W 212 tyyppivikoja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Timo N.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 01.12.2009 15:09
Paikkakunta: Ulvila

W 212 tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja Timo N. »

Onko havaittu?
Milloin W 212 on alettu valmistamaan? Oletin noin 2/2009, mutta olen nähnyt myynti-ilmoituksia 11/2008!!!- siis v. 2010 malli.
Naissä on ? Eu 4- koneet, - Mitä eroa on Eu 5 ja Eu 4 koneissa??
Saksassa näyttää olevan alkuvuoden (elegance) malleissa Avantgarden päivävalot
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W 212 tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo N. kirjoitti:Onko havaittu?
Milloin W 212 on alettu valmistamaan? Oletin noin 2/2009, mutta olen nähnyt myynti-ilmoituksia 11/2008!!!- siis v. 2010 malli.
Naissä on ? Eu 4- koneet, - Mitä eroa on Eu 5 ja Eu 4 koneissa??
Saksassa näyttää olevan alkuvuoden (elegance) malleissa Avantgarden päivävalot
Noitahan on laitettu myyntiin paljon ennen auton valmistumista kun jotkut haluavat tehdä rahaa sillä kun ovat laittaneet riskitilauksen vetämään.
Protoja ja tehtaan henkilökunnalle "testiautoja" (ei noita muuleja vaan aitoja autoja) on varmaan tehty jo jonkin aikaa ennen myynnin aloittamista mutta maaliskuun lopullahan myynti alkoi, vai menikö huhtikuun puolelle Suomessa.

Tyyppivioista ei varmaan tällä hetkellä vielä kauheasti tietoa. Yksi josta on juttua ollut on ne uuden nelosen suuttimet (korjattu) ja toinen yhtä vakava jonka tiedän on se että keskikonsolin säilytysluukku ei aina aukea napista vaan pitää vähän auttaa kädellä (korjausohjeet olemassa). :)
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 212 tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja Arno »

Timo N. kirjoitti:Saksassa näyttää olevan alkuvuoden (elegance) malleissa Avantgarden päivävalot
Mainitsemastasi asiasta en ole tietoinen, mutta eikös yksi selitys voisi olla se, että ymmärtääkseni xenon-paketin ottamalla autoon tulee led-päivävalot(?).
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Mä en osaa sanoo muutaku sen tästä että normaalit halogeni valot on ihan avuttomat. Mitähän mahtais maksaa jälki asennuksena xenon sarja.
Timo N.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 01.12.2009 15:09
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Timo N. »

Tarkemmin katsottaessa(saksan sivuilta), näyttääkin elegance-malliin, mikäli on xenon-valot lisävarusteena niin tulee avantgarden päivävalot ja tavallisilla lampuilla pyöreät päiväledit, kuten suomessa. :?
-siis ainakin alkuvuonna.
Mutta toi ensirekisteröinti ei mennyt tajuntaan,-siis autoa varatessa (ostettaessa)saa auton rekisteröityä esim 11/08 vaikka autoja alettiin tekemään 2/09 :?: ,jolloin saa tehdä poistoja tmv hankintahinnasta.

Vielä kun löytyisi selitys noille Eu4 ja 5 koneille W 212:een
W212/ 220 CDI A (avantg.)
Ex W211/ 220 CDI A (elegance) -08
Ex W202/ C 200 T CDI A -99
Exät liuta jaappanilaisia
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo N. kirjoitti:Tarkemmin katsottaessa(saksan sivuilta), näyttääkin elegance-malliin, mikäli on xenon-valot lisävarusteena niin tulee avantgarden päivävalot ja tavallisilla lampuilla pyöreät päiväledit, kuten suomessa. :?
-siis ainakin alkuvuonna.
Mutta toi ensirekisteröinti ei mennyt tajuntaan,-siis autoa varatessa (ostettaessa)saa auton rekisteröityä esim 11/08 vaikka autoja alettiin tekemään 2/09 :?: ,jolloin saa tehdä poistoja tmv hankintahinnasta.

