Forumin siistein slk
Forumin siistein slk
Tälläistä aihetta ei vielä näyttänyt löytyvän joten korjataan tilanne
Tuossa meikäläisen kinneri, malliltaan siis slk 200 kompressor automaatti vm 2001, melkolailla perusmallinen varusteina:
-alkuperäisenä musta nahkaverhous, mb-soitin navigaattorilla, xenon-valot
-CLK 17" vanteet
-Pleksinen tuulisuoja
-Kromatut turvakaaret
-Joku tarvikemaski
Värinä tuo iänikuinen hopea mutku ostaa käytetyn niin.... Oikeastaan se on ihan hyvä väri, ei näy lika kovin helposti, mutta niin tylsä
Tuossa meikäläisen kinneri, malliltaan siis slk 200 kompressor automaatti vm 2001, melkolailla perusmallinen varusteina:
-alkuperäisenä musta nahkaverhous, mb-soitin navigaattorilla, xenon-valot
-CLK 17" vanteet
-Pleksinen tuulisuoja
-Kromatut turvakaaret
-Joku tarvikemaski
Värinä tuo iänikuinen hopea mutku ostaa käytetyn niin.... Oikeastaan se on ihan hyvä väri, ei näy lika kovin helposti, mutta niin tylsä
Viimeksi muokannut Marko M, Su 06.09.2009 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
230 C 1978
Tuosta ekasta SLK:sta hiukan kommenttia:
Ensinnäkin väri ei minusta ole mikään "vain perusharmaa" vaan mieluumminkin se ainoa oikea väri Mersuun. Joku voi kutsua tuota väriä "perusharmaaksi", mutta tosiasiassa se on "Mersunharmaa" tai "hopeanuolenharmaa", joten onhan se vaan kaukana "perusharmaasta"
Myöskin tuo CLK/SL-tyylinen "tarvikemaski" sopii mitä parhaiten SLK:hon (omassanikin oli aikanaan tuollainen "tarvikemaski"), nimittäin minusta se SLK:n alkuperäinen "partakoneenterämaski" ei ole ihan niitä muotoilupuolen suurimpia onnistumisia.
Tuolla maskilla SLK:n ulkonäkö kohenee kummasti
Ensinnäkin väri ei minusta ole mikään "vain perusharmaa" vaan mieluumminkin se ainoa oikea väri Mersuun. Joku voi kutsua tuota väriä "perusharmaaksi", mutta tosiasiassa se on "Mersunharmaa" tai "hopeanuolenharmaa", joten onhan se vaan kaukana "perusharmaasta"
Myöskin tuo CLK/SL-tyylinen "tarvikemaski" sopii mitä parhaiten SLK:hon (omassanikin oli aikanaan tuollainen "tarvikemaski"), nimittäin minusta se SLK:n alkuperäinen "partakoneenterämaski" ei ole ihan niitä muotoilupuolen suurimpia onnistumisia.
Tuolla maskilla SLK:n ulkonäkö kohenee kummasti
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Karseet muovituninkit etuvaloja jakamassa... Ja takaa romikehykset valoista veke kans, niin toi vois olla aika jees.ozzy kirjoitti:Tossa olis tommonen: http://www.panoramio.com/photo/12447354
Maski on hyvä, selvästi originaalia parempi.
Brillantsilber ja muut vastaavat harmaat sopii mielestäni hyvin ns. särmikkäästi muotoiltuihin malleihin kuten w211, w203, R171, CLS kun taas "pehmeisiin" muotoihin kuten w210, w202, w220, w123, w116, w107 se ei sovi. Makuasia.
Brillantsilber ja muut vastaavat harmaat sopii mielestäni hyvin ns. särmikkäästi muotoiltuihin malleihin kuten w211, w203, R171, CLS kun taas "pehmeisiin" muotoihin kuten w210, w202, w220, w123, w116, w107 se ei sovi. Makuasia.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Tulipa tuossa tienpäällä vastaan lyhyin väliajoin sekä R170 että R171 ja täytyy kyllä sanoa että R170 on varsinkin edestäpäin näyttävämmän näköinen kuin R171.
R171:sen keula on jotenkin vaisu, kun taas R170:n keula näyttää itseluottamusta uhkuvan leveältä ja konepellin kohoumat vain korostavat urheiluautomaista muotoa. R171 on ehkä jopa hiukan anteeksipyytävän oloinen keulastaan.
R171 AMG:n keulassa on toki sitten sitä ärhäkkyyttä ihan eri malliin kuin vakiokeulassa.
Takaa katsoen R171 on paremman näköinen kuin edeltäjänsä.
Mutta sanoisin kyllä että kun taustapeiliin ilmestyy R170 niin se säväyttää selvästi enemmän kuin R171.
Eli siis oikein hyvännäköiseltä näytti SLK R170 yhä edelleen vaikka ikää jo muotoilulla onkin. Tosin asiaa tuntemattoman on hyvin vaikea arvioida SLK:n ikää.
R171:sen keula on jotenkin vaisu, kun taas R170:n keula näyttää itseluottamusta uhkuvan leveältä ja konepellin kohoumat vain korostavat urheiluautomaista muotoa. R171 on ehkä jopa hiukan anteeksipyytävän oloinen keulastaan.
R171 AMG:n keulassa on toki sitten sitä ärhäkkyyttä ihan eri malliin kuin vakiokeulassa.
Takaa katsoen R171 on paremman näköinen kuin edeltäjänsä.
Mutta sanoisin kyllä että kun taustapeiliin ilmestyy R170 niin se säväyttää selvästi enemmän kuin R171.
Eli siis oikein hyvännäköiseltä näytti SLK R170 yhä edelleen vaikka ikää jo muotoilulla onkin. Tosin asiaa tuntemattoman on hyvin vaikea arvioida SLK:n ikää.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Samaa mieltä, vaikka olenkin enempi orkkishenkinen kaveri mutta tuo maski on mielestäni alkuperäistä paljon hienompijva kirjoitti: Myöskin tuo CLK/SL-tyylinen "tarvikemaski" sopii mitä parhaiten SLK:hon (omassanikin oli aikanaan tuollainen "tarvikemaski"), nimittäin minusta se SLK:n alkuperäinen "partakoneenterämaski" ei ole ihan niitä muotoilupuolen suurimpia onnistumisia.
Tuolla maskilla SLK:n ulkonäkö kohenee kummasti
230 C 1978
Laitetaan laitetaanKetä kiinnostaa, mistä tykkäätte tai ette. Kuvia!
Kunhan ensin kerrotte mikä olis helpoin tapa saada kuva nettiin jaettavaksi kun ei omaa serveritilaa tahdo löytyä enkä ennen ole kuvia jakoon laittanut.
Kiitti.
Illalla kunhan auto on pesty näette sitten sen aiheenmukaisen laitteen
M-B SLK 230K facelift -00
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
image shack
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Tässä omani. SLK 230 -00 facelift on nimeltään. Automaatti.
Pidän kovasti ulkonäöstä. Ja sehän on tärkeintä!
Parit varusteet ovat tiensä minun pirssiin löytänyt.
- Brabus kromatut turvakaaret
- Pleksinen WSA2000 tuulisuoja
- TSW Estoril Hyper black 18" vanteet leveähköillä kumeilla
- MBn orkkismankka + MP3 adapter
- Kokomusta nahkasisusta
- Reinhold Engineering vario roof module / 50km/h module / one touch module setti
- Tunattu sytytystulppien suojalevy. Maalattu mustaksi jonka jälkeen kompressor kirjaimet ovat hiottu kiiltävänkromisiksi monella eri hiekkapaperilla. Unohdin ottaa kuvan tästä... täytyy yrittää muistaa.
Ostoslistalla ensimmäisen kuvan mallinen grilli. Ehkä myös pientä madallusta (ehkä, joskus). Tällähetkellä olen tyytyväinen tuohon Mercedes Benz SLK Allroad korkeuteen Ajo-ominaisuudet ovat nyt mieleiset.
Marko M: Minkä näköinen on "mb-soitin navigaattorilla"?
Pidän kovasti ulkonäöstä. Ja sehän on tärkeintä!
Parit varusteet ovat tiensä minun pirssiin löytänyt.
- Brabus kromatut turvakaaret
- Pleksinen WSA2000 tuulisuoja
- TSW Estoril Hyper black 18" vanteet leveähköillä kumeilla
- MBn orkkismankka + MP3 adapter
- Kokomusta nahkasisusta
- Reinhold Engineering vario roof module / 50km/h module / one touch module setti
- Tunattu sytytystulppien suojalevy. Maalattu mustaksi jonka jälkeen kompressor kirjaimet ovat hiottu kiiltävänkromisiksi monella eri hiekkapaperilla. Unohdin ottaa kuvan tästä... täytyy yrittää muistaa.
Ostoslistalla ensimmäisen kuvan mallinen grilli. Ehkä myös pientä madallusta (ehkä, joskus). Tällähetkellä olen tyytyväinen tuohon Mercedes Benz SLK Allroad korkeuteen Ajo-ominaisuudet ovat nyt mieleiset.
Marko M: Minkä näköinen on "mb-soitin navigaattorilla"?
M-B SLK 230K facelift -00
No se on sellanen mokkula joka kytketään soittimen ja Bosen vahvarin väliin. siitä sitten piuha kabiinin puolelle johon saa kytkettyä MP3 soittimen.
Onko toi navi sellanen joka näyttää vaan nuolia? tekeekö sillä mitään?
Tossa on mainitsemani kansi. originaali punainen oli halkeillut joten tein siitä tollasen.
Onko toi navi sellanen joka näyttää vaan nuolia? tekeekö sillä mitään?
Tossa on mainitsemani kansi. originaali punainen oli halkeillut joten tein siitä tollasen.
M-B SLK 230K facelift -00
Nuolilla ja puheella vain mennään mutta aivan hyvästi pärjää. Risteyksien muodot ym näkyvät radion näytöllä. Moitetta tulee liian hiljaisesta äänestä katto auki ajellessa maantienopeuksissa, vaikka on navin ääni täysillä niin ei tahdo kuulla käskyjä.joopi kirjoitti: Onko toi navi sellanen joka näyttää vaan nuolia? tekeekö sillä mitään?
230 C 1978
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
WSA 2000 -windblocker tuossa on ja kromiset turvakaaret myös löytyy, nämä turvakaaret ovat vielä asentamatta, täytyy ne asentaa tässä kun ehtii. Muita muutoksia alkuperäiseen nähden tähän ei tulekaan, kromiset turvakaaret ja tuo kirkas pleksinen tuulisuoja ovat kuitenkin ne "välttämättömät" muutokset.
Sisusta on tuo antrasiitti / alpakan harmaa (888) värinä obsidian metallimusta (197), varusteina xenonit, Bose Sound System, navi APS 30, puhelin, automaattisesti himmenevät peilit.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Päivitä samassa rytäkässä myös perävalot ja sumarit tälle vuosituhannelledon1 kirjoitti: Facelift maski ja projektoriumpiot tekevät kyllä todella suuren nuorennus-meikkauksen mielestäni ja ovat hankintalistalla ensimmäisenä nyt.
-toni-
Kyllä tuo musta väri on käppänässäkin ehdoton ykkönen. Noiden kuvien rinnalla tuo kalvanoitu näyttää...no ei millekkään
Jooh, hyvä lisäys nuo takavalot.. Samaan kategoriaan menee myös nuo "turvakaaret", jotka voisi olla ne metalliset.
Maskin ja valojen verran meni rahaa tänään tosin alkuperäiseen boschin ilmamassamittariin ja kastuneen (oikosulkuun vetäneen) keskuslukituksen "moduulin" korjailuun.. Eli hetkeksi jäitä hattuun
Kabiinissa ei ole erikseen korkeudensäätöä, eli katsastukseen on vaihdettava vakiot tai varattava aika tutulle =)
Maskin ja valojen verran meni rahaa tänään tosin alkuperäiseen boschin ilmamassamittariin ja kastuneen (oikosulkuun vetäneen) keskuslukituksen "moduulin" korjailuun.. Eli hetkeksi jäitä hattuun
Kabiinissa ei ole erikseen korkeudensäätöä, eli katsastukseen on vaihdettava vakiot tai varattava aika tutulle =)
"seo ku mersulla ajas"
Itse itselleni vastaten:
Kaksipaikkaiset Amerikan ihmeetkin läpäisevät katsastuksen, vaikkei niissä korkeuden säätöä olekaan. Siksi saksalaisiakaan ei syrjitä. Katsastusmiehillä on ohje olla vaatimatta korkeuden säätöä kaksipaikkaisissa autoissa. Säätönamikkelin jos vielä peittäisi, niin katsastusmies olisi todella tyytyväinen.
Näin ainakin Mäntsälän K-1 katsastuksessa, jossa katsastusmiehet olivat erittäin asiallisia.
Mutta toinen kyssäri... ennen kuin laitan kuvan omasta autostani... Ottaako teidän autoissanne B-pilari kiinni takakontin verhoiluun, jättäen ikävän hiertymän pilarin lakkapintaan?
Kaksipaikkaiset Amerikan ihmeetkin läpäisevät katsastuksen, vaikkei niissä korkeuden säätöä olekaan. Siksi saksalaisiakaan ei syrjitä. Katsastusmiehillä on ohje olla vaatimatta korkeuden säätöä kaksipaikkaisissa autoissa. Säätönamikkelin jos vielä peittäisi, niin katsastusmies olisi todella tyytyväinen.
Näin ainakin Mäntsälän K-1 katsastuksessa, jossa katsastusmiehet olivat erittäin asiallisia.
Mutta toinen kyssäri... ennen kuin laitan kuvan omasta autostani... Ottaako teidän autoissanne B-pilari kiinni takakontin verhoiluun, jättäen ikävän hiertymän pilarin lakkapintaan?
Itseasiassa minulla on pilarissa jotain pieniä merkkejä siitä, että johonkin se on kiinni ottanut ainakin joskus.. Taitaa olla pieni lommo ja itse katossa on kanssa joku hankaus-jälki. Pieniä ovat kylläkin.. en niiden takia halua myllyttää tummaan maalipintaan "pyörrejälkiä".. =DD
"seo ku mersulla ajas"
Alipainekelloja korkeudensäädölle noissa "putkivaloissa" ei ole.
Kai tuosta puhumalla selviää konttorilla, mikäli niistä alkavat kitisemään.
En ainakaan ole huomannut mitään jälkeä pilarissa.
Tuohon vaivaan auttaa katon säätö.
don1, kokeileppa zainon tummille autoille tarkoitettua vahapakettia, peittää pikku naarmuja ja alkaa kiiltämään jo jonkun verran 9. käsittelykerran jälkeen.
Kai tuosta puhumalla selviää konttorilla, mikäli niistä alkavat kitisemään.
En ainakaan ole huomannut mitään jälkeä pilarissa.
Tuohon vaivaan auttaa katon säätö.
don1, kokeileppa zainon tummille autoille tarkoitettua vahapakettia, peittää pikku naarmuja ja alkaa kiiltämään jo jonkun verran 9. käsittelykerran jälkeen.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti 11.05.2010 02:21
Slk -97
Tervehdys palstalaisille.
Itsellä tarttui viimevuonna Saksanreissulta hopeinen -97 230 kompura mukaan ja nyt tuumasinkin hiukan päivittää autoa.
Eli hankintalistalla nuo projektoriumpiot, takavalot ledeillä ja maski.
Umpiot ja takavalot ok mutta jäin pähkäilemään tuon maskin kanssa.
Ei tuo ensimmäisen kuvan CLK/SL-tyylinen vallan pahalta näytä mutta olisiko muita ehdotuksia ja linkkejä mistä maskeja voisi tilailla?
Itsellä tarttui viimevuonna Saksanreissulta hopeinen -97 230 kompura mukaan ja nyt tuumasinkin hiukan päivittää autoa.
Eli hankintalistalla nuo projektoriumpiot, takavalot ledeillä ja maski.
Umpiot ja takavalot ok mutta jäin pähkäilemään tuon maskin kanssa.
Ei tuo ensimmäisen kuvan CLK/SL-tyylinen vallan pahalta näytä mutta olisiko muita ehdotuksia ja linkkejä mistä maskeja voisi tilailla?
Noniin... taas itse itselleni vastaten, kun tuli vietettyä hieman laatuaikaa autotallissa.
Jos hiertymät B-palkissa vaivaavat, niin ohessa noin kolmen minuutin ratkaisuni asiaan.
Takakontissa on oikealla ja vasemmalla kumiset stopparit, jotka määräävät mille korkeudelle pilarit jäävät. Ilmeisesti kumi vuosien mittaan kutistuu tms. jolloin niiden korkeus ei ole enää riittävä.
http://www.mostlycats.fi/stoppari.jpg
http://www.mostlycats.fi/stoppari_saadetty.jpg
Ohessa kuvat stopparista ennen ja jälkeen korotuksen. Liimasin alkuperäisen stopparin päälle 4 mm paksuisesta kumilevystä leikatut palat. Nyt ei siis pilarit enää hinkkaa verhoilua.
Eipä tarvita VehoHessuja tällaisiin tuunauksiin...
http://www.mostlycats.fi/maski.jpg
Ja ohessa myös huono kuva (parempia kuvauskelejä odotellessa) grillistä, jossa on kylän isoin johtotähti. Kuva lopuista myöhemmin ja ihan kameralla otettuna...
Jos hiertymät B-palkissa vaivaavat, niin ohessa noin kolmen minuutin ratkaisuni asiaan.
Takakontissa on oikealla ja vasemmalla kumiset stopparit, jotka määräävät mille korkeudelle pilarit jäävät. Ilmeisesti kumi vuosien mittaan kutistuu tms. jolloin niiden korkeus ei ole enää riittävä.
http://www.mostlycats.fi/stoppari.jpg
http://www.mostlycats.fi/stoppari_saadetty.jpg
Ohessa kuvat stopparista ennen ja jälkeen korotuksen. Liimasin alkuperäisen stopparin päälle 4 mm paksuisesta kumilevystä leikatut palat. Nyt ei siis pilarit enää hinkkaa verhoilua.
Eipä tarvita VehoHessuja tällaisiin tuunauksiin...
http://www.mostlycats.fi/maski.jpg
Ja ohessa myös huono kuva (parempia kuvauskelejä odotellessa) grillistä, jossa on kylän isoin johtotähti. Kuva lopuista myöhemmin ja ihan kameralla otettuna...
=Ddon1, kokeileppa zainon tummille autoille tarkoitettua vahapakettia, peittää pikku naarmuja ja alkaa kiiltämään jo jonkun verran 9. käsittelykerran jälkeen.
Joo, olen tehnyt joskus autofiksarin hommia ja olen ehkä liiankin "neuroottinen" ajoneuvojeni kanssa, eli mikään ei auta... aina pistää omaan silmään
Lähes päivittäin pesen työpaikalla autoni ja erittäin säännöllisesti vahailen/putsailen sisältä. (ikäänkuin harrastus-mielessä) Pitää kokeilla vähän säätää sitä kattoa.
"seo ku mersulla ajas"