Omat kokemukset
Mecemakesta Nokialla olleet aikaisemmin hyviä, kunnes nyt tuli sellainen rumba eteen ettei mitään rajaa..
Itsellä siis w210 220cdi joka helmikuun alussa hyytyi motarille valittaen EPC:tä. Makelle huoltoon, naftasuodatin kuulemma jäässä ja se vaihtoon. (180€)
Hain auton, jätti samana päivänä uudestaan tielle ja eikun taas Sulinkoa paikalle. Nyt vaihtoon menivät kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin ja railputken paineventtiili (300€) jossa vika KUULEMMA oli..
Toimi taas yhden päivän eikä lähtenyt käyntiin. Onneksi Sulinko oli viimeksi soitetuissa joten tuli nopeasti paikalle. Korjaamolla vikakoodin luku ja niiden nollaus ja taas sai hakea kunnossa olevan auton. Tässä kohtaa mies lupasi hirttää itsensä jos auto vielä kerrankin hajoaa.
Muuten hyvä, mutta ei tarvitse arvata lähtikö seuraavana päivänä käyntiin. Ei lähtenyt. Soittoa makelle että tilanne on tämä, johon totesi että hän nostaa kädet pystyyn, vie auto veholle.
Olin siis maksanut 500e turhasta. Auto Heleniukselle sääksjärvelle, jossa totesivat vian olevan kampiakselin asentotunnistimessa sillä tunnistin joka sinne oltiin vaihdettu oli käytetty ja valmiiksi paskana! Sama homma oli myös railputken paineventtiilissä ja nokka-akselin asentotunnistimessa, kaikki käytettyjä. Helenius vaihtoi uuden kampiakselin asentotunnistimen ja lähti toimimaan, mutta paineet tippuvat polttoainepuolella välillä edelleen joten sitä puolta pitää vielä tutkia.
Ei varmaan tarvitse sanoa vienkö autoa enää kertaakaan makelle, en vie. Käytettyjen osien vaihtaminen ilman siitä ilmoittamista on mielestäni aika törkeää silmään kusemista.
