vanhoissa mersuissa tietysti, kuka sitä nyt uutta...Sami T kirjoitti:missäs niitä sitte olis?
Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
kai sinäkin nyt sentään niin paljon olet foorumia seurannut, että ainakin 124 omistajat puhuvat usein ASD perästä...Sami T kirjoitti:Mistä vanhasta mersusta?
taitaa vain päästä helpommalla, kun vaihtaa ne uudet muoviautot näihin vanhempiin versioihin, kun mitäs sitä lukollakaan tekee, kun ei niitä uudempia autoja saa edes virittää muutenkaan...
vaikka ei tuosta lukosta nyt suurta iloa tunnu olevan edes vanhassa 300E:ssä ihan samoin se veti 1 ja 2 läpi tänään kaupasta lähtiessä, kuin ilman lukkoakin, ainut ero tietysti, että nyt jäi 2 raitaa tiehen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sf pyörältä tai sitten teetät sinne spoolin niin ei tarvitse valittaa että luistaa...Sami T kirjoitti:Usein oon joo kuullut ASD:n. Se vaan on iha yhtä surkee ku nää palalukot. Joku oikea lukkoperä olis kiva, mistäs sellaisen saa?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei se oikeasti mikään ongelma ole mersuun hyvää lukkoperää saada, vaihtaa sinne tosiaan vaikka bemarin tai jonkun japsiperän kuoret ja asentaa sinne sitten sellaisen perämurikan mistä itse tykkää ja tarjonta vastaa paremmin ostajan tarpeita...
mersuun joutuu kuitenkin vaihtamaan n. 50 % osista muista merkeistä, että siitä saa miellyttävän... mullakin on nykyään skodan, audin, mitsun, fiatin ja fordin osia vaihdettuna, kun ne vastaa paremmin mielikuvaa toimivasta komponentista...
mersulla on kai insinöörejä valitessaan ollut joku aivokasvain tai muu vakava vamma vaatimuksena, että pääsee suunnittelemaan niitä osia niin vähällä on meinaan saatu pilalle hyvä alku monessa kohtaa...
edit: se sf pyörä mistä aikaisemmin mainitsin, olikin muuttunut ssf pyöräksi tässä vuosien aikana...
http://www.ssf-pyora.fi/racing.shtml
mersuun joutuu kuitenkin vaihtamaan n. 50 % osista muista merkeistä, että siitä saa miellyttävän... mullakin on nykyään skodan, audin, mitsun, fiatin ja fordin osia vaihdettuna, kun ne vastaa paremmin mielikuvaa toimivasta komponentista...
mersulla on kai insinöörejä valitessaan ollut joku aivokasvain tai muu vakava vamma vaatimuksena, että pääsee suunnittelemaan niitä osia niin vähällä on meinaan saatu pilalle hyvä alku monessa kohtaa...
edit: se sf pyörä mistä aikaisemmin mainitsin, olikin muuttunut ssf pyöräksi tässä vuosien aikana...
http://www.ssf-pyora.fi/racing.shtml
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mulla on omassa 3.07 perä ja kieltämättä vois olla hieman harvempi käyttöauton peräksi, mutta varttia ajatellen taas vois ajatella jopa 3.27 perää... taidan itse pysytellä tuossa 3.07 perässä kuitenkin, kun se on aika hyvä kompromissi kiihtyvyyden ja kulutuksen suhteen...
bemarin periä kyllä kehutaan kestäviksi, vaikka eihän sillä enää paljoa merkitystä ole, jos sinne kerran ne sisuskalut vaihtuu...
hankit jostakin w124 perän sillä 2.65 välityksellä (voi toki löytyä uudemmistakin) ja teetät sinne sellaiset sisuskalut jotka miellyttää
mihin koriin muuten sitä perää suunnittelet, kun ei ole siitä ollut puhetta ollenkaan muistaakseni...
bemarin periä kyllä kehutaan kestäviksi, vaikka eihän sillä enää paljoa merkitystä ole, jos sinne kerran ne sisuskalut vaihtuu...
hankit jostakin w124 perän sillä 2.65 välityksellä (voi toki löytyä uudemmistakin) ja teetät sinne sellaiset sisuskalut jotka miellyttää
mihin koriin muuten sitä perää suunnittelet, kun ei ole siitä ollut puhetta ollenkaan muistaakseni...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
cossun peräs o lyhyt välsä, muistaakseni 2.65 ei sinne perään sovi suoraan/ välysten säätö yms, aika iso töinen.
kun nyt rupesin tätä oikee miettiin niin cossun perä o 185:nen, sellaista en tahdo vaan sen pitäis olla 210perä.
tai kyllä 2.65 välityksellä ja asd:llä oleva 185mm perä ja siihen sopivat vetarit kelpaa mutta mikä tän hinnoittelut salaisuus on, maksaa monta sataa perästä mistä tulee hopee öljyt pihalle ja sillä on ajettu vähintään puoli miljoonaa, vetareista on ulommat nivelet aivan paskana ja vetarit on 5mm paksu suojakumin alta? Kuinka paljon hyvät osat maksaa ja mistä niitä voi mahdollisesti saada?
