miten mb sprinteristä saa ohitettua nopeus rajoittimen?
miten mb sprinteristä saa ohitettua nopeus rajoittimen?
eli kyseessä on kuorma-auto malli sprinter pari pyörillä.
miksi se pitäisi saada ohitettua, kun se on siihen siksi laitettu, että sillä ei ajettaisi ylinopeutta... tuolla maantiellä on niitä umpihulluja kaahareita ihan riittävästi ilman sinuakin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos vaikaa katsataa eri ajoneuvoluokkan tms...
YV laitettu
YV laitettu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Niin ja se on helppo tehdä vaikka 2010 319 sprinteriin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: miten mb sprinteristä saa ohitettua nopeus rajoittimen?
kirkkonummen suunnalla paja joka tekee ohjelman pätkän jolla ohitetaan rajoitin....tarttee olla vakionopeussäädin.viiksi81 kirjoitti:eli kyseessä on kuorma-auto malli sprinter pari pyörillä.
en muista yritystä mutta googlaa.
tosin, miksi se pitää ohittaa?....mulla on itsellä ducaton paku ja ajelen aina sillä max 88kmh.....ei noita ole tehty kovemmille nopeuksille.
Re: miten mb sprinteristä saa ohitettua nopeus rajoittimen?
Mä inhoan yhdyssanavirheitä. Tässä hieno esimerkki.viiksi81 kirjoitti:eli kyseessä on kuorma-auto malli sprinter pari pyörillä.
- neliveto on ylivoimaa -
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: miten mb sprinteristä saa ohitettua nopeus rajoittimen?
ducatosa ehkä tarvitaitaan joku lisäpätkän/vakkariW210E kirjoitti:kirkkonummen suunnalla paja joka tekee ohjelman pätkän jolla ohitetaan rajoitin....tarttee olla vakionopeussäädin.viiksi81 kirjoitti:eli kyseessä on kuorma-auto malli sprinter pari pyörillä.
en muista yritystä mutta googlaa.
tosin, miksi se pitää ohittaa?....mulla on itsellä ducaton paku ja ajelen aina sillä max 88kmh.....ei noita ole tehty kovemmille nopeuksille.
mersussa ei
(ainakaan mitä noita olen tehnyt sprintereihin vuosilta 2000-2010)
yksi melko yleinen syy rajoitimen siirrolle on ollut ajoneuvo luokan muutos,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Kyllä sen rajoittimen tulee löytyä vasemmalta etuistuimelta, joskus on vaan parempi että ehtii jonkun alta pois tai jonkun edelle.
Moottoritiellä voisi ihan yhtä hyvin ajaa muiden mukana KA-sprinterilläkin, eikä pelottas ensinkään, Ducatolla ei ehkä tohtis. Päästöhommelit kai ne on myös kuvioissa tuon rajottimen kanssa, KA:n painoluokasta riippumatta.W210E kirjoitti:tosin, miksi se pitää ohittaa?....mulla on itsellä ducaton paku ja ajelen aina sillä max 88kmh.....ei noita ole tehty kovemmille nopeuksille.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 27.06.2010 21:38
- Paikkakunta: Vihti
- Viesti:
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jep(jossain bannani maassa sama hoituu maksamalla yksitäiselle virkamiehelle, meillä maksetaan systeemille)AK47 kirjoitti:Jännä että ajoneuvoluokka (verotus) muuttaa fysiikan lakeja. Eli samalla tekniikalla eri nopeusrajoitus.
Niin se vain Suomen laki kumoaa luonnon lait
avain sana on maksat (vero) eli kunhan vaan maksat niin kaikki luonnon lait muuttuu ja asiat tulee turvalisiksi käden käänteesä,
hyvä esimerkki on noi liimatavat siirto tarrat
joku auto on seissyt jossain pellolla "ei kunolisia valoja/jarruja" vuosia jos lähtee siitä vaan ajamaan korjaamolle
niin on mitä suurin rikollinen sakko lappun tulee vaika mitä liikenteen vaarantamista ym, mutta kun käy hakemassa(maksaa) siirto tarrat
niin hups homma muutui täysin turvaliseksi(niiten liimaamisella tulee ilmeiseti autoon hyvät jarrut, valot ja ruostevauriotkin poistuu)
Noin se meneeActros3348 kirjoitti: Sitä "rajotinta" ei voi ohittaa, koska se on ohjelmoitu moottorin ohjauslaitteeseen(t.s auton huippunopeutta on rajoitettu ohjainlaitteen ohjelmistomuutoksella). Merkkikorjaamo voi tuota asetusta ohjainlaitteessa muuttaa.
merki korjaamolta ovat kertoneet että sprintereisä 05 alkaen on kerta luontoinen toimenpide(kerran asetettu johonkin nopeuteen) sen jälkeen joutuvat tilaaman tehtaalta peruutus koodin(ja pitää olla hyvät perusteet hirmu paperi sulkeiset) raskas prosessi jo pelkkä rengas koon muutaminen,
lisäksi kaikki merkii korjaamot ei ala edes rajoitimen muutosta tekemään 08 kysytty, 318 KA kun muutettin retkiautoksi millä saa ajaa 100
Actros ym oikeissa KA hiukan enenmän jätetty säätely mahdolisuuksia
ainakin2 foorumille kirjoitellevalta, vetoja parantavien ohjelmien tekoa harastajalta siihen sopivat löytyyMika.T kirjoitti: Tai sitten henkilöt joilla on mersun "star"testeri.
Taitaa tältäkin voorumilta löytyä useita.
(kovin yksin kertainen
se ei ole ainakaan noissa 08 318 ja 10 319 malleissa sillä tehdä niin että kaikki muutkin varusteet toimii, ilman sitä tehtaan peruutus koodia mutta sopivasti parannellulla onnistuu, viimeksi 10 319
"-04 ja vanhemissa paljon helpompaa ja onistuu melkeen perus vekotimella")
lisäksi löytty myös muita konsteja ainakin näiltä2 ja varmasti myös ainakin vielä yhdeltä ammatilaiselta joka myös tänne kirjoittelee
sinääns hauskan jutun kertoi yhden tunnetun viriohjelmia tekevän
edustaja rajoitimen muutosta heiltä kun oli kysytty 318 08 mallin että joo muuten onnistuu tehoja tulee niin ja niin paljon mutta vakkari lakkaa toimimasta, melko huvitavaa
yhdestäkään 00-10 vuotiseta ei ole moista vaiva osunut kohdale
väliin mahtuu eri teho versioioita, myös oikisiin KA tehnnyt pari kmh/rmp rajoitimien siirtoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
CDI203 kirjoitti:Jep(jossain bannani maassa sama hoituu maksamalla yksitäiselle virkamiehelle, meillä maksetaan systeemille)AK47 kirjoitti:Niin se vain Suomen laki kumoaa luonnon lait
avain sana on maksat (vero) eli kunhan vaan maksat niin kaikki luonnon lait muuttuu ja asiat tulee turvalisiksi käden käänteesä,
hyvä esimerkki on noi liimatavat siirto tarrat
joku auto on seissyt jossain pellolla "ei kunolisia valoja/jarruja" vuosia jos lähtee siitä vaan ajamaan korjaamolle
niin on mitä suurin rikollinen sakko lappun tulee vaika mitä liikenteen vaarantamista ym, mutta kun käy hakemassa(maksaa) siirto tarrat
niin hups homma muutui täysin turvaliseksi(niiten liimaamisella tulee ilmeiseti autoon hyvät jarrut, valot ja ruostevauriotkin poistuu)
Mitähän seuraa jos jotain sattuu? Pois lukien toimivat tuontiautot olen kerran kysynyt siirtotarroja puolustusvoimien käytöstä poistetulle huutokauppa-autolle (joka ei varmaan ollut kokenut tavallista katsastusta ikinä). Katsastuskonttorilla sanoivat että auton kuljettaja vastaa siitä että auto on liikennekelpoinen. Jos ei niin trailerikuljetus.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kuski on aina vasttuusa siitä että auto on kunnossakarra kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Jep(jossain bannani maassa sama hoituu maksamalla yksitäiselle virkamiehelle, meillä maksetaan systeemille)AK47 kirjoitti:Niin se vain Suomen laki kumoaa luonnon lait
avain sana on maksat (vero) eli kunhan vaan maksat niin kaikki luonnon lait muuttuu ja asiat tulee turvalisiksi käden käänteesä,
hyvä esimerkki on noi liimatavat siirto tarrat
joku auto on seissyt jossain pellolla "ei kunolisia valoja/jarruja" vuosia jos lähtee siitä vaan ajamaan korjaamolle
niin on mitä suurin rikollinen sakko lappun tulee vaika mitä liikenteen vaarantamista ym, mutta kun käy hakemassa(maksaa) siirto tarrat
niin hups homma muutui täysin turvaliseksi(niiten liimaamisella tulee ilmeiseti autoon hyvät jarrut, valot ja ruostevauriotkin poistuu)
Mitähän seuraa jos jotain sattuu? Pois lukien toimivat tuontiautot olen kerran kysynyt siirtotarroja puolustusvoimien käytöstä poistetulle huutokauppa-autolle (joka ei varmaan ollut kokenut tavallista katsastusta ikinä). Katsastuskonttorilla sanoivat että auton kuljettaja vastaa siitä että auto on liikennekelpoinen. Jos ei niin trailerikuljetus.
oli siinä tarrat tai ei molemissa tapauksissa jos esimi jarrut
ei toimi joutuu maksamaan kun jotain sattuu
(kummastakin tarrat/ei löytyy omakohtaista kokemusta, oikeus asteita myöten)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Nopeudenrajoittimen poistaminen onnistuu Starilla.
(Nopeudenrajoittimen rajoitusarvon muutos vaatii SCN- koodauksen, jos Stari käytössä. Veho tekee tämän kalliiseen hintaan)
Eli mennään valikossa ohjainlaitteet, sieltä CDI, sitten ajoneuvon tyyppi. Siellä on 3 eri vaihtoehtoo. Ajoneuvotyypiksi valitaan se "goverment, military, yms" Ei rajoitinta käytössä.
Niin sisi DAS:illa tuo tapahtuu. Se pitää ensin avata ja ne alkuriitit hoitaa.
En toivo, että kukaan tätä neuvoa käyttää yleisessä liikenteessä. Asia erikseen silloin, kun esim. halutaan varttimailia Sprintterillä vedellä.
(Nopeudenrajoittimen rajoitusarvon muutos vaatii SCN- koodauksen, jos Stari käytössä. Veho tekee tämän kalliiseen hintaan)
Eli mennään valikossa ohjainlaitteet, sieltä CDI, sitten ajoneuvon tyyppi. Siellä on 3 eri vaihtoehtoo. Ajoneuvotyypiksi valitaan se "goverment, military, yms" Ei rajoitinta käytössä.
Niin sisi DAS:illa tuo tapahtuu. Se pitää ensin avata ja ne alkuriitit hoitaa.
En toivo, että kukaan tätä neuvoa käyttää yleisessä liikenteessä. Asia erikseen silloin, kun esim. halutaan varttimailia Sprintterillä vedellä.
Niin, kun se joillakin on sellainen kuvitelma ettei tieliikennelaki koskisi heitä ollenkaan koska ovat tavan kansalaisten yläpuolella, eli on ns. jumalsyndroma. Hehän haluavat saada kaiken sen jolla voi tämän ylivertaisuutensa saada näkyvään muotoon. Näistä jumalistahan on juttua päivittäin lehtien sivulla peltipurkkeihinsa rutistuneena. Siinä vaan tahtoo usein mennä myös syyttömienkin henki ja ainakin terveys. Onneksi heidän esiintymisensä on ainutkertainen, eli ei toistu koska vauhti tippuu senjälkeen neljäänkymppiin ja ajoneuvo on tummanpuhuva.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Military tms asetus ei onnistu kaikissa
(koitettu ja joutunut
ottamaan muita konsteja että saanut siiron 80-100 tehtyä
samalla kun KA muutettu retki autoksi)
(koitettu ja joutunut
ottamaan muita konsteja että saanut siiron 80-100 tehtyä
samalla kun KA muutettu retki autoksi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Sanopa vielä ettei ole olemassa älyttömiä lakeja, tai lakeja joiden asettamisessa ei ole huomioitu kehitystä tai lain piiriin kuuluvia rajatapauksia. Ymmärrän hyvin ettei 60t yhdistelmä kulje kuin 89km/h, mutta en täysin älyä sitä että KA-sprinter ei mene samaa kuin teknisesti identtinen PA-sisarensa, vaan kyttyröidään moottoritiellä muiden kiusana. Verotustekninen juttuhan se kyllä on.sompio kirjoitti:Niin, kun se joillakin on sellainen kuvitelma ettei tieliikennelaki koskisi heitä ollenkaan koska ovat tavan kansalaisten yläpuolella, eli on ns. jumalsyndroma. Hehän haluavat saada kaiken sen jolla voi tämän ylivertaisuutensa saada näkyvään muotoon. Näistä jumalistahan on juttua päivittäin lehtien sivulla peltipurkkeihinsa rutistuneena. Siinä vaan tahtoo usein mennä myös syyttömienkin henki ja ainakin terveys. Onneksi heidän esiintymisensä on ainutkertainen, eli ei toistu koska vauhti tippuu senjälkeen neljäänkymppiin ja ajoneuvo on tummanpuhuva.
Tuskin lisääntynyt ilmanvastus peltejä rusentaa, tai aiheuttaa heikkosydämisille slaageja, että Monosen taksilla pääsis.
Sanopa sekin, jos istut yöllä sivutien liittymässä valoissa MP:n selässä, mistään ei tule ensimmäistäkään ajoneuvoa. Valojen tunnistininduktiosilmukka ei tunnista kevyttä prätkää, eikä valot vaihdu. Istuisitko valoissa aamuun asti odotellen että joku tulisi autolla taaksesi, vai iskisikö "jumalsyndrooma" ja ajaisit laeista ja asetuksista piittaamatta päin punaisia?
kyllä se vaan syö miestä kun vedät satojen kilsosen matkaa sprinterillä
rajoitinta vasten ja kaikki painaa ohi. Matkustajat " hämmästelevät" miksi kuski ei mene rekasta ohi? Ja kollega vetää kaikista ohi samanlaisella sprinterillä joka HA rekisterissä...( HUOM TURVALLINEN AUTO) mutta mutta joku varmaan tähän toteaa, että pelivaraa aikatauluihin. Joo,helpompi sanoa kuin tehdä. Tosiasiassa uskomattoman määrän tunteja vuositasolla joutuu viettämään enempi tien päällä...
rajoitinta vasten ja kaikki painaa ohi. Matkustajat " hämmästelevät" miksi kuski ei mene rekasta ohi? Ja kollega vetää kaikista ohi samanlaisella sprinterillä joka HA rekisterissä...( HUOM TURVALLINEN AUTO) mutta mutta joku varmaan tähän toteaa, että pelivaraa aikatauluihin. Joo,helpompi sanoa kuin tehdä. Tosiasiassa uskomattoman määrän tunteja vuositasolla joutuu viettämään enempi tien päällä...
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Taitaa olla että jotkut(jotka on sitä mieltä että siihen ei saa missä tilantessa koskea)
on sitää mieltä että jos ei rajoitinta ole niin on ajettava aina niin lujaa kun kulkee oli olosuhteet mitä vaan, kuormaa tai ei
ei ole kovin helpoa ennakoida saako eteensä jonkun joka tykää ajaa 69-75 rajoituksen ollessa 80
(tähän on USA keksinyt hyvän konstin on myös alin nopeus ja jos haluaa ajaa hiljempaa on mentävä eri tielle, nopeus ero"yksi suuripia riskejä" pysyy pienä, lisäksi pystyy ennakoimaan matkaa kuluvan ajan)
turvallinen ohitus on siinä tilanteesa lähes mahdotonta autolla joka on rajattu kulkemaan 80 ja vielä jos sama toistuu vaikka pari kertaa
päivän aikan,
niin alkaa olemaan varatutu varat aika taulu joustoista käytetty niitä kun pitäisi rittää viellä niile muillekin yllätyksille
vuosi tasola jos tulee kilsoja vaikka 80000 niin ajan kannaltta on jo jonkunlainen merkitys silläkin että onko ne kilsat joutunut ajamaan millä nopeudella vaikka 65kmh tai 75kmh
on sitää mieltä että jos ei rajoitinta ole niin on ajettava aina niin lujaa kun kulkee oli olosuhteet mitä vaan, kuormaa tai ei
ei ole kovin helpoa ennakoida saako eteensä jonkun joka tykää ajaa 69-75 rajoituksen ollessa 80
(tähän on USA keksinyt hyvän konstin on myös alin nopeus ja jos haluaa ajaa hiljempaa on mentävä eri tielle, nopeus ero"yksi suuripia riskejä" pysyy pienä, lisäksi pystyy ennakoimaan matkaa kuluvan ajan)
turvallinen ohitus on siinä tilanteesa lähes mahdotonta autolla joka on rajattu kulkemaan 80 ja vielä jos sama toistuu vaikka pari kertaa
päivän aikan,
niin alkaa olemaan varatutu varat aika taulu joustoista käytetty niitä kun pitäisi rittää viellä niile muillekin yllätyksille
vuosi tasola jos tulee kilsoja vaikka 80000 niin ajan kannaltta on jo jonkunlainen merkitys silläkin että onko ne kilsat joutunut ajamaan millä nopeudella vaikka 65kmh tai 75kmh
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Eikö kuorma-autojen rajoittimia tarkisteta katsastuksessa ollenkaan? Linja-autossa pitää olla joka vuosi uusi korjaamon todistus siitä että rajoitin on käytössä.
Ja kyllähän 100 km/h (todellinen nopeus 97) rajoittimella kestää 90 (todelinen nopeus 90+ säätäjän optimismista riippuen) rajoittimellisen rekan ohittaminen melko kauan. Onneksi moottoritiellä on 2 kaistaa ja muualla onkin voimassa yleensä enintään 100 km/h.
Ja kyllähän 100 km/h (todellinen nopeus 97) rajoittimella kestää 90 (todelinen nopeus 90+ säätäjän optimismista riippuen) rajoittimellisen rekan ohittaminen melko kauan. Onneksi moottoritiellä on 2 kaistaa ja muualla onkin voimassa yleensä enintään 100 km/h.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Pikasen lipsuttu alkuperäisestä aloitajan aiheesta,
eli miten sen voi ohittaa
eli miten, ei miksi tai saako sitä tehdä tms
eli miten sen voi ohittaa
eli miten, ei miksi tai saako sitä tehdä tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sprinterin nopeuden rajoitin
Vuosimalli kohtaisia eroja näytää olevan jonkin verran
viimeksi 07 mistä rajaa tuli nostettua homma erosi edelisisetä 10 mallista
viimeksi 07 mistä rajaa tuli nostettua homma erosi edelisisetä 10 mallista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
.
Sen nopeudenrajoituksen voi muuttaa, tai poistaa "kahdella tapaa"
Ensiksikin juuri tuolla staarilla, helppo.
Mutta huonoutena juuri se, että toinen staarin omistaja näkee sitä muutetun ja voi muuttaa sen "takaisin".
Ja niinhän se täytyy jokatapauksessa aina katsastusta varten tehdä.
Sitten sen voi ottaa ohjelmasta "pois päältä".
Se ei näy sitten staarilla, eikä muullakaan testerillä.
Siis, rajoitin näyttää olevan koko ajan päällä, mutta ohjelma ei ota sitä rajoitusta huomioon.
Onnistuu vähän vanhemmissa ja uusissakin cdi,ssä.
Siihen en ota kantaa, onko se tarpeellista, tai edes järkevää, mutta siis mahdollista se on.
Ihminen on niin kätevä eläjä, että se osaa vaikka tehdä itselleen haluamansa tarpeet...
Sen nopeudenrajoituksen voi muuttaa, tai poistaa "kahdella tapaa"
Ensiksikin juuri tuolla staarilla, helppo.
Mutta huonoutena juuri se, että toinen staarin omistaja näkee sitä muutetun ja voi muuttaa sen "takaisin".
Ja niinhän se täytyy jokatapauksessa aina katsastusta varten tehdä.
Sitten sen voi ottaa ohjelmasta "pois päältä".
Se ei näy sitten staarilla, eikä muullakaan testerillä.
Siis, rajoitin näyttää olevan koko ajan päällä, mutta ohjelma ei ota sitä rajoitusta huomioon.
Onnistuu vähän vanhemmissa ja uusissakin cdi,ssä.
Siihen en ota kantaa, onko se tarpeellista, tai edes järkevää, mutta siis mahdollista se on.
Ihminen on niin kätevä eläjä, että se osaa vaikka tehdä itselleen haluamansa tarpeet...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
tuikku kirjoitti:.
Sen nopeudenrajoituksen voi muuttaa, tai poistaa "kahdella tapaa"
Ensiksikin juuri tuolla staarilla, helppo.
Mutta huonoutena juuri se, että toinen staarin omistaja näkee sitä muutetun ja voi muuttaa sen "takaisin".
Ja niinhän se täytyy jokatapauksessa aina katsastusta varten tehdä.
Sitten sen voi ottaa ohjelmasta "pois päältä".
Se ei näy sitten staarilla, eikä muullakaan testerillä.
Siis, rajoitin näyttää olevan koko ajan päällä, mutta ohjelma ei ota sitä rajoitusta huomioon.
Onnistuu vähän vanhemmissa ja uusissakin cdi,ssä.
Siihen en ota kantaa, onko se tarpeellista, tai edes järkevää, mutta siis mahdollista se on.
Ihminen on niin kätevä eläjä, että se osaa vaikka tehdä itselleen haluamansa tarpeet...
kolmannella tavalla....edelleen.
jos on vakionopeussäädin, edelleen tuo yksi paja tekee ohjelmanpätkän jolla ohitetaan nopeuden rajoitin vain kun vakionopeussäädin on "päällä"...näin sitä ei huomaa katsastusinssi eikä poliisit...
eli se rajoitus on mutta sen voi päättää ohittavansa koska haluaa...
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
*:rila tehtynä tosiaan eroja 319cdi 2010 (taisi olla EDC17)
muutoksen teko erosi aika paljon 2007 318cdi(EDC16) mallin verrattuna mikä taas eroaa 2003 316cdi(EDC15)missä sitä on helppo "ruuvat" alas tai ylös
"tosin kaikissa se on hellpoa toisissa vaan helpompaa"
(eikä onnistu ihan perus *:rila/välttämättä samalla millä 316cdi 2003)
muutoksen teko erosi aika paljon 2007 318cdi(EDC16) mallin verrattuna mikä taas eroaa 2003 316cdi(EDC15)missä sitä on helppo "ruuvat" alas tai ylös
"tosin kaikissa se on hellpoa toisissa vaan helpompaa"
(eikä onnistu ihan perus *:rila/välttämättä samalla millä 316cdi 2003)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
.
Aha
Uudempaan boxiinko ?
Vanhemmassa kyllä on valmiit bitit ko. kohdallekkin.
Henkilökohtaisesti minusta ei kyllä mitenkään kätevää...
Eikä se sitä asiaa muuta mitenkään, jos jäät ylinopeudesta "kiinni".
Mutta ohjelman muutos se silti on.
On se mahdollista vaikka saada nopudenrajoitin toimintaan vaikkapa silloin, kun takasumuvalo palaa...
Eri autojen edc-15 boxeissa on ko. asialle valmiina muutamia bittejä, joilla asiaan voi vaikuttaa eri kautta, sen mukaan, miten valmistaja on hyväksi nähnyt.
Sellaisten asioiden lisääminen varsinaisesti ohjelmaan, mitä siellä ei jo ole, kuvittelisin olevan aika juttu.
