MB 1.6l bensa vm 2018 huollot

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Volvomania
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 01.10.2020 08:36

MB 1.6l bensa vm 2018 huollot

Viesti Kirjoittaja Volvomania »

Olen uusi Mersun omistaja. Kiitoksia ryhmään pääsystä.
Hankin W205 farkun viime viikolla Vehosta. Auto on 19tkm ajettu, joten käytännössä lähes uusi. Huomioin, että on hieno peli, paitsi että eihän siinä ole samalla tavalla varusteita kuin Esim. Volvo V60 :ssa on vakiona.
Auto on kuulemma huollettu 3/2020 n. 5000km sitten. Huoltolaskurin mukaan seuraava huolto lienee keväällä 2021. Tarkistin eilen moottorista öljyt ja ainakin ne oli puhtaat, koska öljyn määrää ei meinannut pystyä lukemaan siitä punaisesta mittatikusta. Lopulta sain öljyn määräksi 1/4 alle maximin.
Olen aina pitänyt autojeni öljyntason maximissa ja niin ajattelin tehdä tässäkin autossa.
Voisiko joku tietävä valaista, mitä öljyä tähän lienee Veholla ( Olari) laitettu ja onko tarkoitus,että öljyntaso on alle maximin ? Moottori on siis 1.6l bensa 156hp.
Saakohan mistään netistä tms. tietää auton huollosta, vai onko se jokin Vehon (Mersun) salaisuus ?. Eihän näin uudessa mitään huollettavaa olekaan, mutta ne öljyt olisi kuitenkin mukava pitää siellä tikun ylärajalla, kun kerta tällainen vanhanaikainen vieteritikkukin autossa vielä on ?. Kahvikupillisen voisin sinne lisätä.
Asia selvisi: Veho on käyttänyt öljynä Shell Helix Ultra 5w40 ja sitä mulla onkin hyllyssä. Huoltoväli on 1v /25tkm.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: MB 1.6l bensa vm 2018 huollot

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Tarkastithan öljymäärän moottori käyntilämpinänä ja odotusajan jälkeen?
Volvomania
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: To 01.10.2020 08:36

Re: MB 1.6l bensa vm 2018 huollot

Viesti Kirjoittaja Volvomania »

Joo... tiedän, että öljy laajenee kuumana ja päinvastoin. Ei kait pitäisi kuitenkaan olla niin tarkkaa. Joissakin laitteissa öljyä jää lauhduttajaan, mutta mahtaako tässä ?
Lisäsin kahvikupillisen ja nyt näyttäisi olevan siihen ylimpään "koloon"saakka, eli n. 1/6 osa vajaa, tai toisinpäin... melkein täynnä..

Volvoilla ajaneena vähän ihmetyttää, että öljyä pitää vielä tutkia tikusta.
Vastaa Viestiin