kun nyt rupesin tätä oikee miettiin niin cossun perä o 185:nen, sellaista en tahdo vaan sen pitäis olla 210perä.
tai kyllä 2.65 välityksellä ja asd:llä oleva 185mm perä ja siihen sopivat vetarit kelpaa mutta mikä tän hinnoittelut salaisuus on, maksaa monta sataa perästä mistä tulee hopee öljyt pihalle ja sillä on ajettu vähintään puoli miljoonaa, vetareista on ulommat nivelet aivan paskana ja vetarit on 5mm paksu suojakumin alta? Kuinka paljon hyvät osat maksaa ja mistä niitä voi mahdollisesti saada?
Heh Jos siellä hallissa näkyy viellä sellaine W124 ilman moottoria ja laatikkoa, niin siitä voisin tulla keventään perän, hommaat itelles joku foortin 9":sen seon pareempi!Petehri kirjoitti:Juu ei sovi cossun perään 2.65 välitys eikä sovi cossun lukko 2.65 välityksellä olevaan perään.
Mulla vois olla sellanen mistä tulee ruskeeta suovettä. Olisko se parempi?Sami T kirjoitti:mikä tän hinnoittelut salaisuus on, maksaa monta sataa perästä mistä tulee hopee öljyt pihalle
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
Lähetin Quaifelle kyselyn jos heillä olisi jotain diffiä tarjota C30 AMG:hen.
Tietty kova vaihtoehto on tuo SSF-pyörä.
Kleemannin ym palalukko ei oikein innosta.
Kertokaa jos tiedätte muista vaihtoehdoista.
Tietty kova vaihtoehto on tuo SSF-pyörä.
Kleemannin ym palalukko ei oikein innosta.
Kertokaa jos tiedätte muista vaihtoehdoista.
Re: Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
Moi,
Löytyyhän Quaifelta lukkoa aikas moneen meseen. Auton valmistenumeron kanssa kun kyselee, niin kyllä sieltä vastaus tulee nopeesti.
Esim. http://birdsauto.com/quaife/parts.aspx? ... 0CDI%20AMG" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyyhän Quaifelta lukkoa aikas moneen meseen. Auton valmistenumeron kanssa kun kyselee, niin kyllä sieltä vastaus tulee nopeesti.
Esim. http://birdsauto.com/quaife/parts.aspx? ... 0CDI%20AMG" onclick="window.open(this.href);return false;
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
Moi,
Hetken ollut Quaifen lukko W210 E55:ssa paikoillaan ja ei mitään moittimista ole. Toimii tasaisesti ja äänettä.
Hetken ollut Quaifen lukko W210 E55:ssa paikoillaan ja ei mitään moittimista ole. Toimii tasaisesti ja äänettä.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
Piristystä mielenkiintoiseen aiheeseen...
Liikaa en näistä lukoista ymmärrä, mutta tässä hyvin asiaa valaiseva pätkä (BMW M-series). Miten Kleeman/Quaife/ASD/muut(?) asettuu tässä vertailussa?
http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk" onclick="window.open(this.href);return false;
"Conventional limited slip differentials use a little constant pressure on their clutches to preload the differential. This works fine for performance applications but it is undesirable on ice. When two wheels are “locked” constantly together even with limited force, they tend to fight each other when the vehicle turns corners and the wheels have to travel different distances. On slippery, icy road surfaces, the action tends to cause both drive wheels to loose traction. This can have a dramatic effect on lateral stability."
http://www.autos.ca/auto-tech/auto-tech ... tial-lock/" onclick="window.open(this.href);return false;
Liikaa en näistä lukoista ymmärrä, mutta tässä hyvin asiaa valaiseva pätkä (BMW M-series). Miten Kleeman/Quaife/ASD/muut(?) asettuu tässä vertailussa?
http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk" onclick="window.open(this.href);return false;
"Conventional limited slip differentials use a little constant pressure on their clutches to preload the differential. This works fine for performance applications but it is undesirable on ice. When two wheels are “locked” constantly together even with limited force, they tend to fight each other when the vehicle turns corners and the wheels have to travel different distances. On slippery, icy road surfaces, the action tends to cause both drive wheels to loose traction. This can have a dramatic effect on lateral stability."
http://www.autos.ca/auto-tech/auto-tech ... tial-lock/" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
Sain käsityksen että tuo bemarin lukko on viskolukko, jossa esijännitys. Talvella vähän huono, kun lukottaa vähän ilman sutimistakin. Eli liukkaalla pito tahtoo lähteä kaarroksissa. Tuo quaife on torsen, muuten täydellinen mutta toisen pyörän noustessa ilmaan se ei toimi. Asd on hyvä systeemi mutta vaatii ohjauksen ja öljynpaineen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
Nostellaas ikivanhaa.
Kohta voin kertoa kokemuksia W211 E63 ja Quaife
Kohta voin kertoa kokemuksia W211 E63 ja Quaife
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG