Renkaiden ilmanpaineet
Renkaiden ilmanpaineet
Moro kaikille. Olis tällänen ikuisuus asia, eli mites paljon laitatte painetta renkaisiin, kun kyseessä koko: 235/40/18 kesärengas. Auto on E 500 farkku vm. 2004. Olen pitänyt n. 2.5/3.0 väliltä. Liian vähällä ilmalla kuluu keskeltä ja liialla määrällä ilmaa kuluu sivuilta...?
No mulla ei ole tuommosta autoa eikä renkaitakaan mutta jos asiakkaan autossa olisi tuo rengas koko niin laittaisin eteen 3bar ja taakse 3,2bar painetta.Jos tuo paine tuntuu liian kovalta voisi vähentää niin että edessä olisi 2,8bar ja takana 3,0bar,tämän vähempää en kyllä laittaisi.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Kiitoksia vinkistä!jari_w123 kirjoitti:No mulla ei ole tuommosta autoa eikä renkaitakaan mutta jos asiakkaan autossa olisi tuo rengas koko niin laittaisin eteen 3bar ja taakse 3,2bar painetta.Jos tuo paine tuntuu liian kovalta voisi vähentää niin että edessä olisi 2,8bar ja takana 3,0bar,tämän vähempää en kyllä laittaisi.
Renkaiden ilmanpaineet
Itsellä E250 cdi renkaina GoodYear Eagle F1 Asymmetric 245/40/18, joihin liikkeessä olivat laittaneet 3.0 eteen ja taakse, mutta renkaat pitivät hirveää meteliä. Tarkistin ohjekirjasta ja laitoin siellä mainitut 2.3 eteen ja 2.4 taakse. Näillä mennään nyt ääni hiljeni huomattavasti, mutta seurataan tilannetta ja tarpeen tullen mutetaan paineita taas.
Re: Renkaiden ilmanpaineet
oliko ohjekirjassa myös sama rengaskoko jossakin 195/65 15" renkaassa tuo 2.3-2.4 on ihan ok, mutta 245/40 18" rengas luulee olevansa "tyhjä" ja alkaa kulumaan keskeltä...tomtom kirjoitti:Itsellä E250 cdi renkaina GoodYear Eagle F1 Asymmetric 245/40/18, joihin liikkeessä olivat laittaneet 3.0 eteen ja taakse, mutta renkaat pitivät hirveää meteliä. Tarkistin ohjekirjasta ja laitoin siellä mainitut 2.3 eteen ja 2.4 taakse. Näillä mennään nyt ääni hiljeni huomattavasti, mutta seurataan tilannetta ja tarpeen tullen mutetaan paineita taas.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mulla E320cdi edessä 2,5 ja takana 2,4. On ideaali yksin tai kaksin ajettaessa. Jos on isokokoinen anoppi takapenkillä niin taakse pitää vähän silloin lisätä ilmaa.tomtom kirjoitti:Paineet olivat juuri tuolle koolle 245/40/18 kolmen henkilön kuormalla. Tarra jossa nuo paineet myös lukee on minun autossa myös bensa/diesel luukussa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Renkaiden ilmanpaineet
Kuluminen tapahtuu juuri päinvastoin eli liikaa ilmaa niin kuluu keskeltä ja liian vähän niin kuluu reunoilta.kari v kirjoitti:Moro kaikille. Olis tällänen ikuisuus asia, eli mites paljon laitatte painetta renkaisiin, kun kyseessä koko: 235/40/18 kesärengas. Auto on E 500 farkku vm. 2004. Olen pitänyt n. 2.5/3.0 väliltä. Liian vähällä ilmalla kuluu keskeltä ja liialla määrällä ilmaa kuluu sivuilta...?
Ei se mitään vuoda,se merkkaa reviirinsä.300E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori