W 212 tyyppivikoja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Matala Profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 04.02.2010 15:09

212 tyyppivikoja - huurtuminen

Viesti Kirjoittaja Matala Profiili »

Alla nyt ollut viikon verran 212-koppainen 220CDI -farmari.
Auto tuntunut muuten vallan mainiolta mutta pikkupakkasillakin on aika raivostuttavaksi ongelmaksi ilmennyt tuulilasin huurtuminen ilmastoinnin Auto-asennolla.

Heti startin jälkeen ongelmaa ei ole kun ilmastointi puhaltaa silloin automaattisesti laseille enemmän ilmaa mutta kun auto on lämmennyt, tuntuu siltä että ilmastointi pudottaa tuulilasille menevän ilman aivan liian vähiin. Erityisesti tuulilasin vasempaan reunaan alkaa kertyä ylhäältä alaspäin huurrekaistale, vieläpä siten että aivan lasin vasen reuna ei huurru vaan huurretta tulee n. 5 sentin päähän vasemmasta etupalkista tuulilasiin. Eli ilmamäärän lisäksi ongelmaan liittynee myös tuulilasille ilmaa puhaltavan ilmakanavan suuntaus. Keskelle tuulilasia huurretta ei synny ainakaan ennen kuin jo käsin joutuu lisäämään puhallusta ja ilman suuntausta tuulilasille että näkee eteenpäin.

Myyjän mukaan samaa havaittu muissakin 212-autoissa mutta maahantuojalta/tehtaalta ei ole kommentteja ainakaan vielä tullut. Myöskään maahantuojan webbisivuilta alkuviikosta laittamaani palautteeseen ei ole vastattu mitenkään.

Onko muilla vastaavia havaintoja? Tuntuu aika käsittämättömältä kukkaselta jos tämä on yleinen ongelma autossa, kai autoa nyt on pakkaskelilläkin jossain välissä testattu.
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Samaa vikaa täälläkin. !!
Pekko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 02.04.2005 22:12
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Kuukausi tuli täyteen tänään ja n. 4 tkm on W212 sedanilla ajettu.
Tuulilasin huurtumisongelmaa en ole havainnut, vaikka välillä oli aika raikastakin talvikeliä. Ilmastointi/lämmityslaitteen säätö ollut koko ajan auto-asennoossa, ei ole tarvinnut säädellä puhaltimen nopeutta tai suuntaa. Webastoa käytän esilämmitykseen ja jonkin aikaa vielä ajoon lähtiessä, en tiedä onko merkitystä asiaan.
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Meillä on ny 16,5tkm ajettu ja aika paljon on huurtumista ollut. Webastokin hajos niin joutuivat tilaan uuden saksasta.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tuossa 212:ssa on sellanen lämmityslaiteen kotelon kuivaustoiminto joka voi heittää höyryjä lasille mutta sen pitäisi näkyä jo ennen ajoon lähtöä eikä varmaan muutenkaan näillä keleillä kerry kondenssivettä sinne lämmityslaitteeseen.
Matala Profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 04.02.2010 15:09

Viesti Kirjoittaja Matala Profiili »

Myyjäliikkeen suunnalta sain tänään tuollaisen kommentin:

"Tieto huurtumisesta on tehtaalla mutta sieltä ei ole vielä ratkaisua/parannusta asiaan eli kun tieto saapuu tänne niin infoan heti sinua."

Eipä kai auta kuin odottaa. Sinänsä positiivista, että ainakin myönnetään jotain ongelmaa tuossa olevan eikä vain yritetä lakaista asiaa maton alle.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ei lie tosiaan yksittäinen vika, huurtuu muillakin:
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/koe ... lle/167977
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Meillä levis eilen tää auto. moottorin vikavalo sytty ja meni hätäkäytölle. Tänään hinuri haki auton poies.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jaahas, eipä ihan mairittelevalta vaikuta W212:n alkutaival. Lapsentautejahan toki tietysti aina on, mutta siltikin...

Toivotaan parempaa jatkoa ja ennenkaikkea että havaittuihin ongelmiin paneudutaan heti tehtaalla.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kumma kun AMS kehua retosti autoa maasta taivaisiin, ja julisti, että laadukkaimmin rakennettu mersu pitkään aikaan... höh...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mesedesi kirjoitti:Kumma kun AMS kehua retosti autoa maasta taivaisiin, ja julisti, että laadukkaimmin rakennettu mersu pitkään aikaan... höh...
Kyllähän se varmaan hyvä auto pääsääntöisesti onkin, tuskin sitä kukaan kiistää. Nuo harmit vaan tuppaavat aina korostumaan, aiheutuuhan niistä kuitenkin ylimääräistä haittaa ja vaivaa omistajilleen ja sitäkautta paha kello kuuluu kauas.

Omat kokemukset rajoittuvat yhteen lyhyehköön koeajoon joten omakohtaista kosketuspintaa on niukasti. Mielenkiinnolla tulee kuitenkin aina seurattua näiden uusien mallien alkutaivalta. Mersuhan ei ole näiden lastentautien kanssa suinkaan yksin, kuten esimerkiksi viimeaikaisista uutisista erään japanilaismerkin osalta olemme kuulleet. Ja tämä koskee ihan kaikkia merkkejä, enemmän tai vähemmän.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Matala Profiili kirjoitti:Myyjäliikkeen suunnalta sain tänään tuollaisen kommentin:

"Tieto huurtumisesta on tehtaalla mutta sieltä ei ole vielä ratkaisua/parannusta asiaan eli kun tieto saapuu tänne niin infoan heti sinua."

Eipä kai auta kuin odottaa. Sinänsä positiivista, että ainakin myönnetään jotain ongelmaa tuossa olevan eikä vain yritetä lakaista asiaa maton alle.
Kerrotko lisää tuosta omasta käyttötilanteestasi. Ajelin tänään 212:lla töihin ja mittari näytti ajoittain -21 asetta eikä tuulilasiin tullut minkäänlaista kosteutta. Lähdin viileästä (+5) tallista liikkeelle. 5 kilometrin jälkeen moottori normaalilämpöinen kun tavallisesti käyttämälläni autolla menee 10 kilometriä saman moottorilämmön saavuttamiseen (käytännössä sama kone molemmissa mutta eri korimalli).

Säilytätkö autoa ulkona? Ajattelin vaan että voisko ongelma johtua jostain lumen kerääntymisestä ulkopuolen ilmanottoaukkoihin/kanaviin josta se alkaisi sulaa matkan aikana? Itsellä auto aina täysin kuiva liikkeelle lähtiessä niin tuollaista ongelmaa ei pääse tulemaan.
Matala Profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 04.02.2010 15:09

Viesti Kirjoittaja Matala Profiili »

Käyttötilanne esim. tänä aamuna kun mittarissa n. 18 pakkasta:

- auto oli nyt yötä ulkona autokatoksessa, aamulla reilu tunti lohkolämmitin päällä, ei sisätilanlämmitintä (autossa ei myöskään webastoa)
- auton päällä (tai ilmanvaihtokanavissa) ei lumikinoksia
- ajomatka töihin 13-14km (ajassa 15-16min). alkumatka 40-60km/h rajoitusta, sitten pari kilometriä moottoritietä ja sitten 70 km/h rajoitusta melkein loppumatka.
- huurtuminen alkoi parin viimeisen kilometrin aikana kun moottori ja sisätilat alkoivat olla hyvin lämmenneet ja ilmastointi alkoi vähentää puhallusta ja ilmeisesti kääntää puhalluksen enemmän lattiaan, pois tuulilasilta.
- sama ilmennyt myös pienemmillä pakkasilla ja myös jos auto on ollut lämpöisessä tallissa, vaadittava ajomatka vain vaihtelee. Myös kyydissä oleva väkimäärä vaikuttaa paljon.

Ja jos on yhtään kosteat vaatteet tai isompi porukka kyydissä (tai vähänkin esim. hiki hiihtolenkin jälkeen) niin sitten saa käännellä heti alusta asti puhallusta isommalle ja laseja kohti.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Matala Profiili kirjoitti:Käyttötilanne esim. tänä aamuna kun mittarissa n. 18 pakkasta:

- auto oli nyt yötä ulkona autokatoksessa, aamulla reilu tunti lohkolämmitin päällä, ei sisätilanlämmitintä (autossa ei myöskään webastoa)
- auton päällä (tai ilmanvaihtokanavissa) ei lumikinoksia
- ajomatka töihin 13-14km (ajassa 15-16min). alkumatka 40-60km/h rajoitusta, sitten pari kilometriä moottoritietä ja sitten 70 km/h rajoitusta melkein loppumatka.
- huurtuminen alkoi parin viimeisen kilometrin aikana kun moottori ja sisätilat alkoivat olla hyvin lämmenneet ja ilmastointi alkoi vähentää puhallusta ja ilmeisesti kääntää puhalluksen enemmän lattiaan, pois tuulilasilta.
- sama ilmennyt myös pienemmillä pakkasilla ja myös jos auto on ollut lämpöisessä tallissa, vaadittava ajomatka vain vaihtelee. Myös kyydissä oleva väkimäärä vaikuttaa paljon.

Ja jos on yhtään kosteat vaatteet tai isompi porukka kyydissä (tai vähänkin esim. hiki hiihtolenkin jälkeen) niin sitten saa käännellä heti alusta asti puhallusta isommalle ja laseja kohti.
Kuulostaa siltä että automaatti vetää tuulilasin puhalluksen liian pienelle ja/tai puhaltimen tehon pienelle mutta itsellä auto on vaan sisältä ja ulkoa niin kuiva että tuota huurtumista ei synny.

Kai se sentään häviää kun käsin asettaa puhallusnopeuden isommalle ja/tai suuntauksen ohjaa manuaalisesti lasille. Oletko testaillut riittääkö vain toinen toimenpide?

Jonkinlaisen softapäivityksen saisivat HVAC-ohjainboksiin tehdä jos se huurtuminen noinkin yleistä on.
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Tänään veholta soitettiin ja sanottiin että reipas kuukausi menee ainaki ku oli suuttimet paskana.
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Vehon ja MB:n toiminta tökkii pahemman kerran. Veljeni erehtyi ostamaan uuden 250:n eemelin (W212) viime syksynä ja nyt mittarissa jopa 9 000 km. Auto savutti, ei vetoja, polttoaine kelpasi ja suuttimethan siitä sitten vaihtoon. Nyt auto seissyt pohjois-Pohjanmaalla Vehon pihalla kuukauden ja ainakin viikko vielä niin ehkä sitten saa taas paskat suuttimet tilalle... jotka ehkä kestävät toiset 9 000km. Jos tuuria on, voihan ne kestää jopa 10 tkm! Asian tiimoilta soiteltu Vehon pääkonttuuriin Helsinkiin asiasta vastaavalle henkilölle reilu viikko sitten ja ko. kaverin piti soitella perään ja sopia asiasta. Eipä ole kaveri viittinyt ottaa yhteyttä ei puhelimitse, eikä vastata myöskään s-postiin. Eli saa todella surkean (todellisen) kuvan osasta palveluja...osta vaan kallis yli 60 000 euron auto, mutta kun haluat saada vastinetta rahoillesi, et välttämättä saa edes sitä 5 minuutin puhelua tai s-postia. Toki veljelläni on sijaisauto, mutta mitenkä sattuikaan on bensamersu (W211 200 kompura) ja syö pitkälti toistakymmentä litraa kallista menovettä! Aina on hyvä viisastella jälkikäteen, mutta kyllä velipoikaa KORPEAA TODELLA. Asiat voisi hoitaa joskus Vehon yläpäässäkin kunnolla ja tunnustaa kun homma ei pelaa, eikä juosta puskaan piiloon. Onneksi itse hain/sain Saksasta kelvollisen yksilön (S211 280 CDIA). Ja ehkä taas joskus vaihdan niihin viimeisiin 212-korisiin joista lastentaudit korjailtu. Ja se pitääkö mersu arvonsa hyvin...voi todeta että vaihdossa veljeni olisi joutunut samoilla varusteilla olevaan 350 maksamaan reilut 20 000 euroa väliä!
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

