W210 alusta ja vanteet

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 956
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Hannuk kirjoitti:
h3ba kirjoitti:
RH kirjoitti:
h3ba kirjoitti:Ugh!

Menisköhän väykkyyn etuvanteiksi 8,5 ET47 ?

Vai saako tuota millään yhistelmällä tungettua sinne ? Kumit, speiserit ?
ET-luku on kyllä parikymppiä pielessä, vähimmilläänkin sen kympin.
Ugh! :wave:
Sehän tuossa hiukkasen jännittikin :thumbup:
Ookko heba vanteet jo löytäny kesäksi? itellä ne 19" monot ET46 tai 47 ei nyt muista :D ja 25mm lätty välissä, sais kyllä olla 30mm
Juu 18" AMG:t ko halvalla sain :lol: Oli vaan niin raavitut ne etuvanteet, että oon ettiny parempi kuntosia tilalle. Löytyki pari muttako ovat leveämpiä ko nuo nykyset.. 8,5 ET47 nuissa näyttää olevan..
Tiä vielä pääseekö kauppoihin, on kyllä lapsellisen halvat että eiköhän sitä tule nuo hommattua :D
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12274
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla oli 8,5x17et20 ja vähä harmittaa ku jäi niin sisälle. http://i219.photobucket.com/albums/cc13 ... 164313.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprinter 906
migko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 25.02.2013 20:21

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja migko »

Sopiskohan 00 vuoden avantgarde väyryseen etu 8,5' et35 225/35 ja taka 10' et40 255/35 nii ja 20" vanteista kyse.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Miltä mahtaa väyrysessä näyttää 18" 13 et:llä olevat vanteet? tuleeko liian rumasti ulos. 225/40 sarjalainen ei ainakaan kantteihin pitäisi ottaa vai ottaako tuolla et:llä?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja NRajis »

y30harrastaja kirjoitti:Miltä mahtaa väyrysessä näyttää 18" 13 et:llä olevat vanteet? tuleeko liian rumasti ulos. 225/40 sarjalainen ei ainakaan kantteihin pitäisi ottaa vai ottaako tuolla et:llä?
Vanteen leveydet?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

NRajis kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Miltä mahtaa väyrysessä näyttää 18" 13 et:llä olevat vanteet? tuleeko liian rumasti ulos. 225/40 sarjalainen ei ainakaan kantteihin pitäisi ottaa vai ottaako tuolla et:llä?
Vanteen leveydet?
leveydet ovat 8,5
Eli kaikki 4 vannetta ovat 8,5 leveät ja 13 et:llä ja 18" Renkaat 225/40
Olisi hyvä tietää pikaisesti kun pitäisi tehdä ostopäätös 12:00 mennessä :)

Ilmeisesti tuohon kaupataan saman merkkistä sarjaa jossa edessä 8,5 ja takana 10" leveät ja et:t ovat edessä 13 ja takana 30?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Vähän jo sain selviteltyä paikasta joka noita vanteita on myynyt. Myyjän mukaan mahtuu pyörimään sporttisemman alustankin kanssa 225/40 renkailla ainakin.
Toi ET13 itseä noissa eniten askarruttaa mutta kait se sitten mahtuu ja ei tule rumasti yli reunojen?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja NRajis »

y30harrastaja kirjoitti:Vähän jo sain selviteltyä paikasta joka noita vanteita on myynyt. Myyjän mukaan mahtuu pyörimään sporttisemman alustankin kanssa 225/40 renkailla ainakin.
Toi ET13 itseä noissa eniten askarruttaa mutta kait se sitten mahtuu ja ei tule rumasti yli reunojen?
Takaa se jää vielä oikee jonkun verran sisään. Itsellä et 5 takana ja 9,5 vanne ja se tulee vaan inan yli, 225/45 kumi. tosin 17 vanne mulla, mutta samoilla pekseilla koitettu myös kasitoistasta.

Edessä sanosin, että raapii jonkun verra, kantit kääntällä uskoisin loppuvan. Itsellä noissa 17 tuumasissa 8.5 leveissä etuvanteissa et 10 ja 205/50 kumit ja muutaman milli joutu kanttia kääntämään ihan sieltä kärjestä, keulan päästä.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
Hannuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 02.03.2005 13:51
Paikkakunta: Tervola

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Hannuk »

Tuossa oma 9,5X19 ET21 ennen perän madallusta ja kaaren rullausta

http://img824.imageshack.us/img824/1917 ... 154820.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
S210 320cdi Avantgarde -01
ex. W124 250D -86
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Ok, toi raapiminen itseä pelottaa. En vaan millään haluaisi rullailla mitään kaaria. Millähän et:llä eteen uskaltaa laittaa 18" vanteet ja niin ettei ota kiinni?
Pitäisi olla huulivanteet.

