Tavaratilan peite lakkasi "toimimasta" (S211)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Tavaratilan peite lakkasi "toimimasta" (S211)

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

En ole varmaan puoleen vuoteen kokeillut tuota peitteen automaatti-toimintoa. Eilettäin autoa pestessä ja kuivaillessa tulin kokeilleeksi ja kas, peite jää ala-asentoon vaikka sen pitäisi nousta ylös kun takaluukku aukaistaan. Ja lasketua takaisin alas kun luukku suljetaan.

Voisiko tällä olla yhteyttä aiemmin webaston asennuksen yhteydessä läpikäytyyn lisävarusteiden koodaukseen? Silloin nääs piti eri muisteille kertoa autoon kuuluvista ja siihen lisätyistä varusteista - jos lie siinä yhteydessä hävinnyt täppä ratkaisevasta kohti?

Ja first thing first: mistä löytyy kyseisen peitetoiminnon sulake?
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

mese.fi Foorumin päävalikko -> W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo -> W211 / W209 / W219 sähkö

ja siellä alla olevalla otsikolla on juttua.

S211-korin E-farmarin tavaratilan peitto ei nouse itsellään
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Hienoa!

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Kiitoksia jo tässä vaiheessa "nh1131" ja tietenkin naapurifoorumin "Eerola"!

Ohjeet vaikuttavat selkeiltä ja loogisita, jotta tavan monttöörikin uskaltaa alkaa purkamaan laitetta.

"Tavaratilan vasemmassa laidassa oleva luukku auki. Äänieristysmaton takimmainen kiinnitys-torx auki ja eristettä vähän syrjään.
Peiton nousemista varten tehdyn kiskon muodostavan muovin alareunasta kaksi torxia auki.
Takaluukun alareunan ja edellämainitun "kiskomuovin" välissä olevan muoviprofiilin reunasta kolme torxia auki.
Ensin viimeksimainittu muovi irti, sillä se on "kiskomuovin" päällä.
Sitten "kiskomuovia" alareunasta vähän ulospäin ja sen taakse näkee, onko vetopyörästö kunnossa. Minulla oli. Samalla näkee, onko mekanismin vaijeri kunnossa. Minulla oli. Ja samalla voi myös kokeilla käsipelillä, kulkeeko nostomekanismi kiskollaan takeltelematta. Minulla kulki. Tällä kohdalla kaikista suurimmat mekaaniset ongelmat (paitsi käyttömoottorin rikkinäisyys) ovat poissuljettuja.

Siirrä peiton automaattisesta liikuttelusta huolehtivaa palikkaa ylöspäin ja puhdista alakohdassa sijaitseva kytkin.
Edellä raotetun äänieristeen alta löytyy liitin, josta lähtee ohut johto "kiskomuovin" alle. Irroita liitin ja puhdista se. Laita litin takaisin.
Kasaa auto.
Kokeile verhoa."
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
arilaukk
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 15.06.2010 19:39

Re: Hienoa!

Viesti Kirjoittaja arilaukk »

Mulla oli sama ongelma ja alla olevilla ohjeilla sain verhon pelittämään. Sitä en nyt osaa sanoa, että kummassa mahtoi vika olla, liittimissä vai vaijerissa, koska molempia tuli räplättyä ja laitettua crctä. Tuon kiskomuovin otin kyllä kokonaan irti, koska muuten ei sitä vaijeria nähnyt kunnolla. Tosin sen paikalleenlaitto otti sitten hiukan enemmän aikaa...kohtuullisen v-mäinen. Ja älkääkä kysykö miten se meni, se vaan meni...

akm8553 kirjoitti:Kiitoksia jo tässä vaiheessa "nh1131" ja tietenkin naapurifoorumin "Eerola"!

Ohjeet vaikuttavat selkeiltä ja loogisita, jotta tavan monttöörikin uskaltaa alkaa purkamaan laitetta.

"Tavaratilan vasemmassa laidassa oleva luukku auki. Äänieristysmaton takimmainen kiinnitys-torx auki ja eristettä vähän syrjään.
Peiton nousemista varten tehdyn kiskon muodostavan muovin alareunasta kaksi torxia auki.
Takaluukun alareunan ja edellämainitun "kiskomuovin" välissä olevan muoviprofiilin reunasta kolme torxia auki.
Ensin viimeksimainittu muovi irti, sillä se on "kiskomuovin" päällä.
Sitten "kiskomuovia" alareunasta vähän ulospäin ja sen taakse näkee, onko vetopyörästö kunnossa. Minulla oli. Samalla näkee, onko mekanismin vaijeri kunnossa. Minulla oli. Ja samalla voi myös kokeilla käsipelillä, kulkeeko nostomekanismi kiskollaan takeltelematta. Minulla kulki. Tällä kohdalla kaikista suurimmat mekaaniset ongelmat (paitsi käyttömoottorin rikkinäisyys) ovat poissuljettuja.

Siirrä peiton automaattisesta liikuttelusta huolehtivaa palikkaa ylöspäin ja puhdista alakohdassa sijaitseva kytkin.
Edellä raotetun äänieristeen alta löytyy liitin, josta lähtee ohut johto "kiskomuovin" alle. Irroita liitin ja puhdista se. Laita litin takaisin.
Kasaa auto.
Kokeile verhoa."
:) :)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Tavaratilan peite lakkasi "toimimasta" (S211)

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Mulla alkoi toi verho toimimaan kun vaihdoin uuden akun.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: Tavaratilan peite lakkasi "toimimasta" (S211)

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Mulla ei ala toimimaan, jos on välillä ollut pois kiskolta ja vain laittaa paikoilleen, vaan pitää muistaakseni liuuttaa kiskoa pitkin yläkautta alas tunnistimien ohi.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Tavaratilan peite lakkasi "toimimasta" (S211)

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Takaluukun verho lakkas toimimasta, kun se oli pitempään poissa käytöstä. Alla olevan ohjeen mukaan putsailin liittimiä ja vipuja niin alko taas pelittää. Kiitos hyvistä ohjeista :lol:


akm8553 kirjoitti:
Kiitoksia jo tässä vaiheessa "nh1131" ja tietenkin naapurifoorumin "Eerola"!

Ohjeet vaikuttavat selkeiltä ja loogisita, jotta tavan monttöörikin uskaltaa alkaa purkamaan laitetta.

"Tavaratilan vasemmassa laidassa oleva luukku auki. Äänieristysmaton takimmainen kiinnitys-torx auki ja eristettä vähän syrjään.
Peiton nousemista varten tehdyn kiskon muodostavan muovin alareunasta kaksi torxia auki.
Takaluukun alareunan ja edellämainitun "kiskomuovin" välissä olevan muoviprofiilin reunasta kolme torxia auki.
Ensin viimeksimainittu muovi irti, sillä se on "kiskomuovin" päällä.
Sitten "kiskomuovia" alareunasta vähän ulospäin ja sen taakse näkee, onko vetopyörästö kunnossa. Minulla oli. Samalla näkee, onko mekanismin vaijeri kunnossa. Minulla oli. Ja samalla voi myös kokeilla käsipelillä, kulkeeko nostomekanismi kiskollaan takeltelematta. Minulla kulki. Tällä kohdalla kaikista suurimmat mekaaniset ongelmat (paitsi käyttömoottorin rikkinäisyys) ovat poissuljettuja.

Siirrä peiton automaattisesta liikuttelusta huolehtivaa palikkaa ylöspäin ja puhdista alakohdassa sijaitseva kytkin.
Edellä raotetun äänieristeen alta löytyy liitin, josta lähtee ohut johto "kiskomuovin" alle. Irroita liitin ja puhdista se. Laita litin takaisin.
Kasaa auto.
Kokeile verhoa."
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
JoneN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tavaratilan peite lakkasi "toimimasta" (S211)

Viesti Kirjoittaja JoneN »

Tänään ruuvailin vasemmasta reunasta kaksi torxia auki ja ihmettelin miten saisin siitä eteenpäin purettua jotta pääsisin näkemään mekanismin. Järki kun ei riittänyt niin ruuvasin torxit takaisin kiinni, kuului kova naksahdus. Jotain taisi mennä paikalleen? No kuitenkin tavaratilan peite alkoi toimimaan. Liekö ollut jotakin siellä likaantunut ja kun kopistelin niin sen verran putsaantui että alkoi toimimaan.
S211 E320 cdi -09
mooperi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 16.09.2006 17:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Tavaratilan peite lakkasi "toimimasta" (S211)

Viesti Kirjoittaja mooperi »

Kiitos hyvistä ja selkeistä ohjeista.
Näillä uskalsi tällainen tavan tallaajakin koittaa ja ohjeiden mukaan toimien, alkoi toimimaan.
Vastaa Viestiin