Riihimäen dieselhuolto - ruiskutuspumpun säätö +++

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Riihimäen dieselhuolto - ruiskutuspumpun säätö +++

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Käytin tänään tuon 250D:n ruiskutuspumpun säädössä Riihimäen dieselhuollossa. Loppusumma oli 299 euroa, johon sisältyi alipainepumpun tiiviste vaihtoineen kun oli kuulemma juuri hajoamaisillaan. Kävin äsken koeajolla ja on aivan eri auto kuin aamulla. Kaasuun ei tartte kuin hipaista ni kylä kulkee. Käyntiin lähti kun avaimeen oli hieman hipaissut (-14°C). Kiihtyvyys ja vääntö oli lisääntynyt reippaasti.

Kunnon laitteet kavereilla tuntuu olevan, dokumentti laitteiston hankinnasta Oulunseudun Ammattikorkeakoululta.

Ja eikun pumppuja säädättämään, kyllä hymy leviää - mulla ainakin levisi 8)
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Riihimäen dieselhuolto - ruiskutuspumpun säätö +++

Viesti Kirjoittaja epk »

mikky kirjoitti:Käytin tänään tuon 250D:n ruiskutuspumpun säädössä Riihimäen dieselhuollossa. Loppusumma oli 299 euroa, johon sisältyi alipainepumpun tiiviste vaihtoineen kun oli kuulemma juuri hajoamaisillaan. Kävin äsken koeajolla ja on aivan eri auto kuin aamulla. Kaasuun ei tartte kuin hipaista ni kylä kulkee. Käyntiin lähti kun avaimeen oli hieman hipaissut (-14°C). Kiihtyvyys ja vääntö oli lisääntynyt reippaasti.

Kunnon laitteet kavereilla tuntuu olevan, dokumentti laitteiston hankinnasta Oulunseudun Ammattikorkeakoululta.

Ja eikun pumppuja säädättämään, kyllä hymy leviää - mulla ainakin levisi 8)
heh, sitä se teettää,

onko sulla konkreettistä näyttöä kulusta ?


eli mittalitko vaikka jotain matkaa kiihtyvyyden mittaamisen tms?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17202
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tätäpä juuri on viime aikoina forumilla koetettu todistella ; kun ammattimies tekee pumpun niin autoaan ei tahdo enää entiseksi tunnistaa, niin paljon moottorin luonne muuttuu ....

Muuten, tuo tiivisteen vaihtotyö ei pumpun virityksen yhteydessä oikein ole lisähintaa aiheuttava toimenpide, muuta kuin tiivisteen hinnan verran.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

dealer kirjoitti:Tätäpä juuri on viime aikoina forumilla koetettu todistella ; kun ammattimies tekee pumpun niin autoaan ei tahdo enää entiseksi tunnistaa, niin paljon moottorin luonne muuttuu ....
Juu, eikä suotta.
dealer kirjoitti:Muuten, tuo tiivisteen vaihtotyö ei pumpun virityksen yhteydessä oikein ole lisähintaa aiheuttava toimenpide, muuta kuin tiivisteen hinnan verran.
Ei siitä lisähintaa mennyt. Tiivisteestä veloittivat n. 15 euroa.
epk kirjoitti:onko sulla konkreettistä näyttöä kulusta ?

eli mittalitko vaikka jotain matkaa kiihtyvyyden mittaamisen tms?
Valitettavasti ei ole mitään mittaustuloksia. Talvella vähän vaikea löytää hyvää mittauspaikkaakaan kun on liukasta. Sen voin vielä todeta, että kyllä se vieläkin yli 120 nopeuksissa nuhapumpulta tuntuu, vaikka on parempi kuin ennen.

Edit: kirjoitusvirheiden korjailua
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Pakko vielä kertoa kokemuksia tältä aamulta kun oli taas vakio neljän hengen kuorma. Motarilla ihan huomaamatta 130 moneen kertaan ja sit yritti hillitä, mut ei meinannut oikein onnistua... aina lipsahti nopeus yläkanttiin. Eniten kiinnitin huomiota motarinopeuksilla kiihtyvyyteen ylämäissä. Aikaisemmin ei ylämäkeen voinut kiihdyttää (ei tapahtunut mitään), nyt kiihtyi ihan hyvin.

Toinen asia, jonka pistin merkille oli liikkeelle lähtö. Ennen piti kaasua painaa jonkun verran ennen kuin auto liikahti paikaltaan ja ruuhka-ajosta tuli automaatillakin vähän nykivää. Nyt moottori vastasi pieneenkin kaasun painamiseen juuri sopivasti.

*Mikky leijuu*
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Mihinsuuntaan kulutuslukemat muuttuivat?
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Tuplawee kirjoitti:Mihinsuuntaan kulutuslukemat muuttuivat?
Vielä ei ole yhtään täyttä tankillista mennyt tuon huollon jälkeen. Se tankillinen, jonka olin tankannut vähän ennen säätöä näytti hieman korkeampaa kulutusta, mutta kyllä tuli poljettuakin. Odotellaan vielä pari päivää niin kerron ekan vertailukelpoisen lukeman. Ennen säätöä lukemat olleet talvella 4 hengen kuormalla moottoritie/kaupunkiajossa 8,0-8,2 ja tuo viimeinen tankillinen 8,4, mutta eroa voi tulla jo eri tankkauspaikastakin eli tankki ei välttämättä ole aina ollut täynnä kun tuo diesel vaahtoaa ihan sairaasti ja eri huoltiksilla auto on eri tavalla kallellaan.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

No sinne riihimäellekö se meidän pumppupenkki meni. Perhana, ku alottelin opiskelua v.99 syksyllä Oulun tekulla niin juuri tuon vehkeen saloihin perehtyminen oli oppimislistalla ensimmäisenä! Mutta eipä noille opintokäytössä ole oikeen järkevää käyttöä, niin möivät pois. Kyllä harmittaa... :cry:
E 290TDT Avantgarde
Vastaa Viestiin