w211 radion vaihto(audio20??) 220cdi 2006

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jomame
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:42
Paikkakunta: Kanta-Räme

w211 radion vaihto(audio20??) 220cdi 2006

Viesti Kirjoittaja jomame »

Ilmeisesti autossani audio 20,vain siis radio ja 1 levyn cd-soitin...nyt kaipailen usb soitinta....
Tarvinko muutakuin soitin esim.Pioneer MVH-AV290BT + Can-väylän johtosarjan, panelisarjan, ja ohjaus virransyötölliselle antenniadapterille. sekä rattiohjaus.

Rupeaako wörkkimään näillä??Tarviiko koodailla tms???

Paljon löytyy haulla juttua mutta kaikki eriäviä...
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: w211 radion vaihto(audio20??) 220cdi 2006

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mulla on sama operaatio meneillään, mutta Audio 50sen kanssa, jossa ei ole vaihtajaa - audionautintoa on tuossa laitteessa tarjolla radion siis lisäksi alkuperäisistä tehdaspoltetuista CD-levyistä.

Näissähän on semmoinen kimurantti juttu, että laitteet ja kokoonpanot ja johdotukset eriävät auton varusteliun mukaan. Esimerkiksi Audio 50 soittimella, jossa on CD-vaihtaja, saa tuollaisen Grom Audion muuntimen suoraan kiinni:
Kuva
..mutta Audio 50seen ilman tehdasasenteista CD-vaihtajaa tuota ei saa, koska valokuitua vaihtajalle ei ole. :clap: Mulla on siis yksi tuollainen turhana..

Samaa taitaa speksien mukaan olla Audio 20-laitteen kanssa, siitäkin on sellaista versiota, jonka kanssa ei auta kuin uudelleenjohdotus ja uusi laite. Itse odottelen vesi kielellä Dynavinin N6 MBE:tä saapuvaksi, ostin eBayn kautta Saksasta, kun Suomessa laitteen hinta on tähtitieteellinen 1145 €. Siihen saa suoraan kytkemällä rattitoiminnot, bluetoothin, puhelimen lataustoiminnolla ja vaikka peruutuskameran:
Kuva

Saksalainen edustaja sanoo, että laite voidaan asentaa mukana tulevan johtosarjan mukana myös most-järjestelmällä eli valokuitujärjestelmällä varustettuihin autoihin. Suomalaisen maahantuojan lisäksi väliin tarvitaan vielä n. parinsadan euron most-adapteri - mikä ei taida pitää paikkaansa jos johdot vetää uusiksi ja kiertää takakontissa olevan Audio Gatewayn:n eli Mersun "audio- ja media keskuksen":

Kuva

Eikä tuo uudelleen johdotus sitäpaisti näyttänyt kovin kummoiselta tehtävältä, pojat ulkomaan keskustelupalstoilla puhuivat koko homman kestoksi 3 h. Eli minulla 1,5 vrk. :roll:

Yksi mahdollisuus jos pelkkää musaa tarvitsee, on asentaa tupakansytyttimeen laitettava pieni USB-FM -lähetin johon tökkää musasoittimen ja vääntää radiosta kanavan kohdilleen. Mutta minä tarvitsen hands-freetä ja ipuhelimen latausmahdollisuutta, niin ei kauheasti vaihtoehtoja jää..
S213 "Eemeli" E200D 2017, moottorin vikavalo vakiona
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Vastaa Viestiin