S213 madallus ja tasonsäätö

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

S213 madallus ja tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Harkinnassa olisi s213 koppaisen ostaminen ja sen madallus kunnolla. Täys airmatic kiinnostaisi eniten, mutta näitä näyttää olevan nykyisellään melko vähän jopa farkku eemelissä. Jotta autovaihtoehtoja saisi enemmän niin mahdollisuus olisi myös ostaa normaali alustainen ja laittaa esimerkiksi jälkiasenteinen pussisatsi. Takapään tasonsäädön toiminta kuitenkin mietityttää. Onko alkuperäistä takapään tasonsäätöä mahdollista ottaa pois käytöstä vaikka starilla ja onko takapussit mahdollista vaihtaa aftermarket pusseihin ilman herjoja?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
tesserakti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 23.01.2023 21:22

Re: S213 madallus ja tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja tesserakti »

Itselläni kanssa mietinnässä S213 madallus, mutta ei ole aiempaa kokemusta moisesta, joten muutama asia askarruttaa. Jospa joku viisaampi osaisi auttaa:

- Onko olemassa jokin tapa määritellä ennakkoon, mahtuvatko pyörät liikkumaan hankaamatta kaareen?
- Periaatteessa en kaipaa alustalta säädettävyyttä enkä parannuksia ajettavuuteen jne. vaan kevyttä madallusta, ettei renkaan ja kaaren väli irvistäisi niin pahasti. Toisaalta auton tulisi säilyä ajettavana ja normaaliajossa käyttökelpoisena. Onko ihan yksinkertaiset 25/35 mm madallusjouset varteenotettava vaihtoehto?
- Autoni on 300de eli diesel-sähkö-hybridi, jossa taka-akselin kantavuutta vaaditaan enemmän. Vaikuttaako tämä mahdolliseen madallusratkaisuun?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: S213 madallus ja tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja EVO X »

tesserakti kirjoitti: To 04.05.2023 13:49 Itselläni kanssa mietinnässä S213 madallus, mutta ei ole aiempaa kokemusta moisesta, joten muutama asia askarruttaa. Jospa joku viisaampi osaisi auttaa:

- Onko olemassa jokin tapa määritellä ennakkoon, mahtuvatko pyörät liikkumaan hankaamatta kaareen?
- Periaatteessa en kaipaa alustalta säädettävyyttä enkä parannuksia ajettavuuteen jne. vaan kevyttä madallusta, ettei renkaan ja kaaren väli irvistäisi niin pahasti. Toisaalta auton tulisi säilyä ajettavana ja normaaliajossa käyttökelpoisena. Onko ihan yksinkertaiset 25/35 mm madallusjouset varteenotettava vaihtoehto?
- Autoni on 300de eli diesel-sähkö-hybridi, jossa taka-akselin kantavuutta vaaditaan enemmän. Vaikuttaako tämä mahdolliseen madallusratkaisuun?
Omassa on H&R -25mm jouset edessä ja takana säätötangot. Edelleen mielestäni ajoltaan hyvä. Säätötankojen laitto taakse tai madallus Starilla ei vaikuta perän kantavuuteen mitenkään. Siinähän ei kosketa millään lailla itse jousitukseen.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin