W204 Vanne asiaa.

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kakuon1 kirjoitti:Voi luoja käyn kohta ostaa vaan uudet renkaat noihin vakio 16" vanteille. Menee ihan täysin hermo, kun ei tiedä eikä kyky riitä selvittämään mitkä mahtuu ja mitkä ei vaikka kuinka hyvät ohjeet tuolla aiemmin tulikin. Ei kuitenkaan uskalla ostaa ilman täyttä varmuutta.
Eli saisinko joltain asiasta tietävältä varmistuksen, että meneekö seuraavat pyörät ja onko siinä sen jälkeen varaa madallukselle ettei tarvitse rikkoa mitään.
edessä 8,5x19' ET35 ,takana 9,5x19' ET38 ja millä rengastuksella?
CafeRacer kirjoitti:Vanteet tilattu, eteen 8.5 et42 ja taakse 9.5 et40 19". Kumeiksi tulee 235/35 ja 255/30.

Pitäs olla aika sopivilla spekseillä, edestä tulee 18mm ja takaa 28mm ulommas kuin vakio amg:t :thumbup:
Tuossahan on nyt yksi sopiva sarja. Tärkeintä nyt olis että se ET on noilla leveyksillä yli 40mm, kapeammat varmaan menee sitten pienenmmälläkin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Kakuon1 kirjoitti:Voi luoja käyn kohta ostaa vaan uudet renkaat noihin vakio 16" vanteille. Menee ihan täysin hermo, kun ei tiedä eikä kyky riitä selvittämään mitkä mahtuu ja mitkä ei vaikka kuinka hyvät ohjeet tuolla aiemmin tulikin. Ei kuitenkaan uskalla ostaa ilman täyttä varmuutta.
Eli saisinko joltain asiasta tietävältä varmistuksen, että meneekö seuraavat pyörät ja onko siinä sen jälkeen varaa madallukselle ettei tarvitse rikkoa mitään.
edessä 8,5x19' ET35 ,takana 9,5x19' ET38 ja millä rengastuksella?
Aiva helposti menee H&R jousilla ja ilman mitää kaarien rullailua ku laittaa eteen 225/35 19 rattaan ja taakse 235/35 19. Eilen kokeiltu takana 19x9.5 et35 ja rengas 235/35 ja hyvin menee, vielä kestää muutaman millin ottaa ulos päin ennenku raapii.

Laitetaampa vielä kuva ko alphardsit alla. eessä 18x8.5 et35 ja takana 18x9.5 et40
Kuva
Kuva
Avatar
vildey
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 13.06.2016 21:16

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja vildey »

Taikl kirjoitti:Aiva helposti menee H&R jousilla ja ilman mitää kaarien rullailua ku laittaa eteen 225/35 19 rattaan ja taakse 235/35 19. Eilen kokeiltu takana 19x9.5 et35 ja rengas 235/35 ja hyvin menee, vielä kestää muutaman millin ottaa ulos päin ennenku raapii.

Laitetaampa vielä kuva ko alphardsit alla. eessä 18x8.5 et35 ja takana 18x9.5 et40
[ [url=http://i1198.photobucket.com/albums/aa456/Taikl/w204%20alphards_zpsgmzxrrqm.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1198.photobucket.com/albums/aa456/Taikl/w204%20alphards%202_zpsiga88uiw.jpg] ][/url]
Paljonko nuo h&r jouset madaltaa? millä rengastuksella alphat? näyttää kyllä varsin hienolta laitteelta.
Taikl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: To 31.10.2013 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Taikl »

vildey kirjoitti:
Taikl kirjoitti:Aiva helposti menee H&R jousilla ja ilman mitää kaarien rullailua ku laittaa eteen 225/35 19 rattaan ja taakse 235/35 19. Eilen kokeiltu takana 19x9.5 et35 ja rengas 235/35 ja hyvin menee, vielä kestää muutaman millin ottaa ulos päin ennenku raapii.

Laitetaampa vielä kuva ko alphardsit alla. eessä 18x8.5 et35 ja takana 18x9.5 et40
[ [url=http://i1198.photobucket.com/albums/aa456/Taikl/w204%20alphards_zpsgmzxrrqm.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1198.photobucket.com/albums/aa456/Taikl/w204%20alphards%202_zpsiga88uiw.jpg] ][/url]
Paljonko nuo h&r jouset madaltaa? millä rengastuksella alphat? näyttää kyllä varsin hienolta laitteelta.
Navasta kaareen eesä/ takana noila h&r jousilla n320-325mm. Amg paketilla oli samat mitat n.340mm. Renkaat alphardeisa eesä 215/40 18 ja takana 225/40 18
Kakuon1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 18.11.2015 14:22

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Kakuon1 »

Vihdoin kävin vanteet ostamassa. Ostin nyt sitten seuraavassa koossa
Taakse 19" x 9,5" et 43 ja eteen 19" x 8,5" et 43
Laitankos näihin nyt 255 ja 225 levyset renkaat vai meneekö vielä isompana?

Auto on ihan vakioalustalla tarkoitus kuitenkin madallusjouset laittaa, kun noin isot pyörät tuli ostettua.
laplas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: La 18.06.2011 19:20

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja laplas »

225/35 ja 255/30 on hyvä.235/35 eteen on vakiokokoa korkeampi,jos vielä madaltaa en suosittele.
Kakuon1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 18.11.2015 14:22

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Kakuon1 »

Nyt mennään vähän offtopic puolelle, mutta eipä löytynyt lähettyviltä 255 renkaita taakse joten siellä nyt 265/30 rengas, 19"x9,5" ET43 vanteilla. Ja vähän ikävästi raapii töyssyissä. Oletteko mankeloineet kaaria ja onko siitä hyötyä miten paljon tässä mallissa? Entä missä kannattaisi hommaa alkaa teettää pk-seudulla?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kakuon1 kirjoitti:Nyt mennään vähän offtopic puolelle, mutta eipä löytynyt lähettyviltä 255 renkaita taakse joten siellä nyt 265/30 rengas, 19"x9,5" ET43 vanteilla. Ja vähän ikävästi raapii töyssyissä. Oletteko mankeloineet kaaria ja onko siitä hyötyä miten paljon tässä mallissa? Entä missä kannattaisi hommaa alkaa teettää pk-seudulla?
No parhaassa tapauksessahan sillä pääsee hyvin eroon tuosta raapimisesta :wink: En ole W204 kaaria rullauttanut, mutta joskus W124:siin sai jopa 40mm lisää tilaa renkaalle. Se tosin kannattaa selvittää että ottaako se rengas nyt siihen kaareen vai jonnekkin muualle. Tuo 225/50R17 ainakin raapii kaaren lisäksi vähän joka puolelle. Ei valitettavasti ole tietoa Etelä-Suomen mankelimiehistä..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Kakuon1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 18.11.2015 14:22

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Kakuon1 »

Nyt voin jo kokemuksella kertoa, että 19x9,5" et 43 vanteella , 265/30/19 renkailla raapii aivan kokoajan vakio avantardne alustallakin jos on reilu 300kiloa takapenkillä ihmislihaa painona.
ville-pekka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 18.01.2010 01:11

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja ville-pekka »

Kuva
Kuva
Kuva

Tuossa oma. Eessä 225/35/19 et35 ''8.5 ja takana 235/35/19 et38 ''9.5 raapi takaa, jos on kuormaa takapenkillä töyssyssä. Alustana D2 navasta kaareen 310mm. Toivottavasti oli apua jollekkin
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kakuon1 kirjoitti:Nyt mennään vähän offtopic puolelle, mutta eipä löytynyt lähettyviltä 255 renkaita taakse joten siellä nyt 265/30 rengas, 19"x9,5" ET43 vanteilla. Ja vähän ikävästi raapii töyssyissä. Oletteko mankeloineet kaaria ja onko siitä hyötyä miten paljon tässä mallissa? Entä missä kannattaisi hommaa alkaa teettää pk-seudulla?
Mulla on farkusta mankeloitu edestä ja takaanta kaaret, että mahtu pyörimään. Takana on 19x9,5" ET40 255/30 kumilla, koska 265 ei mahdu oikein pyörimään. Itse kävin Järvenpäässä mankeloiduttamassa kaaret, tekijä osasi ainakin hyvin hommansa :thumbup:
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
HH92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 03.10.2014 08:58
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja HH92 »