Pitää varmaan päästä jo itse koodiin käsiksi, mikä ei näillä heksaeditoreilla taida onnistua.
Ohjelmissa on kyllä tietyille asioille erilaisia kohtia, tai toimintamalleja, joita sitten voidaan joko ottaa käyttöön, tai poistaa käytöstä.
Jo näiden löytämisessä/käytössä on meikäläiselle ihan tarpeeksi vastusta.
Aha
Uudempaan boxiinko ?
Vanhemmassa kyllä on valmiit bitit ko. kohdallekkin.
Henkilökohtaisesti minusta ei kyllä mitenkään kätevää...
Eikä se sitä asiaa muuta mitenkään, jos jäät ylinopeudesta "kiinni".
Mutta ohjelman muutos se silti on.
On se mahdollista vaikka saada nopudenrajoitin toimintaan vaikkapa silloin, kun takasumuvalo palaa...
Eri autojen edc-15 boxeissa on ko. asialle valmiina muutamia bittejä, joilla asiaan voi vaikuttaa eri kautta, sen mukaan, miten valmistaja on hyväksi nähnyt.
Sellaisten asioiden lisääminen varsinaisesti ohjelmaan, mitä siellä ei jo ole, kuvittelisin olevan aika juttu.
Pitää varmaan päästä jo itse koodiin käsiksi, mikä ei näillä heksaeditoreilla taida onnistua.
Ohjelmissa on kyllä tietyille asioille erilaisia kohtia, tai toimintamalleja, joita sitten voidaan joko ottaa käyttöön, tai poistaa käytöstä.
Jo näiden löytämisessä/käytössä on meikäläiselle ihan tarpeeksi vastusta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
näinhän se on, en vaan osannut tuolla bittikielellä asiaa ilmaista.tuikku kirjoitti:.
Aha
Uudempaan boxiinko ?
Vanhemmassa kyllä on valmiit bitit ko. kohdallekkin.
Henkilökohtaisesti minusta ei kyllä mitenkään kätevää...
Eikä se sitä asiaa muuta mitenkään, jos jäät ylinopeudesta "kiinni".
Mutta ohjelman muutos se silti on.
On se mahdollista vaikka saada nopudenrajoitin toimintaan vaikkapa silloin, kun takasumuvalo palaa...
Eri autojen edc-15 boxeissa on ko. asialle valmiina muutamia bittejä, joilla asiaan voi vaikuttaa eri kautta, sen mukaan, miten valmistaja on hyväksi nähnyt.
Sellaisten asioiden lisääminen varsinaisesti ohjelmaan, mitä siellä ei jo ole, kuvittelisin olevan aika juttu.
Pitää varmaan päästä jo itse koodiin käsiksi, mikä ei näillä heksaeditoreilla taida onnistua.
Ohjelmissa on kyllä tietyille asioille erilaisia kohtia, tai toimintamalleja, joita sitten voidaan joko ottaa käyttöön, tai poistaa käytöstä.
Jo näiden löytämisessä/käytössä on meikäläiselle ihan tarpeeksi vastusta.
noin kuvaamallani tavalla tiedän useamman rintterin espoon suunnalla ohjelmoidun.
se vaan on kätevä toiminto...eikä tule käytettyä "vahingossa".
jokainen tavallaan.
Opel, "weird lieben autos"....
.
Joo, ei mitään.
Rajoitus noin periaatteellisesti toimii ecussa mielestäni seuraavalla tavalla.
Se on siellä kahdessa paikkaa, EEprommissa ja Eprommissa (=fläshi).
EEprommi on ikäänkuin moottorinohjauksen "sisällysluettelo", sieltä pitäisi löytymän kaikki ne "jutut" joita auton ohjelma sitten itse fläshistä käy kurkkaamassa.
Siellä EEprommissa on sitten se nopeudenrajoitinkin, juuri se osio, jota staarilla sitten muutellaan, jos muutellaan.
Fläshi on kuitenkin se osa ohjelmaa, joka varsinaisesti sitä moottoria käyttää.
Sitä taas tuunataan ihan kaapeli kourassa.
Rajoitin toimii siten, että fläshissä, ohjelmassa on tietty nopeus, raja tai rajoja, joiden ylittyessä ohjelma tarkistaa, onko siellä EErpommissa nopeutta rajoitettu ja mihin kohti.
Näitä, rajoitusbittejä on muutama, eri tarkoitukseen, tai tilanteeseen, yksi vaikkapa siihen vakkaripäällä ajamiseen.
Rajoitin "poistuu" käytöstä yksinkertaisesti siten, että se "rajanopeus" nostetaan niin korkeaksi, ettei sitä koskaan tavoiteta.
Näin saadan aikaiseksi tilanne, jossa nopeudenrajoitin kyllä näyttää olevan päällä, ....ja niin se onkin, muttei se käytännössä pääse rajoittamaan kulkua milloinkaan.
Tämä edc-15 boxeissa.
Edc-16 toimii periaatteessa samoin, mutta tietystä kohden, jota en halua sanoa, toimintamalli näyttäisi eroavan.
Nämä ajatukset on ihan "omasta päästä", keksitty ihan vaan ohjelmaa tuijottamalla, uskoo ken tahtoo.
Mieltä avartavia nautintoaineita on käytetty, sitä en kiellä.
Sekakäyttö kunniaan...
Joo, ei mitään.
Rajoitus noin periaatteellisesti toimii ecussa mielestäni seuraavalla tavalla.
Se on siellä kahdessa paikkaa, EEprommissa ja Eprommissa (=fläshi).
EEprommi on ikäänkuin moottorinohjauksen "sisällysluettelo", sieltä pitäisi löytymän kaikki ne "jutut" joita auton ohjelma sitten itse fläshistä käy kurkkaamassa.
Siellä EEprommissa on sitten se nopeudenrajoitinkin, juuri se osio, jota staarilla sitten muutellaan, jos muutellaan.
Fläshi on kuitenkin se osa ohjelmaa, joka varsinaisesti sitä moottoria käyttää.
Sitä taas tuunataan ihan kaapeli kourassa.
Rajoitin toimii siten, että fläshissä, ohjelmassa on tietty nopeus, raja tai rajoja, joiden ylittyessä ohjelma tarkistaa, onko siellä EErpommissa nopeutta rajoitettu ja mihin kohti.
Näitä, rajoitusbittejä on muutama, eri tarkoitukseen, tai tilanteeseen, yksi vaikkapa siihen vakkaripäällä ajamiseen.
Rajoitin "poistuu" käytöstä yksinkertaisesti siten, että se "rajanopeus" nostetaan niin korkeaksi, ettei sitä koskaan tavoiteta.
Näin saadan aikaiseksi tilanne, jossa nopeudenrajoitin kyllä näyttää olevan päällä, ....ja niin se onkin, muttei se käytännössä pääse rajoittamaan kulkua milloinkaan.
Tämä edc-15 boxeissa.
Edc-16 toimii periaatteessa samoin, mutta tietystä kohden, jota en halua sanoa, toimintamalli näyttäisi eroavan.
Nämä ajatukset on ihan "omasta päästä", keksitty ihan vaan ohjelmaa tuijottamalla, uskoo ken tahtoo.
Mieltä avartavia nautintoaineita on käytetty, sitä en kiellä.
Sekakäyttö kunniaan...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tarkentava kysymys toimiiko kaiken ikäisissä sprinttereissä?w210 e420 kirjoitti: kolmannella tavalla....edelleen.
jos on vakionopeussäädin, edelleen tuo yksi paja tekee ohjelmanpätkän jolla ohitetaan nopeuden rajoitin vain kun vakionopeussäädin on "päällä"...näin sitä ei huomaa katsastusinssi eikä poliisit...
eli se rajoitus on mutta sen voi päättää ohittavansa koska haluaa...
kaikki toimii muuten normaalisti? vak nopeus säädin ym muut mukavuus varusteet?
(fiatit ja vw on erilaisia niissä se ainakin onnistuu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659