200cdi ja 450t, ongelmat? Yms.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mursudus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 12.10.2010 19:40
Paikkakunta: Lempäälä

200cdi ja 450t, ongelmat? Yms.

Viesti Kirjoittaja Mursudus »

Eli, tarjolla olisi vanha sakemanni taksi, 450t ajettu e210 200cdi koneella. Huoltohistorian dokumetointi hämärää, mutta kuulemma on huolleltu. :roll:
Eli mikäs noissa tyypillisesti ekana hajoaa, tai mitä on odotettavissa jos tuon innostun ostamaan? Lähinnä moottorin osalta.
Myös abs ja ilonpilaus valot paloi, kuulemma välillä sammuneet ja taas seur. käynnistyksellä syttyneet. Piti olla imm takia vikatilassa, mutta koeajolla kiersi normaalisti, myös yli 3t.
Tekemistähän on, jo korissa ja sisustassa. Alusta näytti siltä, että km:t voisivat jopa pitää paikkansa.. :shock:

edit: niin ja vm. on 2000
Avatar
Juza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.04.2006 20:26
Paikkakunta: D.C.

Re: 200cdi ja 450t, ongelmat? Yms.

Viesti Kirjoittaja Juza »

Mursudus kirjoitti:Eli, tarjolla olisi vanha sakemanni taksi, 450t ajettu e210 200cdi koneella. Huoltohistorian dokumetointi hämärää, mutta kuulemma on huolleltu. :roll:
Eli mikäs noissa tyypillisesti ekana hajoaa, tai mitä on odotettavissa jos tuon innostun ostamaan? Lähinnä moottorin osalta.
Myös abs ja ilonpilaus valot paloi, kuulemma välillä sammuneet ja taas seur. käynnistyksellä syttyneet. Piti olla imm takia vikatilassa, mutta koeajolla kiersi normaalisti, myös yli 3t.
Tekemistähän on, jo korissa ja sisustassa. Alusta näytti siltä, että km:t voisivat jopa pitää paikkansa.. :shock:

edit: niin ja vm. on 2000
Oma vanha taksi W210 200 Cdi -00 on ajeltu 630 tkm :lol:
Ainakin meidän yksilössä imm:n takia menee vikatilaan vain välillä, välillä taas kiertää yli sen 3000 rpm. Tuo ei ainakaan ole iso / kallis ongelma, tilasin KL-varaosilta uuden ilmamäärämittarin hintaan 74€. Onko vaihdelaatikko uusittu, vai oliko se edes automaatti? Meillä on laatikko vaihdettu 390tkm kohdalla.
Kyllähän noita löytyy myös huoltohistoriallisia, joten mieti vielä semmoisen ostoa..
GLS 580
Mursudus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 12.10.2010 19:40
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Mursudus »

Loota on automaatti. Koeajo oli niin lyhyt, ettei kakkosta pidemmälle kerennyt vetää, ääntä ei kyllä pitänyt tai täristänyt tai muuta.
Miten vialliset oireilee?

Tuo nyt sattui kaverilla olemaan kaupan sopuhintaan, sillä kiinnostus heräsikin. :) Öljyä näkyi jostain päin konetta pohjaan valuneen, yleisinmpiä paikkoja mitkä? Ahdin? Kysytääs samaan mitä ahdinta noihin on tehtaalta tuupattu?
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja ana007 »

415tkm ajettu meillä. Ruotsin tuonti ilman historiaa. Ilmastointikompura,jarrut,vesipumppu,koiranluut ym laitettu vuoden aikana. Eipä tossa historia olis auttanu. Laatikosta en tiedä mitä on tehty ja koska mut hyvin se toimii. Mitään tehdä ennen ku hajoo niin ei tarvi historiaa:)
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Ei tossa automaattilaatikossa oo mitään paikkaa mistä hajoais yhtäkkiä, siks niitä vaihdetaan kun pitää ajaa ne 400tkm samoilla öljyillä :D

Edit: tai siis yhdellä saksantuonti väyrysellä oon käyny koeajolla, tais oikeat kilometrit olla siinä jotain 700 tkm ja miljoonan välissä mutta nätisti se silti veti ja vaihto (automaatti sekin). Laatikosta ei oikeen osaa muuta sanoa kun että miten nätisti vaihtaa ja sit miten turbiinilukko pelittää. Turbiinilukko luistaa yleensä jossain 90 paikkeilla jos luistaa, näkee helpoiten loivassa ylämäessä jos kierrokset soutaa niin ei toimi ihna kunnolla enää.
Avatar
Juza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.04.2006 20:26
Paikkakunta: D.C.

Viesti Kirjoittaja Juza »

Lainataanpa vähän topiccia, kun kyseessä on samanlainen yksilö.
Eli 200 cdi aut -00 oireilee seuraavanlaisesti; välillä vedot katoaa eikä kierrä yli 3000r/min. Meneekö auto johonkin vikatilaan? Oletin alunperin että vika olis ollut ilmamäärämittarissa ja tänään vaihdettiin uusi tilalle. Vika kuitenkin tuli uudestaan päälle myös vaihdon jälkeen. Mitään merkkivaloja ei pala, kulutus on ihan normaali, oireena ainoastaan tuo tehottomuus.. Kun auton sammuttaa hetkeksi niin veto palaa taas normaaliksi.
GLS 580
Avatar
Juza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.04.2006 20:26
Paikkakunta: D.C.

Viesti Kirjoittaja Juza »

tuplapostaus..
GLS 580
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Juza kirjoitti:Lainataanpa vähän topiccia, kun kyseessä on samanlainen yksilö.
Eli 200 cdi aut -00 oireilee seuraavanlaisesti; välillä vedot katoaa eikä kierrä yli 3000r/min. Meneekö auto johonkin vikatilaan? Oletin alunperin että vika olis ollut ilmamäärämittarissa ja tänään vaihdettiin uusi tilalle. Vika kuitenkin tuli uudestaan päälle myös vaihdon jälkeen. Mitään merkkivaloja ei pala, kulutus on ihan normaali, oireena ainoastaan tuo tehottomuus.. Kun auton sammuttaa hetkeksi niin veto palaa taas normaaliksi.
Mikä oli *:rin antama vika koodi millä perusteela ilmamassa mittarin
vaihtoon päädyty?

Vika tilassa on jos ei ota 3000 enempää kieroksia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Juza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.04.2006 20:26
Paikkakunta: D.C.

Viesti Kirjoittaja Juza »

CDI203 kirjoitti:
Juza kirjoitti:Lainataanpa vähän topiccia, kun kyseessä on samanlainen yksilö.
Eli 200 cdi aut -00 oireilee seuraavanlaisesti; välillä vedot katoaa eikä kierrä yli 3000r/min. Meneekö auto johonkin vikatilaan? Oletin alunperin että vika olis ollut ilmamäärämittarissa ja tänään vaihdettiin uusi tilalle. Vika kuitenkin tuli uudestaan päälle myös vaihdon jälkeen. Mitään merkkivaloja ei pala, kulutus on ihan normaali, oireena ainoastaan tuo tehottomuus.. Kun auton sammuttaa hetkeksi niin veto palaa taas normaaliksi.
Mikä oli *:rin antama vika koodi millä perusteela ilmamassa mittarin
vaihtoon päädyty?

Vika tilassa on jos ei ota 3000 enempää kieroksia
Ei ole luettu *:illa. Kyseessä oli "varma" tieto ilmamäärämittarin viallisuudesta, siksi vaihdettiin.. Onneksi ei ollut kalliimpi osa :roll:
Missä nuo koodit saisi Oulussa luettua edukkaasti, onko kenelläkään tietoa?
GLS 580
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Juza kirjoitti:Missä nuo koodit saisi Oulussa luettua edukkaasti, onko kenelläkään tietoa?
Mites tuon jutun nimimerkki "petrisa"?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=94526
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vastaa Viestiin