vahaus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Meisselimies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 18.04.2005 12:22
Paikkakunta: Tampere

vahaus

Viesti Kirjoittaja Meisselimies »

Montako kertaa vuodessa uskaltaa punaetikettisellä auto-glymin vahalla pirssin vahata vuoden aikana? Siinähän ei käsittääkseni ole mitään hiomatahnaa eli jos varovasto vahaa niin...

Näitten paskakelien jälkeen pitäisi pirssi pestä, mutta ei viittis jättää vahaamatta että saisi sen kertyvän sonnan helposti irti...
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
Paikkakunta: varisto city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

itse vahaan kevällä ja syksyllä (punasella) :D
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: vahaus

Viesti Kirjoittaja pt »

Meisselimies kirjoitti:Montako kertaa vuodessa uskaltaa punaetikettisellä auto-glymin vahalla pirssin vahata vuoden aikana? Siinähän ei käsittääkseni ole mitään hiomatahnaa eli jos varovasto vahaa niin...

Näitten paskakelien jälkeen pitäisi pirssi pestä, mutta ei viittis jättää vahaamatta että saisi sen kertyvän sonnan helposti irti...
Itse hoidan toista autoa glymillä ja tähän asti myös hoitanut muitakin autoja sillä. Talvella jos antaa aika myöten, niin joka viikko pesun jälkeen vahaus, mutta yleensä joka toinen viikko. Ja nupiksi päälle kultainenkerros viellä. Ei tosiaan ole hiova, joten ankaraa puunaamista vaan.

Jos koneessa pesettää autoa, niin aivan varmasti jää kakkaa kupeisiin ja ne ei lähde kuin vahalla pois. Mutta aikaa se vie, eikä nosta edes jälleenmyyntiarvoa :cry: Mutta kun on hyvät vahat, niin on kiva pestä käsin auto, kun sieni oikeen liitää auton päällä 8)
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Puhki pintaa noilla aineilla on Vaikea saada käsin työstettynä. Autoglymin vahat on huonoja talvikäytössä. Kesällä Glym ja talvella Korrekin kestovaha, näin olen tehnyt, on tullut testailtua ja nyt vain toimin niin kuin testit antoivat tulosta.
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mä oon käyttäny Prestan aineita ja ovat helppotöisiä vaikka eivät sisällä silikonia paitsi pikavaha ja näistä tuotteista ei jää sellaista rasvaisen oloista pintaa mitä silikonivahoista vaan silkkaa kiiltoo... 8)
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
Sami.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Su 18.09.2005 23:06
Paikkakunta: Ulvila / Pori

Viesti Kirjoittaja Sami.M »

Ite käyttäny Simonizin keltasta kiinteetä (Hikisimoniz) ja se jälkee simoniz MaxWax
Polish
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Olen vahannut autoja siten että perusteellinen vahaus on tullut tehtyä 3-4x vuosi. Tällöin olen pessyt auton liuottimella= vahajämät pois/maalipinta puhtaaksi. Sen jälkeen huolellinen vahaus AutoGlymin punaisella, sen päälle AG:n kultainen jota olen pitänyt maalipinnassa ennen kiillotusta yön yli.

Tämän perusteellisen vahauksen lisäksi olen tehnyt "ylläpitovahausta" AG:n kultaisella ehkä noin 1X/kk..eli pesu, kuivaus,AG kulta pintaan,30-60min kuivuminen+kiillotus.

Tuo perusteellisempi vahaus on vähän vaivalloisempi projekti ja vie aikaa, mutta "ylläpitovahaus" on yllättävänkin nopea suorittaa valmiiksi hyvässä vahassa olevaan pintaan. AG:n kultainen on todella nopea levittää esim sienellä..ja nopea se on myös kiillottaa tuollaisen lyhyehkön kuivumisen jälkeen. Vaha on levitetty muutamassa minuutissa..ja kiillotus vie ehkä noin 10min, joten koko "projekti" on kuivumisaikoineenkin nopeasti tehty.

Auton olen pyrkinyt aina pesemään AG:n pesuaineella, joka kai jollain tapaa ylläpitää sekin vahapintaa.

Hyvin on vahapinta kestänyt em tavalla ja liuotinpesua en ole tarvinnut edes pahimmilla suolakeleillä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Itse olen kanssa sitä mieltä että simo on miesten vaha. Tosimies levittää koko auton läpeensä -> antaa kuivua valkoiseksi, jonka jälkeen vanhojen pitkien kalsarien pultulla aletaan työstämään pintaa. Nämä pullovahathan ovat tyystin likoille tarkoitettu.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Johtotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 19.08.2003 14:46
Paikkakunta: Savolandia

Viesti Kirjoittaja Johtotähti »

EzKo kirjoitti:Mä oon käyttäny Prestan aineita ja ovat helppotöisiä vaikka eivät sisällä silikonia paitsi pikavaha ja näistä tuotteista ei jää sellaista rasvaisen oloista pintaa mitä silikonivahoista vaan silkkaa kiiltoo... 8)
Onkohan tämä se "fixareiden" käyttämä vaha?Kun vaihdoin auton ni oli täysfixin jälkeen ihan jumalattoman hyvä maalipinta!!Muistaakseni se oli presta,kun kysyin vahan nimeä? :roll:
"Lounas ilman alkoholia on pelkkä ilmansuunta!"
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Johtotähti kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Mä oon käyttäny Prestan aineita ja ovat helppotöisiä vaikka eivät sisällä silikonia paitsi pikavaha ja näistä tuotteista ei jää sellaista rasvaisen oloista pintaa mitä silikonivahoista vaan silkkaa kiiltoo... 8)
Onkohan tämä se "fixareiden" käyttämä vaha?Kun vaihdoin auton ni oli täysfixin jälkeen ihan jumalattoman hyvä maalipinta!!Muistaakseni se oli presta,kun kysyin vahan nimeä? :roll:

"Fiksarit" ja autopesulat / vahaus liikkeet käyttää aika useasti Auto Glymiä ja Prestan tuotteita, ovat paljolti ammattilaisten suosimia, onhan niitä muitakin, esim 3M ym.
Vastaa Viestiin