W211, Lammpu vaihdettu, vikailmoitus jäi
W211, Lammpu vaihdettu, vikailmoitus jäi
Elikkäs vaihdoin oikeanpuoleisen rekisterikilven valon, niinkuin auto käski ja koska se oli palanut. Vaihdoin samanlaisen 12v C5W lampun palaneen tilalle. Seurauksena oli että lamppu palaa kyllä ihan ok mutta vikailmoitus jäi ruutuun. Pitääkös tämä vika käydä kuittauttamassa jossain vai tuliko kulkineeseen joku vika ? Lavetti on -06 facelift.
Re: W211, Lammpu vaihdettu, vikailmoitus jäi
Ei tarvitse kuitata vikailmoitusta. Lamppukin vaikuttaa oikean kokoiselta. Voisko siellä olla vielä vähän heikko liitos ellei sitten johdotuksessa ole vikaa (säikeitä poikki).woodchip kirjoitti:Elikkäs vaihdoin oikeanpuoleisen rekisterikilven valon, niinkuin auto käski ja koska se oli palanut. Vaihdoin samanlaisen 12v C5W lampun palaneen tilalle. Seurauksena oli että lamppu palaa kyllä ihan ok mutta vikailmoitus jäi ruutuun. Pitääkös tämä vika käydä kuittauttamassa jossain vai tuliko kulkineeseen joku vika ? Lavetti on -06 facelift.
Re: W211, Lammpu vaihdettu, vikailmoitus jäi
Itsellä oli aivan sama ongelma noin pari kuukautta sitten. Pari päivää polttimon vaihdon jälkeen vikailmoitus hävisi itsekseen eikä ole palannut. Tarkistin tätä ennen lampun pidikkeen hapettumien varalta mutta en löytänyt mitään vikaa. Lamppukin vaikutti ottavan kontaktipintoihin tukevasti kiinni.woodchip kirjoitti:Elikkäs vaihdoin oikeanpuoleisen rekisterikilven valon, niinkuin auto käski ja koska se oli palanut. Vaihdoin samanlaisen 12v C5W lampun palaneen tilalle. Seurauksena oli että lamppu palaa kyllä ihan ok mutta vikailmoitus jäi ruutuun. Pitääkös tämä vika käydä kuittauttamassa jossain vai tuliko kulkineeseen joku vika ? Lavetti on -06 facelift.
ML 55 AMG -02
W210 430 Avantgarde -98
Mazda 626 2.0 SDX HT coupe -82 (mr projekti)
Ex. S211 320 CDI 7-G -06
W210 430 Avantgarde -98
Mazda 626 2.0 SDX HT coupe -82 (mr projekti)
Ex. S211 320 CDI 7-G -06
Tuonhan voi kokeilla vaihtamalla polttimoita keskenään eri puolilta. Jos vika ei siirry toiselle puolelle niin johdotuksessa varmaan vikaa, huono kontakti jommankumman pään liittimissä tai jostain takaluukun saranan tienoilta säikeitä liikaa poikki.jarppu kirjoitti:Tämä voi kuullostaa utopistiselta mutta olihan vaihtamasi uusi poltin laatumerkkiä, eikä mikään "halpis". Kokeilepa vielä toisella polttimolla, jos vaikka nyt kiinni olevan todellinen teho ei olekaan riittävän tarkasti oikea.
Kokeiltu seuraavaa seuraavassa järjestyksessä:
Vaihdettu lamput keskenään -> Oikea rekisterikilven valon vikailmoitus jäi päälle eli tilanne ei muuttunut
Otettu vasen rekisterikilven valo pois -> Vasemman rekisterikilven valon vikailmoitus ilmestyi.
Vasen rekisterikilven valo laitettu takaisin -> Vasemman sekä oikean rekisterikilven valon vikailmoitus jäi.
Polttimo joka uusittiin on merkiltään Wurth. On ollut ennen Osram.
Vaihdettu lamput keskenään -> Oikea rekisterikilven valon vikailmoitus jäi päälle eli tilanne ei muuttunut
Otettu vasen rekisterikilven valo pois -> Vasemman rekisterikilven valon vikailmoitus ilmestyi.
Vasen rekisterikilven valo laitettu takaisin -> Vasemman sekä oikean rekisterikilven valon vikailmoitus jäi.
Polttimo joka uusittiin on merkiltään Wurth. On ollut ennen Osram.
Mitenkäs, jos resetoi tuon ilmoituksen tripin nollaus -painikkeella, tuleeko takaisin?woodchip kirjoitti:Kokeiltu seuraavaa seuraavassa järjestyksessä:
Vaihdettu lamput keskenään -> Oikea rekisterikilven valon vikailmoitus jäi päälle eli tilanne ei muuttunut
Otettu vasen rekisterikilven valo pois -> Vasemman rekisterikilven valon vikailmoitus ilmestyi.
Vasen rekisterikilven valo laitettu takaisin -> Vasemman sekä oikean rekisterikilven valon vikailmoitus jäi.
Polttimo joka uusittiin on merkiltään Wurth. On ollut ennen Osram.
Mahtaako olla johto poikki? Ei välttämättä, mutta melkein tarkistaisin vielä senkin.
Täältä löytyy juttua aikaisemmin, "samanlaisia" ongelmia ollut muillakin
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Täältä löytyy juttua aikaisemmin, "samanlaisia" ongelmia ollut muillakin
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Kuittaantui. Noin kuukausi sitten omassa ilmoitti rekisterikilven polttimosta, uuden vaihdettua ilmoitus loppui. Vuosi sitten kun johdot oli takakopan kannesta poikki, ilmoitti välillä, että polttimo palanut vaikka polttimo oli ehjä, kun johdot korjasi, ilmoitukset loppui. Johtojen korjauksen jälkeen ei ole ilmoituksia tullut, muuta kuin nyt kun oikeasti polttimo oli palanut, ilmoitus katosi HETI kun uusi polttimon.
Mulla oli kans samaa vikaa noissa mun työkaluissa silloin kun ne oli 211 korisia että lamput palaa mutta mittaristossa herjaa vikaa ja tuolloin ei muu auttanut kun kilpivalojen pohjien vaihto niin vika hävisi.Vehon asentaja sanoi tuolloin että aika monesti joutuneet pohjia niihin vaihtamaan. Tiedä sitten miten arvokkaita nuo pohjat on kun itellä oli tuolloin takuun alaisia autoja moiset.
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Oliko vattimäärä polttimoissa varmasti sama ,kuin alkuperäisessä?woodchip kirjoitti:Molemmat lamput vaihdettu -> ei muutosta toistaiseksi.
Mikä noissa pohjissa on ollut vikana ?
Koita isompi vattisilla polttimoilla,sammuuko valo.
Voi olla ettei ne sinne mahdu ,mutta voi tehdä oman virityksen ja koittaa irrallaan ,toimiiko sellainen jippo.
Tarkista se maadoitus ,ettei ole hapettumaa missään.
Koita vaikka uudella maajohdolla ,tilapäisesti.
Jokin ei ole aivan niin kuin pitäis olla.??
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
W211 ajotietokone onkin niin "viisas", että ilmoittaa mikä polttimo palanut, eikä vain yleisesti polttimosta. Tässä tapauksessa lähes mahdotonta, että ilmoittaa palanutta kilven valoa, vaikka olisikin jarruvalo pimeenä.juppepuputti kirjoitti:Joskus kanssa kirosin , kun lampunvaihdon jälkeen valo ei sammunutkaan.
Unohdin sit katsoa jarruvalot. hokasin vasta siinä vaiheessa , kun ensmäisen kerran starttasin ilman että jarru oli pohjassa (automaatti vaihteinen).
rekkari polttimon vika
Sama juttu oli tos meidän pirssis,ei kuittaantunu heti.Vie hetket aikaa ennen ku tajuaa kone.Meinas kans käpy mennä nenuun.....Usko jo M_B laatuun menny aikoja sitten muutenkin!!Viimeinen Mersu oli 124 koppanen!!Nyt vaan noita huonoja kopioita tehdään....taitaa olla kyllä kaikki merkit nykyään samassa veneessä!
Heitin varmaan tunnin lenkin heti seuraavana päivänä lamppujen vaihdon jälkeen mutta silloin se ei hävinnyt. Sen jälkeen aika pätkäajoa 15 min kaks kertaa päivässä. Siitä tuleeko nyt sitte 5 päivää vaihdosta. Oliskohan starttikertoihin sidottu ? Tai sitten toi vastus on niin eri planeetalta että siinä on joku nuuskimis aika jolloin vastuksen pitää olla vakio. Vaatii kyllä melkosta ohjausjärjestelmää. Noh onhan siin vehkees kolme erillaista CAN bussia et siit kyl voi odottaa ihan mitä vaan. Olis kyllä luullu et ohjekirjases olis joku maininta asiasta.
Re: W211, Lammpu vaihdettu, vikailmoitus jäi
tuli eilen ilmotus mittaristoon että vasen kilven valo on pimeenä, no vaihdoin uuden mutta eipä toimi sekään. sitten koitin oikeen puolen polttimoa mutta sekaan ei toiminut, no sitten yleismittari käteen niin vasemman puolen kilven valolle ei tuu ollenkaan virtaa mutta oikeelle puolelle tulee. mistäköhän vois johtua?