W210 SRS-valo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
MarcoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 31.05.2008 22:03

W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja MarcoS »

Syttyi SRS-valo ja haulla pikaisesti kattelin, että penkkien alta olevia johdoissa / liittimissä on vikoja ollut. Osaako joku tarkentaa, mitä johtoja sieltä tarkkaan ottaen kannattaa tarkistella, siellä lienee myös penkkien lämmitykseen ja sähkösäätöihin liittyviä johtoja? Onko muita vikakohteita, joille voisi itse edes yrittää jotain tehdä, ennenkuin kääntyy Vehon puoleen? Auto on -00 mallinen 200 cdi.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Testeriin.

Se kertoo suoraan missä ja mikä vika on.
Se srs-valo ei kuitenkaan sammu muuten kuin testerillä kuittaamalla vaikka itse sen vikapaikan löytäisi ja saisi korjattua.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kyllä se sammuu, jos vika tulee siitä lastenistuinanturin hapertumisesta (tai sen piuhan). Mulla ainakin syttyili ja sammuili sen mukaan istuiko joku. Sitten kun vika paheni, saattoi valo palaa pitkäänkin, mutta sopivasti kun istuimelta nousi niin sammui. Nyt palaa koko ajan, maanantaina olisi vihdoin penkin irroitus edessä, sitten voin kertoa enemmän... :roll:

Itsediagnostiikkaa voi harrastaa painelemalla penkkiä, jos silloin saattaa saada valon hetkiseksi samumaan. Ohjausspiraalihan on lienee se toinen melko yleinen vian aiheuttaja, mutta niinkuin edellä kehoitettiin, testeri kertoo varmasti. Löytyy niitä staareja muualtakin kuin veholta, ja taitaa carsoftikin nuo melko luotettavasti tunnnistaa.

Minulle on annettu kertoa, että se istuintunnarin piuha vikaantuu siitä mistä menee penkin sisään, lähes mahdoton todentaa ilman penkin irroitusta. Piuhaa voi koettaa korjata, jos itse anturimatto kaspana, menee vaihtoon joka tapauksessa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MarcoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 31.05.2008 22:03

Srs-valo

Viesti Kirjoittaja MarcoS »

Okei, kiitos vinkeistä, kokeillaanpa vielä tuota hanttimiehen penkin painelua, vaikka tähän asti valo on palanut koko ajan riippumatta siitä, istuuko matkustajanpenkillä joku. Tuota ratin spiraalijohtoa rupesin itsekin miettimään. Pitää viedä testeriin. Useampi satanen varmaan lähtee taas...?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

testerissä käyttö sen muutaman kympin, istuintunnistin about 170€ KL:ssä... spiraalista ei tietoa. Istuinmaton vaihto ottaa kuulemma pari-kolme tuntia, en tiedä montako päivää veho laskuttaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sammuu esim. carsoftalla tai starilla, ei muilla.

vaihtelin just viime viikolla turvavyön kuskin paikalle ja ennen toimia vähän kyselin veholta ajankuluksi asiasta ja juuri valon sammumisesta.

avulias huoltomekaanikko kertoi että saattaa (todellakin saattaa) sammua jos et ole ehtinyt irroittaa mitään johtoja "virrat päällä" eli akku kiinni.

jos piuhojen irroittelun tekee akku irroitettuna ei vikakoodeja synny ja nollautuvat kun akku kytketään....jos yksikin johto on irroitettu virrat päällä jää vikakoodi ja ei nollaudu kuin testerillä.

no minä en noin tehnyt joten en tiedä toimisiko tuokaan sillä jo mekaanikko hieman epäillen asian kertoi.

vaihdoin turvavyön ja nollasin koodin carsoftalla.

muuten turvavyöstä.....kyseistä beessiä vyötä olisi ollut netissä käytettynä (vm 96-99) 120-150€ ja UUSI MAKSOI VEHOLLA 213€ !!! kaikkine osineen!.
MarcoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 31.05.2008 22:03