Talveksi meinasin Avantgarde mallisia vanteita. Kannattaako noita tuoda ulos jollain levikepalalla että saa lähemmäs kaarta? Onko jollakin levikkeistä kokemuksia ja mistä niitä saa kattavammin?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Ja vielä kerran kysymys. Jos tuohon w210 Meseen laittaa Avantgarde alustan niin minkäpaksuiset jousen kumit kannattaa valita? Perän pitää olla ylempänä kuin etupään.
Ja etupääkin niin ettei etuspoileri maata raavi. Kuvia omasta näkee tuolla projektipuolella. Saisi olla n 1cm korkeammalla tuo etupää. Takapaa ehkä myös suhteessa n 1cm korkeammalla.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12274
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Sergey »

y30harrastaja kirjoitti:Ok, toi raapiminen itseä pelottaa. En vaan millään haluaisi rullailla mitään kaaria. Millähän et:llä eteen uskaltaa laittaa 18" vanteet ja niin ettei ota kiinni?
nuo 8.5x18et13 menee kyllä jos laitat siihen matalaprofiilin renkaan. kuten tuossa aikaisemmin linkitin, niin minulla on et20 ja ne jää edelleen iha liian sisälle, taakse vois laittaa vaikka 25mm spacerit eli ET-5 eikä sittenkää haittais. edessä tuo et20 on ihan OK ja olen kokeillut et10 eikä sekää ongelma ollut.
Sprinter 906
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Sergey kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Ok, toi raapiminen itseä pelottaa. En vaan millään haluaisi rullailla mitään kaaria. Millähän et:llä eteen uskaltaa laittaa 18" vanteet ja niin ettei ota kiinni?
nuo 8.5x18et13 menee kyllä jos laitat siihen matalaprofiilin renkaan. kuten tuossa aikaisemmin linkitin, niin minulla on et20 ja ne jää edelleen iha liian sisälle, taakse vois laittaa vaikka 25mm spacerit eli ET-5 eikä sittenkää haittais. edessä tuo et20 on ihan OK ja olen kokeillut et10 eikä sekää ongelma ollut.
Jätin kaupat tekemättä kun pelkään että varsinkin edessä raapii. Pitäisi jostakin löytää huulivanteet joissa leveys 8,5 luokkaa ja et jossain 18-25 kieppeillä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Onko mielipiteet niin että kannattaa laittaa tuo Eibachin madallus mielummin kuin avantgarden?
Ja kannattaako noihin kaveriksi laittaa sitten Avantgarden iskarit?

Jos haluaa auton olevan ryhdissä, perä hieman korkeammalla niin kannattaako laittaa eteen esim 2- kumit ja taakse 3 tai 4 ?
Olisi hyvä saada kokemukset mitä kumia laittaa niin ei tarvitse montaa kertaa vekslata. Ja etupään pitää käyttäytyä tietty niin ettei ota maahan ihan helposti töyssyissä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

y30harrastaja kirjoitti:Onko mielipiteet niin että kannattaa laittaa tuo Eibachin madallus mielummin kuin avantgarden?
Ja kannattaako noihin kaveriksi laittaa sitten Avantgarden iskarit?

Jos haluaa auton olevan ryhdissä, perä hieman korkeammalla niin kannattaako laittaa eteen esim 2- kumit ja taakse 3 tai 4 ?
Olisi hyvä saada kokemukset mitä kumia laittaa niin ei tarvitse montaa kertaa vekslata. Ja etupään pitää käyttäytyä tietty niin ettei ota maahan ihan helposti töyssyissä.

Itsellä on E200cdi:ssä (2002) eibachin pro kit ja joka nurkassa nelosen kumit. Auto on lievästi nokallaan, eli jos olisi omat puristimet niin vaihtaisin eteen viitosen kumit, mutta jää tekemättä kun puristimista joutuu maksamaan vuokraa. Ulkonäkö ja ajettavuus on nytkin hyvä, mutta hieman korkeampi keula olisi paikallaan huonoilla teillä, eikä tällöin tarvitsisi varoa parkkipaikkojen kiveyksiäkään niin paljon. Iskarit ovat edelleen vakiot ja tuntuvat toimivan aivan hyvin. Kun ne aikanaan väsyvät niin panen sitten noille jousille paremmit sopivat.