nix0n kirjoitti:
Kakuon1 kirjoitti:Nyt mennään vähän offtopic puolelle, mutta eipä löytynyt lähettyviltä 255 renkaita taakse joten siellä nyt 265/30 rengas, 19"x9,5" ET43 vanteilla. Ja vähän ikävästi raapii töyssyissä. Oletteko mankeloineet kaaria ja onko siitä hyötyä miten paljon tässä mallissa? Entä missä kannattaisi hommaa alkaa teettää pk-seudulla?
Mulla on farkusta mankeloitu edestä ja takaanta kaaret, että mahtu pyörimään. Takana on 19x9,5" ET40 255/30 kumilla, koska 265 ei mahdu oikein pyörimään. Itse kävin Järvenpäässä mankeloiduttamassa kaaret, tekijä osasi ainakin hyvin hommansa :thumbup:
Missähän kävit mankeloiduttamasaa kaaret järvenpäässä? Oon itekki mankeloinu kaaret omasta s204 mutta toinen etulokari otti vähän itteensä... Jos vaikka sama kaveri osais suoristella noita? Mulla siis peltiset etulokarit nii luulis et pystyy oikomaan vielä.
huotski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 22.07.2015 19:24

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja huotski »

HH92 kirjoitti:
nix0n kirjoitti:
Kakuon1 kirjoitti:Nyt mennään vähän offtopic puolelle, mutta eipä löytynyt lähettyviltä 255 renkaita taakse joten siellä nyt 265/30 rengas, 19"x9,5" ET43 vanteilla. Ja vähän ikävästi raapii töyssyissä. Oletteko mankeloineet kaaria ja onko siitä hyötyä miten paljon tässä mallissa? Entä missä kannattaisi hommaa alkaa teettää pk-seudulla?
Mulla on farkusta mankeloitu edestä ja takaanta kaaret, että mahtu pyörimään. Takana on 19x9,5" ET40 255/30 kumilla, koska 265 ei mahdu oikein pyörimään. Itse kävin Järvenpäässä mankeloiduttamassa kaaret, tekijä osasi ainakin hyvin hommansa :thumbup:
Missähän kävit mankeloiduttamasaa kaaret järvenpäässä? Oon itekki mankeloinu kaaret omasta s204 mutta toinen etulokari otti vähän itteensä... Jos vaikka sama kaveri osais suoristella noita? Mulla siis peltiset etulokarit nii luulis et pystyy oikomaan vielä.
Villi veikkaus että tuolta btcf puolelta käyttäjällä Robi? Paljon on kehuttu että mankeloinnit on onnistunut.
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Sama mies
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Kakuon1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 18.11.2015 14:22

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Kakuon1 »

Nyt voin pikku päivitystä kertoa. Autotek petikossa sorvasi takavanteesta Et:n 43->48 ja nyt kun on ne 265/30/19 niin ei raavi enää minnekään missään tilanteissa.
Avatar
CafeRacer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.06.2016 22:32

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja CafeRacer »

Tuossa tuo mun madallettuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ArJoHa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 15.02.2016 00:37

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja ArJoHa »

Mitenkäs mahtais sopia tällaiset 320 cdi Amgiin. ? http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=4&item=975" onclick="window.open(this.href);return false;

Oli edellisessä autossa (E250 vm12) johon olivat et:n puolesta aikas sopivat. Mitenkähän mahtaa Ceehen istahtaa? :wtf:
10" leveä tuo takavanne ja Et 35, etuvanne 8.5" ET 32
laplas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: La 18.06.2011 19:20

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja laplas »

Selaappa vähän aikaisempia juttuja/kuvia.
Arpakuutio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 23.12.2010 17:45

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Arpakuutio »

Tuli haettua autoon käytetyt vanteet, ja kun halvalla sai niin tinkasin sopivuudesta.. Eilen vahasin auton, ja samalla laitoin hetkeksi ko. vanteet kiinni ja kävin heittämässä pienen lenkin.

Takavanne on 19"x9,5" 245/35 kumilla. Et 40
Etuvanne on 19" 8,5" 245/35 kumilla. Et 35

Mitä rengastusta tähän suosittelisitte jos heittäisin nuo kumit menemään ja ostaisin aidot kiinalaiset tilalle? Kaksi kumia on aika loppu, kaksi aika ajamatonta, eli siinämielessäkään ei toiseen päähän ainakaan haittaisi ostaa uusia. Ei ole asiasta kokemusta, niin en osaa hahmottaa mitenkä paljon vaikka edessä tuollainen 10mm kumin kapeneminen vaikuttaisi, tuntuu kovin vähäiseltä.

Kysyn tätä siksi, kun ihmettelen suuresti että vaikka auto näyttää tältä(kuva alla), niin silti kun kaahasin pikkutiellä niin montussa otti takaa kiinni, enkä oikein ymmärrä mihin, kun eihän se voi kaareen ottaa kiinni väliä on renkaasta kaareen 60mm edessä ja takana, toisaalta en muutakaan paikkaa keksi mihin se olis raapinut.

Miten sitten madallus vaikuttaa, tuollaiseksi traktoriksi tätä ei voi ulkonäön puolesta jättää, mutta toisaalta raapii nyt jo. Ja kun olin tosi epäileväinen etuvanteen pienen et-luvun ja leveän renkaan yhdistelmää, niin takaa otti kiinni, mutten saanut edestä ottamaan kiinni?

Kuinka paljon H&R Sport jouset, tai jotkin muut vastaavat todellisuudessa jäykistävät. Kun se 30mm madallus saisi tuon näyttämään juurikin hyvältä, mutta järkeni sanoo että jäykkyyttä pitäisi tulla niin helvetisti lisää?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W204 220Cdi Facelift -11
W212 200Cdi -10
W204 200Cdi -08
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Minulla on edessä 225/35/19 ja takana 255/30/19. Kaaret on mankeloitu, koska muuten raapisi kiinni ja alustana kw v1 ja edestä niin alhaalla kun saa. Etuloksuthan on alumiinia. Kun meinaat madaltaa niin katso tarkkaan ettei edestä raavi. Lohkeaa aika helposti tuo lokari. Ainiin ja vanteet speksit näyttäis olevan samat minulla, ainakin takavanne.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Arpakuutio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 23.12.2010 17:45

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Arpakuutio »

Juu sitä vähän ajattelinkin että miten tässä käy, kun olen aikaisempia viestejäsi lukenut että mankeloida on pitänyt vastaavilla vanteilla.

Täytyy käydä joltain pyytämässä konsultaatiota saako tuon uusilla renkailla sellaiseksi että voi madaltaa vaan jousilla, jos ei saa niin täytyy laittaa vanteet kiertoon.

Toihan olis ihan helmeä laittaa alusta uusiksi niin sais täydelliseksi, mutta en sellasta raaski ostaa.. :crazy:

Kuinka paljon porukalla on joustovaraa madallusjousten asentamisen jälkeen?
W204 220Cdi Facelift -11
W212 200Cdi -10
W204 200Cdi -08
Anzzi21
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 04.03.2017 20:15

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Anzzi21 »

Kuinka hyvin mahtuu pyörimään ku itselläni on madallettu jousilla 30mm ja aattelin ostaa uudet vanteet koossa 8.5/18 /ET40 jossa olis 225/40/18 Renkaat päällä?
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja tony »

Anzzi21 kirjoitti:Kuinka hyvin mahtuu pyörimään ku itselläni on madallettu jousilla 30mm ja aattelin ostaa uudet vanteet koossa 8.5/18 /ET40 jossa olis 225/40/18 Renkaat päällä?
Pyörii hyvin.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Arpakuutio kirjoitti:Tuli haettua autoon käytetyt vanteet, ja kun halvalla sai niin tinkasin sopivuudesta.. Eilen vahasin auton, ja samalla laitoin hetkeksi ko. vanteet kiinni ja kävin heittämässä pienen lenkin.

Takavanne on 19"x9,5" 245/35 kumilla. Et 40
Etuvanne on 19" 8,5" 245/35 kumilla. Et 35

Mitä rengastusta tähän suosittelisitte jos heittäisin nuo kumit menemään ja ostaisin aidot kiinalaiset tilalle? Kaksi kumia on aika loppu, kaksi aika ajamatonta, eli siinämielessäkään ei toiseen päähän ainakaan haittaisi ostaa uusia. Ei ole asiasta kokemusta, niin en osaa hahmottaa mitenkä paljon vaikka edessä tuollainen 10mm kumin kapeneminen vaikuttaisi, tuntuu kovin vähäiseltä.

Kysyn tätä siksi, kun ihmettelen suuresti että vaikka auto näyttää tältä(kuva alla), niin silti kun kaahasin pikkutiellä niin montussa otti takaa kiinni, enkä oikein ymmärrä mihin, kun eihän se voi kaareen ottaa kiinni väliä on renkaasta kaareen 60mm edessä ja takana, toisaalta en muutakaan paikkaa keksi mihin se olis raapinut.

Miten sitten madallus vaikuttaa, tuollaiseksi traktoriksi tätä ei voi ulkonäön puolesta jättää, mutta toisaalta raapii nyt jo. Ja kun olin tosi epäileväinen etuvanteen pienen et-luvun ja leveän renkaan yhdistelmää, niin takaa otti kiinni, mutten saanut edestä ottamaan kiinni?

Kuinka paljon H&R Sport jouset, tai jotkin muut vastaavat todellisuudessa jäykistävät. Kun se 30mm madallus saisi tuon näyttämään juurikin hyvältä, mutta järkeni sanoo että jäykkyyttä pitäisi tulla niin helvetisti lisää?
Ongelma tuossa on nuo renkaat ja vähän turhan pieni ET. Renkaat on liian isolla profiililla Ceehen. Raapivat todennäköisesti kaaren alalaitaan tai sisälökariin. Eteen laittaisin 235/35R19 ja taakse 265/30R19. Noilla muutoksilla saisi n.7-9mm renkaan korkeudesta pois. Vielä kun valitsee pyöreäolkaisen renkaan niin se ei harraa muutenkaan niin pahasti. Toinen vaihtoehto on sitten mankeloida kaaria, mutta tuohon kaaren alareunaanhan ei juuri muutoksia pysty tekemään. Jos takavanteista pystyisi sorvaamaan 5mm pois keskiöstä niin että ET tulee 45mm, niin voi olla että ongelmat loppuu siihen.
Edellisissä autoissa on ollut useita noita -30 sarjoja ja ne on olleet varsin mukavia. Ei siis missään nimessä mitään kivirekiä. Jos auto on Sport paketilla niin todellinen madallus on luokkaa 15-20mm, vakio alustassa sen pitäisi olla sen 30mm.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Arpakuutio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 23.12.2010 17:45

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Arpakuutio »

EVO X kirjoitti:
Arpakuutio kirjoitti:Tuli haettua autoon käytetyt vanteet, ja kun halvalla sai niin tinkasin sopivuudesta..

Takavanne on 19"x9,5" 245/35 kumilla. Et 40
Etuvanne on 19" 8,5" 245/35 kumilla. Et 35

Mitä...
Ongelma tuossa on nuo renkaat ja vähän turhan pieni ET. Renkaat on liian isolla profiililla Ceehen. Raapivat todennäköisesti kaaren alalaitaan tai sisälökariin. Eteen laittaisin 235/35R19 ja taakse 265/30R19. Noilla muutoksilla saisi n.7-9mm renkaan korkeudesta pois. Vielä kun valitsee pyöreäolkaisen renkaan niin se ei harraa muutenkaan niin pahasti. Toinen vaihtoehto on sitten mankeloida kaaria, mutta tuohon kaaren alareunaanhan ei juuri muutoksia pysty tekemään. Jos takavanteista pystyisi sorvaamaan 5mm pois keskiöstä niin että ET tulee 45mm, niin voi olla että ongelmat loppuu siihen.
Edellisissä autoissa on ollut useita noita -30 sarjoja ja ne on olleet varsin mukavia. Ei siis missään nimessä mitään kivirekiä. Jos auto on Sport paketilla niin todellinen madallus on luokkaa 15-20mm, vakio alustassa sen pitäisi olla sen 30mm.
Kiitos mielipiteestä. Täytyy tosiaan lampsia rengaskaupoille, ja pohtia sorvaamista. Noiden yhteisvaikutus luulis sitten jo sallivan madalluksen raapimatta. Kai tämä tästä vielä iloksi muuttuu! Ja joo, olen myös ymmärtänyt että ajettavuus vaan paranee uusilla jousilla. Täytyy nykyinen alusta selvittää.
W204 220Cdi Facelift -11
W212 200Cdi -10
W204 200Cdi -08
Tenawatähti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 02.09.2015 14:57

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja Tenawatähti »

Ollut suunnitteilla laittaa itelle 8,5x19 eteen ja ja taakse 10x19, millasella ET luvulla nuo kannattaisi laittaa? Ja renkaiden koot, iliman raapimista? Alustasarjakin olis tulossa kun päättäisi vain että kumpi d2 vaiko bc racing :crazy:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja EVO X »

19x8.5 ET 35-40 ja 19x10 ET45-50 olis mun arvaus. Itsellä on hankittuna nyt taakse 18x9 ET38 ja se on just hyvä. Jos 10" on sitten 25,4mm leveämpi niin offsett pitäis olla 38+12,7mm eli 50,7mm. Kuitenkin vielä tuossa omassakin on hieman pelivaraa, joten 45-50 luulisi olevan Ok. Kumeista vastaavan kokoiselle setille taisi olla puhetta tuossa muutamassa aiemmassa postauksessa. Eli eteen laittaisin 235/35 ja taakse 265/30. Alustoihin en osaa ottaa kantaa muutakuin että kovin moni ei ole kyllä säädettävän alustan mukavuutta kehunut 204:ssa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vildey
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 13.06.2016 21:16

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja vildey »

Itselle tulossa 18x8 muistaaksein oli et35 ja 225/40 rengastuksella, aluksi ei pitänyt alkaa madaltaa mutta nyt kuitenkin alkoi hieman kolottaa hammasta.
Kelasin ostaa perus h&r -30mm madaltavan setin niin ei varmaan tee ongelmia tolla rengastuksella? Onko tuo h&r setti miten jäykkä? vai pitäskö ostaa suoraan säädettävä alusta, että saa tarpeeksi jäykkyyttä.
Avatar
CafeRacer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.06.2016 22:32

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja CafeRacer »

vildey kirjoitti:Itselle tulossa 18x8 muistaaksein oli et35 ja 225/40 rengastuksella, aluksi ei pitänyt alkaa madaltaa mutta nyt kuitenkin alkoi hieman kolottaa hammasta.
Kelasin ostaa perus h&r -30mm madaltavan setin niin ei varmaan tee ongelmia tolla rengastuksella? Onko tuo h&r setti miten jäykkä? vai pitäskö ostaa suoraan säädettävä alusta, että saa tarpeeksi jäykkyyttä.
Mulla noi -30mm H&R jouset, jäykkyydessä auton orggis amg alustaan(-15mm) ei minkäälaista eroa.
Edestä ois voinu tiputtaa muutaman millin enemmän, ni olis paremmin balanssissa madallus, nyt "keulii" hieman.
spörä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 02.12.2016 16:29

Re: W204 Vanne asiaa.

Viesti Kirjoittaja spörä »

Vähän ehkä offtopic mutta täällä nyt kun jutellaan madalluksesta niin tuun sekaan kyselemään.. Suunnitelmissa olis siis laittaa alle hr -30mm tai -40mm jouset tai sitten tämä setti:
https://www.completos.fi/fi/tuote/alust ... tfahrwerke
Onkohan toi alusta mistään kotosin ku ei oo kauheen hintanenkaan vai onko vain järkevämpää heittää vaan suosiolla ne hr:n jouset alle?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin