M116 ja tyhjäkäynnin pätkiminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

M116 ja tyhjäkäynnin pätkiminen

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Eli otsikon mukainen ongelma on nyt kevään ensi kilometreillä ilmennyt. Kun auton ajaa lämpimäksi ja automaattiryyppy lakkaa toimimasta, tapahtuu seuraava.

- valoihin pysähtyessä rupeaa kone "pätkimään", öljynpaine heiluu ykkösen molemmin puolin
- liikkeelle lähdettäessa toimii hyvin, vastaa kaasuun hyvin ja öljynpaine nousee kolmoseen

Mistäköhän lie johtuu tuommoinen oirehtiminen?? Pieni, mutta hyvin ärsyttävä vika. Joutuu valoissa ollessa laittamaan vapaalle että nousee kierrokset niin ettei sammu. Tai no en ole kokeillut loppuun saakka sammuuko todella auto kun on vaihde päällä, mutta pätkiminen voimistuu mitä enemmän niissä valoissa seisoo.

Voisiko ilma/bensa seos olla liian laihalla? Siinä ilmanputsarista tulevalla isossa mustassa röörissä on ihan alkupäässä pienen pieniä halkeamia, voisiko oirehtiminen johtua niistä?? Vai onko jotain isompaa tiedossa?

Yritän nyt toivoa että kyseessä olisi vaan yli talven seisseet bensat joissa on oktaanit laskenut, mutta epäilenpä :?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

vastaan itse itselleni... mitä tuumaatte. Kävi tässä tänä iltana semmoinen käpy että radio alkoi sammumaan ja käynnistymään itsekseen ja samalla rupes akkuvaroitusvalo palamaan. Auto ei kuitenkaan sammunut vaan ajelin sillä vielä toista tuntia sen jälkeen, kun luulin että kyseessä joku maadoitusvika vaan... teki nimittäin tuota samaa viime syksynäkin. No ajelin eräälle parkkikselle ja kun piti käynnistää niin ei startti pyörinyt.

Mun mielestä jos laturi menee niin ei sillä autolla aja pitkään sen jälkeen pelkällä akun voimalla. Luulisinpa ennemminkin että laturin hiilet on aika loppu, mutta mitäs mieltä te olette?
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Ajaahan sillä niin kauan kuin jännite riittää pitämään koneen käynnissä.
Vanhemmissa vehkeissä riittää vähempikin virta, kunhan tulpat iskee kipinää.
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Harri126 kirjoitti:Ajaahan sillä niin kauan kuin jännite riittää pitämään koneen käynnissä.
Vanhemmissa vehkeissä riittää vähempikin virta, kunhan tulpat iskee kipinää.
mutta kuvittelis että ainakin ajovalot rupeas himmenemään ennen kuin auto sammuu. Mulla taasen loisti ihan kirkkaasti :shock:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

kaijan kirjoitti:Kävi tässä tänä iltana semmoinen käpy että radio alkoi sammumaan ja käynnistymään itsekseen ja samalla rupes akkuvaroitusvalo palamaan. Auto ei kuitenkaan sammunut vaan ajelin sillä vielä toista tuntia sen jälkeen, kun luulin että kyseessä joku maadoitusvika vaan..
Christine, tappaja-auto. :D
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko syttyvehkeitten vaihto aika, jakajan kansi, pyörijä, tulpan johdot ja ehkä puolakin :wink: tuo puolan ja johtojen vaihtohan kannattas muutenkin, ettei sitten tarttis alkaa ettii ehjää syttypoksia, uushan maksaa suhteellisen paljon ja kunnostettunakin jo likemmäksi tonnin :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Eipä taida tuon ikäiseen maksaa sytkyboksi viittä kymppiä enempää.
Secciin ostin Motonetistä muutama vuosi sitten sellaisen.
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Harri126 kirjoitti:Eipä taida tuon ikäiseen maksaa sytkyboksi viittä kymppiä enempää.
Secciin ostin Motonetistä muutama vuosi sitten sellaisen.
nyt Harri, eppäillä soppii varsinkin jos kyseessä 116 kone vai mikä se oli :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Älä epäile, jos kyseessä on -84 mallinen M116, niin uskoisin sen saman boksin käyvän.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/108006/3
:wink:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jaa,a mikkähän sen kärryssä olevan poksin nummerot ovat :roll:
on kyllä niin etullinen poksi että en oikein taho uskoo että tuo sopis siihen jos vielä vaikka sattus ollee kasin kone :oops:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin