E10 bensa käyttö poikkeuksina ovat AMG-mallit joihin E5
E10 bensa käyttö poikkeuksina ovat AMG-mallit joihin E5
Mercedes-Benz
E10 soveltuu bensiinikäyttöisiin Mercedes-Benz henkilöautoihin vuoden 1986 malleista lähtien. Poikkeuksina ovat AMG-mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiinimallit C 200 CGI (W203) ja CLK 200 CGI (C209). Mainittuja CGI-malleja ei ole koskaan myyty uutena Suomessa, mutta käytettyinä niitä on tuotu maahan.
http://www.e10bensiini.fi/files/87/E10- ... 9_2010.pdf
ihan vaan tiedoksi jos joku ei ole huomannut, eli loogisesti E5:sta tankkiin.
E10 soveltuu bensiinikäyttöisiin Mercedes-Benz henkilöautoihin vuoden 1986 malleista lähtien. Poikkeuksina ovat AMG-mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiinimallit C 200 CGI (W203) ja CLK 200 CGI (C209). Mainittuja CGI-malleja ei ole koskaan myyty uutena Suomessa, mutta käytettyinä niitä on tuotu maahan.
http://www.e10bensiini.fi/files/87/E10- ... 9_2010.pdf
ihan vaan tiedoksi jos joku ei ole huomannut, eli loogisesti E5:sta tankkiin.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Moro,
Mitenhän tuommoinen viinabensa käypi Webastoille / Ebereille? Liekö kukaan törmännyt niiden suosituksiin? Eli pitääkö laittaa lämppärille oma pullo tai siirtyä 98-linjalle?
EDIT: Tämän mukaan ilmeisesti kävisi.
OT: Outo linkki muuten. Ensin tulkkasin, että se viittaisi johonkin Lammin Auto -nimiseen puljuun. Ilmeisesti kuitenkin halutaan antaa ymmärtää, notta "lämmin auto".
t.
Risto
Mitenhän tuommoinen viinabensa käypi Webastoille / Ebereille? Liekö kukaan törmännyt niiden suosituksiin? Eli pitääkö laittaa lämppärille oma pullo tai siirtyä 98-linjalle?
EDIT: Tämän mukaan ilmeisesti kävisi.
OT: Outo linkki muuten. Ensin tulkkasin, että se viittaisi johonkin Lammin Auto -nimiseen puljuun. Ilmeisesti kuitenkin halutaan antaa ymmärtää, notta "lämmin auto".
t.
Risto
E500 – 211.070
Muuten, onkos nyt niin että, näihin E5 ja E10 bensiineihin ei tarvitse lisätä talvellakaan Masinolia koska bensoissa itsessään on jo alkoholia joka sitoo veden ja sitä ei pääse tiivistymään tankinpohjalle.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
masinolia ei tarvitse muutenkaan lisäillä... en minä ainakaan ole sellaiseen joutunut turvautumaan, edes kaasari koneissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei minunkaan ole tervinnut Mesessä Masinolia käyttää, mutta pojan Matukassa on pari kertaa jouduttu polttoainelinjoja sulattelemaan kuumailmapistoolilla. Hänellä auto seisoo jopa viikkojakin ajamatta ja silloin lähes tyhjään tankkiin kertyy kondenssivettä. Varsinkin jos ulkoilman lämpötila heittelee nollan kahtapuolta.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
tankki pitää muistaa pitää aina täynnä, niin säästyy monelta harmiltasompio kirjoitti: ja silloin lähes tyhjään tankkiin kertyy kondenssivettä. Varsinkin jos ulkoilman lämpötila heittelee nollan kahtapuolta.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Minä olen jo päättänyt, että siirryn käyttämään 98-oktaanista, vaikka vähän maksaisikin enempi. ihan vaan, että pidetään sitä ostamalla yllä kuvaa siitä, että kunnon bensaa todella tarvitaan, eikä vuotta myöhemmin korvata sitäkin jollain bambutisleellä. ihan harrastehenkisten tukemiseksi. ( Saa kiittää ja kumartaa, AMG-miehet )
Kiitos ja kumarrus Itse olen 98 tankkaillut kun sitä on valmistaja suositellut.RH kirjoitti:Minä olen jo päättänyt, että siirryn käyttämään 98-oktaanista, vaikka vähän maksaisikin enempi. ihan vaan, että pidetään sitä ostamalla yllä kuvaa siitä, että kunnon bensaa todella tarvitaan, eikä vuotta myöhemmin korvata sitäkin jollain bambutisleellä. ihan harrastehenkisten tukemiseksi. ( Saa kiittää ja kumartaa, AMG-miehet )
Tosin olen kokeillut c36:ssa e85 ja 95 seosta eri vahvuuksisina. Eli n. 10-50% etanolipitoisuuksisena ja ajellut näillä xxxxkm. Ei ole ollut ongelmia etteikö olisi mylly toiminut tai polttoaineputkisto vuotanut. Ainoa haitta on ollut korin ruostuminen ja johtosarjan haprastuminen sekä seisontajarrun heikko toiminta.
Vanhempiin AMG malleihin ei vain ole AMG testannut eikä tyyppihyväksytty moisia litkuja niin eivät suosita niitä. Ruotsissa joku on ajellut puhtaalla E85 polttoaineella ympäri vuoden c36:lla pitkänkin aikaa. Seosta tietty pitänyt säätää ja sytkää varmaan myös.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: E10 bensa käyttö poikkeuksina ovat AMG-mallit joihin E5
Juu tankkasin tänään itsekkin tuota E10 bensaa C36 amg:n, mutta ihan vahingossa koska en muistanut että sitä oli jo tullut.. No tuskinpa isoa vahinkoa tuli tehtyä.. Mutta varmaan parempi käyttää 98? Muistaakseni mulla luki tankinluukussa että 95 bensa käy jos en ihan väärin muista, kai tuon E10 luulis käyvän samaten..
Re:
Ei niitä ole kukaan mitään testannut. Nuo luettelot perustuvat vain ja ainoastaan polttoaine järjestelmän osaluettelon materiaaleihin. Eli jos kyseisen auton tiivisteet yms. osaluettelon perusteella kestää viinaa, niin E10 on listalla todettu sopivaksi.AK47 kirjoitti:Vanhempiin AMG malleihin ei vain ole AMG testannut eikä tyyppihyväksytty moisia litkuja niin eivät suosita niitä. Ruotsissa joku on ajellut puhtaalla E85 polttoaineella ympäri vuoden c36:lla pitkänkin aikaa. Seosta tietty pitänyt säätää ja sytkää varmaan myös.
Se miten kyseinen kone, käy ko. polttoaineella, selviää kokeilemalla.
Jos olet laittanut aikoinasi "vanhaan bensaan" masolia sekaan, niin olet jo testin tehnyt.
(vanha 95E5 bensa +masol = n.95E10)
Listoilla kerrotaan myös moneen kakstahtisen kestävän E10:ä.
No tokihan joidenkin mallien tiivisteet sitä kestävätkin, mutta koska alkoholi liuottaa tavallista kakstahti-öljyä huomattavasti tehokkaammin kuin bensa, niin voitelu jää tekemättä. (kohta moottorisahakauppa kiihtyy)
Yllättävän monessa tapauksessa 98:lla ajo tulee halvemmaksi kuin 95:llä. Etenkin nyt kun 95:een on lisätty viinaa, eli sen energiamäärä on pienempi -> sitä kuluu enemmän.
Tuolla lisää asiasta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=97043
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...