W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Onko mahdollista tehdä tehostimesta herkempi/kevyempi?
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Todennäköisesti on, vaihtamalla parametriohjauksen rikkoutuneen venttiilin. Ei kai tuossa muuten ole kevyempää tarvetta tehdä ja vauhdissa haluatkin sen olevan vähemmän kevennetty.Lakulaku kirjoitti:Onko mahdollista tehdä tehostimesta herkempi/kevyempi?
Eli onko se nyt tavallista raskaampi kääntää parkkeerattaessa?
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Kyllä se ehjä on, mutta haluaisin siitä vakiota kevyemmän... vähän.
Aiempi oli Jaguar ja sen tuntui kivemmalta.
Aiempi oli Jaguar ja sen tuntui kivemmalta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Varmaan helpoin tapa keventää ohjausta on vaihtaa se W212 -koppaan Tosiaan onko parametriohjauksella varustettu paljonkin erilainen kuin tavan W211?
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Onko W211 niitä erilaisia?
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
On.Lakulaku kirjoitti:Onko W211 niitä erilaisia?
- Lakulaku
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
- Paikkakunta: Costa del Sol
- Viesti:
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Oliskohan niitä venttiilejäkin erilaisia?DBFI kirjoitti:On.Lakulaku kirjoitti:Onko W211 niitä erilaisia?
Sehän voisi olla, että siten sen saisi kevyemmäksi.
Jos tuntisi toimintaperiaatteen olisi helpompi ihmetellä mitä muuttamalla se kevenee.
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Pikkuisen kärjistäen voisi W211 kohdalla luonnehtia ohjauksen eroja siten, että normaalia ohjausta käännetään kahdella kädellä ja parametriohjausta yhdellä sormella...
Jos alapallonivelet jumittaa hiukankin, niin ne vaihtamalla herkistyy kummasti.
Jos alapallonivelet jumittaa hiukankin, niin ne vaihtamalla herkistyy kummasti.
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Loppuvuosien malleihin sai lisävarusteena kevennetyn ohjauksen, joten luulisi sen saavan vieläkin "pikkurahalla".
Todella mukavan tuntuinen vakioon verrattuna.
Todella mukavan tuntuinen vakioon verrattuna.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
lisä varusteena niin homma vaan siihen tarvitatavat muutoksetscherer kirjoitti:Loppuvuosien malleihin sai lisävarusteena kevennetyn ohjauksen, joten luulisi sen saavan vieläkin "pikkurahalla".
Todella mukavan tuntuinen vakioon verrattuna.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Itse olen huomannut myös eroja w211 ohjauksissa. Omassa on kaikkein jäykin, isäukolla taas voi pyörittää aivan höyhenotteella. Mikä venttiili sieltä voisi olla mennyt? Autossani on se parametriohjaus.
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Oliko tuo vitsi tuo loppuvuosien malleihin viittaaminen? Parametriohjaus on ollut lisävaruste tai vakiovaruste jo pitkään ennen W211:n markkinoille tuloa ja tuossa E550:ssä se on vakiona.scherer kirjoitti:Loppuvuosien malleihin sai lisävarusteena kevennetyn ohjauksen, joten luulisi sen saavan vieläkin "pikkurahalla".
Todella mukavan tuntuinen vakioon verrattuna.
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Ei venttiilejä ole erilaisia. Suurin tehostus saavutetaan kun SPS-venttiili on suljettu eikä sitä toisella venttiilillä saa enempää suljettua (ellei se ensimmäinen ole rikki eikä sitten sulkeudukaan kun pitäisi). Pumpun paineita lisäämällä voisi ohjausta keventää mutta sekään ei ole hyvä ratkaisu kun ajettavuus kärsii ellei sitä painetta sitten taas vähennettäisi isommilla nopeuksilla.Lakulaku kirjoitti: Oliskohan niitä venttiilejäkin erilaisia?
Sehän voisi olla, että siten sen saisi kevyemmäksi.
Jos tuntisi toimintaperiaatteen olisi helpompi ihmetellä mitä muuttamalla se kevenee.
Mistä muuten tiedät että se säätyvä tehostus toimii? Jos venttiili ei toimi niin tehostus on parkkeerattaessa sama kuin 100 km/h nopeudella. Tehostushan säätyy likimain lineaarisesti nopeuden funktiona 0 km/h nopeudesta 100 km/h nopeuteen asti.
Kyllä se ohjaus raskas voi olla jos venttiili ei toimi ja alla on leveät kumit ja ne yllä mainitut nivelet loppu.
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Starilla saa testattua tuon venttiilin toiminnon. Viikonloppuna tehtiin omaan ja isäukon autoon kaikki mahdolliset testit, mitä valikoimista löytyy. Venttiilin toiminta oli ok testerin ja oman käpälän perusteella. Ilmeisesti joku bittinikkari voisi muuttaa tuota karttaa, joka ohjaa tehostinventtiilin toimintaa? Samaan tyyliin, kuin virityspuolella toimitaan? Itse kaipaisin alle 20 km/h:n vauhdeissa kevyempää ohjausta.
Facelift 4-maticciin ei saanut tehtyä tuota tehostintestiä, ei löytynyt valikoista. Ohjaus on kuitenkin kevyin, mitä missään w211:ssa on tullut eteen.
Facelift 4-maticciin ei saanut tehtyä tuota tehostintestiä, ei löytynyt valikoista. Ohjaus on kuitenkin kevyin, mitä missään w211:ssa on tullut eteen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211: hankalampi ohjaustehostinmuutos
Jep kun vaan on sopivat kapistukset millä saa ohjelman ulos ja sisäänJP74 kirjoitti:Starilla saa testattua tuon venttiilin toiminnon. Viikonloppuna tehtiin omaan ja isäukon autoon kaikki mahdolliset testit, mitä valikoimista löytyy. Venttiilin toiminta oli ok testerin ja oman käpälän perusteella. Ilmeisesti joku bittinikkari voisi muuttaa tuota karttaa, joka ohjaa tehostinventtiilin toimintaa? Samaan tyyliin, kuin virityspuolella toimitaan? Itse kaipaisin alle 20 km/h:n vauhdeissa kevyempää ohjausta.
Facelift 4-maticciin ei saanut tehtyä tuota tehostintestiä, ei löytynyt valikoista. Ohjaus on kuitenkin kevyin, mitä missään w211:ssa on tullut eteen.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659