Käytin tänään tuon 250D:n ruiskutuspumpun säädössä Riihimäen dieselhuollossa. Loppusumma oli 299 euroa, johon sisältyi alipainepumpun tiiviste vaihtoineen kun oli kuulemma juuri hajoamaisillaan. Kävin äsken koeajolla ja on aivan eri auto kuin aamulla. Kaasuun ei tartte kuin hipaista ni kylä kulkee. Käyntiin lähti kun avaimeen oli hieman hipaissut (-14°C). Kiihtyvyys ja vääntö oli lisääntynyt reippaasti.
Kunnon laitteet kavereilla tuntuu olevan, dokumentti laitteiston hankinnasta Oulunseudun Ammattikorkeakoululta.
Ja eikun pumppuja säädättämään, kyllä hymy leviää - mulla ainakin levisi
Riihimäen dieselhuolto - ruiskutuspumpun säätö +++
Riihimäen dieselhuolto - ruiskutuspumpun säätö +++
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Re: Riihimäen dieselhuolto - ruiskutuspumpun säätö +++
heh, sitä se teettää,mikky kirjoitti:Käytin tänään tuon 250D:n ruiskutuspumpun säädössä Riihimäen dieselhuollossa. Loppusumma oli 299 euroa, johon sisältyi alipainepumpun tiiviste vaihtoineen kun oli kuulemma juuri hajoamaisillaan. Kävin äsken koeajolla ja on aivan eri auto kuin aamulla. Kaasuun ei tartte kuin hipaista ni kylä kulkee. Käyntiin lähti kun avaimeen oli hieman hipaissut (-14°C). Kiihtyvyys ja vääntö oli lisääntynyt reippaasti.
Kunnon laitteet kavereilla tuntuu olevan, dokumentti laitteiston hankinnasta Oulunseudun Ammattikorkeakoululta.
Ja eikun pumppuja säädättämään, kyllä hymy leviää - mulla ainakin levisi
onko sulla konkreettistä näyttöä kulusta ?
eli mittalitko vaikka jotain matkaa kiihtyvyyden mittaamisen tms?
Tätäpä juuri on viime aikoina forumilla koetettu todistella ; kun ammattimies tekee pumpun niin autoaan ei tahdo enää entiseksi tunnistaa, niin paljon moottorin luonne muuttuu ....
Muuten, tuo tiivisteen vaihtotyö ei pumpun virityksen yhteydessä oikein ole lisähintaa aiheuttava toimenpide, muuta kuin tiivisteen hinnan verran.
Muuten, tuo tiivisteen vaihtotyö ei pumpun virityksen yhteydessä oikein ole lisähintaa aiheuttava toimenpide, muuta kuin tiivisteen hinnan verran.
oulaistenliikenne.fi
Juu, eikä suotta.dealer kirjoitti:Tätäpä juuri on viime aikoina forumilla koetettu todistella ; kun ammattimies tekee pumpun niin autoaan ei tahdo enää entiseksi tunnistaa, niin paljon moottorin luonne muuttuu ....
Ei siitä lisähintaa mennyt. Tiivisteestä veloittivat n. 15 euroa.dealer kirjoitti:Muuten, tuo tiivisteen vaihtotyö ei pumpun virityksen yhteydessä oikein ole lisähintaa aiheuttava toimenpide, muuta kuin tiivisteen hinnan verran.
Valitettavasti ei ole mitään mittaustuloksia. Talvella vähän vaikea löytää hyvää mittauspaikkaakaan kun on liukasta. Sen voin vielä todeta, että kyllä se vieläkin yli 120 nopeuksissa nuhapumpulta tuntuu, vaikka on parempi kuin ennen.epk kirjoitti:onko sulla konkreettistä näyttöä kulusta ?
eli mittalitko vaikka jotain matkaa kiihtyvyyden mittaamisen tms?
Edit: kirjoitusvirheiden korjailua
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Pakko vielä kertoa kokemuksia tältä aamulta kun oli taas vakio neljän hengen kuorma. Motarilla ihan huomaamatta 130 moneen kertaan ja sit yritti hillitä, mut ei meinannut oikein onnistua... aina lipsahti nopeus yläkanttiin. Eniten kiinnitin huomiota motarinopeuksilla kiihtyvyyteen ylämäissä. Aikaisemmin ei ylämäkeen voinut kiihdyttää (ei tapahtunut mitään), nyt kiihtyi ihan hyvin.
Toinen asia, jonka pistin merkille oli liikkeelle lähtö. Ennen piti kaasua painaa jonkun verran ennen kuin auto liikahti paikaltaan ja ruuhka-ajosta tuli automaatillakin vähän nykivää. Nyt moottori vastasi pieneenkin kaasun painamiseen juuri sopivasti.
*Mikky leijuu*
Toinen asia, jonka pistin merkille oli liikkeelle lähtö. Ennen piti kaasua painaa jonkun verran ennen kuin auto liikahti paikaltaan ja ruuhka-ajosta tuli automaatillakin vähän nykivää. Nyt moottori vastasi pieneenkin kaasun painamiseen juuri sopivasti.
*Mikky leijuu*
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Vielä ei ole yhtään täyttä tankillista mennyt tuon huollon jälkeen. Se tankillinen, jonka olin tankannut vähän ennen säätöä näytti hieman korkeampaa kulutusta, mutta kyllä tuli poljettuakin. Odotellaan vielä pari päivää niin kerron ekan vertailukelpoisen lukeman. Ennen säätöä lukemat olleet talvella 4 hengen kuormalla moottoritie/kaupunkiajossa 8,0-8,2 ja tuo viimeinen tankillinen 8,4, mutta eroa voi tulla jo eri tankkauspaikastakin eli tankki ei välttämättä ole aina ollut täynnä kun tuo diesel vaahtoaa ihan sairaasti ja eri huoltiksilla auto on eri tavalla kallellaan.Tuplawee kirjoitti:Mihinsuuntaan kulutuslukemat muuttuivat?
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
No sinne riihimäellekö se meidän pumppupenkki meni. Perhana, ku alottelin opiskelua v.99 syksyllä Oulun tekulla niin juuri tuon vehkeen saloihin perehtyminen oli oppimislistalla ensimmäisenä! Mutta eipä noille opintokäytössä ole oikeen järkevää käyttöä, niin möivät pois. Kyllä harmittaa...
E 290TDT Avantgarde