirjoittaja mika4matic »

Badbenz kirjoitti:Tosin tänään katsastustäti huomasi etujousen olevan edestä poikki.
Minä olen monta kertaa joutunut sanomaan katsastajalle, ettei jousessa ole mitään vikaa. Se ei ole poikki tai vääntynyt vaan vetoakseli menee siitä "läpi".
Badbenz kirjoitti:Käykö tuohon normi kutoskoneen etujousi, vaan onko matikkiin ihan oma jousi??
Ei.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2775
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JP74 »

JarkkoN kirjoitti:Samanlainen perä siinä nelivetoisessa W211:ssa on kuin takavetoisessa,
vaikkakin ehkä eri välityksellä. Neliveto välittää enemmän voimaa tiehen
kuin takaveto, joten perä on ehkä hiukan enemmän kuormitettu.
Tänään todettiin tämä väite vääräksi vertailemalla. Sama luulo, kun oli itselläkin. Isän -07 280cdi 4matic oli nosturilla ja perä on merkittävästi pienempi, kuin vastaavassa takavetoisessa. Verrokkina oli oma -04 320 cdi takatuuppari.4maticin perän koko on lähellä vanhan ns. pikkuperän kokoa! Myös kardaani on huomattavasti kevyt rakenteisempi 4maticissa, vetoakselit ovat järeämmät takavetoisessa. Muutama huono kännykkäkamera kuva löytyy asian tiimoilta, kunhan saan ladattua.

Syyksi pohdittiin mahdollista painon säästöä ja periaatteessa 4maticin perä ei ole niin kovilla, kuin takavedossa. Voimasta kun osa menee etuperän kautta tiehen. Oli mikä vaan syy, mutta laakeri kahisee kuitenkin...
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja rumilus »

JP74 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Samanlainen perä siinä nelivetoisessa W211:ssa on kuin takavetoisessa,
vaikkakin ehkä eri välityksellä. Neliveto välittää enemmän voimaa tiehen
kuin takaveto, joten perä on ehkä hiukan enemmän kuormitettu.
Tänään todettiin tämä väite vääräksi vertailemalla. Sama luulo, kun oli itselläkin. Isän -07 280cdi 4matic oli nosturilla ja perä on merkittävästi pienempi, kuin vastaavassa takavetoisessa. Verrokkina oli oma -04 320 cdi takatuuppari.4maticin perän koko on lähellä vanhan ns. pikkuperän kokoa! Myös kardaani on huomattavasti kevyt rakenteisempi 4maticissa, vetoakselit ovat järeämmät takavetoisessa. Muutama huono kännykkäkamera kuva löytyy asian tiimoilta, kunhan saan ladattua.

Syyksi pohdittiin mahdollista painon säästöä ja periaatteessa 4maticin perä ei ole niin kovilla, kuin takavedossa. Voimasta kun osa menee etuperän kautta tiehen. Oli mikä vaan syy, mutta laakeri kahisee kuitenkin...

Onkohan tuo vertailupohja nyt oikea ? 280 CDI 4-matic ja 320 CDI takatuuppari ovat aivan kaksi eri autoa.
Vertailevana voitaisiin verrata vain samantehoista, painoltaan ja rakenteeltaan vastaavia Mersuja.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2775
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Niinhän ne ovatkin voimansiirron osalta. Sitä tässä koitan tuoda esille. Eli w211 nelimaticissa ja takavedossa ei ole sama takaperä.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja rumilus »

JP74 kirjoitti:Niinhän ne ovatkin voimansiirron osalta. Sitä tässä koitan tuoda esille. Eli w211 nelimaticissa ja takavedossa ei ole sama takaperä.

No mutta mitä vertailupohjaa 280 CDI 4-Maticin perällä sitten on 320 CDI perän kestävyyteen ?
Tässähän alunalkujaan oli kysymyksessä 320 CDI 4-Matikin vetopyörästöstä ja se kestävyydestä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2775
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JP74 »

rumilus kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Niinhän ne ovatkin voimansiirron osalta. Sitä tässä koitan tuoda esille. Eli w211 nelimaticissa ja takavedossa ei ole sama takaperä.

No mutta mitä vertailupohjaa 280 CDI 4-Maticin perällä sitten on 320 CDI perän kestävyyteen ?
Lähinnä halusin tuoda esille tämän seikan, että w211 4maticin takaperä on pienempi ja erilainen, kuin takavetoisessa. Kun tässä topicissa aiemmin epäiltiin perien olevan samanlaiset. 320 ja 280 4maticissa on taas keskenään sama perä, kuten 280 ja 320 takavedossa.

Takavetoisen perään saa varaosana laakerit, 4maticciin ei ainakaan varaosaluettelon mukaan saa kuin stefat. Kyseinen topicci käsittelee juuri 4maticin periä alunperin, kun noita laakerivikoja on ollut jo pienillä kilometreillä, kuten topicin aloittaja kirjoittaa. Näin tyhmänä maallikkona ihmettelen, että tehdas on tehnyt erilaisen voimansiirron takapäähän 4maticciin, vaikka olisi voinut hyödyntää olemassa olevaa takavetoisen rakennetta. Asiaan on varmasti joku peruste, en epäile sitä yhtään.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Eikös tuossa vertailtu faceliftiä pre-faceliftiin?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2775
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JP74 »

egyptian kirjoitti:Eikös tuossa vertailtu faceliftiä pre-faceliftiin?
Juuri näin. Perämurikka on sama myös faceliftissä 320 takavedossa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11033
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JP74 kirjoitti:
egyptian kirjoitti:Eikös tuossa vertailtu faceliftiä pre-faceliftiin?
Juuri näin. Perämurikka on sama myös faceliftissä 320 takavedossa.
Nyt putosin kärryiltä. Tarkoitatko että perä on sama takavetoisessa 320 CDI pre-faceliftissä ja faceliftissä vaiko 320 CDI facelift takavedossa ja nelivedossa?

Katsoinko oikein että kaikissa noissa olisi 4.27 perävälitys? Pre-faceliftissä molemmissa on 5-vaihteinen laatikko kun facelift takavedossa on 7G-Tronic ja 4-Maticissa sama laatikko kuin pre-facelift 4-Maticissa.

7G-Tronicin lyhin välitys on pienempi kuin 5-vaihteisen joten perän täytyy varmaan olla vastaavasti vahvempi :?: Moottoreissa vähän vääntöeroja mutta ei varmaan niin paljoa että vaatisi erilaisen perän. Osanumerot noille pre-facelift laatikoille olivat melkein samat, se vastaavan osan juokseva numero pykälällä eri jos oikein muistan.

Vetäiskö joku nämä selkeästi yhteen mielellään osanumeroilla?
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja rumilus »

JP74 kirjoitti:
egyptian kirjoitti:Eikös tuossa vertailtu faceliftiä pre-faceliftiin?
Juuri näin. Perämurikka on sama myös faceliftissä 320 takavedossa.
Ei kaiketi facelift tai pre-facelift- varustelutasolla ole mitään merkitystä voimansiirron osalta ? En tiedä, mutta kummalliselta kuulostaa, jos voimansiirtoa olisi muutettu kyseisellä mallimerkissä samassa teholuokassa.
En usko että kyseisessä autoissa olisi voimansiirrossa rakenteellista vikaa, jos näin olisi, kyllä ne viat huomattaisiin takuuaikana merkkiliikkeessä. Ja jos olisikin rakennevika, luulisin valmistajan korjaavan tilanteen nopeasti kuntoon.
Takuuhuolloissakin on voinut käydä kämmi, jos on laitettu vaikkapa väärät vetopyörästön öljyt kyseiseen värkkiin.
Tämä on inhimillistä....joskus jää tyhjennys-täyttötroppu laittamatta paikoilleen....Vehossakin. :shock: , joka huomataan melkein heti, mutta vauriot ovat jo tapahtuneet. Ja arvata saa, kerrotaanko siitä asiakkaalle.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11033
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

rumilus kirjoitti: Ei kaiketi facelift tai pre-facelift- varustelutasolla ole mitään merkitystä voimansiirron osalta ? En tiedä, mutta kummalliselta kuulostaa, jos voimansiirtoa olisi muutettu kyseisellä mallimerkissä samassa teholuokassa.
En usko että kyseisessä autoissa olisi voimansiirrossa rakenteellista vikaa, jos näin olisi, kyllä ne viat huomattaisiin takuuaikana merkkiliikkeessä. Ja jos olisikin rakennevika, luulisin valmistajan korjaavan tilanteen nopeasti kuntoon.
Takuuhuolloissakin on voinut käydä kämmi, jos on laitettu vaikkapa väärät vetopyörästön öljyt kyseiseen värkkiin.
Tämä on inhimillistä....joskus jää tyhjennys-täyttötroppu laittamatta paikoilleen....Vehossakin. :shock: , joka huomataan melkein heti, mutta vauriot ovat jo tapahtuneet. Ja arvata saa, kerrotaanko siitä asiakkaalle.
Samaa mieltä, pieni tarkennus tuohon facelift versu pre-facelift juttuun kun itsekin siihen viittasin. Tarkoitin sitä muutosta 5-vaihteisesta 7-vaihteiseen vaihteistoon mutta tuohan ei tarkkaan ottaen liitykään faceliftiin kun 7G-tronic tuli saataville jo vähän ennen faceliftiä.
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

Aika kovat on vehon hinnat, kun MBspecialist myy takavetoperän osanumerolla 211 350 8614
1929€

4-matic perä voi tietty olla vähän kalliimpi mut silti 3400€ on aika paljon...
F-350
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11033
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lep1 kirjoitti:Aika kovat on vehon hinnat, kun MBspecialist myy takavetoperän osanumerolla 211 350 8614
1929€

4-matic perä voi tietty olla vähän kalliimpi mut silti 3400€ on aika paljon...
Ja tämän vuoden mesen hinnastossa uusi osa (siis tuo 211 350 8614) 2002 Euroa ja vanhasta hyvitetään 400 Euroa. Onhan tuo Vehon hinta ihan linjassa muiden Vehon hintojen kanssa.

A2303501314 maksaakin 50 euroa enemmän. Takavetoisen 7G-tronic auton (211.022) A2113506362 vaihtohinta 1733€.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12857
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
Lep1 kirjoitti:Aika kovat on vehon hinnat, kun MBspecialist myy takavetoperän osanumerolla 211 350 8614
1929€

4-matic perä voi tietty olla vähän kalliimpi mut silti 3400€ on aika paljon...
Ja tämän vuoden mesen hinnastossa uusi osa (siis tuo 211 350 8614) 2002 Euroa ja vanhasta hyvitetään 400 Euroa. Onhan tuo Vehon hinta ihan linjassa muiden Vehon hintojen kanssa.

A2303501314 maksaakin 50 euroa enemmän. Takavetoisen 7G-tronic auton (211.022) A2113506362 vaihtohinta 1733€.
Onkos saksan hintaa kukaan tolle tutkinut ?
(jos paku poimisi kyytiin sieltä, melkeen kaikki muut osat on tähän asti ollut halvempia"täysin rempatut mootoorit, laatiikot ym mitä sieltä tuonnut)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Täältä voi katsoa tyyppikoodin ja varaosanumerot:

http://mbspecialist.com/mercedes_modelinfo/211/56/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;

211.026 E320 CDI 2002-2006 sedan 722.626
A 211 350 07 62 Code 494 (2,65)
A 211 350 40 62 (2,47)

211.022 E320 CDI (V6) 2006- sedan 5-v 722.902
A 211 350 63 62 Code 427 (2,47)
A 219 350 20 14 Code 427 + Z04, +494, +U43, +498+808 (2,65)

211.089 E320 CDI (V6) 2006- sedan 5-v 722.902 4matic
A 219 350 20 14 Code 427 + Z04, +494, +U43, +498+808 (2,65)
A 219 350 24 14 Code 423 (2,47)

211.222 E320 CDI (V6) 2006- Touring 722.902
A 219 350 20 14 Code 423 (2,65)

211.289 E320 CDI (V6) 2005- Touring 4matic
A 219 350 24 14 Code 423 (2,47)

423 5-speed automatic
427 manual
494 California
498 Japan

Noita kun vertailee, niin huomaa, että välityksiä on kaksi (2,47 ja 2,65).
Välityksen 2,65 perää A 219 350 20 14 on käytetty sekä takavetoisessa 211.222 että nelivetoisessa 211.089.
4maticissa on ollut sekä lyhyttä että pitkää välitystä, samoin takavetoisissa.
Vanhemmat A211-alkuiset perät on korvattu uudemmilla A219-alkuisilla, kumpaakin on kahdella välityksellä.

Eli samanlaiset ovat perät takavetoisissa ja nelivetoisissa.
Vanhat ja uudet perät ovat erilaisia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11033
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JarkkoN kirjoitti: 423 5-speed automatic
427 manual
494 California
498 Japan

Noita kun vertailee, niin huomaa, että välityksiä on kaksi (2,47 ja 2,65).
Välityksen 2,65 perää A 219 350 20 14 on käytetty sekä takavetoisessa 211.222 että nelivetoisessa 211.089.
4maticissa on ollut sekä lyhyttä että pitkää välitystä, samoin takavetoisissa.
Vanhemmat A211-alkuiset perät on korvattu uudemmilla A219-alkuisilla, kumpaakin on kahdella välityksellä.

Eli samanlaiset ovat perät takavetoisissa ja nelivetoisissa.
Vanhat ja uudet perät ovat erilaisia.
Tulikohan nuo koodit venäläisten sivuilta. 427:n täytyy tarkoittaa 7G-Tronic vaihteistoa. 494 211:n kohdalla tarkoittaa koko USA:ta. Eli en ainakaan löytänyt tuota lyhyttä perävälitystä mihinkään ROW-autoon (siis Euroopassa pitäisi aina olla 2.47 jos oikein katsoin). USA:ssahan ei saa ajaakaan kuin taajamavauhtia, virallisesti ja tärkeintä siellä on päästä rampista nopeasti valtaväylän autojen vauhtiin. :)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kyllä venäläinen kooderi juurikin antaa manuaalin 427:lle, vaikka sen jostain muualta sainkin.
427 - mercedes-benz power steering and manual transmission with floor shift (from 01.10.1964 up to 31.12.1976)

http://old.mbclub.ru/mb/code/?lng=eng" onclick="window.open(this.href);return false;

Kai se voisi jo nykyään olla myös 7G.

Olikos nelivetoisissa 5-pykäläinen automaatti ja lyhyt perävälitys kompensoimaan isompaa painoa?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11033
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JarkkoN kirjoitti:Kyllä venäläinen kooderi juurikin antaa manuaalin 427:lle, vaikka sen jostain muualta sainkin.
427 - mercedes-benz power steering and manual transmission with floor shift (from 01.10.1964 up to 31.12.1976)

http://old.mbclub.ru/mb/code/?lng=eng" onclick="window.open(this.href);return false;

Kai se voisi jo nykyään olla myös 7G.

Olikos nelivetoisissa 5-pykäläinen automaatti ja lyhyt perävälitys kompensoimaan isompaa painoa?
Kyllä facelift 211:n teknisissä tiedoissa perävälitys on sen 2.47 (Euroopan markkinoille tarkoitettu auto), sama perävälitys myös 212-mallin 4-matikissa.

Onhan tuo 211 95 kg painavampi nelivetoisena kun 212-mallissa painoero on "vain" 65 kg.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja barton »

Ei nuo perät enää ole ikuisia näissä uudemman sukupolven autoissa. Osassa on jo tehtaalta lähtiessä vikaa joka sitten ilmenee alle sadantuhannen kilometreillä. Se on harmi että joillakin autoilla ajetaan niin vähän vuositasolla että joutuu vääntämään kättä vaikka ilmiselvä tehdasvika kyseessä.
Kaverin ML320CDI -08 vaihdettiin uusi perä tehtaan piikkiin 60tkm ajettuna. Se porsi vauhdista, meni kerralla muruksi. :(
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 754
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Goodwill Mercedes-Benz merkkisessä henkilöautossa nykypäivänä: "My ass!"

Meillähän ei ole kolmeen vuoteen enää merkkiä ollut, kiitos viimeisen, mutta maailmaa olen seuraillut ja kehityksen kulkua. Tuossa naapuripitäjässä on yrittäjällä hieman päälle 2v C 180T "normiautona," tila-autoilla hän lähinnä liikennöi. Sprinterit: Kiroaa maan rakoon. Vanha 607(?) on usein vara-auton roolissa tien päällä, kaikista Sprintereistä on mm. kori katkennut. Tämä bensa C kävi viikko ennen takuun päättymistä huollossa, huollon jälkeen heti seuraavana päivänä käytiin uudestaan "Tässä ei ole kaikki nyt OK. Ei ole vetoja entiseen tapaan"

Vastaukseksi tuli: "Ei sinne tehty mitään moottoriin, ei voi olla vikaa." Viikon päästä n. 119.000km ajettuna kone räjähti käytännössä Jämijärvi-Pori välille, rautaa tuli jopa konepellin läpi. "Kuulemma" nokkaketju venynyt, takuu kaksi päivää yli, ei korvata. Moottorin vaihto yli 6000€ töineen, nyt aletaan kuluttajaviranomaisen avulla tappelemaan jälleenmyyjän/maahantuojan kanssa. Siinä sitä "goodwilliä."

Mercedeksellä on ollut niin kalliita vikapaikkoja, pelkästään SBC on niellyt niin runsaasti yrityksen varallisuutta ja yhdistettynä myynnin heikkoon kehitykseen Mercedes ei enää, ainakaan Suomessa, vaali asiakkaitaan enää sillä perusteella kuin menneinä aikoina on ollut tapana. Osien kesto on tullut lujaa alas, vaikka aloittajan tapauksessa "olettaisi," että perämurikan sisukset kestää yli 70.000km niin nykyään mennään herkästi "normaali kuluminen" termin taakse. Meillä aikanaan oli juuri ja juuri 100.000 ajettu etupyöränlaakeri kuulemma "Pitäiskö sen sitte kuinka kauan kestää?" mentaliteetillä, mutta runnottiin takuuseen. Paljon tietysti on jälleenmyyjästä riippuvaista, mutta totuushan on, että mersusta on tullut tavallinen auto siinä missä muistakin, jos haluaisi "Erikoiskohtelua ja exlusiivisuutta" on parempi alkaa katselemaan Bentley/Rolls Royce rintamaa, ei näillä enää "herroiksi ajeta" kuten joskus.

Hyviä toimiessaan, mutta legendat pomminvarmuudesta ja laadusta vrt 'kaikki muut' saa jo unohtaa, samassa markkinatalouden veneessä kaikki. "Mahdollisimman halvalla, mahdollisimman paljon, mahdollismman hyvää."
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2775
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Sekoitetaan tätä perähommaa nyt vielä lisää. Perävikainen auto, josta kirjoitin on E 280 cdi v6 4matic 11/07 Touring ja facelift...Saksan tuonti. Peränvälitys on tuo 2.47. Perämurikan valussa oleva varaosakoodi on 211 351 04 05...Tätä ei tuolta ryssän sivuilta pikaisella lukemisella löytynyt ko. auton kohdalta.?Taitaa olla käytännössä noita periä useampaa variaatiota? Tarvittaessa voin käydä ottamassa kunnolisen kuvan ko. numerosta ja perästä.

Mutta vika perän sisältä sentään löytyi kuulemma purettaessa heti. Yksi laakeri on rikki, helppo vaihtaa, kunhan sopiva vaan löytyy tilalle.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1659
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Mariini kirjoitti:Goodwill Mercedes-Benz merkkisessä henkilöautossa nykypäivänä: "My ass!"

. Moottorin vaihto yli 6000€ töineen, nyt aletaan kuluttajaviranomaisen avulla tappelemaan jälleenmyyjän/maahantuojan kanssa. Siinä sitä "goodwilliä."

Mercedeksellä on ollut niin kalliita vikapaikkoja, pelkästään SBC on niellyt niin runsaasti yrityksen varallisuutta ja yhdistettynä myynnin heikkoon kehitykseen Mercedes ei enää, ainakaan Suomessa, vaali asiakkaitaan enää sillä perusteella kuin menneinä aikoina on ollut tapana. Osien kesto on tullut lujaa alas, vaikka aloittajan tapauksessa "olettaisi," että perämurikan sisukset kestää yli 70.000km niin nykyään mennään herkästi "normaali kuluminen" termin taakse. Meillä aikanaan oli juuri ja juuri 100.000 ajettu etupyöränlaakeri kuulemma "Pitäiskö sen sitte kuinka kauan kestää?" mentaliteetillä, mutta runnottiin takuuseen. Paljon tietysti on jälleenmyyjästä riippuvaista, mutta totuushan on, että mersusta on tullut tavallinen auto siinä missä muistakin, jos haluaisi "Erikoiskohtelua ja exlusiivisuutta" on parempi alkaa katselemaan Bentley/Rolls Royce rintamaa, ei näillä enää "herroiksi ajeta" kuten joskus.

Hyviä toimiessaan, mutta legendat pomminvarmuudesta ja laadusta vrt 'kaikki muut' saa jo unohtaa, samassa markkinatalouden veneessä kaikki. "Mahdollisimman halvalla, mahdollisimman paljon, mahdollismman hyvää."
Olen lyhyen Mercedes Benz omistajuuteni aikana tullut täsmälleen samaan tulokseen. Tänä päivänä suuri myytti koko Mersun kestävyys tai laatu.
Sellaisia vikoja reilut 100tkm ajetussa autossa joita ei enää vuosiin ole tavannut missään laatumerkissä. Eivät osaa tehdä edes laturia, joka kestäisi. Osaan huoltaa, korjata ja minulla on tilat ja keskivertoautoilijaa paljon paremmat työkalut mutta olen yksinkertaisesti kuluneina vuosikymmeninä saanut tarpeekseni kaikenlaisista paskakasoista joita saa jatkuvasti olla korjaamassa.
Varsinaiset huoltotyöt öljynvaihtoineen ja jarrupalojen vaihdot ymmärrän kyllä mutta Mersussa tuntuu hajoavan sellaiset osat mitkä muissa autoissa kestävät eleettömästi koko auton iän.

Henkilökohtaisesti minusta W211-korimalli on E-sarjan Mersuista kaikkien hienoin ja paljon komeampi kuin se lättäperse uutuus joka tuossa naapurissakin majailee.
Mutta valitettavasti sbc-jarrut, sähköviat, automaattivaihteistoviat, kaikenlaiset ohjausyksikköviat sun muut saavat minut jättämään koko automallin väliin.
Nykyinenkin bensamersu saa kengänkuvan perseeseen kun muutama pidempi reissu lähiaikoina on heitetty.

Otan osaa kaikille kohtalokamraadeille.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11033
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JP74 kirjoitti:Sekoitetaan tätä perähommaa nyt vielä lisää. Perävikainen auto, josta kirjoitin on E 280 cdi v6 4matic 11/07 Touring ja facelift...Saksan tuonti. Peränvälitys on tuo 2.47. Perämurikan valussa oleva varaosakoodi on 211 351 04 05...Tätä ei tuolta ryssän sivuilta pikaisella lukemisella löytynyt ko. auton kohdalta.?Taitaa olla käytännössä noita periä useampaa variaatiota? Tarvittaessa voin käydä ottamassa kunnolisen kuvan ko. numerosta ja perästä.

Mutta vika perän sisältä sentään löytyi kuulemma purettaessa heti. Yksi laakeri on rikki, helppo vaihtaa, kunhan sopiva vaan löytyy tilalle.
Kai sieltä löytyy joku tyyppikippi? Perän kai pitäisi tulla osanumerolla A2193502414. Toivottavasti tulee kuntoon pelkällä laakerin vaihdolla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2775
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuvia projektista...Ihmeen heikon laakerin ovat laittaneet pienen vetopyörän laakeriksi, japanilainen NTN:n tekemä. Ei saa mistään varaosana ilmeisesti, mutta ratkaisu saattaa olla jo käsillä.Alimmaisena kuvassa verrokkina vanhemmasta perästä samasta kohdasta laakeri, joilla on ajettu niitä miljoonia kilsoja...

Ei noissa perissä ole tyyppikilpiä, tossa nuo kupeet on kuvattuna. Muita merkintöjä ei ole, ei edes välitysmerkintää perineisessä paikassa kopan takaosassa.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

JP74 kirjoitti:Sekoitetaan tätä perähommaa nyt vielä lisää. Perävikainen auto, josta kirjoitin on E 280 cdi v6 4matic 11/07 Touring ja facelift...Saksan tuonti. Peränvälitys on tuo 2.47. Perämurikan valussa oleva varaosakoodi on 211 351 04 05...Tätä ei tuolta ryssän sivuilta pikaisella lukemisella löytynyt ko. auton kohdalta.?Taitaa olla käytännössä noita periä useampaa variaatiota? Tarvittaessa voin käydä ottamassa kunnolisen kuvan ko. numerosta ja perästä.

Mutta vika perän sisältä sentään löytyi kuulemma purettaessa heti. Yksi laakeri on rikki, helppo vaihtaa, kunhan sopiva vaan löytyy tilalle.
Varosissa on ryhmä 10 ja ryhmä 20, jotka näyttävät tältä (esimerkkinä 211.023):
10 A 211 350 07 62 AXLE HOUSING REAR AXLE CENTER ASSEMBLY W/O FLANGE 1:2.65 Code: 494
20 A 230 351 01 05 .HOUSING REAR AXLE HOUSING WITH DIFFERENTIAL

Tuo sinun numerosi luultavasti kuuluu ryhmään 20, vaikka en nyt löytänyt ko. numeroa.
Saattoi tuo sinun numerosi jossain aiemmin vilahtaa, vaan en nyt ehdi sitä etsimään.
Ryhmä 20 on perä ilman akselin laippaa, eli olisiko tuo perä sitten jo kerran vaihdettu tms.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Mersulla muuttui meininki vuonna 1993. Oli liian insinöörivetoista touhua ja tehtiin
liian hyviä ja kestäviä autoja. Sitten alettiin tarkoituksella huonontaa laatua
tavoitteena alentaa tuotantokustannuksia. Tässä onnistuttiinkin yli odotusten,
kun sadan vuoden mittaan hankittu tieto ja taito autonvalmistuksesta vähitellen
ruostui pois. Samaan huonon johtamisen sarjaan kuuluu Chrysler-seikkailu.

Lopulta virheet myönnettiin julkisesti. Chryslerista hankkiuduttiin eroon ja
päätettiin tehdä W212:sta taas hyvä auto. Vaan ei se niin vaan onnistu laadun
parantaminen, sitä yrittävät kaikki. Laadun huonontaminen oli paljon helpompaa.

Vuoteen 1993 tapana oli tehdä hyvä auto ja katsoa, paljonko se tuli maksamaan.
1993:n jälkeen autolle ja sen jokaiselle osalle määriteltiin tavoitekustannus, jota
enempää se ei saanut maksaa.

Erilaisia katastrofeja on ollut vuodesta 1993, pahimpina ehkä johtosarjojen
hapertuminen, ruosteherkkyys ja sbc-jarrut. Ja etuvetoiset Mersut ovat myös
katastrofeja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2775
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Perä tuli kuntoon. Stefat, laakeri säätölevyineen ja öljyt n. 100 euroa. Jos joku innostuu joskus vaihtamaan tuota pientä vetopyörän laakeria, niin Timkenin valikoimasta löytyy melkein sopiva, jonka saa säätölevyillä hollattua paikoilleen. Alkuperäistä laakeria ei saa, vaihtoehtona on vaihtoperä...Laitan kuvan tuosta korvaavasta laakerista numeroineen jossain vaiheessa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8790
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ompa kyllä aika harvassa noita rullia... :shock:

Eipä ole ihme jos ei tahdo kestää.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja koyama »

Ei noissa perissä ole tyyppikilpiä, tossa nuo kupeet on kuvattuna. Muita merkintöjä ei ole, ei edes välitysmerkintää perineisessä paikassa kopan takaosassa.[/quote]
Villi arvaus-tulee nuo perät milloin mistäkin halpatuontimaasta...itäblokki tai aasia .Tyypppikilvet ei niin tärkeitä juttuja,massatuotanto ratkaisee.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: w211 4-matic perä rikki

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Onhan noita takavetosen w211 perän laakerivikoja muutamia tapauksia ollut hyvinkin pienillä kilsoilla... n.100tkm...
Vastaa Viestiin