Tämän hetkinen kulkine on hieman muokattu m111.975 varustettu c sarjan mersu. Ongelmana on ahdot.
Esim. Ahdot nousee 120kmh vauhissa 5 vaihteella painattaessa noin 3 krpm kohdalla 0.8 bar jonka jälkeen tippuu noin 0.5 bar. Joka on liian vähäinen tämänhetkiselle setupille. Ahtimesta on poistettu magneettiventtiili ja tilalla on 76mm hihnapyörä ja kampiakselin hihna pyörä on 215mm ja laskennallisesti 6500rpm pitäisi kierroksia olla ahtimella noin 18000rpm joka oisi tarpeeksi teettämään ahtoja siihen kiloon joka oisi tavoite.
Kysymys kuuluu pitäisikö tästä lähteä nyt ostamaan 230mm kampiakselin pyörä vaiko rikkooko sillä vaan ahtimen. Ahdin on vahvistettu ja portattu joten pitäisi kestää kierrokset hyvin vielä tällä setillä mutta tuosta 230mm en uskolla sanoa varmaksi.
W202 2.3 kompressor tietäjien apua kaivataan
Re: W202 2.3 kompressor tietäjien apua kaivataan
Onko putsarinkotelossa olevalle venttiilille tehty mitään? Sehän pelaa kompuran magneettikytkimen kanssa kimpassa.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W202 2.3 kompressor tietäjien apua kaivataan
Eiköhän siellä nyt ohjelma rajoita ahtoja avaamalla juuri tuota ohivirtausventtiiliä.
Ohjelmointiin, tai sitten kuristaa tuota ohivirtausta "prikalla".
En tiedä, tekeekö sitten sytkälle, tai ruiskutukselle jotain jos ahtojen tai ilmamassan rajat ylittyy.
Varmaankin..
Ohjelmointiin, tai sitten kuristaa tuota ohivirtausta "prikalla".
En tiedä, tekeekö sitten sytkälle, tai ruiskutukselle jotain jos ahtojen tai ilmamassan rajat ylittyy.
Varmaankin..
Re: W202 2.3 kompressor tietäjien apua kaivataan
Ohivirtaus venttiilille on tehty 100ohm vastus leikkimään poistettua magneettiventtiiliä samalla kun ahtimen pyörä vaihdettu.
Pitääpä kokeilla tuota prikka viritystä paranisko sillä ahdot.
Pitääpä kokeilla tuota prikka viritystä paranisko sillä ahdot.