Me saimme sentään 211 korisen 200 cdi:n sijais autoksi. Meille ilmoitettiin, että 4-5 viikkoa menee ennen kuin saa uudet suuttimet. Ali hankkija ei kuulemma pysty hoitamaan niitä nopeempaa. Ensimmäisiin joista on mennyt suuttimet on vaihdettu vain samanlainen uusi tilalle joka menee hetken päästä taas. Nyt tulee kaikkiin uudet suutinsarjat ja ohjelmat + sitte kaikki jolta menee ne suuttimet niin saa yhden ylimääräsen takuuvuoden hyvitykseks.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Olisko tästä tyyppiviaksi vai onko kukaan muu havainnut: Etupuskurin alareunassa olevat led-valot eivät ole järin tiukasti kiinni ja tärisevät ajaessa vimmatusti (kyseessä S212 E 350 CDI BE T 4MATIC A).
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Muutama viikko nyt ajeltu 212-korilla. Muuten tyytyväinen autoon mutta maantiellä alkaa tuulilasi huurtua ärsyttävästi. Kaupungissa sentään pysyy lasit kirkkaina. Olen nyt aina maantielle mentäessä siirtänyt puhalluksen kokonaan tuulilasille niin huurtuminen helpottaa hieman.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Vallgren kirjoitti:Muutama viikko nyt ajeltu 212-korilla. Muuten tyytyväinen autoon mutta maantiellä alkaa tuulilasi huurtua ärsyttävästi. Kaupungissa sentään pysyy lasit kirkkaina. Olen nyt aina maantielle mentäessä siirtänyt puhalluksen kokonaan tuulilasille niin huurtuminen helpottaa hieman.
Tämä on kyllä kumma juttu, moni muukin on todennut saman. Mutta kun itse olen nyt vaihteeksi viikon ajellut 212:lla niin olen jopa pudottanut puhallustehot alas että kone saisi enemmän lämpöä enkä ole havainnut mitään huurtumista. Mikä ihmeen ero noissa voi olla, vai kantavatko muuta lumiukon autoon sisään mukanaan sulamaan.
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja TTL »

...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Nyt on taas tullut lunta ihan urakalla ja auton lasit eivät meinaa pysyä auki millään, ei edes tuulettimen laittaminen täysille ja puhalluksen siirtäminen kokonaan ylös auttanut mitään. Pienen huomion tein autoa tutkiessa:

Tuulilasin alapuolella hanttarin puolella on musta ritilä mistä auto ottaa ilmansa tuulettimeen. Heti mustan ritilän alla on ilmeisesti alumiininen tiheämpi ritilä joka menee ainakin lumisateella jäähän eikä ilma pääse läpi. Sulatin sitä kuumalla vedellä ja ainakin hetkellisesti auttoi huurtumiseen.

Tuota tiheämpää ritilää ei ollut ainakaan vm 08 c-mallissa. Siinä kesti aina lasit auki oli keli mikä tahansa.
Matala Profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 04.02.2010 15:09

Tärisee joo

Viesti Kirjoittaja Matala Profiili »

masaf1 kirjoitti:Olisko tästä tyyppiviaksi vai onko kukaan muu havainnut: Etupuskurin alareunassa olevat led-valot eivät ole järin tiukasti kiinni ja tärisevät ajaessa vimmatusti (kyseessä S212 E 350 CDI BE T 4MATIC A).
Itse huomannut saman, tosin en ole ihan varma onko aiheuttajana ne avantgarden led-valot vai onko niissä itse (kääntyvissä&adaptiivisissa) xenoneissa jollain lailla liian joustava kiinnitys että itse xenon-valojen suuntausmekaniikka pääsee epätasaisella tärisemään. Olin myös jostain lukevinani että sitten kun ne xenon-valot syttyvät niin nuo led-valot himmenevät käytännössä parkkivaloiksi jolloin ne eivät juurikaan ajossa valaise.

Mutta joka tapauksessa pimeällä epätasaisella alustalla joku tuolla keulan valoissa joustaa/heiluu.
Matala Profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 04.02.2010 15:09

Sähköisessä takaluukussa ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Matala Profiili »

Yksi satunnaisesti esiintyvä lisäongelma tuosta E-farmarista tullut esiin:

Auton sähköinen takaluukku on muutamaan otteeseen reistaillut. Luukku on yhtä tai kahta poikkeusta lukuunottamatta aina auennut, mutta useampaan kertaan on päättänyt olla menemättä vapaaehtoisesti kiinni. Eli kun luukku on auki ja painaa joko kaukosäätimen tai takaluukun reunan sulkemisnappulaa, niin luukku lähtee menemään kiinni mutta ehkä 5-10cm laskeuduttuaan joko jämähtää paikalleen tai sitten 'pimpauttaa' ja aukeaa takaisin kokonaan auki.

Välillä luukku menee sitten kiinni toisella yrityksellä, mutta välillä ei. Jos ei mene kiinni uudella yritykselläkään, niin sitten se on todella jäykkä myös käsin laittaa kiinni, aivan kuin ne luukun kaasujouset (tai sitten tuo sähköinen käyttökoneisto) haraisi tiukasti vastaan.

Silloin kun luukku toimii sähköllä normaalisti, on se myös silloin käsinkin kevyt sulkea, eli avausmekanismissa ei haraa jatkuvasti jokin vastaan.

Ongelma ehkä esiintynyt pääosin pakkasella (tosin suurin osa ajostakin sattuneesta syystä tapahtunut nyt pakkasella). Lämpimässä autotallissa tainnut temppuilla vain kerran. Luukun välissä ei ole ollut ongelmien esiintyessä erityisemmin lunta tai varsinkaan jäätä tms.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköisessä takaluukussa ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Arno »

Kerääkö tuo farkku-212 (S212) peräkontin luukun väleihin lunta keleillä, joilla perä täyttyy lumesta? S204:nen (C-sarjan farmari) tuntuu kyseistä asiaa harrastavan, vaikkei mihinkään vaikuta...
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Matala Profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 04.02.2010 15:09

Re: Sähköisessä takaluukussa ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Matala Profiili »

Arno kirjoitti:Kerääkö tuo farkku-212 (S212) peräkontin luukun väleihin lunta keleillä, joilla perä täyttyy lumesta? S204:nen (C-sarjan farmari) tuntuu kyseistä asiaa harrastavan, vaikkei mihinkään vaikuta...
En ole huomannut ainakaan vielä mitään erityisen pahaa taipumusta tuohon. Tosin pahimmissa lumipöperöissä ei pitempiä matkoja ole vielä tullut ajeltua.
E220 CDI T A Avantgarde (212, vm. 2010)
Ex: E220 CDI T A Classic (211, vm. 2003)
Avatar
Timex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:47
Paikkakunta: Itäsuomi

Viesti Kirjoittaja Timex »

Suutinvikaa täällä. MB CDI 250 BE A. Yksi meni pimeeksi ja kone kävi kolmella. Ajettu 24700 km, hinauspalvelulla pois ja vuokra-auto tilalle.

Uusivat autoihin alkuun vain hajonneen suuttimen, mutta nykyisin päivitetty versio ja kaikki kerralla. Tämän jälkeen ovat kestäneet. Valmistaja ei ollut
Bosch tai Siemens.

Suuttimia mennyt kaikista niistä uusista vähäpäästöisistä BE koneista
(Blue Efficiency). Autojahan on sitten aika paljon.
Toimitusongelmat luonnollisia valmistusmääriin nähden, noin 4-5 viikkoa.
Keljuttaa toki itseäkin, mutta enempi varmaan Mercedestä.
Avatar
Timex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:47
Paikkakunta: Itäsuomi

Viesti Kirjoittaja Timex »

No nii, reipas viikko meni ja auto tuli kuntoon.
Toimitukset ovat selvästi nopeutuneet osien saatavuuden myötä.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Tärisee joo

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Matala Profiili kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Olisko tästä tyyppiviaksi vai onko kukaan muu havainnut: Etupuskurin alareunassa olevat led-valot eivät ole järin tiukasti kiinni ja tärisevät ajaessa vimmatusti (kyseessä S212 E 350 CDI BE T 4MATIC A).
Mutta joka tapauksessa pimeällä epätasaisella alustalla joku tuolla keulan valoissa joustaa/heiluu.
Tähän ei tarvi edes epätasaista tietä, ihan suora asfaltti riittää. 80 km/h vauhdissa vipotti niin perkeleesti että oikein häiritsi. Nooh, onneksi ei ollut oma auto :lol: Ei vaan kyllähän tuommonen kelpais pikkumurheista huolimatta. Nehän vois vaikka liimata paikoilleen nuo ledit, sillä olen ihan satavarma että niistä tulee tuo heilunta, jos isompi köntti heiluis niin luulis resonoivan :wink:
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanhemman Mersun omistaja seuraa keskustelua...

Viesti Kirjoittaja Arno »

Onko ihan normaalia, että W212:sen konepellin joutuu todellakin lyömään kiinni eli ei mene kiinni kevyesti heilauttamalla?

Tuulilasi tuntuu lisäksi huurtuvan sadekelillä muita autoja helpommin.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Vastaa Viestiin