Vielä kun löytyisi selitys noille Eu4 ja 5 koneille W 212:een
Siis oletko nähnyt myytävän autoa joka on oikeasti rekisteröity 11/2008? Eiköhän nuo ole kaikki MB:n omaisuutta ja pysyvät sellaisena. 11/2008 laitettuja myynti-ilmoituksia on mutta niissä myydään 04/2009 autoja.

Ei Saksassa varusteoptioissa ole mitään eroa Suomen varusteisiin (joskus joku varuste voi jopa olla vakiona Suomessa, esim. Parktronic 204:ssä tms.). En löytänyt yhtään EU4 konetta 212-koriin, jäikö joku huomiotta? Bluetec on EU6 normit täyttävä malli. Tuo on hyödyllinen joskus Saksassa kun käyttömaksut EU5:lla nousevat EU6-mallien myynnin edistämiseksi. Suomessa tuo tarkoittaa isompaa CO2 lukua, isompaa kulutusta ja käyttömaksua jne. (siis EU päästönormeistahan noissa on kyse, isompi numero on kovempi vaatimus).
Timo N.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 01.12.2009 15:09
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Timo N. »

http://e-services.mercedes-benz.com/dsc ... 09233GW059,



Siis näin kuvittelen sen olevan rek. 11/2008. Tekniikka ei riitä laittamaan linkkiä tähän,yritetään kuitenkin. :(
Helpompaa on katsoa mercedes..de/gebrauhtW/detailsuche/valitsee E -sarjan ja jne...2008 elegance malliversion ja xenon- lamput niin kaikkiin tulee "viiru-valot"
Sieltä löytyy rek. 11/08 ja myöskin www.stuttgart.mercedes-benz.de, valk. hyvillä herkuilla oleva 12/08 elegance.

Kun katselee sieltä(MB:n sivuilta) niin esim Soetsissa muunnissä oleva 7/09 oleva on tuulilasilla EU4 tarra, niin kuin monessa muussakin, joskus myös ilmoituksissa törmää myös tähän EU4, kuitenkin päästöt pitäisi olla 159g-- eikö ole Eu5 tarroja???
W212/ 220 CDI A (avantg.)
Ex W211/ 220 CDI A (elegance) -08
Ex W202/ C 200 T CDI A -99
Exät liuta jaappanilaisia
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

DBFI kirjoitti:Ei Saksassa varusteoptioissa ole mitään eroa Suomen varusteisiin (joskus joku varuste voi jopa olla vakiona Suomessa, esim. Parktronic 204:ssä tms.).
Itseasiassa Parktronic ei alunperin ole ollut lisävarusteena W/S204:ssa ainakaan Suomessa. Sitten sakemanneissa ko. ominaisuus iskettiin Avantgarde- ja Elegance-malliversioihin mukaan ja pikkulintujen mukaan joitakin autoja myytiin "tuossa varustepaketissa tulee parkkitutka mukana - oho ei tullutkaan"-toteamuksella Suomessa. Nykyään tilattavissa autoissa on tosiaan mukana (varustepaketeissa).
Näin ymmärtääkseni, korjatkaa jos olen väärässä.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Arno kirjoitti:
DBFI kirjoitti: Itseasiassa Parktronic ei alunperin ole ollut lisävarusteena W/S204:ssa ainakaan Suomessa. Sitten sakemanneissa ko. ominaisuus iskettiin Avantgarde- ja Elegance-malliversioihin mukaan ja pikkulintujen mukaan joitakin autoja myytiin "tuossa varustepaketissa tulee parkkitutka mukana - oho ei tullutkaan"-toteamuksella Suomessa. Nykyään tilattavissa autoissa on tosiaan mukana (varustepaketeissa).
Näin ymmärtääkseni, korjatkaa jos olen väärässä.
Noin se varmaan meni, perheen 204:ssa parkkitutkat tuli varmaan osana Avantgarde pakettia. Kauppoja hierottaessa esittelyautoissa parktronic oli listattu maksulliseksi lisävarusteeksi. Samaan aikaan Saksan hinnastossa Parktronic oli vielä maksullinen lisävaruste myös Avantgardessa, niin näyttää vieläkin olevan. Mutta onhan ne Suomi-autot aina tiedetty tuontimalleja paremmiksi. :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo N. kirjoitti:http://e-services.mercedes-benz.com/dsc ... 09233GW059,



Siis näin kuvittelen sen olevan rek. 11/2008. Tekniikka ei riitä laittamaan linkkiä tähän,yritetään kuitenkin. :(
Helpompaa on katsoa mercedes..de/gebrauhtW/detailsuche/valitsee E -sarjan ja jne...2008 elegance malliversion ja xenon- lamput niin kaikkiin tulee "viiru-valot"
Sieltä löytyy rek. 11/08 ja myöskin www.stuttgart.mercedes-benz.de, valk. hyvillä herkuilla oleva 12/08 elegance.

Kun katselee sieltä(MB:n sivuilta) niin esim Soetsissa muunnissä oleva 7/09 oleva on tuulilasilla EU4 tarra, niin kuin monessa muussakin, joskus myös ilmoituksissa törmää myös tähän EU4, kuitenkin päästöt pitäisi olla 159g-- eikö ole Eu5 tarroja???
Nuo linkit ei tunnut toimivan suoraan. Mutta löysin kyllä itsekin jonkun 12/2008 ensirekisteröidyn käytetyn tuolta mersun omien käytettyjen listalta. Olisin kuvitellut että noita 2008 vuoden puolella tehtyjä ei myytäisi vapaille markkinoille mutta kyllä näyttävät myyntiin päätyvän.

Joka tapauksessa nuo on olleet tehtaan autoja tai tehtaan työntekijän ostamia autoja joilla myyntikielto ensimmäisen puolen vuoden luokkaa eli tavallinen tallaaja ei tuollaista autoa ole voinut saada alleen.

Olisi mukava saada runkonumero jostakin tollasesta ja katsoa mikä on oikea hihnapäivä, todennäköisesti aika tarkkaan tuo ensirekisteröintipäivä.

Noista päästöistä en osaa sanoa, veikkaan että moottoria ei tuolloin vielä ole hyväksytty EU5-tasoon ja siksi se näkyy rekisteriotteessa EU4:na. Vai löysitkö myytävien mallien listalta EU4:n? Tuo EU raja ei aseta mitään kattoa CO2:lle (ei ainakaan E-sarjan arvoilla).
Viimeksi muokannut DBFI, Ke 02.12.2009 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

DBFI kirjoitti:Noin se varmaan meni, perheen 204:ssa parkkitutkat tuli varmaan osana Avantgarde pakettia. Kauppoja hierottaessa esittelyautoissa parktronic oli listattu maksulliseksi lisävarusteeksi. Samaan aikaan Saksan hinnastossa Parktronic oli vielä maksullinen lisävaruste myös Avantgardessa, niin näyttää vieläkin olevan. Mutta onhan ne Suomi-autot aina tiedetty tuontimalleja paremmiksi. :)
Duuniauto Elegancessa tuo ominaisuus löytyy, oli maksullinen. Ko. auto aika varhaista erää kun vasta tuon jälkeen alkoi tulemaan BlueEffiency-malleja (joissa mm. pienemmät peilit).
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Timo N.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 01.12.2009 15:09
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Timo N. »

mikzaa kirjoitti:Mä en osaa sanoo muutaku sen tästä että normaalit halogeni valot on ihan avuttomat. Mitähän mahtais maksaa jälki asennuksena xenon sarja.

empä osaa sanoa, muuta kun niitäkin löytyy. Eron huomasin hyvin kun siirryin 10v vanhasta C 200 tähän piikkinokkaan, jossa tupla xenonit.
Eikös xenonit vaadi ainakin lampun pesurit ja korkeudensäädön(automaattisen??)-Toisaalta on noita xenonin lisävaloja ilman mitään näitä vaatimuksia.
W212/ 220 CDI A (avantg.)
Ex W211/ 220 CDI A (elegance) -08
Ex W202/ C 200 T CDI A -99
Exät liuta jaappanilaisia
Timo N.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 01.12.2009 15:09
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Timo N. »

Ne varmaankin ovat tosiaan työntekijöiden ja/tai autoliikkeen hankkimia pelejä. Mielenkiintoista olisi tosiaan nähdä niiden tekoaika.
Mutta niinhän siinä kävi että W 211 teko lopetettiin aikaisemmin kuin piti. Eivät kuulemma saaneet Suomeenkaan enää keväällä riittävästi, näin ainakin eräs myyjä kertoi.

Yllättävän paljon noita EU4(vihreä) tarroja on ikkunoissa kun kahlaa myytäviä lävitse, eikö tosiaan EU5 tarroja ole, EU2ja 3 tarroja kylläkin.

Niitäkin (EU5) kyllä mainostetaan, Saksalaiset kun tuntuu?? olevan kovin tarkkoja.
Sitäkin mietein että olisiko partikkelifiltteri pois, mutta sekään ei anna selitystä, nekin joissa on niin löytyy EU4 tarra.

Varustepaketteihin en osaa sanoa, kait nekin muuttuu, alkuvaiheessa pärjää pienemmillä herkuilla ja lisätään matkan varrella .jos varsinkin kilpailijoilta löytyy.
W212/ 220 CDI A (avantg.)
Ex W211/ 220 CDI A (elegance) -08
Ex W202/ C 200 T CDI A -99
Exät liuta jaappanilaisia
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Onhan nämä edellisen E-sarjalaisen (W211) perus-H7-tuikutkin vitsin tasolla. Mutta niin se vain menee, että kun uutta autoa ostaa, niin parin tonnin xenonit tuntuvat kalliilta. Avantgarde-pakettiin kuuluvat, mutta on silläkin paketilla hintaa.

Viiden vuoden päästä persaukiset sitten itkevät kun ei ole xenoneita ja alennusta pitäisi saada hinnasta. :D
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W 212 tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo N. kirjoitti:Onko havaittu?
Uskallatko vielä harkita, nyt jo näin pitkä lista "tyyppivikoja". :D
Timo N.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 01.12.2009 15:09
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Timo N. »

Menipä juttu hieman sivuun uriltaan.

Kieltämättä tuollainen W212 herkuilla kiehtoisi,niitä kun alkaa saamaan saksasta, persaukinen kun on :oops: sopivaan hintaan,eikä tuo verokaan paha ole,kun ei eksyisi EU 4 koneeseen ja muutenkin ihan alkupään autoihin.
Hinnan ero suomessa myynnissä oleviin (suomiautoihin) ja jälkikäteen tuotuna/verotettuna on iso. Sillä kattasi jo pienen arvonalennuksenkin. :lol:
Ja jos jotenkin vielä taas nouseen autoveroasian osaisi aavistaa, alvihan kuitenkin nousee.
W212/ 220 CDI A (avantg.)
Ex W211/ 220 CDI A (elegance) -08
Ex W202/ C 200 T CDI A -99
Exät liuta jaappanilaisia
tomtom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 17.12.2009 18:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 212 tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja tomtom »

BlueEfficiency 250 cdi seissyt vehon pihalla huomenna kaksi viikkoa eikä mitään tietoa koska saadaan korjattua, suuttimia lauennut muiltakin ja vitutus käyrä nousee päivä päivältä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W 212 tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tomtom kirjoitti:BlueEfficiency 250 cdi seissyt vehon pihalla huomenna kaksi viikkoa eikä mitään tietoa koska saadaan korjattua, suuttimia lauennut muiltakin ja vitutus käyrä nousee päivä päivältä.
Tuo 220/250 CDI:n suutinongelma on kiusallinen mutta eikö niitä nyt jo ole riittävästi vaihtoon, ja niitä uusia kestäviä osia? Ei kai siinä muuta tarvitse korjailla kuin uudet suuttimet kunhan saa ne toimivat uudet osat? Vai eikö Veholla ole kuultukaan mistä on kyse?
tomtom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 17.12.2009 18:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 212 tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Vaihtavat kaikki suuttimet ja niihin liittyen jotain muuta sälää kerralla . Osia tulee tipoittain ja taksit menevät jonossa ohi, suuttimia hajonnut varmaan todella paljon, koska osien saanti takkuaa noinkin pahasti.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W 212 tyyppivikoja?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tomtom kirjoitti:Vaihtavat kaikki suuttimet ja niihin liittyen jotain muuta sälää kerralla . Osia tulee tipoittain ja taksit menevät jonossa ohi, suuttimia hajonnut varmaan todella paljon, koska osien saanti takkuaa noinkin pahasti.
Pitikö muitakin osia vaihtaa? ECU päivitys pitää tehdä, eikös se ongelma tullut siitä että ECU antaa startissa liian korkeita jännitteitä piezo-suuttimille ja tuo saa ne hajoamaan? Luulisi tuossa tilanteessa kannattavan päivittää kaikki ECU:t heti ja suuttimia perässä sitä mukaa kun uusia saadaan.

Muistaakseni Saksassa joku lehti väitti että 25% suuttimista (vaiko autoista) olisi mennyt rikki.
Pekko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 02.04.2005 22:12
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Pekko »

On kyllä todella ihmeellistä, että mersulta tulee näin raakile moottori tuotantoon uuden korimallin yhteydessä.
Tomtomin tunteet voin hyvin aistia uudehkon auton seistessä korjaamolla.
Itse tilasin 250 cdi:n heinäkuussa, ja en tiedä koska sen saan käyttööni. Vehon myyjät eivät ole kovin aktiivisesti asiasta olleet yhteydessä sen jälkeen kun tilauspaperiin nimet kirjoitettiin. Kertoivat vaan lokakuussa tuotannon seisovan cdi 220/250-mallien kohdalla suutinongelmien johdosta. Tosin onko heilläkään mitään todellista tietoa asiasta.
Viime viikolla sain postissa uuden E:n ohjekirjan ja esittely DVD:n, eli uuden auton tunnelmaan on jo päästy näillä oheistuotteilla. Saapa näkee minkälainen show tulee, kun vaihtopäivä tulee. Kuka hyvittää ja ketä ?
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Liian aikasin pukkaavat uutta peliä liikenteeseen kun on tommosia lasten tauteja ei ole ensimmäinen kerta ja luulis että maine menee?sen jälkeen kun ne siellä saksanmaalla rupes keksiin noita hienoja sähkövermeitä meni kaikki sanoisinko v.....s jos olisin taxi yrittäjä harkitsisin semmosta peliä millä saa jokapäivä leipää hankittua onhanniitä jos ei tartte välttämättä olla mersu se käy paremmin harrastekäyttöön. mutta Mersuhan on Mersu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pekko kirjoitti:On kyllä todella ihmeellistä, että mersulta tulee näin raakile moottori tuotantoon uuden korimallin yhteydessä.
Tomtomin tunteet voin hyvin aistia uudehkon auton seistessä korjaamolla.
Itse tilasin 250 cdi:n heinäkuussa, ja en tiedä koska sen saan käyttööni. Vehon myyjät eivät ole kovin aktiivisesti asiasta olleet yhteydessä sen jälkeen kun tilauspaperiin nimet kirjoitettiin. Kertoivat vaan lokakuussa tuotannon seisovan cdi 220/250-mallien kohdalla suutinongelmien johdosta. Tosin onko heilläkään mitään todellista tietoa asiasta.
Viime viikolla sain postissa uuden E:n ohjekirjan ja esittely DVD:n, eli uuden auton tunnelmaan on jo päästy näillä oheistuotteilla. Saapa näkee minkälainen show tulee, kun vaihtopäivä tulee. Kuka hyvittää ja ketä ?
Otitteko nyt huomioon että 250CDI moottori on ollut pitkään käytössä C-korissa. Saksassa tehtiin iso "koe-erä" laadun varmistamiseksi ja kaikki olikin kunnossa. Jos alihankkija alkaakin isomman volyymin synnyttyä tuottamaan heikompilaatuisia suuttimia niin ei MB:llä ole mahdollisuutta puuttua ongelmaan ennen kuin se on jo levinnyt kentälle.

Varmaan tekevät komponenttien tulotarkastuksia mutta tämä ongelma kun syntyy startissa niin helposti se jää noissa testeissäkin huomaamatta. Vaikka komponenttitoimittaja kustantaakin lystin, olen ihan varma että MB:llä ei olla pelkästään jälkiviisaita niin kuin me täällä foorumilla.
Avatar
Metsänpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 06.12.2005 10:28
Paikkakunta: E-P

Vanhemman Mersun omistaja seuraa keskustelua...

Viesti Kirjoittaja Metsänpoika »

" Jos alihankkija alkaakin isomman volyymin synnyttyä tuottamaan heikompilaatuisia suuttimia niin ei MB:llä ole mahdollisuutta puuttua ongelmaan ennen kuin se on jo levinnyt kentälle."
Eikö tosiaan?

"Vaikka komponenttitoimittaja kustantaakin lystin, olen ihan varma että MB:llä ei olla pelkästään jälkiviisaita niin kuin me täällä foorumilla."
Ootko varma. Väyrysen ruoste- ja muiden takuukorjausten kanssa painineena, en oikein usko tehtaan/maahantuojan suureen haluun korvata auton omistajan ylimääräisiä kuluja tästä sähläyksestä.

Jälkiviisaita saa jo olla, jos uusi 60t maksava auto seisoo viikkokaupalla korjaamolla ja tulevaisuudesta ei ole tietoa. Aivan käsittämätöntä... :roll:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Vanhemman Mersun omistaja seuraa keskustelua...

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Metsänpoika kirjoitti:" Jos alihankkija alkaakin isomman volyymin synnyttyä tuottamaan heikompilaatuisia suuttimia niin ei MB:llä ole mahdollisuutta puuttua ongelmaan ennen kuin se on jo levinnyt kentälle."
Eikö tosiaan?

"Vaikka komponenttitoimittaja kustantaakin lystin, olen ihan varma että MB:llä ei olla pelkästään jälkiviisaita niin kuin me täällä foorumilla."
Ootko varma. Väyrysen ruoste- ja muiden takuukorjausten kanssa painineena, en oikein usko tehtaan/maahantuojan suureen haluun korvata auton omistajan ylimääräisiä kuluja tästä sähläyksestä.

Jälkiviisaita saa jo olla, jos uusi 60t maksava auto seisoo viikkokaupalla korjaamolla ja tulevaisuudesta ei ole tietoa. Aivan käsittämätöntä... :roll:
Palkkaavat kohta metsänpojan hoitamaan noita asioita. Tarkoitus ei ollut mitenkään vähätellä noita suutinongelmia, ei tuollaista saisi sattua mutta niinhän se vaan Lexuskin kaasuttelee metsään ja tappaa matkustajat mennessään. Komponenttiongelmia esiintyy koko ajan, harvoin niistä vaan syntyy näin isoa ongelmaa.

Miten se auton hinta tähän vaikuttaa, ei minusta näissä osissa saa olla eroja sen mukaan onko auto kallis vai halpa, ja samat osathan siinä C-korisessa onkin.

Väyrysen ruosteongelmien kanssa painineena olet varmaan selvittänyt miten siihen ongelmaan päädyttiin? Miksiköhän siihen ei puututtu ennen kuin autot päästettiin markkinoille?

Tilannetta saa minusta vapaasti moittia ja kummastella mutta kun aletaan esiintyä autotehdasta viisaampina niin minusta se on jälkiviisautta johon ei pitäisi sortua.

Kertoisitko mikä keino nykyisessä autoteollisuuden osahankintaketjussa pystyisi varmistamaan sen ettei vastaavaa ongelmaa koskaan pääsisi syntymään, ja ilman että se maksaa enemmän kuin koko tämä suuttimien korjausoperaatio?

Taitaa olla tässäkin voivottelussa tärkein pointti saada itsetuntoa nostettua noitten uusien E250CDI:n omistajien silmissä. Kyllä minä vaan uskallan olla rehellisesti kateellinen 250 CDI:n omistajalle.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanhemman Mersun omistaja seuraa keskustelua...

Viesti Kirjoittaja Arno »

Metsänpoika kirjoitti:Jälkiviisaita saa jo olla, jos uusi 60t maksava auto seisoo viikkokaupalla korjaamolla ja tulevaisuudesta ei ole tietoa. Aivan käsittämätöntä... :roll:
Tarkoitat sitä, että jos Ford KA kullataan päällisin puolin, niin on käsittämätöntä, että viat eivät katoa samalla?

Sitä vain haen, että onhan se verenpaine koholla kun arvokas auto seisoo korjaamon pihalla ja kuulet jokapäivä eri selityksen, mutta hinta ei kuitenkaan korreloi yks-yhteen toimintavarmuuden kanssa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vanhemman Mersun omistaja seuraa keskustelua...

Viesti Kirjoittaja K70 »

DBFI kirjoitti: niinhän se vaan Lexuskin kaasuttelee metsään ja tappaa matkustajat mennessään.
Näinhän ne automerkkejä mustaavat tarinat etenee...
Moottori-lehdessä oli tästä Martti Merilinnan kolumni. Tutkimuksissa olisi tullut esiin, että kumimatto joka jumitti kaasun, ei kuulunut kyseiseen Lexus-malliin, eli ei ollut auton alkuperäisvaruste.
Kuitenkin Toyota teki 3,8 miljoonalle autolle takaisinkutsun.
Halpaa!

Ja juttu Tojotan tappajamatoista vain leviää. :)

No tämä oli täysin OT aiheesta.
On kuitenkin kovin ikävää, että autoa joutuu seisottamaan (omistajalle, kauppiaalle ja merkille).
S212 E350CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Vanhemman Mersun omistaja seuraa keskustelua...

Viesti Kirjoittaja DBFI »

K70 kirjoitti: Näinhän ne automerkkejä mustaavat tarinat etenee...
Moottori-lehdessä oli tästä Martti Merilinnan kolumni. Tutkimuksissa olisi tullut esiin, että kumimatto joka jumitti kaasun, ei kuulunut kyseiseen Lexus-malliin, eli ei ollut auton alkuperäisvaruste.
Kuitenkin Toyota teki 3,8 miljoonalle autolle takaisinkutsun.
Halpaa!

Ja juttu Tojotan tappajamatoista vain leviää. :)

No tämä oli täysin OT aiheesta.
On kuitenkin kovin ikävää, että autoa joutuu seisottamaan (omistajalle, kauppiaalle ja merkille).
En noita Toyotan juttuja ole niin tarkkaan seuraillut mutta hyvä jos joku muun merkkinen matto sai Toyotan huomaamaan moottorinohjausjärjestelmänsä virheet/epäloogisuudet jotka nyt useisiin malleihin korjataan. Kertoiko Merilinna tästä kolumnissaan?
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vanhemman Mersun omistaja seuraa keskustelua...

Viesti Kirjoittaja K70 »

DBFI kirjoitti:
K70 kirjoitti: Näinhän ne automerkkejä mustaavat tarinat etenee...
Moottori-lehdessä oli tästä Martti Merilinnan kolumni. Tutkimuksissa olisi tullut esiin, että kumimatto joka jumitti kaasun, ei kuulunut kyseiseen Lexus-malliin, eli ei ollut auton alkuperäisvaruste.
Kuitenkin Toyota teki 3,8 miljoonalle autolle takaisinkutsun.
Halpaa!

Ja juttu Tojotan tappajamatoista vain leviää. :)

No tämä oli täysin OT aiheesta.
On kuitenkin kovin ikävää, että autoa joutuu seisottamaan (omistajalle, kauppiaalle ja merkille).
En noita Toyotan juttuja ole niin tarkkaan seuraillut mutta hyvä jos joku muun merkkinen matto sai Toyotan huomaamaan moottorinohjausjärjestelmänsä virheet/epäloogisuudet jotka nyt useisiin malleihin korjataan. Kertoiko Merilinna tästä kolumnissaan?
Ei maininnut...
luulin sinun puhuvan tästä mainitsemastani "viasta". Tuosta moottorinohjauksesta en tiedä mitään. :oops:
S212 E350CDI
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanhemman Mersun omistaja seuraa keskustelua...

Viesti Kirjoittaja Arno »

Näyttäisi 1-2 prosenttia nousseen vuoden alusta W212:sen hinnat.

Onko 1-2 prosenttia sitten paljon?
Ei ole, mutta ennen "sait samaan hintaan metallivärin," josta ikäänkuin nyt maksat vrt. vanhaan hintaan.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Vastaa Viestiin