124:sen automaatin outo käytös

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wee124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ke 28.10.2009 17:09
Paikkakunta: Kankaanpää

124:sen automaatin outo käytös

Viesti Kirjoittaja wee124 »

Eli auto on 250d automaatti vm-90,nyt parin viimesen kuukauden aikana olen huomannut oudon ilmiön,liikkeelle lähdettäessä auto lähtee kakkosella niinkuin pitääkin.Kun pitää vaihtaa kolmoselle laatikko menee noin sekunniksi vapaalle ja sitten siirtyy kolmoselle,ilmiö ei toistu aina kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa eikä edes joka päivä mutta esim.tänään huomasin asian kaksi kertaa.
Auto on ollut samassa perheessä 7v ja laatikkoöljyt on vaihdettu viimeksi 40tkm sitten,ne myös tarkistetaan aina moottorin öljynvaihdon yhteydessä ja pari kertaa siinä välilläkin.
Kilometrejä ei ole takana paljon mitään,kysynkin nyt onko jollakulla kokemusta moisesta,onko esim mahdollista että joku venttiili jumittaa vai mikä mahtaa olla syynä?
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

Mulla sama vika. Eilen vaihdettiin öljyt, mutta ei vaikuttanut asiaan ainakaan parantavasti. Itse säätelen tuota vapaalle menemistä kaasun löysäämisellä, mutta apua täälläkin kaivataan. Jotain juttua luin jostain vaijerista mikä menee kaasuvivustolta laatikkoon ja siellä laatikon päässä olevasta "propusta" jota kiertämällä voidaan tuota vaihtamiskierrosta säätää..?? Pitäneekö paikkansa, että tuon hässäkän vaihtaminen voisi korjata vian??
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Voi olla ihan metsässä, mutta omassani vaihtoi miten sattui, kun alipaineet viturallaan. Onko viisari kovinkin punaisella kun ajelette tasaista faarttia?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
azamaza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.08.2008 20:23
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja azamaza »

voin olla minäkin metsässä,mutta diisselistä tais olla kyse.
veholta saa ainakin joihinkin laatikkomalleihin uudet jouset venttiilipöytään,joka hillitsee tuota 2-3 vaihdon luistoa...tais olla jossain 10€ paikkeilla osat.
syöttöpumpun kyljessä on kahdella pultilla semmonen "mötikkä" (mikä lie oikealta nimeltään) :D jota kääntämällä osakaasuvaihtojen terävyyttä voi säätää.löysää vaan pultit ja kääntää koko möttiä.

viisaammat neuvokoon paremmin.
210.025
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Omaan 722.5 lootaan laiton ton korjaussarjan tässä kesällä.
Makso Hartikaisella peräti 8,9 euroo.

Helppo vaihtaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

onko muilla ollu ongelmia 3-4 välillä :?:
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

azamaza kirjoitti:voin olla minäkin metsässä,mutta diisselistä tais olla kyse.
veholta saa ainakin joihinkin laatikkomalleihin uudet jouset venttiilipöytään,joka hillitsee tuota 2-3 vaihdon luistoa...tais olla jossain 10€ paikkeilla osat.
syöttöpumpun kyljessä on kahdella pultilla semmonen "mötikkä" (mikä lie oikealta nimeltään) :D jota kääntämällä osakaasuvaihtojen terävyyttä voi säätää.löysää vaan pultit ja kääntää koko möttiä.

viisaammat neuvokoon paremmin.
Minkä näköinen tuo mötikkä oikeen on? Missä tarkalleen sijaitsee? Kavin just kattomassa tuota vivustoa tuon syöttöpumpun vierestä ja melkoinen vivustoviidakko olikin..
Entä nuo jouset..? Jotenkin vaikuttais siltä, että yhden vivun kyljessä olisi paikka jouselle, sellanen tappi jossa kuula päässä, mutta ei siinä mitään jousta ollu kiinni.. Liekö tippunut??
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

JariN
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

omituinen korjaus

Viesti Kirjoittaja koyama »

Minulla oli tuo samainen luistatus 300dt:ssä eikä siihen paineiden nosto juurikaan auttanut.Möin autoni sitten tutulle 2 vuotta sitten ja kerroin ongelman.Aikoi keväällä korjata,muttei tarvinnut. Se korjaantui vahingossa noin puolen kilsan kovavauhtisen peruutuksen jälkeen.Laatikko pelaa tosi hienosti ja 530 tkm ajettu.Omituinen juttu
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
wee124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ke 28.10.2009 17:09
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja wee124 »

JariN kirjoitti:Olisko tuolla juttua...

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373
Otin tänään korjaamolle yhteyttä ja sanoivat että tuo auto tänne niin lyödään piuhat kiinni ja katsotaan tuleeko vikakoodia esim.pyörintänopeus anturilta tai magneettiventtiilistä.
Kysyin että pystytäänkö vm -90 dieselmersusta (250) mitään vikakoodeja lukemaan ja vastaus oli että kyllä pystytään kun on sähköä laatikossa,en ole asiaan perehtynyt kun laatikon kanssa ei ole ongelmia ollut.
Kuitenkin pistänyt silmään että esim. ulkomaisilla topiceilla niinkuin täälläkin mainitaan usein korjaussarja K1 spring kit.
Täytyy asiasta kyllä mainita kun vien auton tiistaina vikakoodin lukuun
Avatar
azamaza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.08.2008 20:23
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja azamaza »

Postman kirjoitti:
azamaza kirjoitti:voin olla minäkin metsässä,mutta diisselistä tais olla kyse.
veholta saa ainakin joihinkin laatikkomalleihin uudet jouset venttiilipöytään,joka hillitsee tuota 2-3 vaihdon luistoa...tais olla jossain 10€ paikkeilla osat.
syöttöpumpun kyljessä on kahdella pultilla semmonen "mötikkä" (mikä lie oikealta nimeltään) :D jota kääntämällä osakaasuvaihtojen terävyyttä voi säätää.löysää vaan pultit ja kääntää koko möttiä.

viisaammat neuvokoon paremmin.
Minkä näköinen tuo mötikkä oikeen on? Missä tarkalleen sijaitsee? Kavin just kattomassa tuota vivustoa tuon syöttöpumpun vierestä ja melkoinen vivustoviidakko olikin..
Entä nuo jouset..? Jotenkin vaikuttais siltä, että yhden vivun kyljessä olisi paikka jouselle, sellanen tappi jossa kuula päässä, mutta ei siinä mitään jousta ollu kiinni.. Liekö tippunut??
mötikkä on siinä pumpun kyljessä kiinni,hitto ku en osaa laittaa linkkiä...
tuolla ryssien sivuilla olis kuva.
ja ne jouset mistä oli puhe,sijaitsee laatikon sisällä.tuossa JariN:n postaamassa linkissä on kuvien kera niiden vaihdosta
210.025
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

wee124 kirjoitti:
JariN kirjoitti:Olisko tuolla juttua...

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373
Otin tänään korjaamolle yhteyttä ja sanoivat että tuo auto tänne niin lyödään piuhat kiinni ja katsotaan tuleeko vikakoodia esim.pyörintänopeus anturilta tai magneettiventtiilistä.
Kysyin että pystytäänkö vm -90 dieselmersusta (250) mitään vikakoodeja lukemaan ja vastaus oli että kyllä pystytään kun on sähköä laatikossa,en ole asiaan perehtynyt kun laatikon kanssa ei ole ongelmia ollut.
Kuitenkin pistänyt silmään että esim. ulkomaisilla topiceilla niinkuin täälläkin mainitaan usein korjaussarja K1 spring kit.
Täytyy asiasta kyllä mainita kun vien auton tiistaina vikakoodin lukuun
No siellä korjaamossa tietämys asuu, otan ihan kunnioituksesta lakin päästä :shock:

Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan, mitä koodeja ne sieltä sai ja millä vehkeillä.
JariN
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

mulla on W123 300DA jossa on 722.4 loota.Siinä on vikana luisto 2-3 vaihdon välillä,muuten kolmonen pitää mutta luistaa vaihdon aikana ja välillä kierroksetkin karkaa korkeiksi luiston takia.Auttaisiko tuossa mun laatikossa vaihtaa jousisarjaa tai onkohan siinä edes samanlainen systeemi?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

JariN kirjoitti:
wee124 kirjoitti:
JariN kirjoitti:Olisko tuolla juttua...

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373
Otin tänään korjaamolle yhteyttä ja sanoivat että tuo auto tänne niin lyödään piuhat kiinni ja katsotaan tuleeko vikakoodia esim.pyörintänopeus anturilta tai magneettiventtiilistä.
Kysyin että pystytäänkö vm -90 dieselmersusta (250) mitään vikakoodeja lukemaan ja vastaus oli että kyllä pystytään kun on sähköä laatikossa,en ole asiaan perehtynyt kun laatikon kanssa ei ole ongelmia ollut.
Kuitenkin pistänyt silmään että esim. ulkomaisilla topiceilla niinkuin täälläkin mainitaan usein korjaussarja K1 spring kit.
Täytyy asiasta kyllä mainita kun vien auton tiistaina vikakoodin lukuun
No siellä korjaamossa tietämys asuu, otan ihan kunnioituksesta lakin päästä :shock:

Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan, mitä koodeja ne sieltä sai ja millä vehkeillä.
Ei taida pahemmin tietoo sieltä laatikosta saada irti testerillä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

omaan E250D oon tehny kaikki temput :D
jousi satsi vaihettu veholta 8e varaosanumero 1262704477
722.4 on oma jousi 1-2 ja oma 3-4 vaihteelle.
jousi sijaitsee venttiili pöydässä,kun otat laatikon öljypohjan pois ja katot autoa edestä taaksepäin niin oikean puolimmaisen luukun alla on sellanen mäntä systeemi mikä tulee kokonaisena pihalle,
otat sen pöydälle ja kasaat niistä uusista hilppeistä samanlaisen paketin :)

sinulle suosittelen
-osta jousi,suodatin,uusi tiiviste,dexron 2 öljyä 7litraa
-öljyt pois laatikosta ja turbiinista ja öljypohja pois
-suodatin pois
-jousen vaihto kuten yllä mainittu
-suodatin paikoilleen+ pohja kiinni
-4 litraa laatikkoon öljyä ennen kuin käynnistät
-auto käyntiin ja käy läpi kaikkin vaihteet noin 2 sek per vaihde ja takaisin P
-litra kerrallaan sitte lisäilet purkkien välissä vaihteet läpi ja tason tarkistus
-kunnes normaali taso on suoritettu

ainut kettumainen tässä hommassa on kun täytät laatikkoa niin öljy tikku ottaa öljyä mukaansa siitä täyttö putkesta joten suosittelen täyttämään joku 5-6 litraa ja nukut yön hyvin ja aamulla auto tulille vaihteet läpi ja tason tarkistus olikin yhtäkkiä puolet helpompaa kun yön aikan putki on kuivanut :D
lisäile tarvittaessa :!:


koita saaha nyt tosta jotaki selvää 8)
Viimeksi muokannut ahola, Ke 18.11.2009 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

niin ja unohdin mainita että mikäli autossasi on pohja-panssari niin älä kiinnitä ennenkuin olet laittanut oikean määrän öljyä laatikkoon ja koe ajanut auton :!:
meinaan jos tarvii paineita säädellä niin ei mee koko päivä sitä pohja-panssaria ruuvatessa...
nimimerkillä kokemusta on 8)

paineen säätämisestä onkin jo forumilla keskusteltu löytyy haulla

onnea ja menestystä,ei oo mikään high-tech super remontti

onnistuu melkeen joka amisjätkältä :idea:
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

voin olla minäkin metsässä,mutta diisselistä tais olla kyse.
Niin olikin :oops: , itellä pensa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

ahola kirjoitti:omaan E250D oon tehny kaikki temput :D
jousi satsi vaihettu veholta 8e varaosanumero 1262704477
722.4 on oma jousi 1-2 ja oma 3-4 vaihteelle.
jousi sijaitsee venttiili pöydässä,kun otat laatikon öljypohjan pois ja katot autoa edestä taaksepäin niin oikean puolimmaisen luukun alla on sellanen mäntä systeemi mikä tulee kokonaisena pihalle,
otat sen pöydälle ja kasaat niistä uusista hilppeistä samanlaisen paketin :)

sinulle suosittelen
-osta jousi,suodatin,uusi tiiviste,dexron 2 öljyä 7litraa
-öljyt pois laatikosta ja turbiinista ja öljypohja pois
-suodatin pois
-jousen vaihto kuten yllä mainittu
-suodatin paikoilleen+ pohja kiinni
-4 litraa laatikkoon öljyä ennen kuin käynnistät
-auto käyntiin ja käy läpi kaikkin vaihteet noin 2 sek per vaihde ja takaisin P
-litra kerrallaan sitte lisäilet purkkien välissä vaihteet läpi ja tason tarkistus
-kunnes normaali taso on suoritettu

ainut kettumainen tässä hommassa on kun täytät laatikkoa niin öljy tikku ottaa öljyä mukaansa siitä täyttö putkesta joten suosittelen täyttämään joku 5-6 litraa ja nukut yön hyvin ja aamulla auto tulille vaihteet läpi ja tason tarkistus olikin yhtäkkiä puolet helpompaa kun yön aikan putki on kuivanut :D
lisäile tarvittaessa :!:


koita saaha nyt tosta jotaki selvää 8)
sisältääkö tuo sarja sekä 1-2 ja 3-4 jouset?
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Pyryr kirjoitti: sisältääkö tuo sarja sekä 1-2 ja 3-4 jouset?
Vain 2-3 vaihdon jousisarja. Ainakaan 3-4 väliin ei toimiteta korjaussarjaa.
Postman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi

Viesti Kirjoittaja Postman »

Mistä mä tiedän mikä loota mulla on? 722.4, 722.5 vai joku muu?? Loppuvuoden -89, 250D, vanha taxi..
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Postman kirjoitti:Mistä mä tiedän mikä loota mulla on? 722.4, 722.5 vai joku muu?? Loppuvuoden -89, 250D, vanha taxi..
Jos vaikka alustanumeron laitat tänne niin eiköhän sen joku selvitä.
Veikkaan sitä 722.4:sta.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

juhaoh kirjoitti:
Pyryr kirjoitti: sisältääkö tuo sarja sekä 1-2 ja 3-4 jouset?
Vain 2-3 vaihdon jousisarja. Ainakaan 3-4 väliin ei toimiteta korjaussarjaa.
ainakin minun ymmärtääkseni näitä jousi hommeleita on kaksi eli 1ja 2 vaihteelle ja 3 ja 4 vaihteelle,olin jossakin nähnyt räjäytyskuvan täällä foorumilla,voihan olla että olen erehtynyt?

jousen vaihdon jälkeen tuntuu nelonenkin jotenki jämäkämmältä,liekkö sitte pelkkää mielikuvitusta?

mutta kuitenkin tarvit juuri tuon yllä mainitun 8)
tekohengitystähän tuo jousi on mutta jos ei laatikko aivan loppu niin kyllä auttaa,

auttoi minua :D
Viimeksi muokannut ahola, To 19.11.2009 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

Postman kirjoitti:Mistä mä tiedän mikä loota mulla on? 722.4, 722.5 vai joku muu?? Loppuvuoden -89, 250D, vanha taxi..
se on se 722.4 jos ei oo kukaan vaihtanut.
lukee laatikon oikeassa alareunassa kaiken öljyn ja muun paskan alla :D
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
Viperion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 13.09.2010 18:53

Re:

Viesti Kirjoittaja Viperion »

juhaoh kirjoitti:Ainakaan 3-4 väliin ei toimiteta korjaussarjaa.
Ainakin on saatavilla.
En sitten tiedä miten Suomesta löytyy:

http://www.bulkpart.com/Merchant2/merch ... 22-3vbkits" onclick="window.open(this.href);return false;

3/4 - vaihteen jousisarja asennetaan vastakkaiselle puolelle laatikkoa (K2).
Tarkemmat tiedot linkistä:

http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 4-a-8.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli tuon pitäisi auttaa 3-4 välin luistoon.


Löytyi myös korjausopas 722.4-vaihdelaatikolle:

http://avtopedia.ru/akpp/722-3%20722-4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
MB C160 Sportcoupe
Avatar
Viperion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 13.09.2010 18:53

Re: 124:sen automaatin outo käytös

Viesti Kirjoittaja Viperion »

Kävin tänään Veholta tilaamassa omaan Mersuuni jousisarjat

K1 (2-3 välin vaihtoon vaikuttava): 126 270 44 77
K2 (3-4 välin vaihtoon vaikuttava): 126 270 05 35


K1 löytyi Suomesta, mutta K2 tulee Saksasta ensi viikolla.
MB C160 Sportcoupe
Avatar
Hotoks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: La 10.01.2015 12:39
Paikkakunta: Marttila

Re: 124:sen automaatin outo käytös

Viesti Kirjoittaja Hotoks »

Itse kävin nuo juuri tilaamassa. Katsotaan muuttuuko laatikon käytös mitenkään.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Avatar
JOHe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:47

Re: 124:sen automaatin outo käytös

Viesti Kirjoittaja JOHe »

Hotoks kirjoitti:Itse kävin nuo juuri tilaamassa. Katsotaan muuttuuko laatikon käytös mitenkään.
Olikos tuo K2(3-4 vaihtovälin) 126 270 05 35 jousisarja nimenomaa korjaussarja vai vakiojousisara tuohon väliin?

Tuo toinen jousisarjahan 2-3 vaihtoon on korjaussarja.
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Re: 124:sen automaatin outo käytös

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Terve,
Ja joulun jatkoja. Toiseen lankkuun vaihdoin aikoinaan tuon k1 sarjan. Lähiaikoina olis öljynvaihto myös toiseen. Tarkoitus vaihtaa myös tämä k1 sarja. Kiinnostaisi kokemus,mitä vaikutti k2 sarjan vaihto,kun vaihdoit? Ajattelin,että samalla,kun öljypohjan avaa,niin vaihtais tuonkin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Vastaa Viestiin