w204 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2976
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja eerola »

Menin hankkimaan (toisenkin) S204 C-farmarin ja mieli tekisi tehdä jotain senkin alustalle.

H&R:stä minulla on vähän hassuja kokemuksia taannoisen 203-farmarin kanssa. Sitä ennen ja sen jälkeen olen käyttänyt Eibachin jousia hyvin kokemuksin. Kannattaisiko minun antaa H&R:lle toinen mahdollisuus?

Tuossa toisessa autossamme on Bilstein B12 (johon kuuluu Eibachin linjalta tulevat jouset) ja se näyttää tältä ja on miellyttävä: Klik.

H&R Sport Springseistä näyttää kuvaston mukaan olevan S204 C220 CDI:lle kaksi eri versiota: "Tavallinen" ja "Low Version". Mitä eroa näillä oikeasti on ja kumpaa näistä olette käyttäneet?

Vai suositteletteko että noudatan jo edellisen auton kanssa hyväksi havaitsemaani reseptiä?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Macce79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 25.12.2015 10:58

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Macce79 »

Minulla on se low versio ja etupää tipahti aavistuksen liikaa mielestäni.

Auto on kyllä hyvä ajaa H&R jousilla, ainut huono puoli on se narina/rutina mikä tuli kun kääntää rattia hitaassa vauhdissa.

Nyt jos pitäis valita uudestaan niin laittaisin -20mm version. Jos on rahaa käytettävissä niin B12 :thumbup:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2976
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja eerola »

Macce79 kirjoitti:Minulla on se low versio ja etupää tipahti aavistuksen liikaa mielestäni...
H&R taitaa tosiaan tipauttaa hitusen runsaasti. Koska lähiömme kadut ovat aika pahassa kunnossa ja työpaikan pysäköintihalliinkin on vähän epästandardin ylijyrkkä ramppi, päädyin turvalliseen ratkaisuun - eli Eibachiin. Ei ole kiva, jos autosta tulee taas semmoinen, ettei sillä tahdo päästä joko kotiin tai töihin... ...mökistä puhumattakaan. Viimeksi ja toiseksiviimeksi on ollut vähän sellaisia haasteita :D
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Macce79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 25.12.2015 10:58

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Macce79 »

eerola kirjoitti:
Macce79 kirjoitti:Minulla on se low versio ja etupää tipahti aavistuksen liikaa mielestäni...
H&R taitaa tosiaan tipauttaa hitusen runsaasti. Koska lähiömme kadut ovat aika pahassa kunnossa ja työpaikan pysäköintihalliinkin on vähän epästandardin ylijyrkkä ramppi, päädyin turvalliseen ratkaisuun - eli Eibachiin. Ei ole kiva, jos autosta tulee taas semmoinen, ettei sillä tahdo päästä joko kotiin tai töihin... ...mökistä puhumattakaan. Viimeksi ja toiseksiviimeksi on ollut vähän sellaisia haasteita :D
Meillä on mersu vaimon käytössä ja autoa valittaessa oli ehtona että pitää olla sellainen, että sopii hyvin työpaika parkkihalliin.
Nyt sillä ei edes pääse sinne :thumbup:
Olen kanssa miettinyt tuota b12 sarjaa. Ennen talven tuloa pitää jotain tehdä, vakio jousia en kyllä haluaisi laittaa takaisin.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2976
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja eerola »

Nyt on Eibachia alla. Huomattavasti tukevoitui ajotuntuma.

Jos mittanauha pitää paikkaansa, edestä putosi 2,6 cm ja takaa millin vähemmän. Eli mittavirheen poistamisen jälkeen voidaan sanoa että tasaisesti tuuman verran.

Eka

Toka

Kolmas
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1620
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja shade_z »

eerola kirjoitti:Nyt on Eibachia alla. Huomattavasti tukevoitui ajotuntuma.

Jos mittanauha pitää paikkaansa, edestä putosi 2,6 cm ja takaa millin vähemmän. Eli mittavirheen poistamisen jälkeen voidaan sanoa että tasaisesti tuuman verran.

Eka

Toka

Kolmas

kaikki johtaa samaankuvaan :D

tossa.

Eka

Toka

Kolmas
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2976
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja eerola »

shade_z kirjoitti:kaikki johtaa samaankuvaan
Hopsista. Pieni copy - paste -virhe taisi tulla. Pahoitteluni ja kiitos! :)
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
CafeRacer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.06.2016 22:32

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja CafeRacer »

Laitoin tuohon omaan H&R sport -30mm jouset.
Vakio amg-paketti alustaan -15mm? verrattuna edestä tippui n.15mm ja takaa n.20mm.
Takaa raapii 19"x9.5 et40+255/30 isoissa töyssyissä, jos 200kg takapenkillä.
Täytyy talvella isontaa et:tä muutama milli, ni on varmaan aika passeli :roll:
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Taikl »

oisko täällä jollakulla tallissa pyörimässä 220cdi amg paketilla olevasta etujousia? Tarvis tietää jousen paksuus ja mitta. Rupes tympimään tuo pauke keulasta noila h&r jousilla nii meinasin orkkikset pukata takas, mutta toine jousi oliki eri mittanen ja paksunen. Eli toine jousi 37.5cm pitkä ja 12,2mm paksu, ja toinen 34cm pitkä ja 13mm paksu. joku joskus tehny halvan korjauksen :D vai onko joku vielä löytäny mikä tuon kolinan aiheuttaa, tuli jo mieleen pitäskö koiranluut olla erimittaset.
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Onkos noila eibachin -30mm jousilla w204 keula kolissu? Jos semmoset vaihtaa h&r tilalle
laplas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: La 18.06.2011 19:20

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja laplas »

-10 mallin sedanissa oli eikä kolissu,nyt-12 coupessa alla samanlaiset eikä kolise siinäkään.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Onko jollain tietoa minkä paksunen kumi on s204 takajousen alla/päällä? Amg paketillisen auto kyseessä.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Itselleni vastaten, se todennäköisesti oli 5mm kumi jos oikein mittasin tai oikeasta kohdasta. Täällä eibach -30 jouset ja voin suositella. Joko farkkuun saa yli -30mm jousia?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja votsi »

NRajis kirjoitti:Itselleni vastaten, se todennäköisesti oli 5mm kumi jos oikein mittasin tai oikeasta kohdasta. Täällä eibach -30 jouset ja voin suositella. Joko farkkuun saa yli -30mm jousia?
Minkä verran madallusta tuli AMG paketillisen jousiin verraten tuolla -30mm?
S204 350CDI 4-MATIC AMG -10
W639 109CDI -07
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Edessä -20 takana -15. Takapää on silti n.5mm alempana (kaari-napa). Etupäätä kun vielä saisi 10mm alemmas niin olisi hyvä. Mutta tuossa ei taida saada korkeutta mitenkään säädettyä.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
rogue
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 03.04.2017 14:38

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja rogue »

Onko joku laittanut 4maticilla ja amg-paketilla olevaan Eibachin (E10-25-019-07-22) jousia?

Kiinnostais tietää tiputtaako yhtään tuohon vakiosportalustaan verrattuna, ettei turhaan tule hankittua...

Edit. Ja vaikutus ajotuntumaan olis myös hyvä info.
teukkaP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 29.07.2015 18:28

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja teukkaP »

NRajis kirjoitti:Edessä -20 takana -15. Takapää on silti n.5mm alempana (kaari-napa). Etupäätä kun vielä saisi 10mm alemmas niin olisi hyvä. Mutta tuossa ei taida saada korkeutta mitenkään säädettyä.
Onko mitkä jousikumit sulla takana? Omaan laitettiin kanssa eibachit ja keula ei tippunut juuri yhtään ja perä varmaan 2cm alempana... :roll: Pitäs varmaan korkeammat jousikumit vääntää sinne että saa tasapainoon.
Avatar
Pinorotta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 09.06.2010 15:20
Paikkakunta: Pori

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Pinorotta »

Keväällä olisi tarkoitus asentaa h&r -30mm jouset s204 200cdi faceliftiin niin oletteko uusineet jotain tiettyjä osia samalla? Tarkoitus oli nyt ainakin yläpään laakerit vaihtaa kun eivät ole kalliit.

Luin myös jotain juttua että jotkut ovat vaihtaneet lyhemmät koiranluut koska vakioilla etupää alkaa kolisemaan. Onko tähän jollain jotain viisauksia?
-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 655
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Onko coilien omistajat vaihtaneet koiranluut lyhkäisempiin/säädettäviin? Mallailin tuossa juuri d2 alustaa paikalleen ja huomasin että eipä sitä tänään laiteta alle kun etupäähän tarvii lyhkäisemmät koiranluut. Sarja on ollut coupessa kiinni ja tulee nyt farkkuun joten en tiedä onko coupessa normaalistikin jo lyhkäisemmät koiranluut. Tai pitäisikö sarjan mukana tulla lyhkäisemmät, en tiedä, kun käytettynä ostin. No eipä nuo montaa kymppiä näytä maksavan.
W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 655
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

D2 coilit laitettu alle. Slamitilta haettu eteen säädettävät koiranluut. Vanteitahan tuo kipeästi kaipaisi. En tiedä menikö perä vähän liian alas. Täytyy katsoa miten tuo asettuu. Helmasta mitattuna perä kuitenkin sentin ylempänä kuin keula, mutta ehkä tuo laskeva katto saa vaikutelman roikkuvasta perästä. Melko jäykkä tämä d2 toki on. Keula on pehmeimmällä asetuksella ja perästä sai melko jäykäksi ruuvata jotta sai jonkinlaisen balanssin. Sitten pitäisi suuntauksessa käydä.

Kuvan upotus ei jostain syystä toimi joten katsokaa linkistä.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit. Perä oli omaan makuun selkeästi liian alhaalla ja tuli aamupuhteiksi nostettua perää 15mm ylöspäin. Nyt melko hyvin balanssissa. Navasta kaareen mitat noin 325-330mm.
Viimeksi muokannut juu-zo, Ke 14.08.2019 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 655
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tänään käyty leimaamassa D2 alusta lappuihin. Napa kaari mitat edessä 330mm ja takana 340mm. Ohessa sovituskuvaa tulevien 19" vanteiden kanssa kunhan nuo saa kunnostettua ja maalailtua. Varaa (ja ehkä haluakin...) olisi laskea tästä vielä alaspäin, mutta jos tämä pidetään nyt kuitenkin jollain lailla käytettävissä olevassa korkeudessa. Mökkiteillä saa jo näilläkin mitoilla olla tarkkana. Pussit sitten suosiolla jos mennään tästä alemmaksi.

Kuva

Ps. Katsuri kaivoi jostain alkuperäisen kattokorkeuden. Sanoi että löysi mitan koska on tuontiauto, onko siis lienee maahantuontikatsastuksessa johonkin merkattu. Kattokorkeuden mukaan oli laskettu vakio korkeudesta 50mm. En tiedä mikä on totuus, mutta maksimi pudotus nyky lainsäädännöllä vakio korkeudesta on se 51mm eli varaakin jäi vielä :D
W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Lyyriä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 28.10.2019 10:29

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Lyyriä »

Mistä olette ostanut H&R jousia? Pitäs farkkua vähän madaltaa
Keklu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 15.10.2017 17:03

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Keklu »

Meneekös W204 AMG alustaiseen (ei kuitenkaan sähkösäätöjä, tai sport-nappeja tms.) ihan normaali Eibach/H&R madallusjousi vai pitääkö tilata se sähköiselle alustalle tarkoitettu? Myyntisivuilla ei tätä yksiselitteisesti lue.
W204 320 CDI -08
pikachu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ti 26.06.2012 21:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja pikachu »

Potilas olisi C300 4-matic farkku, jota pitäisi saada hieman alemmas.(-15mm) Autossa on AMG paketti (ei fahrdynamik pakettia). Bilstein+Eibach komboa on kehuttu, mutta sitä ei taida nelikkoon olla saatavilla, tai en ole ainakaan löytäny mistään. Bilsteinin B6 iskareita saisi vielä maailmalta, mutta mitenköhän se käy yksiin madallusjousien kanssa? B8 on käsittääkseni madalluskäyttöön tarkoitettu iskari

Coilisarjaa saisi ainakin KW:ltä (KW3), mutta onko näistä kokemusta kuinka kivirekiä ovat? Hinta ainakin on kova. Tai yleensä mielletäänkö KW laatuvalmistajaksi? Mikähän noiden oletettu kesto on, kilsoja tulee n. 25tkm vuodessa.

Auto toimii kuitenkin käyttöautona. Säädettävä olisi varmasti kätevä kun tuntuu nytkin, että talvisin ottaa pohjaan kiinni.

-jnes
w124 500e -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mulla oli aikasemmassa S204 350cdi KW V1 säädettävä alusta. Toinen takaiskari kolisi heti uutena, tilalle tuli Bilsteinin B8. Muuten kesti hyvin, taisin melkein 100tkm ajaa alustalla ennenkuin auto vaihtui. Säädöt ja muut pelasi hyvin vaikka ei ollut suojapussejakaan. Nykyisessä S204 350cdi 4maticissa on taas BC Racingin säädettävä alusta ja ei sekään huono ole. Omasta mielestä KW oli parempi, mutta voi olla etten ole vaan löytänyt BC:stä sopivia säätöjä.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Jamijaa23
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 22.06.2022 06:17

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Jamijaa23 »

Täällä kans yks apuja kaipaileva!
Laitoin farkkuun lowtecin madallusjouset alle (40-35mm)
Nyt kuitenkin omaan silmään jäi keula liian korkeaksi ja jopa hieman näyttää keulivalta. Onko edessä minkäänlaista säätö mahdollisuutta iskareissa taikka onko muita vinkkejä miten saisi tiputettua hieman alemmas vielä ilman että täytyisi ostaa uusia jousia. Niitäkään kun ei tuota 40mm matalempaa tahdo juuri löytyä...

Kiitos valmiiksi
JJ
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 655
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Edessä ei ole oikein mitään tapaa säädellä kuin jousia vaihtaa jos vakio iskareiden kanssa pelailee. Taakse saa jousikumeja vaihdettua millä voi saada asennon balanssiin, mutta etupäätä ei alemmas saa.
W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja moska »

juu-zo kirjoitti: Ke 22.06.2022 06:40 Edessä ei ole oikein mitään tapaa säädellä kuin jousia vaihtaa jos vakio iskareiden kanssa pelailee. Taakse saa jousikumeja vaihdettua millä voi saada asennon balanssiin, mutta etupäätä ei alemmas saa.
Onko näissä kiinteä alalautanen?

Elikkä ilmeisesti on, ainakin amg alustaisessa kiinteät.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Jamijaa23
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 22.06.2022 06:17

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Jamijaa23 »

juu-zo kirjoitti: Ke 22.06.2022 06:40 Edessä ei ole oikein mitään tapaa säädellä kuin jousia vaihtaa jos vakio iskareiden kanssa pelailee. Taakse saa jousikumeja vaihdettua millä voi saada asennon balanssiin, mutta etupäätä ei alemmas saa.
Kiitos infosta. Takapään nostaminen ei ole vaihtoehto koska se on juuri hyvä nyt. Täytyy siis ratkaista rahalla tämäkin pulma...

Vastaa Viestiin