W205 internet

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nipatus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 07.11.2019 00:03

W205 internet

Viesti Kirjoittaja Nipatus »

Mercedes apps toimii autossa, mutta kun yritän nettiin mennä niin tulee teksti "The page requested could not be loaded in full". Edes mercedes mobi sivu ei toimi. Olen lukenut että tuo netin käyttö on uskomattoman hidasta ja turhaa, mutta olisi se kiva saada toimimaan. Osaako joka mistä tuo kyseinen ongelma johtuu? Kiitos!

W205 c220d 2017vm
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Onko se "internet autossa" palvelu ostettu? Mille sivuille yritit päästä?
Avatar
oskari_61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Su 25.09.2016 08:31

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja oskari_61 »

Ratkaisu internet ongelmaan.
https://dmpcardesign.com/android-naviga ... -1/c-class" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilasin ja asensin omaan w176. Toimii omalla sim kortillaan. Asennukseen meni 3h you tuben opastamana.
Nipatus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 07.11.2019 00:03

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja Nipatus »

DBFI kirjoitti:Onko se "internet autossa" palvelu ostettu? Mille sivuille yritit päästä?
Ei mitään hajua "internet autossa" palvelusta.
Googlen etusivu on ainoa joka toimii. Netti on kyllä päällä ja yhdistetty puhelimen bluetoothilla mm. sää ja nettiradiot toimivat.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Nipatus kirjoitti:
Ei mitään hajua "internet autossa" palvelusta.
Googlen etusivu on ainoa joka toimii. Netti on kyllä päällä ja yhdistetty puhelimen bluetoothilla mm. sää ja nettiradiot toimivat.
Puhelimen bluetoothilla yhdistetty? Mikäs mankka tässä autossa onkaan, luulin että kaikissa tuon ikäisissä on sisäänrakennettu modeemi?
Nipatus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 07.11.2019 00:03

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja Nipatus »

DBFI kirjoitti:
Nipatus kirjoitti:
Ei mitään hajua "internet autossa" palvelusta.
Googlen etusivu on ainoa joka toimii. Netti on kyllä päällä ja yhdistetty puhelimen bluetoothilla mm. sää ja nettiradiot toimivat.
Puhelimen bluetoothilla yhdistetty? Mikäs mankka tässä autossa onkaan, luulin että kaikissa tuon ikäisissä on sisäänrakennettu modeemi?
Mikähä tuo nyt on. :D Tuo iha perus joku 7" näyttö ilman comandii.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Perusradiolle ei näytä olevan on-line käyttöohjekirjaa edes uudemmille vuosimalleille mutta noille 2018 eteenpäin malleille tulkitsin että perusmankassa voisi olla mahdollisuus sekä Hermes-modeemille että internet-yhteydelle kännykän kautta (BT PAN, DUN tai jopa WLAN jaolla). Ei vaan selvinnyt onko nuo toisensa pois sulkevia eli jos autossa on Hermes modeemi niin voiko auton silti konffata käyttämään kännykän nettiä. Sehän olisi parempi ratkaisu kuin COMANDilla jolla vaihtoehtona pelkästään sisäinen modeemi.

Nyt vaan perinteiseen tapaan siitä autosta pitäisi tietää lisää, rekkari tai runkonumero.
zalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Pe 04.05.2018 16:54
Paikkakunta: Fuengirola

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja zalama »

Nipatus kirjoitti:Mercedes apps toimii autossa, mutta kun yritän nettiin mennä niin tulee teksti "The page requested could not be loaded in full". Edes mercedes mobi sivu ei toimi. Olen lukenut että tuo netin käyttö on uskomattoman hidasta ja turhaa, mutta olisi se kiva saada toimimaan. Osaako joka mistä tuo kyseinen ongelma johtuu? Kiitos!

W205 c220d 2017vm
Todella surkea tapaus, minulla W205 2015 ja NTG5. Yhdistyy Iphonen kautta nettiin, mutta yhteys on aivan luokattoman hidas. Joskus soitellut ipradiota kun saanut toimimaan. Viimeksi kun kokeilin niin ei toiminut apsit, säätiedot eikä ip radio. www sivujakin joskus olen kokeillut, mutta aivan toivotonta.

Käyttökäyttökelvoton systeemi, muistuttaa jotain 90-luvun kötöstystä.
Ainut pelastus on vaihtaa koko systeemi ? Mitään päivityksiä ei taida saada ilmaiseksi, maksaa ei kannata kun on niin vähän käyttöä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja DBFI »

zalama kirjoitti: Todella surkea tapaus, minulla W205 2015 ja NTG5. Yhdistyy Iphonen kautta nettiin, mutta yhteys on aivan luokattoman hidas. Joskus soitellut ipradiota kun saanut toimimaan. Viimeksi kun kokeilin niin ei toiminut apsit, säätiedot eikä ip radio. www sivujakin joskus olen kokeillut, mutta aivan toivotonta.

Käyttökäyttökelvoton systeemi, muistuttaa jotain 90-luvun kötöstystä.
Ainut pelastus on vaihtaa koko systeemi ? Mitään päivityksiä ei taida saada ilmaiseksi, maksaa ei kannata kun on niin vähän käyttöä.
Eli sinullakin "perusmankka" kun omalla puhelimella muodostat nettiyhteyden? iPhonen tapauksessa ei voi olla bluetooth DUN-profiilin yhteys (kun ei sitä osaa), käytätkö bluetooth PAN-yhteyttä vaiko WLAN-jakoa iPhonesta? Yritän opiskella tätä perusradiota, on-line ohjekirjasta ymmärsin että osaa molemmat. Edellisellä taitaa nopeus jäädä johonkin megabittiin sekunnissa mutta riittää nettiradioon hyvin ja taitaa surffailun hitaudessa olla jostain muusta kyse, varsinkin jos ei toimi oikeastaan ollenkaan (parkissakaan).

Onko tietoa ohjelmistopäivityksestä, muuttuuko mitenkään? Pitäisi kai TIPS:istä katsoa.
Nipatus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 07.11.2019 00:03

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja Nipatus »

zalama kirjoitti:
Nipatus kirjoitti:Mercedes apps toimii autossa, mutta kun yritän nettiin mennä niin tulee teksti "The page requested could not be loaded in full". Edes mercedes mobi sivu ei toimi. Olen lukenut että tuo netin käyttö on uskomattoman hidasta ja turhaa, mutta olisi se kiva saada toimimaan. Osaako joka mistä tuo kyseinen ongelma johtuu? Kiitos!

W205 c220d 2017vm
Todella surkea tapaus, minulla W205 2015 ja NTG5. Yhdistyy Iphonen kautta nettiin, mutta yhteys on aivan luokattoman hidas. Joskus soitellut ipradiota kun saanut toimimaan. Viimeksi kun kokeilin niin ei toiminut apsit, säätiedot eikä ip radio. www sivujakin joskus olen kokeillut, mutta aivan toivotonta.

Käyttökäyttökelvoton systeemi, muistuttaa jotain 90-luvun kötöstystä.
Ainut pelastus on vaihtaa koko systeemi ? Mitään päivityksiä ei taida saada ilmaiseksi, maksaa ei kannata kun on niin vähän käyttöä.
Netin jakaminen omassa mallissa ainakin onnistuu bluetoothin avulla jolloin saaa nettiradion (tunein) ja sään toimimaan, mutta muuten tuo äly-/nettipuoli on kyllä todella köyhä.
Nipatus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 07.11.2019 00:03

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja Nipatus »

DBFI kirjoitti:
zalama kirjoitti: Todella surkea tapaus, minulla W205 2015 ja NTG5. Yhdistyy Iphonen kautta nettiin, mutta yhteys on aivan luokattoman hidas. Joskus soitellut ipradiota kun saanut toimimaan. Viimeksi kun kokeilin niin ei toiminut apsit, säätiedot eikä ip radio. www sivujakin joskus olen kokeillut, mutta aivan toivotonta.

Käyttökäyttökelvoton systeemi, muistuttaa jotain 90-luvun kötöstystä.
Ainut pelastus on vaihtaa koko systeemi ? Mitään päivityksiä ei taida saada ilmaiseksi, maksaa ei kannata kun on niin vähän käyttöä.
Eli sinullakin "perusmankka" kun omalla puhelimella muodostat nettiyhteyden? iPhonen tapauksessa ei voi olla bluetooth DUN-profiilin yhteys (kun ei sitä osaa), käytätkö bluetooth PAN-yhteyttä vaiko WLAN-jakoa iPhonesta? Yritän opiskella tätä perusradiota, on-line ohjekirjasta ymmärsin että osaa molemmat. Edellisellä taitaa nopeus jäädä johonkin megabittiin sekunnissa mutta riittää nettiradioon hyvin ja taitaa surffailun hitaudessa olla jostain muusta kyse, varsinkin jos ei toimi oikeastaan ollenkaan (parkissakaan).

Onko tietoa ohjelmistopäivityksestä, muuttuuko mitenkään? Pitäisi kai TIPS:istä katsoa.
CLP-289, WDD2052041F518197 oman auton rekkari ja runkonumero. Miettinyt koko soittimen päivittämistä, mm. navigointikin puuttuu ja android autosta ym. ei tietoakaan. Mutta jos pystyt katsomaan saako esim. päivittämällä tuolle mitään tehtyä. Kiitos. :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja DBFI »

zalama kirjoitti: Todella surkea tapaus, minulla W205 2015 ja NTG5. Yhdistyy Iphonen kautta nettiin, mutta yhteys on aivan luokattoman hidas. Joskus soitellut ipradiota kun saanut toimimaan. Viimeksi kun kokeilin niin ei toiminut apsit, säätiedot eikä ip radio. www sivujakin joskus olen kokeillut, mutta aivan toivotonta.

Käyttökäyttökelvoton systeemi, muistuttaa jotain 90-luvun kötöstystä.
Ainut pelastus on vaihtaa koko systeemi ? Mitään päivityksiä ei taida saada ilmaiseksi, maksaa ei kannata kun on niin vähän käyttöä.
Sinun autosi on aika paljon vanhempi kuin ketjun aloittajan. TIPS:issä on pitkä lista tiedotteita aiheeseen liittyen mutta kaikki riippuu yksityiskohtaisista varustekoodeista (tasoa 05U 07U 08U 11U jne.). Mankan ohjelmistopäivitys usein tarjolla ratkaisuna mutta kuten sanoit, sitä tuskin saa ilmaiseksi takuuaikanakaan saatikka myöhemmin.
zalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Pe 04.05.2018 16:54
Paikkakunta: Fuengirola

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja zalama »

Mikä on TIPS ?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 internet

Viesti Kirjoittaja DBFI »

https://service-parts.mercedes-benz.com ... ket=Europe" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin