Noniin terve kaikille
Piti ihan lähtä rekisteröitymään tänne asia ihmisten foorumille tärkeän kysymyksen piirissä.. Asustelen täällä ihan eteläsaksassa ja tuli tuossa iskettyä haaviin Mersu tuosta Sveitsin puolelta. Auto on hieman projekti kuntoinen ja kävin sen jo ostamassa pois. Tullaan Saksaan ensviikonloppuna ja hiilaan talliin. Auto on siis 2001 vuosimallin w203 sedan C32 Kompressor johon on laitettu jonkuverran osaa kiinni. Vielä on paljon hommaa. Kaasuläppä, Keulacuuleri, putkisto paikalleen jne.. Auto on muutettu 320 mallin manuaali vaihteistolle, alumiini vauhtipyörälle ja kisakytkimelle. Sähköt on tällähetkellä hieman kysymysmerkki mutta tähän aiheeseen kysymykset liittyvätkin..
Millä poppakonstilla sitä pääsis pensakarttoja jne muuta säätelemään, puhumattakaan nyt ihan yleisesti boksien koodauksesta? Pitäskö se ostaa läppäri ja Star samantein vai pärjääkö jollaki muulla? Tällähetkellä kun laittaa avaimen virtalukkoon, syttyy vaan mittaristoon valot ja lcd näyttää viivaa, rattilukko ei lähde päältä pois. Avaimista on kylläkin patterit loppu sen joutuu jo heti mainitsemaan.. Auto on seissyt tallissa pukkien nokassa vuosikausia jo ja pukkaan sen suoraan trailerille takaperin. En ole varma onko virtalukko vaihettu koska tuli aika paljon ylimäärästä osaa auton mukana, bokseja, ylimääränen virtalukko ja muuta roinaa. Moottori on kai täysin säätämätön vielä Osalistaa alla..
-3.8 porattu lohko
-E55 männät ja veivit
-MKB Viritys nokka-akselit ja venttiilijouset
-E55 Ahdin
-E55 Keulakuuleri
-SLR Kaasuläppä
-E55 suuttimet
-E55 ilmanotto röörit
Kuvia voisin pistellä ajansaatossa tässä jos jotakuta kiinnostaa
-Leo
W203 C32 Kompressor Ecu ohjelmointi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 C32 Kompressor Ecu ohjelmointi
Bensa karttojen muutellusa ei testerillä tee oikeen mitään, läppäri siihen ECV valmistama winols sen kaveriksiLeoDE kirjoitti:Noniin terve kaikille
Piti ihan lähtä rekisteröitymään tänne asia ihmisten foorumille tärkeän kysymyksen piirissä.. Asustelen täällä ihan eteläsaksassa ja tuli tuossa iskettyä haaviin Mersu tuosta Sveitsin puolelta. Auto on hieman projekti kuntoinen ja kävin sen jo ostamassa pois. Tullaan Saksaan ensviikonloppuna ja hiilaan talliin. Auto on siis 2001 vuosimallin w203 sedan C32 Kompressor johon on laitettu jonkuverran osaa kiinni. Vielä on paljon hommaa. Kaasuläppä, Keulacuuleri, putkisto paikalleen jne.. Auto on muutettu 320 mallin manuaali vaihteistolle, alumiini vauhtipyörälle ja kisakytkimelle. Sähköt on tällähetkellä hieman kysymysmerkki mutta tähän aiheeseen kysymykset liittyvätkin..
Millä poppakonstilla sitä pääsis pensakarttoja jne muuta säätelemään, puhumattakaan nyt ihan yleisesti boksien koodauksesta? Pitäskö se ostaa läppäri ja Star samantein vai pärjääkö jollaki muulla? Tällähetkellä kun laittaa avaimen virtalukkoon, syttyy vaan mittaristoon valot ja lcd näyttää viivaa, rattilukko ei lähde päältä pois. Avaimista on kylläkin patterit loppu sen joutuu jo heti mainitsemaan.. Auto on seissyt tallissa pukkien nokassa vuosikausia jo ja pukkaan sen suoraan trailerille takaperin. En ole varma onko virtalukko vaihettu koska tuli aika paljon ylimäärästä osaa auton mukana, bokseja, ylimääränen virtalukko ja muuta roinaa. Moottori on kai täysin säätämätön vielä Osalistaa alla..
