Airmatic mersun madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

Laita tangot , helppo ratkaisu.
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Mistä saa halvimmalla? Voiko tehä ite?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... s&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;


äkkiikös noit tekee itekkin :) biltemasta saa sopiva päitä esim.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

.......
Viimeksi muokannut Bomber4, Ke 14.06.2017 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Absinthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 21.11.2007 18:16

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Jotkut kirjoittelee ettei kannata huijata millään tanko/prikka viritelmällä kun sen saa ohjelmastakin muutettua. Nythän tässä olisi hyvä tilaisuus kertoa miten se starilla käytännössä käy. Ihan semmonen youtube videokin riittäisi. Onhan tätä asiaa jo pidetty pimennossa yli kymmenen vuotta.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

airmaticin ohjeet laitoitkin jo, abc on jostain syystä eri, ei mene samalla lailla, ainakaan minä en ole saanut. Ei ole abcllä olevaa autoa vielä ollut joten ei ole niin paljoa kiinnostanut :)
Tuke260
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 10.10.2010 21:04

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Tuke260 »

Moro. Onko jollakin tietoa kun starilla säädetään etupäätä, esim. nostat oikeaa puolta arvo nousee, mutta vasemman pyörän arvo laskee vaikka alusta nousee?! Pitääkö mennäkin näin, eli luvut liikkuvat ns. eri suuntiin? vai onko anturi tai ohjain vika? Ei onnistunut "amatööreillä" madallus kuin sentin luokkaa, arvot tulee heti vastaan. Auto E500 w211 -02
W212 250CDI 4Matic -12
ex. W204 220cdi -11
ex. W211 E500 -02
ex. 260E -88
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

juu sillee ne menee. Säädä ne muualta kohillee, tuossa just edellisellä sivulla homma kerrottu.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tippuu ne. =D Mitä kautta te teette alustaan uudet asetukset? Developer -> käyttöönotto? Tuolta ite tiputellu ja ei ne ylös ole vielä noussut.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuke260 kirjoitti:Moro. Onko jollakin tietoa kun starilla säädetään etupäätä, esim. nostat oikeaa puolta arvo nousee, mutta vasemman pyörän arvo laskee vaikka alusta nousee?! Pitääkö mennäkin näin, eli luvut liikkuvat ns. eri suuntiin? vai onko anturi tai ohjain vika? Ei onnistunut "amatööreillä" madallus kuin sentin luokkaa, arvot tulee heti vastaan. Auto E500 w211 -02
pidät vaan mielessä että auton kaikki kulmat kantaa osan sen painosta
jos epäilee anturi tms vikaa niin ennen homman ryhtymistä tarkistaa että auto on kunnossa

E: säätöön yhdet ohjeet löytyy tuolta mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Kokeilin madaltaa w211 faceliftiä.. tasoanturien voltti arvot on rajojen sisällä ja myös kallistuskulmat syötetty rajojen sisään nutta ei anna tallentaa!!? Miksi? Lopputulos : nousi keulasta korkeemmaksi ja vikailmotusruudussa!?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja noroljan »

anamankeli kirjoitti:Kokeilin madaltaa w211 faceliftiä.. tasoanturien voltti arvot on rajojen sisällä ja myös kallistuskulmat syötetty rajojen sisään nutta ei anna tallentaa!!? Miksi? Lopputulos : nousi keulasta korkeemmaksi ja vikailmotusruudussa!?
Muissa koreissa havainnut, että jos liian lähellä raja-arvoja ei tallennu (vaikka onkin sisällä). Kokeile jättää vähän kauemmas sallituista ääriarvoista, niin luultavasti tallentuu.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Yritin laittaa samaan kun auto oli tullessa eli helposti arvojen sisällä... ei vaan anna tallentaa
Osaako joku suomentaa tän ohjeen...
https://mbworld.org/forums/w211-amg/326 ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