Viesti Kirjoittaja MarcoS »

No niin, Vehon testerin mukaan ohjainlaite viallinen, uus osa 680 plus parisataa töistä eli varsin ihanan hintainen homma. Purkamoilta sais noita ohjainlaitteita alkaen satasella, mites sen vaihto vaan mahtaa onnistua? Jostain luin/kuulin koodienpurku ja uudelleenkoodausongelmista. Kannattaako noita käytettyjä bokseja harkita vai laitetaanko suosiolla tonni Vehon tiskiin... Pitää vielä soitella noihin autosähkökorjaamoihin...
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

Jos ei ihan hengenhätää ole, niin tuossa on yhden foorumilaisen boksi minulla tutkittavana tuon uudelleenohjelmoinnin vuoksi.

Asia etenee ja lisää tietoa saadaan, kun palaan lomilta 2.8.
044-0760422
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Muutamia onistutu myös teko hengitämään,
muuten noihin ei onnistu ne ebay boxsit jos ei ohjelmaa ole muutettu niin että on ikään kuin uusi boxsi
(runko numero nollattu"myös se resetöity ei pelkkä crash data" ovat sillä lukittu auto kohtaisiksi)
*:rila sen saa kumottua ainakin jos on ne siihen yhteen kohtaan syötettävät 2 koodia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ei liity sinänsä enää aloittajan aiheeseen jos kerran ohjainboksi siellä kenkutteli, mutta oma vika korjattu, piuha oli poikki. Irroituksessa kämmelsin sen verran että se hamppuosa olikin jo alkuvaiheessa yhtäkkiä aivan irrallaan kädessä, ja kun anturin kuori oli jo rikki ja roikkui vain yhden tai kahden piuhan varassa, katkesivat samssa rytinässä loputkin piuhat. Juotin langat kiinni, ja kappas, ei enää srs:ää :o
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re:

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

MiHe kirjoitti:Ei liity sinänsä enää aloittajan aiheeseen jos kerran ohjainboksi siellä kenkutteli, mutta oma vika korjattu, piuha oli poikki. Irroituksessa kämmelsin sen verran että se hamppuosa olikin jo alkuvaiheessa yhtäkkiä aivan irrallaan kädessä, ja kun anturin kuori oli jo rikki ja roikkui vain yhden tai kahden piuhan varassa, katkesivat samssa rytinässä loputkin piuhat. Juotin langat kiinni, ja kappas, ei enää srs:ää :o
Tarkentaisitko, MiHe, mikä piuhoista oli rikki? Penkin allehan menee useampi johto(nippu). Pitikö penkki irrottaa vai saitko viallisen esiin ilman irrotusta?
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kaksi oon itsekkin noita saanut pelastettua CDI203 tuella joten kiitos vielä kerran cdi203.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Timpsula kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Ei liity sinänsä enää aloittajan aiheeseen jos kerran ohjainboksi siellä kenkutteli, mutta oma vika korjattu, piuha oli poikki. Irroituksessa kämmelsin sen verran että se hamppuosa olikin jo alkuvaiheessa yhtäkkiä aivan irrallaan kädessä, ja kun anturin kuori oli jo rikki ja roikkui vain yhden tai kahden piuhan varassa, katkesivat samssa rytinässä loputkin piuhat. Juotin langat kiinni, ja kappas, ei enää srs:ää :o
Tarkentaisitko, MiHe, mikä piuhoista oli rikki? Penkin allehan menee useampi johto(nippu). Pitikö penkki irrottaa vai saitko viallisen esiin ilman irrotusta?
Piti (ja kannattaa) irroittaa penkki, ei ole kovin iso homma ja helopttuu paaljon verhoilujen kanssa painiminen. Eikä sinne penkin alle mitään juotoskolvia olisi saanut mahtumaan, kun viallinen kohta ei edes kunnolla näkynyt penkki paikoillaan. ja ei sinne tunnistinmatolle asti mene kuin yksi kolmen langan kaapeli (etuosan liittimen muut kaapelit liittyvät lämmittimeen ja penkin sähköihin). Kuori murtuu siitä missä kaapeli menee penkin sisuksiin pienestä reiästä, ja sitten nirhautuu itse johdinkin poikki. Tosiaan jäi purkuhommissa käteen koko hamppuosa kun luulin sen olevan tiukemminkin kiinni. Mutta juottelemalla kaikki kunnossa, kukkuu edelleen. Hyvät penkin irroitus- ja purkuohjeet linkattu tänne jonnekin minun ja muutaman muunkin toimesta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re:

Viesti Kirjoittaja arska10 »

MarcoS kirjoitti:No niin, Vehon testerin mukaan ohjainlaite viallinen, uus osa 680 plus parisataa töistä eli varsin ihanan hintainen homma. Purkamoilta sais noita ohjainlaitteita alkaen satasella, mites sen vaihto vaan mahtaa onnistua? Jostain luin/kuulin koodienpurku ja uudelleenkoodausongelmista. Kannattaako noita käytettyjä bokseja harkita vai laitetaanko suosiolla tonni Vehon tiskiin... Pitää vielä soitella noihin autosähkökorjaamoihin...
Jos *.ri ilmoitaa ohjainlaite vikaa niin ei se vika ole maton tunnistimessa. Kyllä *.ri ilmoitaa selkeästi jos vika on noissa tunnistimissa tai oikosulku johdoissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Ok, kiitos vastauksista. Täytyy käyttää auto ensin testerissä ja sitten vasta ryhtyä korjailemaan.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Emäntä kääntyi polvilleen ja hamuili kassiaan takapenkiltä. Anturimatto meni uusiksi ja vaihto töineen joku 400 ekua... pitää olla varovainen, mitä sille penkille laittaa :D
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja napa »

hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä saa sellaista aikarelettä, joka päästää sähköä läpi 4 sek. n. 30 €:lla... sellainen on hyvä ratkaisu näihin vanhempien autojen SRS valon ongelmiin :wink: ainakin omassa farkussa tuo toimii, kuin se kuuluisa pendolinon eriö...

tietysti jos haluaa niiden turvatyynyjen toimivan oikeasti, niin sitten rahaa peliin... mutta mua ei kiinnostanut yhden lampun korjaaminen 2 x auton hankintahinnalla... (olis pitänyt hankkia myös itse turvatyynyt + mitä lie muuta rompetta..)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Tuli vain mieleeni (ennen kuin olen omaan ongelmaani ennättänyt edes paneutua), että mitä virkaa tuolla anturimatolla edes on, jos etupenkillä matkustaa aina aikuisia, eli turvatyyny saa toimia normaalisti? Eikö se olekin turvaistuimia varten? Eikö mattoa voi ohittaa kokonaan sillä tavalla, että tyyny toimii, mutta valo ei pala? Tuntuisi loogiselta ratkaisulta, ei olisi edes huijausta, kun tyyny jäisi toimimaan. :?:
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timpsula kirjoitti:Tuli vain mieleeni (ennen kuin olen omaan ongelmaani ennättänyt edes paneutua), että mitä virkaa tuolla anturimatolla edes on, jos etupenkillä matkustaa aina aikuisia, eli turvatyyny saa toimia normaalisti? Eikö se olekin turvaistuimia varten? Eikö mattoa voi ohittaa kokonaan sillä tavalla, että tyyny toimii, mutta valo ei pala? Tuntuisi loogiselta ratkaisulta, ei olisi edes huijausta, kun tyyny jäisi toimimaan. :?:
Siis se mattohan on sitä varten että matkustajan turvatyynyä ei turhaan poksauteta kolarissa jos etupenkillä ei ole ketään istumassa (turvavyön kytkentää ei voi käyttää kriteerinä). Tällä säästetään kojelaudan korjaus vaikka tuleehan siinä aika isot korjauskulut joka tapauksessa jos tönäisy on sen verran kova että tyynyjä lauotaan.

Lastenistuimelle on olemassa oma, älykäs tunnistin mutta ilmeisesti joku on todennut sen matonkin toimivan eli se airbag off -valo syttyy. Eipä ole tullut omassa autossa kokeiltua jollain vastaavalla painolla mutta tuo käyttötilanne kuulostaa erittäin vaaralliselta. Siinä liikutaan kuitenkin niillä rajoilla että auto tulkitsee etumatkustajan liian pieneksi turvatyynyt käytölle mutta joku toinen kerta voikin tulla mittausvirhe ja tyyny jää käyttöön. Oikea lastenistuimen tunnistin toimii luotettavasti painosta riippumatta.

Eiköhän yleisempää ole se että autossa on pelkkä tunnistusmatto jolloin sen voi turvallisesti koodata pois käytöstä. Etuistuimella ei voi kuljettaa lasta mutta ei olisi saanut kuljettaa myöskään ennen koodausta. Tietenkin koodaus pitää tehdä niin että etumatkustajan turvatyyny jää käyttöön mutta poksahtaa vaan sitten turhaan kolarissa vaikka etumatkustajaa ei olisi.
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

DBFI kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:Tuli vain mieleeni (ennen kuin olen omaan ongelmaani ennättänyt edes paneutua), että mitä virkaa tuolla anturimatolla edes on, jos etupenkillä matkustaa aina aikuisia, eli turvatyyny saa toimia normaalisti? Eikö se olekin turvaistuimia varten? Eikö mattoa voi ohittaa kokonaan sillä tavalla, että tyyny toimii, mutta valo ei pala? Tuntuisi loogiselta ratkaisulta, ei olisi edes huijausta, kun tyyny jäisi toimimaan. :?:
Siis se mattohan on sitä varten että matkustajan turvatyynyä ei turhaan poksauteta kolarissa jos etupenkillä ei ole ketään istumassa (turvavyön kytkentää ei voi käyttää kriteerinä). Tällä säästetään kojelaudan korjaus vaikka tuleehan siinä aika isot korjauskulut joka tapauksessa jos tönäisy on sen verran kova että tyynyjä lauotaan.

Lastenistuimelle on olemassa oma, älykäs tunnistin mutta ilmeisesti joku on todennut sen matonkin toimivan eli se airbag off -valo syttyy. Eipä ole tullut omassa autossa kokeiltua jollain vastaavalla painolla mutta tuo käyttötilanne kuulostaa erittäin vaaralliselta. Siinä liikutaan kuitenkin niillä rajoilla että auto tulkitsee etumatkustajan liian pieneksi turvatyynyt käytölle mutta joku toinen kerta voikin tulla mittausvirhe ja tyyny jää käyttöön. Oikea lastenistuimen tunnistin toimii luotettavasti painosta riippumatta.

Eiköhän yleisempää ole se että autossa on pelkkä tunnistusmatto jolloin sen voi turvallisesti koodata pois käytöstä. Etuistuimella ei voi kuljettaa lasta mutta ei olisi saanut kuljettaa myöskään ennen koodausta. Tietenkin koodaus pitää tehdä niin että etumatkustajan turvatyyny jää käyttöön mutta poksahtaa vaan sitten turhaan kolarissa vaikka etumatkustajaa ei olisi.
Kiitos valaisevasta vastauksesta, tuo selittää paljon. Jos ja kun on näin, kuten selitit (ja jos ymmärsin oikein), eikö valon pitäisi palaa aina, jos etupenkillä ei istu ketään? Omassani valo palaa silloin, kun joku istuu penkillä. Kameralaukkukin on riittävän raskas sytyttämään valon.

Seuraava kysymys on, että voiko tuon tunnistusmaton todella koodata pois päältä? En oikein usko, että yli kymmenen vuotta vanhoissa autoissa on mitään väliä poksahtaako yksi vai kaksi turvatyynyä, kun auto on hyvin suurella todennäköisyydellä kuitenkin lunastuksessa. Insinöörien idea on kuitenkin hyvä.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timpsula kirjoitti: Kiitos valaisevasta vastauksesta, tuo selittää paljon. Jos ja kun on näin, kuten selitit (ja jos ymmärsin oikein), eikö valon pitäisi palaa aina, jos etupenkillä ei istu ketään? Omassani valo palaa silloin, kun joku istuu penkillä. Kameralaukkukin on riittävän raskas sytyttämään valon.

Seuraava kysymys on, että voiko tuon tunnistusmaton todella koodata pois päältä? En oikein usko, että yli kymmenen vuotta vanhoissa autoissa on mitään väliä poksahtaako yksi vai kaksi turvatyynyä, kun auto on hyvin suurella todennäköisyydellä kuitenkin lunastuksessa. Insinöörien idea on kuitenkin hyvä.
En ole varma ymmärsinkö kysymyksen mutta se "Aribag-off" valo palaakin aina jos etupenkillä ei istu joku, US-mersuissa, Euroopassa se ei pala. Eli Euroopassa auton omistaja osaa ajatella omilla aivoillaan ja uskoo että se matkustajan airbag ei laukea kolarissa jos istuimella ei ole ketään eikä sitä tarvitse varmuuden vuoksi valolla indikoida.

Kyllä sen maton pystyy koodaamaan pois käytöstä. Kaikissa mersuissa koko mattoa ei ole, niistä sitä ei pysty koodaamaan pois (eli senkin takia se koodausmahdollisuus ohjainyksikössä on olemassa).
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Kävin vielä tarkistamassa asian: omassa autossani keskikonsolin airbag off -valo JA mittariston srs-valo palavat silloin, kun etumatkustajan penkillä on painoa. Systeemi toimii siis aivan päinvastoin kuin pitäisi: tyyny ei laukea kun penkillä istuu joku! Selitykseksi ei taida nyt riittää että on piuhat ristissä? Saako tuon maton poiskoodauksen tehtyä muilla ohjelmilla kuin starilla?
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Nuo oireet viitatavat nyt lujasti siihen että sen tunnistinmaton piuhat vain ovat katkenneet/katkeamassa, kerran penkin survominen vaikuttaa. Eli hyvin luultavasti selviät parin tunnin työllä ja käytännössä 0 euron sijoituksella, jos sinulta löytyy kolvi ja tinaa... ja koska valo EI pala kokoaikaa, et luultavasti tarvitse edes vikakoodin nollausta (onko muuten diesel vai bensa, minkä ikäinen?), vaan valo poistuu kun saat piuhat yhteen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Lazymonday2012
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 13.06.2012 12:14
Viesti:

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja Lazymonday2012 »

MarcoS kirjoitti:Syttyi SRS-valo ja haulla pikaisesti kattelin, että penkkien alta olevia johdoissa / liittimissä on vikoja ollut. Osaako joku tarkentaa, mitä johtoja sieltä tarkkaan ottaen kannattaa tarkistella, siellä lienee myös penkkien lämmitykseen ja sähkösäätöihin liittyviä johtoja? Onko muita vikakohteita, joille voisi itse edes yrittää jotain tehdä, ennenkuin kääntyy Vehon puoleen? Auto on -00 mallinen 200 cdi.
Minulla oli sama ongelma kuin teit, sain Universal 10 in 1 Service Light & Airbag Reset Tool-sivusto http://www.uobd2.net/wholesale/universa ... -1452.html" onclick="window.open(this.href);return false;, käytä tätä työkalua SRS valo pois, kokeile sitä.
Viimeksi muokannut Lazymonday2012, Ke 30.10.2013 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OBD2 Diagnostics
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

MiHe kirjoitti:Nuo oireet viitatavat nyt lujasti siihen että sen tunnistinmaton piuhat vain ovat katkenneet/katkeamassa, kerran penkin survominen vaikuttaa. Eli hyvin luultavasti selviät parin tunnin työllä ja käytännössä 0 euron sijoituksella, jos sinulta löytyy kolvi ja tinaa... ja koska valo EI pala kokoaikaa, et luultavasti tarvitse edes vikakoodin nollausta (onko muuten diesel vai bensa, minkä ikäinen?), vaan valo poistuu kun saat piuhat yhteen.
Onpa hyvä kuulla. Eli penkki pois ja rikkinäiset piuhat tinalla yhteen. Pitääkö akku irrottaa autosta ennen kuin irrottaa penkin? Pitää vielä etsiä ne penkinirroitusohjeet kun niitä kuulemma löytyy valmiina. Auto on 200cdi vuodelta 2001.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kannattaa se akku aina irroitella kun sähköjen kanssa pelaa. Joillain piuhat ovat olleet 'epäsopivasti' rikki ja tuolloin vikavalo on jäänyt palamaan ja sen joutuu testerillä sammuttamaan. Mutta nyt kun se ei 'oletuksena' pala, vaan vasta istuttaessa, niin tuskin tarvitaan testeriä (minä en ainakakaan tarvinnut). Ja kun sulla ei ole -01 uudempi bensavehje, niin on ihan sama mitä siellä vikamuistissa vanhojen vikojen kohdalla lukee, ei hylkää katsastusta...

Ohjeita kuvineen mm. http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false; , kannattaa lukaista noiden klipsien ym. irroituksesta jippoja. Ja sitten varsinkin jos on nahkapenkit niin sen verran saa kyllä painia vehoilujen kanssa että kannattaa olla kunnon suojavaate alla missä sitten penkkkiä puratkin...

mese.fi sivustolla myös kuvia ja ohjeita, linkit kyllä löytyvät tältäkin foorumilta(hakua vain tyyliin srs* ja lastenist*), omat bookmarkit näköjään vain kotikoneella niin en tähän saa laitettua...

Ja sitten muistelen jollakulla olleen astetta hankalampi setti; piuha oli kyllä poikki, mutta ei näkyvästi. Eli jos selkeää paikkaa ei löydy, niin yleismittarilla kokeilet ja samalla taivuttelet/vetelet piuhaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
isojuppi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 05.07.2012 13:23

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja isojuppi »

Syttyi srs valo ja keskikonsolin airbag off valo juuri ennen katsastusta. Testeri sanoi oikosulku + johtimessa. Kävin ostamassa 12 V dc yleisaikareleen paikalliseta sähköliikkeestä (LSK) hintaan 92 € ja merkkilampun motonetistä 2€. Kytkin piuhat tupakansytkäristä aikareleelle ja siitä merkkivalolle, säädin ajan 5 sek ja piilotin rakennelman ratin alle suojuksien sisään, kaikki toimi katsastuksessa...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

isojuppi kirjoitti:Syttyi srs valo ja keskikonsolin airbag off valo juuri ennen katsastusta. Testeri sanoi oikosulku + johtimessa. Kävin ostamassa 12 V dc yleisaikareleen paikalliseta sähköliikkeestä (LSK) hintaan 92 € ja merkkilampun motonetistä 2€. Kytkin piuhat tupakansytkäristä aikareleelle ja siitä merkkivalolle, säädin ajan 5 sek ja piilotin rakennelman ratin alle suojuksien sisään, kaikki toimi katsastuksessa...

Tähän en voi sanoa kuin että w :shock: i wittu....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja MiHe »

:silent:



... ja korjattua sen olisit saanut ilmaiseksi, jos kerran tunnistimesta vaan yks karva poikki...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
isojuppi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 05.07.2012 13:23

Re: W210 SRS-valo

Viesti Kirjoittaja isojuppi »

Oli vaan senverran kiire katsastaa että ½ tunnin askartelu sai tällä kertaa riittää.. Kunhan vapaa aikaa löytyy niin varsinaisen korjauksen aion kyllä tehdä.
Vastaa Viestiin