-3.8 porattu lohko
-E55 männät ja veivit
-MKB Viritys nokka-akselit ja venttiilijouset
-E55 Ahdin
-E55 Keulakuuleri
-SLR Kaasuläppä
-E55 suuttimet
-E55 ilmanotto röörit
Kuvia voisin pistellä ajansaatossa tässä jos jotakuta kiinnostaa
-Leo
kess, cmd, galleto tms "piuha" softaus työkalu tai sitten perinteinen kolvi ja sopiva promerri
avaimen pateria ei ovenavaamisen jälkeen tarvita mihinkään,
jos avain lukkon laittaessa ei mutta taphdu(avain ei känny/rattilukko surahda)
on jossakin joku vika
tai sitten rattilukko ja virtalukko eri paria
(jos siinä missä pitäis näkuä km lukema on pelkiä vaaka viivoja niin
se on usein merkki siitä että virtalukossa ja mittarissa eri km lukema tallentuneena)
. .
Mökkillä
'
'
Re: W203 C32 Kompressor Ecu ohjelmointi
FinlandMerceds kirjoitti:Bensa karttojen muutellusa ei testerillä tee oikeen mitään, läppäri siihen ECV valmistama winols sen kaveriksiLeoDE kirjoitti:Noniin terve kaikille
Piti ihan lähtä rekisteröitymään tänne asia ihmisten foorumille tärkeän kysymyksen piirissä.. Asustelen täällä ihan eteläsaksassa ja tuli tuossa iskettyä haaviin Mersu tuosta Sveitsin puolelta. Auto on hieman projekti kuntoinen ja kävin sen jo ostamassa pois. Tullaan Saksaan ensviikonloppuna ja hiilaan talliin. Auto on siis 2001 vuosimallin w203 sedan C32 Kompressor johon on laitettu jonkuverran osaa kiinni. Vielä on paljon hommaa. Kaasuläppä, Keulacuuleri, putkisto paikalleen jne.. Auto on muutettu 320 mallin manuaali vaihteistolle, alumiini vauhtipyörälle ja kisakytkimelle. Sähköt on tällähetkellä hieman kysymysmerkki mutta tähän aiheeseen kysymykset liittyvätkin..
Millä poppakonstilla sitä pääsis pensakarttoja jne muuta säätelemään, puhumattakaan nyt ihan yleisesti boksien koodauksesta? Pitäskö se ostaa läppäri ja Star samantein vai pärjääkö jollaki muulla? Tällähetkellä kun laittaa avaimen virtalukkoon, syttyy vaan mittaristoon valot ja lcd näyttää viivaa, rattilukko ei lähde päältä pois. Avaimista on kylläkin patterit loppu sen joutuu jo heti mainitsemaan.. Auto on seissyt tallissa pukkien nokassa vuosikausia jo ja pukkaan sen suoraan trailerille takaperin. En ole varma onko virtalukko vaihettu koska tuli aika paljon ylimäärästä osaa auton mukana, bokseja, ylimääränen virtalukko ja muuta roinaa. Moottori on kai täysin säätämätön vielä Osalistaa alla..
-3.8 porattu lohko
-E55 männät ja veivit
-MKB Viritys nokka-akselit ja venttiilijouset
-E55 Ahdin
-E55 Keulakuuleri
-SLR Kaasuläppä
-E55 suuttimet
-E55 ilmanotto röörit
Kuvia voisin pistellä ajansaatossa tässä jos jotakuta kiinnostaa
-Leo
kess, cmd, galleto tms "piuha" softaus työkalu tai sitten perinteinen kolvi ja sopiva promerri
avaimen pateria ei ovenavaamisen jälkeen tarvita mihinkään,
jos avain lukkon laittaessa ei mutta taphdu(avain ei känny/rattilukko surahda)
on jossakin joku vika
tai sitten rattilukko ja virtalukko eri paria
(jos siinä missä pitäis näkuä km lukema on pelkiä vaaka viivoja niin
se on usein merkki siitä että virtalukossa ja mittarissa eri km lukema tallentuneena)
. .
Auton mukana tuli 2 avainta mutta eivät ole saman näkösiä, koska ensimmäinen on normi vanhan mallin kokonaan musta avain ja toinen kromireunoilla hieman paksumpi uudemman näköinen. Avaimien sisällä olevat rauta-avaimet on eri kuviolla.. Luulen että edellinen omistaja vaihtanut virtalukon purku 320 normimallista tämän uudemman avaimen perässä tai jotain vastaavaa.
Autosta oli pasahtanut automaattilaatikko kovien tehojen myötä kuulemma ja herra oli sitten alkanut tähän manuaalilaatikko swappihommaan ja sitten homma onki karannut jo yli tieto/taito tason.. Laatikkoswappi pitäs olla valmis mutta nyt on sähköt levällään..
Pitää ensimmäisenä alkaa perkkaamaan näitä bokseja läpi, niistä varmaan saa tehdas valmistus leimoista hieman osviittaa mitkä ovat auton alkuperäiset osat ja sitten alkaa koodaamaan moottorinohjausboksi manuaalilaatikolle kunhan saa mittaristoon enemmän eloa
..