syyläriremonttia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pooto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 29.09.2003 11:24
Paikkakunta: Espoo

syyläriremonttia

Viesti Kirjoittaja Pooto »

No niin, alkoi elämä näyttää taas oikeita kasvojaan. Tuossa Helsingin sorateillä ajellessani onnistuin löytämään semmoisen montun että loppui maavara mersusta... Ja välittömästi alkoi kolina muistuttamaan moottorin olemassaolosta. Syyläri noussut paikaltaan ja pyörivä flekti repäs kennonreunat auki.

Tuossa kun purin värkkejä pois konepellin alta, kiinnitti huomion ne pari ylimääräistä letkua jotka ovat syylärin päädyssä kiinni. Mitä niissä kulkee, ja miksi? Punainen öljy viittaisi joko laatikkoon tai tehostimeen, mutta kun näyttäisi vieläpä siltä, että kanava vain kulkee sitä syylärin päätyä pitkin alas...miksi?

Joku kemiallinen metalli lienee ainut korjauskeino...kyselin tuosta naapurin korjaamonpojilta, meinasivat että noin 50? juttu. Onko olemassa mitään tee-se-itse-keinoa tai ainetta? Suurin ongelma on tuo kansallinen juhlapäivä, joka siirtää remontin maanantaiaamuun. Ja liekö kaverit krapuloissaan laskuta sitten kaikista niistä kolmesta autosta joilla näkee mun tulevan. :)
Pooto

Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Syylärin yhteydessä on automaattilaatikon öljynlauhdutin. Syylärin vesitilassa on vain pätkä metalliputkea, jota pitkin öljy jäähtyy kulkiessaan.
Luulen, että syyläri on uusittava koska kemialliset metallit ovat vähän epävarmoja. Jos muovipäädyt ovat ehjiä niin pelkän metallikennoston voi uusia ja lasku on vähän pienempi.
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Punainen litku

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moi,

Punainen litku on ATF öljyä >> automaatti laatikon jäähdytys joka on integoitu
tavallisen jäähdyttimen jäähdytysnesteen paluu reunaan.
ATF öljyä ei saa sotkea jäähdytysnesteen kanssa, jos automaattilootalle menee jäähdytysnestettä vaurion takia, tarvitsee loota huuhdella ...
Vastaa Viestiin