Summa summarum, en itse panisi kakkosen kumeja eteen noiden jousien päälle, mutta makuasiahan se on. Itsellä käytännöllisyys painoi tässä tapauksessa enemmän kuin ulkonäkö. Ja kokeneemmat ovat neuvoneet lyhentämään vakiomittaisia pohjaanlyöntikumeja samalla. Itse en hoksannut tuota tehdä, joten se työmaa on vielä edessä.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Timpsula kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Onko mielipiteet niin että kannattaa laittaa tuo Eibachin madallus mielummin kuin avantgarden?
Ja kannattaako noihin kaveriksi laittaa sitten Avantgarden iskarit?

Jos haluaa auton olevan ryhdissä, perä hieman korkeammalla niin kannattaako laittaa eteen esim 2- kumit ja taakse 3 tai 4 ?
Olisi hyvä saada kokemukset mitä kumia laittaa niin ei tarvitse montaa kertaa vekslata. Ja etupään pitää käyttäytyä tietty niin ettei ota maahan ihan helposti töyssyissä.

Itsellä on E200cdi:ssä (2002) eibachin pro kit ja joka nurkassa nelosen kumit. Auto on lievästi nokallaan, eli jos olisi omat puristimet niin vaihtaisin eteen viitosen kumit, mutta jää tekemättä kun puristimista joutuu maksamaan vuokraa. Ulkonäkö ja ajettavuus on nytkin hyvä, mutta hieman korkeampi keula olisi paikallaan huonoilla teillä, eikä tällöin tarvitsisi varoa parkkipaikkojen kiveyksiäkään niin paljon. Iskarit ovat edelleen vakiot ja tuntuvat toimivan aivan hyvin. Kun ne aikanaan väsyvät niin panen sitten noille jousille paremmit sopivat.

Summa summarum, en itse panisi kakkosen kumeja eteen noiden jousien päälle, mutta makuasiahan se on. Itsellä käytännöllisyys painoi tässä tapauksessa enemmän kuin ulkonäkö. Ja kokeneemmat ovat neuvoneet lyhentämään vakiomittaisia pohjaanlyöntikumeja samalla. Itse en hoksannut tuota tehdä, joten se työmaa on vielä edessä.
Sattuuko löytymään kuvia?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

y30harrastaja kirjoitti:Sattuuko löytymään kuvia?
Tässäpä kuva. Alla 16 tuuman vanteet. http://aijaa.com/uyPi3R
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
Hannuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 02.03.2005 13:51
Paikkakunta: Tervola

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Hannuk »

http://imageshack.us/photo/my-images/12 ... 33845.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

tuossa vielä omasta väykystä kuvaa, alla eibachin prokit jouset ja joka nurkassa 1 jousikumit:) omasta mielestä muuten ok mutta edesse 8,5x19 et 21 ja jää kyllä liian sisään
S210 320cdi Avantgarde -01
ex. W124 250D -86
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Ok. Toisella neloskumit ja toisella ykköset :) Molemmilla pärjää näemmä. Mitäs jos siihen laittaa eteen kolmoset ja taakse neloset? Ei perä liikaa pitäisi varmaan niilläkään nousta. Iskarit pitäisi itsellä vaihtaa ainakin eteen, kai nuo Avantgarden iskarit siellä toimivat Eibachin kanssa hyvin?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Petterii »

y30harrastaja kirjoitti:Ok. Toisella neloskumit ja toisella ykköset :) Molemmilla pärjää näemmä. Mitäs jos siihen laittaa eteen kolmoset ja taakse neloset? Ei perä liikaa pitäisi varmaan niilläkään nousta. Iskarit pitäisi itsellä vaihtaa ainakin eteen, kai nuo Avantgarden iskarit siellä toimivat Eibachin kanssa hyvin?
Eteen kannattaa laittaa vähä matalemmat jousikummit niin ei jää sitte ainakaa perä roikkumaan.
Varmasti toimii nuoki iskarit mutta jos uusia oot ostamas niin bilsteneitä ainaki on paljo kehuttu
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

On täällä porukalla kyllä komeita ja isoja vanteita väykyissä. Niin ja melko lintassakin..:) Nyky ajan jonnet lukee tuonkin että melko sivuluisussa kun lintasta puhutaan!:) Harmittaa kun ei ite kehtaa mitään hienoja vanteita autoon laittaa kun joutuu näitä paskoja monttuteitä paljon rullaamaan, sitten kun tuo keulakin on niin matala että saa jokaista jääpaakkua varoa ja kierrellä. Pitäs kattoa mitkä kumet tuolta jousista löytyy jos sais vähän nostettua varsinkin tuota keulaa.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Petterii kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Ok. Toisella neloskumit ja toisella ykköset :) Molemmilla pärjää näemmä. Mitäs jos siihen laittaa eteen kolmoset ja taakse neloset? Ei perä liikaa pitäisi varmaan niilläkään nousta. Iskarit pitäisi itsellä vaihtaa ainakin eteen, kai nuo Avantgarden iskarit siellä toimivat Eibachin kanssa hyvin?
Eteen kannattaa laittaa vähä matalemmat jousikummit niin ei jää sitte ainakaa perä roikkumaan.
Varmasti toimii nuoki iskarit mutta jos uusia oot ostamas niin bilsteneitä ainaki on paljo kehuttu
Olikos ne Avantgardet juurikin Bilsteinit? Jotakin Bilsteinia KL:ltä ainakin saa.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

y30harrastaja kirjoitti:
Petterii kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Ok. Toisella neloskumit ja toisella ykköset :) Molemmilla pärjää näemmä. Mitäs jos siihen laittaa eteen kolmoset ja taakse neloset? Ei perä liikaa pitäisi varmaan niilläkään nousta. Iskarit pitäisi itsellä vaihtaa ainakin eteen, kai nuo Avantgarden iskarit siellä toimivat Eibachin kanssa hyvin?
Eteen kannattaa laittaa vähä matalemmat jousikummit niin ei jää sitte ainakaa perä roikkumaan.
Varmasti toimii nuoki iskarit mutta jos uusia oot ostamas niin bilsteneitä ainaki on paljo kehuttu
Olikos ne Avantgardet juurikin Bilsteinit? Jotakin Bilsteinia KL:ltä ainakin saa.
No tasosäätöisessä on takana ainaki sachs:n tunkit.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Tuollainen sarja lähtee tilaukseen. Toivottavasti sopii ja toimii hyvin. Hinta on mielestäni kohtuullinen.

http://osanetti.fi/prokit-eklasse-210-l ... -9496.html
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Kyllä tuolla setillä kyyti paranee =). Hinta on minunkin mielestäni hyvä Suomen hinnaksi. Ebaysta tilaamalla säästät kuitenkin vielä useamman kympin rahtikulujenkin jälkeen.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Timpsula kirjoitti:Kyllä tuolla setillä kyyti paranee =). Hinta on minunkin mielestäni hyvä Suomen hinnaksi. Ebaysta tilaamalla säästät kuitenkin vielä useamman kympin rahtikulujenkin jälkeen.
Varmasti paranee. Niin, onhan ebay aina vaihtoehto. Tällä kertaa ehkä tilaan Suomesta. Ainakin tietää että nuo pitäisi olla sopivat.

Mitäs jos tällaiset kesävanteiksi? 8)
http://e-klasse-forum.de/index.php?page ... adID=16728
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Pitäisi ostaa talvirenkaat 17" vanteille. Kannattaako ottaa 225/45 vai jotakin muuta. Eikös tuo ole sopiva koko?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3864
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja RH »

Kyllä se siellä pyörii. Pikkusen alamittainen, mutta yleiskokona varmaan paljon edullisempi kuin oikeampi 235/45.
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

RH kirjoitti:Kyllä se siellä pyörii. Pikkusen alamittainen, mutta yleiskokona varmaan paljon edullisempi kuin oikeampi 235/45.
Eli sopiiko 235/45 myös pyörimään 17 tuumalla jossa et 37 ? Ilmeisesti ?

Ja onhan muuten vaikeaa löytää mitään huulivannetta tuollaiseen Mersuun. En siis sulata niitä ohutpiikkisiä vaan pitää olla hieman peittävämpää.
Monoblock replicoitakin todella vaikeaa saada...
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 alusta ja vanteet

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Alustaksi tulee nyt sitten eteen Bilsteinin Avantgarde iskarit ja taakse Sachsin Avantgarde iskarit. Jousiksi Eibachin -35/30 mm sarja.
Näillä luulisi jousituksen suhteen eteenpäin pääsevän. Katsotaan vain milloin noita pääsee vaihtamaan. Kumit menee arpomiseksi, mutta veikkaan että lähden yhdistelmällä eteen numero kakkoset ja taakse kolmoset tai neloset. Ja se puristinsetti pitää Biltemasta nyt sittenkin hakea :)
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Vastaa Viestiin