Dieselin käynnistävyys -20 asteisessa
Dieselin käynnistävyys -20 asteisessa
ongelmat näyttää alkavan aina kun elohopea putoaa 20 tuntumaan. Autossa on uudehko 92A akku ja lohkolämmitys paikallaan naftafiltteri vaihdettu ajoissa talvilaadulle jne. Onko aikansa eläneillä hehkuilla osuutta asiaan tms. Ao. tiedoista kiitollisena.
Viimeksi muokannut faunis, Ma 14.02.2011 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markku
Re: Dieselin käynnistävyys -20 asteisessa
Ilman hehkuja auto ei yritäkkään kylmänä käyntiin.
Nyt jos sieltä on yksi tai useampi pimeänä niin kyllä kylmäkäynnistys teetättää töitä.
Lähteekö moottori käyntiin tasaisesti kaikilla sylintereillä vai pätkiikö/rykiikö hetken käynnistyksen jälkeen vajailla sylintereillä?
Nyt jos sieltä on yksi tai useampi pimeänä niin kyllä kylmäkäynnistys teetättää töitä.
Lähteekö moottori käyntiin tasaisesti kaikilla sylintereillä vai pätkiikö/rykiikö hetken käynnistyksen jälkeen vajailla sylintereillä?
Re: Dieselin käynnistävyys -20 asteisessa
itsellä ja 250/88 aut. Olen tehnyt sellaisen havainnon omassa kärryssäni että vaatii pari hehkutusta jos menee riittävän kylmäksi. Jos heti ensimmäisen kerran hehkutuksen merkkivalon sammumisen jälkeen yrittää käynnistää niin ei oikein tahdo nätisti lähteä. Jos antaa pitempään hehkua lähtee paremmin. Osaltaan tähän on syynä vanha akku yli 8 v Exide. Saanut viime ja tänä talvenä ctekillä pari kertaa virkistyslatauksen. Auttoi selvästi akun kunnon paranemiseen.
Yli 25 vuotta mersuilua
Re: Dieselin käynnistävyys -20 asteisessa
kiitos vinkistä.....uusin seuraavan huollon yhteydessä hehkut joka tapauksessa hiihtari edessä vko 9.
markku