Lasien huurtuminen
Lasien huurtuminen
w124 lasit tahtoo mennä jostain syystä huuruun,niin kesällä.kuin talvellakin.
Ilmastointi päälle niin lähtee huurut,mutta mikä aiheuttaa?
Raitisilmasuodatin on vaihdettu.Tuosta sisäkierrosta on pieni epäilys,että toimiiko.Napista painamalla ei käsittääkseni tapahdu mitään.
Lankku on vm. 95
Ilmastointi päälle niin lähtee huurut,mutta mikä aiheuttaa?
Raitisilmasuodatin on vaihdettu.Tuosta sisäkierrosta on pieni epäilys,että toimiiko.Napista painamalla ei käsittääkseni tapahdu mitään.
Lankku on vm. 95
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Onko lasit milloin viimeksi pesty sisäpuolelta astianpesuaineliuoksella ja kuivattu lastalla pesun jälkeen? Tupakoidaanko autossa?
Tarkista sisämatot, etteivät ole märät.
Tarkista sisämatot, etteivät ole märät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Samaa ongelmaa, eikä mitään noista mitä kysyttiin voida pitää ongelman aiheuttajana
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Lasien huurtuminen
Puhallusvoima kyllä muuttuu aikalailla kun laittaa sisäilmankierron päälle. Voi olla että läppä ei jostain syystä aukea.Petromax kirjoitti:Tuosta sisäkierrosta on pieni epäilys,että toimiiko.Napista painamalla ei käsittääkseni tapahdu mitään.
Tuon ikäisessä taitaa olla jo vakiona sisäilmansuodatin, se kannattaa tarkistaa/kokeilla ilman suodatinta.
Edit: Suodatin olikin vaihdettu.
Re: Lasien huurtuminen
Itse huomasin saman kesällä ja nyt syssymmllä että jos ajoi ilmastointi päällä auton parkkiin ja siitä lähti jonkun ajan päästä liikkeelle ilman ilmastointia ,puhallus normaalisti päällä niin akkunat veti huuruun ,Lämpöö mittarista päälle ja puhallus kovemmalle niin huuru lähtee pois,mut kestää vähän aikaa.Oliskohan jotain kondensio kosteutta kertynyt kanaviin.Sama ilmiö oli kaverin bemussa tällä viikolla.Taitaa olla normaali ilmiö.Petromax kirjoitti:w124 lasit tahtoo mennä jostain syystä huuruun,niin kesällä.kuin talvellakin.
Ilmastointi päälle niin lähtee huurut,mutta mikä aiheuttaa?
Raitisilmasuodatin on vaihdettu.Tuosta sisäkierrosta on pieni epäilys,että toimiiko.Napista painamalla ei käsittääkseni tapahdu mitään.
Lankku on vm. 95
Lasien huurtuminen
Joo,kaikki pitäis olla kunnossa.Pari vuotta sitten tehtiin ilmastointiremppa.Vaihdettiin tuo pahassa paikassa oleva höyrystin.Sitten ihan varmuuden vuoksi uusi lämppärin kenno.Ei tässä yhteydessä paljon maksanut lisää.Raitisilmasuodatin vaihdettu keväällä ja puhallinkotelo puhdistettu(imuroitu).Ääni ei paljoa kyllä muutu tai eipä juuri ollenkaan painaessa sisäkierto päälle.On vähän alkanut tuntua,että olisko läppä kiinni?
Eikös silloin vedä helpommin höyryyn?Ajattelin irroittaa tuon apumiehen bagin,jos siitä nyt paljon sinne näkee?Eikös ohjaus ollut sähköllä ja läpän avaus/sulku alipaineella?
Ilmastointi päälle,niin höyryt kyllä lähtee,mutta ei aina viitsisi pitää tätäkään päällä.
Eikös silloin vedä helpommin höyryyn?Ajattelin irroittaa tuon apumiehen bagin,jos siitä nyt paljon sinne näkee?Eikös ohjaus ollut sähköllä ja läpän avaus/sulku alipaineella?
Ilmastointi päälle,niin höyryt kyllä lähtee,mutta ei aina viitsisi pitää tätäkään päällä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Toisinaan tuollainen vika voi johtua siitä että kennon päälle kerääntyy kosteutta jos käyttää jatkuvasti ilmastointia päällä. Mm. Skoda suosittelee että noin kerran viikossa kuivalla kelillä ottaa ilmastoinnin päältä pois noin reilu 5 min ennenkuin tulee perille määränpäähän, kennon läpi menevä ilmavirta kuivattaa tällöin kennon eikä kosteus jää muhimaan kennon pinnalle.
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
Huurtuminen
Tänään irrotin bagin.Eipä sieltä paljon mitään nähnyt.Venttiilissä tuntui olevan kaikki letkut kiinni.Ainakin kädellä tuntee napsahduksen,kun painaa sisäkierron nappia.Mielestäni mitään muuta ei kyllä tapahdu.Missä letkussa pitäis olla imua?Pystyy toteamaan ilman alipainemittareita?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Raitisilmasuodatin??
Eipä taida 124:ssa olla kuin se muoviritilä. Ei ainakaan minun -93:ssa eikö vaimokkeen -95:ssa ole. Valitetttavasti.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Huurtuminen
Kyllä muuten löytyy satalankusta raitisilmasuodatin.Itse olen vaihtanut pariin otteeseen ainakin omaan autoon.Välttämättä kaikissa sitä ei ole.Löytyy siitä muovien alta tuulilasinpyyhkijän mekanismin alapuolelta.
Jossain oli linkki oikein vaihtamiseen.Pientä kikkailua muovien välistä,mutta kyllä onnistuu.Itse olen avannut kerralla enemmän.Imuroin puhallinkotelon ja rasvaan pyyhkijän kaikki liikkuvat osat.
Mutta asiaan; tietääkö kukaan tuon alipaineventtiilin toimintaa?Kuinka pitäis ohjata imua kullekin letkulle ja onko jotain alipainekelloja,missä vois olla vika?
Jossain oli linkki oikein vaihtamiseen.Pientä kikkailua muovien välistä,mutta kyllä onnistuu.Itse olen avannut kerralla enemmän.Imuroin puhallinkotelon ja rasvaan pyyhkijän kaikki liikkuvat osat.
Mutta asiaan; tietääkö kukaan tuon alipaineventtiilin toimintaa?Kuinka pitäis ohjata imua kullekin letkulle ja onko jotain alipainekelloja,missä vois olla vika?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 02.08.2009 21:06
- Paikkakunta: Turku
Yhä huurtumisesta
Mulla tuli Väyrysessä sama ongelma sen jälkeen kun oli ilmastointihuollossa pari viikkoa sitten. Sitä ennen en huurtumiseen ainakaan kiinnittänyt huomiota. Nyt kun lähtee aamulla ajamaan, pukkaa heti lasin huurteeseen. Kun laittaa puhalluksen kovemmalle, huurre häipuu n. kilometrin ajon jälkeen pois.
Ilmat on toki olleet nyt kylmemmät kuin ennen huoltoa. Auto on ollut ko aikana välillä päiviä ajamatta kun olen viimeisistä prätkäkeleistä nautiskellut. Eli kosteutta on tuonne kanaviin voinut kertyä kun on välillä sadellut.
Auto on 2000 mallinen 270cdi w210. Ilmastointi on oikeastaan koko ajan päällä. Nappulan logiikka (painetaan ja valo palaa niin on POIS päältä) viittaa siihen ettei tuota ole tarkoitus ottaakaan pois päältä.
Viilentää mielestäni ilman (sekä ennen että jälkeen huollon, ennen huoltoa vähän puhisi)
Ilmat on toki olleet nyt kylmemmät kuin ennen huoltoa. Auto on ollut ko aikana välillä päiviä ajamatta kun olen viimeisistä prätkäkeleistä nautiskellut. Eli kosteutta on tuonne kanaviin voinut kertyä kun on välillä sadellut.
Auto on 2000 mallinen 270cdi w210. Ilmastointi on oikeastaan koko ajan päällä. Nappulan logiikka (painetaan ja valo palaa niin on POIS päältä) viittaa siihen ettei tuota ole tarkoitus ottaakaan pois päältä.
Viilentää mielestäni ilman (sekä ennen että jälkeen huollon, ennen huoltoa vähän puhisi)
Omassa autossani oli myös hiukan tuota vaivaa, takalattiamatot kun kastuivat kesällä. Kuskinpenkin kiinnikkeiden syvennykset suorastaan uivat vedessä. Syylliseksi paljastui helmamuovi joka oli aivan täynnä hiekkaa. Ilmeisesti kattoluukun poistoputkista ja konehuoneesta tuleva vesi ei päässyt normaalia reittiään laskemaan helmamuovin kautta ulos vaan ajautui auton sisäpuolelle rakenteita pitkin.
Mb C180 A
ex-MB 190E 2.6A
Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
ex-MB 190E 2.6A
Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.