W211 autoradion / soittimen päivitys

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JaakkoZZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.01.2021 02:24

W211 autoradion / soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja JaakkoZZ »

Moro !

Onkos kukaan päivittänyt jotain tällaista about parinsadan euron eBaysta hankittavaa soitinta Mersun vakion tilalle ? Toimiiko ?

W211 E200 CDI 2008.

Pointtina se, että saisi spotifyn esim. kuulumaan langattoman yhteyden kanssa siihen soittimeen. Nythän tossa ei ole edes aux:ia, niin alkaa pinna palamaan, kun sen Bluetooth handsfreen kauttakaan ei voi musiikkia toistaa...

Linkkiä jos saisi. Wishit yms käy myös, kunhan toimii.
JaakkoZZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.01.2021 02:24

Re: W211 autoradion / soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja JaakkoZZ »

No, tällaisen aion ostaa.

https://www.ebay.de/itm/164492361763

Mites...onko tuollainen helppo asentaa itse...? Kiskoo vaan vanhan irti ja uusi paikoilleen ? Tarviiko jotain erikoistyökaluja ? Vai tyyliin vaan katsoo asennuavideon juutuubista...
JaakkoZZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 09.01.2021 02:24

Re: W211 autoradion / soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja JaakkoZZ »

Olis myös mukava tietää, että sopivatko nuo radiot yleensä ihan sellaisenaan vanhan paikalle niin, etteivät tarvitse mitään softa päivityksiä auton ohjelmistoon tms. Tämä on kait kiinalainen tuote, mutta saksan ebayn kautta myynnissä ja saanut paljon kehuja. Eli varmasti sopiva ja pätevä tuote. Jos olis joku asennuavideo tarjolla, katsoisin heti.

Olen varma, etten ole ensimmäinen, joka tällaista on tuohon W211:een päivittänyt / asentanut
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W211 autoradion / soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Minulle on kelvannut tämä palikka. Sen kautta voin kuunnella autostereoista Spotifyita.
https://www.tokmanni.fi/fm-bluetooth-la ... 0037754579
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W211 autoradion / soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Nozki »

No, jos jotain kokemuksia laittaisi.

Ostin itse Xtrons -merkkisen soittimen. Päälle päin hyvin saman näköinen kuin tuon linkin kuvassa oleva, varmaankin sama runko ja nappuloissa vähän eri tekstit. Myyjä oli virolainen autodigi.ee -verkkokauppa. Ja en suosittele, sillä:

- Etukäteen kysyin myyjältä varsin tarkoilla tiedoilla, että sopiiko mun autoon sellaisenaan :arrow: Sain vastauksen, että sopii ja kaikki toimii
- Ostin ja asensin paikalleen :arrow: Ei toimi (liittimestä nousi savua myös)
- Palautetta myyjäliikkeelle :arrow: Ei vastausta
- Palautetta valmistajalle :arrow: Sain vastauksen, että pitää tilata uusi johtosarja, tilasivat sen Honkongista tai jostain
- Kysyin myös erikseen radiosta ja antennivahvistimista :arrow: Hyvin kuulemma toimii kun vaan kytkee johdot kiinni
- Uusi johtosarja paikalleen :arrow: Toimii, paitsi että radio ei toimi juuri mitenkään. Armoton häiriöääni radiossa kyllä oli kierrosten mukaan muuttuen.
- Valmistajalle palautetta :arrow: Neuvoivat kytkemään yhteen johtosarjasta pari johtoa niin, että itse asiassa johto olisi kytketty liittimen pinniin, jolle ei ollut edes vastakappaletta soittimen puolella. 100% varmasti täysin turha kytkentä siis.
- Taas valmisajalle palautetta :arrow: Tällä kertaa vastaus oli, että joo ei se itse asiassa toimikaan auton omilla antenneilla, pitää ostaa heiltä uusi radioantenni ja asentaa se johonkin (kyllästyin ja en tilannut mitään, käytän nettiradiota tarvittaessa)
- Alkuperäinen navigointisofta on aivan surkea. Google Maps on mukana myös valmiina ja toimii välillä oikein mainiosti mutta vastaavasti sitten viimeksikin se sammui vissiin neljä kertaa muutaman kilometrin matkalla, kun kaipasin ajo-opastusta. Joskus se on toiminut monta tuntia putkeen ihan hyvin. Ja toimii jopa niin, että se toimii taustalla ja tulee antamaan ajo-ohjeita tarvittaessa silloin, kun kuuntelee musiikkia.
- DVD:n katselu, musiikin soitto levyltä ja muistitikulta toimii, äänenlaatu on varsin vaatimaton. Myyjä mainostaa, että on iPod yhteensopiva, mutta eipäs ole. Tätä mieltä on myös valmistaja, että ei ole iPod -yhteensopiva.
- WiFi -yhteyden saa toimimaan, mutta se pitää suunnilleen joka käyttökerta käynnistää erikseen, vaikka asetuksen mukaan sen pitäisi mennä itsekseen päälle käynnistettäessä. Raivostuttavaa.
- Ratin volume -nappulat toimivat, samoin kappaleita voi vaihtaa ratin napeilla musiikkia kuunnellessa. Tosin sitten kun menee ratin nappuloilla biisin vaihtamisen jälkeen vaikka auton omaan polttoainekulutusvalikkoon ja vaihtaa näkymiä kulutusvalikossa, niin soitin vaihtaa kappaleen joka kerta. :roll: Kappaleen tietoja (muuta kuin numero) tai puhelimeen liittyviä tietoja ei näy auton mittariston näytössä.
- Jos yrittää kuunnella musiikkia laitteessa valmiina olleella youtube-sovelluksella, niin siitä ei tule mitään, soi muutaman sekunnin ja sitten pysähtyy. Vastaavasti kun nettiselaimella menee youtubeen, niin toimii. Spotify on kokeilematta vielä.
- Näytössä on kirkkaudensäätö olemassa. Se on varsin viraton, koska säätövara on niin vähäinen. Kirkkaalla kelillä on hankala nähdä ja pimeällä se häikäisee, riippumatta siitä mihin sen kirkkaussäädön on laittanut.
- Mutta näppäimien taustavalon saa kivasti säädettyä samaan sävyyn auton nappuoloiden kanssa. Tosin jos kylmällä kelillä lähtee liikkeelle, niin se valon sävy on ihan päin honkia ja korjaantuu pikku hiljaa kohdalleen laitteen lämmetessä.
- Puhelintoiminnot bluetoothin kautta (ja iPhonella mun tapauksessa) ovat itse asiassa yllättävänkin hyvin toimivat. Kannattaisi kyllä olla erillinen mikrofoni.
- Laitteessa pitäisi olla puhelimen peilaustoiminto. Ei toimi mitenkään. Se pitäisi käynnistää avaamalla joku valmiina oleva appi, joka ei käynnisty ikinä ollenkaan.

Niin, että ostaisinko uudestaan saman laitteen samalla hinnalla. No en tod. Mutta kyllä tuollakin nyt toimeen tulee.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W211 autoradion / soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Niin ja asentamiseen ei tarvinnut erikoistyökaluja, eikä se mekaanisesti ollut vaikeaa eikä sähköjä tarvinnut kytkeä muuten kuin liittimillä. Auton softapuolelle ei tehty mitään muutoksia. Varsin hyvin tosiaan niitä purku- ja kasausvideoita sisustan osille on Youtubessa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 autoradion / soittimen päivitys

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Toi kyseinen malli ei vissiin toimi kunnolla itse asensin jonkun verran kalliimman mallin kiinan comandista. Käyttöliittymä on enemmän autoradion näköinen kuin tabletin. En muista valmistajaa.
Mukana pitää tulla can adapteri ja jos omassa autossa kuituväylä ja vahvari niin sille most adapteri.
Radio BT yms toimi hyvin, radion kuuluvuus ja äänen laatu parempi kuin orkkis audio 20 purkilla.
Älä osta sitä halvinta kiinalaista ne on kuraa about kaikki.

Ai niin ihan alkupään autoissa rattinapit ei toimi, 2005 eteenpäin toimii varmemmin.
Vastaa Viestiin