anamankeli kirjoitti: Osaako joku suomentaa tän ohjeen...
https://mbworld.org/forums/w211-amg/326 ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä suomennettavaa siinä on? Valikot sinulla varmaan jo on suomeksi. Siinä tekstissä vaan mainittiin että jotkut käyttää tasojen säädön valikoita mutta eihän sieltä muutu kalibrointiarvot.
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Minkä takia toi kaveri vaihtaa takasamista jonkun usa moden? Ja mainitsee unlockista jotain
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Vai eikö se liity tohon madaltamiseen mitenkään.. onko sillä sitten väliä meneekö tuolta kori-> jousitus jne kautta vai onko sama että tekee pikatestin ja sieltä airmatic? Ei ymmärrä miksi ei anna tallentaa
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

anamankeli kirjoitti:Minkä takia toi kaveri vaihtaa takasamista jonkun usa moden? Ja mainitsee unlockista jotain
Ei liity madaltamiseen, ohjeessa peräkkäin eri asioita.
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Jaaha.. sen saa ilmeisesti jostain muusta valikosta madallettua kun siitä missä se näyttää niitä helvetin voltti lukuja!? Voiko joku kertoa vai ollaanko sitä niin raha ahneita että halutaan pitää omana tietona??
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

anamankeli kirjoitti:Jaaha.. sen saa ilmeisesti jostain muusta valikosta madallettua kun siitä missä se näyttää niitä helvetin voltti lukuja!? Voiko joku kertoa vai ollaanko sitä niin raha ahneita että halutaan pitää omana tietona??
Jos ei ollut tässä threadissa "se toinen valikko selitetty" niin siinä toisessa jossa tätä samaa asiaa puitiin. Meinaatko että joku rahastaa siitä että kertoo mikä viesti siellä toisessa threadissa?

EDIT: olin taas väärässä, ei se tieto ollutkaan toisessa threadissa vaan tässä samassa threadissa. Tulee vaan mieleen että foorumin säännöissä pitäisi lukea ettei threadiin saa postata uutta kysymystä ellei ole sitä kyseistä threadiä kokonaan lukenut. Säännöt vaan ei toimi, kuten myyntipalstalle esitetyt uudet säännöt.

Varmuuden vuoksi anamankelille ilmainen linkki:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=120112" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut DBFI, Ke 14.06.2017 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Jaksoit nähä vaivaa noinkin pitkään viestiin mut et jaksanu vaivaa nähä siihen että oisit sen äsken tohon kirjottanu. Oikee poliitikon vastaus kun ei voi suoraan sanoa jos tietää
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

anamankeli kirjoitti:Jaksoit nähä vaivaa noinkin pitkään viestiin mut et jaksanu vaivaa nähä siihen että oisit sen äsken tohon kirjottanu. Oikee poliitikon vastaus kun ei voi suoraan sanoa jos tietää
En hoksannut että tarvitset apua aiempien foorumiviestien lukemiseen, varsinkaan jos kyse oli samasta tapauksesta. Et saanut tuolla ylipuhuttua auttamaan vaikka varmaan parhaasi yritit...
Eeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ma 20.07.2015 00:44

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Eeemeli »

Tähän sopis se salkkareitten tunnari, tunteisiini...........
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Eeemeli kirjoitti:Tähän sopis se salkkareitten tunnari, tunteisiini...........
Mikä on salkkari?

Asiaan:

Oiskohan joku tyypillistä loppukäyttäjää fiksumpi suunnitellut airmatikin niin ettei sitä säädetä pilalle ihan tosta vain?

Mielestäni kun kokeilin säädellä niin autohan oli oikeastaan juuri oikealla korkeudella kunhan ensin poisti jonkun tuunauspellen asentamat holkit anturin kiinnitysruuvista. Se että korkeuden säädössä tarvitaan jotain veholla olevia mittareita on kyllä hanurista. Tommoset jos saisi lainaksi niin tekisin niitä myyntiin edukkaasti....

Jos joku luulee että madaltamalla auto muuttuisi jotenkin paremmin ajettavaksi sporttiseksi malliksi niin kaikkihan tietää että ainoa muutos on renkaiden tuhoaminen ja ajo-ominaisuuksilla perseen pyyhintä. Ei mulla muuta.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Jaakobbi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 22.11.2016 18:20
Paikkakunta: Eteläsuomi

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Jaakobbi »

Voi vi*ulla päähän ja ky*vällä takaraivoon,aikuset ukot :lol: justii niinkö jotaki suzuki pv foorumia lukis,laittasko 18 vai 20mm lorton,malossi vai läpiskä :lol: :lol:
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

AK47 kirjoitti:Jos joku luulee että madaltamalla auto muuttuisi jotenkin paremmin ajettavaksi sporttiseksi malliksi niin kaikkihan tietää että ainoa muutos on renkaiden tuhoaminen ja ajo-ominaisuuksilla perseen pyyhintä. Ei mulla muuta.
Saisiko lisätietoja? Koskeeko tämä myös tilannetta:

"AMG sports suspension based on AIRMATIC, with AMG-specific kinematics, elastokinematics and parameterization of the variable damper control."
http://mercedes-amg.com/s63_my17.php?la ... in_section" onclick="window.open(this.href);return false;

Minä kun olen ymmärtänyt, että tuo S63 madaltaa, kun vaihtaa AMG DYNAMIC SELECT -> "Sport+"
Wilhelm Maybach
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2463
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Jos joku luulee että madaltamalla auto muuttuisi jotenkin paremmin ajettavaksi sporttiseksi malliksi niin kaikkihan tietää että ainoa muutos on renkaiden tuhoaminen ja ajo-ominaisuuksilla perseen pyyhintä. Ei mulla muuta.
Saisiko lisätietoja? Koskeeko tämä myös tilannetta:

"AMG sports suspension based on AIRMATIC, with AMG-specific kinematics, elastokinematics and parameterization of the variable damper control."
http://mercedes-amg.com/s63_my17.php?la ... in_section" onclick="window.open(this.href);return false;

Minä kun olen ymmärtänyt, että tuo S63 madaltaa, kun vaihtaa AMG DYNAMIC SELECT -> "Sport+"
Madaltaa ne muutkin Airmaticit (ainakin osa), kun vauhtia on tarpeeksi. Mutta se madallus on maltillinen, eikä mikään 50 mm starilla alaspäin kerralla (josta auto sitten madaltaa lisää vauhdissa jonkun 10-20mm.)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

No nyt
Viimeksi muokannut jonttu_, Pe 16.11.2018 06:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Star
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

Jos prikat on pois ni iha normi kautta säätelet ylös, ei mahista ryssiä.
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Moro elikkä auto on e malli vm. 2007 airmaticilla ja semmonen kysymys ois airmaticin toiminnasta kun tein tasonsäädön uudelleen laskin keulaa vähän alemmas misä se oli niin tallennettaesa uusia säätöjä ilimotti ettei tallennus onnistu kun ei säätöarvot ole sallituisa arvoisa vaikka näyttää että anturien jännitearvot pittää olla 1.8...3.2V ja kaikki arvot olivat tällä alueella. Piti sitte nostaa se keula takasi ylös että anto tallentaa. Vikakoodeja ei ole. Sitten kun laittaa ohjausvalikosta automaatilla säätään auton tason niin se säätää sen 10mm käsittääkseni se pitäisi ja toisesa airmaticillisesa autosa säätää sen nollaan?
Ainakin etupään korkeusanturit näytti olevan normaalit eikä ollu mittään virityksiä takapäähän en päässy kahtoon.
Ossaisko kukkaan sanua mikä tämän mahollisesti aiheuttaa? Onko mahollista että joku on saanu jotenki räpellettyä sekasi tuon airmatic systeemin kehitystieto valikosta?
cryonic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: La 05.01.2013 13:20

Re: Airmatic mersun madallus

Viesti Kirjoittaja cryonic »

Paljon puhetta airmaticin madaltamisesta, mutta en oikein saanut mieleistä vastausta. Miten lähteä madaltaa 2015 vuosimallin W205 korista takavetosedania? Airmatic ruksitettu varusteista. En siis halua mitään jonnelinttaa vaan ihan joku maltillinen 20-40mm riittäisi.

.. on eka airmatic tässä perheessä.
Kun katsot tätä pulloa - huomaat että siitä on otettu
Kun kuuntelet..
Huomaat että se on tehonnut - Syanid! Jatkuvaan nalkutukseen.
Vastaa Viestiin