Virta-avaimen patterin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Virta-avaimen patterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

Terve. Autoni (2007, keyless-go) virta-avain ilmestyy mittaristoon tekstillä "replace battery". Joissain autoissa sen voi vaihtaa tosta vaan ja toisissa se aiheuttaa muistikatkoksen.

Voiko tässä vaihtaa pariston itse?
Miten se avain/kauko-ohjain aukeaa?

Vai onko pakko viedä Vehoon ja maksaa satanen euron patterista?
scherer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:45

Viesti Kirjoittaja scherer »

Ohjekirjasta löytyy löytyy ohjeet.
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

scherer kirjoitti:Ohjekirjasta löytyy löytyy ohjeet.
a) ei ole ohjekirjaa ja
b) netistä löytämäni online-kirjan ohjeen mukaan se ei onnistu

Tuossa neuvotaan, että se aukeaa ottamalla pikkuavain irti ja painamalla sitä syntyneeseen "uraan". Pitäisi kannen aueta, mutta ei aukea.

Tietääkö joku miten sen patterin voi vaihtaa vai ovatko ne Vehossa viisaampia? :-)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lakulaku kirjoitti:
scherer kirjoitti:Ohjekirjasta löytyy löytyy ohjeet.
a) ei ole ohjekirjaa ja
b) netistä löytämäni online-kirjan ohjeen mukaan se ei onnistu

Tuossa neuvotaan, että se aukeaa ottamalla pikkuavain irti ja painamalla sitä syntyneeseen "uraan". Pitäisi kannen aueta, mutta ei aukea.

Tietääkö joku miten sen patterin voi vaihtaa vai ovatko ne Vehossa viisaampia? :-)
Onko sinulla musta IR avain, vanha krominen vai uusi krominen avain? Kaikissa likimain samalla tavalla se paristo vaihdetaan, ohjekirjan mukaan (katsoitko 211:n ohjekirjaa, kannattaa ladata US-ohjekirja jos ei ole omaa paperikopiota).

Eli sillä metalliavaimella vapautetaan sen paristokelkan lukitus ja sitten se lähtee kyllä vetämällä ulos avaimesta. Oleellista on löytää se oikea paikka mistä vivutaan se lukitus auki.

Niin enkä ole koskaan saanut muistikatkosta avaimen paristoa vaihtaessa, muulloin noita on kyllä tullut. Ja autokin toimii viimeistään kun avainta on käytetty virtalukossa.
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

No joo, sitten Youtubesta löysin ohjeen, joka ratkaisi arvoituksen. Kun pikkuavain on poistettu sitä sisällä olevaa nippaa ei paineta avaimen suuntaan sisään päin, vaan sivulle. Johan aukesi. Mersun omassa online-ohjeessa se oli siis väärin selostettu. Siistii.

Kiitos kuitenkin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lakulaku kirjoitti:No joo, sitten Youtubesta löysin ohjeen, joka ratkaisi arvoituksen. Kun pikkuavain on poistettu sitä sisällä olevaa nippaa ei paineta avaimen suuntaan sisään päin, vaan sivulle. Johan aukesi. Mersun omassa online-ohjeessa se oli siis väärin selostettu. Siistii.

Kiitos kuitenkin.
Omassa vanhemmassa kromiavaimessa sitä lukitusta nimenomaan kammetaan keskelle päin. Uutta kromiavainta en kokeillut. On-line ohjekirja varmaan puhuu uudesta kromiavaimesta nykyisin. Itsellä ei enää ole sitä mustaa avainta kokeiltavaksi, PDF-ohjekirjasta voisi tarkistaa onko vanhalle avaimelle ohje erilainen.
Vastaa Viestiin