Forumin siistein slk

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Forumin siistein slk

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tälläistä aihetta ei vielä näyttänyt löytyvän joten korjataan tilanne :)

Kuva

Tuossa meikäläisen kinneri, malliltaan siis slk 200 kompressor automaatti vm 2001, melkolailla perusmallinen varusteina:

-alkuperäisenä musta nahkaverhous, mb-soitin navigaattorilla, xenon-valot
-CLK 17" vanteet
-Pleksinen tuulisuoja
-Kromatut turvakaaret
-Joku tarvikemaski

Värinä tuo iänikuinen hopea mutku ostaa käytetyn niin.... Oikeastaan se on ihan hyvä väri, ei näy lika kovin helposti, mutta niin tylsä :)
Viimeksi muokannut Marko M, Su 06.09.2009 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
230 C 1978
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

SL500 R129
CLS 500
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Tuosta ekasta SLK:sta hiukan kommenttia:

Ensinnäkin väri ei minusta ole mikään "vain perusharmaa" vaan mieluumminkin se ainoa oikea väri Mersuun. Joku voi kutsua tuota väriä "perusharmaaksi", mutta tosiasiassa se on "Mersunharmaa" tai "hopeanuolenharmaa", joten onhan se vaan kaukana "perusharmaasta" :)

Myöskin tuo CLK/SL-tyylinen "tarvikemaski" sopii mitä parhaiten SLK:hon (omassanikin oli aikanaan tuollainen "tarvikemaski"), nimittäin minusta se SLK:n alkuperäinen "partakoneenterämaski" ei ole ihan niitä muotoilupuolen suurimpia onnistumisia.

Tuolla maskilla SLK:n ulkonäkö kohenee kummasti :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

ozzy kirjoitti:Tossa olis tommonen: http://www.panoramio.com/photo/12447354
Karseet muovituninkit etuvaloja jakamassa... Ja takaa romikehykset valoista veke kans, niin toi vois olla aika jees.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Maski on hyvä, selvästi originaalia parempi.
Brillantsilber ja muut vastaavat harmaat sopii mielestäni hyvin ns. särmikkäästi muotoiltuihin malleihin kuten w211, w203, R171, CLS kun taas "pehmeisiin" muotoihin kuten w210, w202, w220, w123, w116, w107 se ei sovi. Makuasia.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Tulipa tuossa tienpäällä vastaan lyhyin väliajoin sekä R170 että R171 ja täytyy kyllä sanoa että R170 on varsinkin edestäpäin näyttävämmän näköinen kuin R171.

R171:sen keula on jotenkin vaisu, kun taas R170:n keula näyttää itseluottamusta uhkuvan leveältä ja konepellin kohoumat vain korostavat urheiluautomaista muotoa. R171 on ehkä jopa hiukan anteeksipyytävän oloinen keulastaan.
R171 AMG:n keulassa on toki sitten sitä ärhäkkyyttä ihan eri malliin kuin vakiokeulassa.

Takaa katsoen R171 on paremman näköinen kuin edeltäjänsä.

Mutta sanoisin kyllä että kun taustapeiliin ilmestyy R170 niin se säväyttää selvästi enemmän kuin R171.

Eli siis oikein hyvännäköiseltä näytti SLK R170 yhä edelleen vaikka ikää jo muotoilulla onkin. Tosin asiaa tuntemattoman on hyvin vaikea arvioida SLK:n ikää.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

jva kirjoitti: Myöskin tuo CLK/SL-tyylinen "tarvikemaski" sopii mitä parhaiten SLK:hon (omassanikin oli aikanaan tuollainen "tarvikemaski"), nimittäin minusta se SLK:n alkuperäinen "partakoneenterämaski" ei ole ihan niitä muotoilupuolen suurimpia onnistumisia.

Tuolla maskilla SLK:n ulkonäkö kohenee kummasti :)
Samaa mieltä, vaikka olenkin enempi orkkishenkinen kaveri mutta tuo maski on mielestäni alkuperäistä paljon hienompi 8)
230 C 1978
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Ketä kiinnostaa, mistä tykkäätte tai ette. Kuvia! :wink:
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Ketä kiinnostaa, mistä tykkäätte tai ette. Kuvia!
Laitetaan laitetaan :wink:

Kunhan ensin kerrotte mikä olis helpoin tapa saada kuva nettiin jaettavaksi kun ei omaa serveritilaa tahdo löytyä enkä ennen ole kuvia jakoon laittanut.

Kiitti.

Illalla kunhan auto on pesty näette sitten sen aiheenmukaisen laitteen :D
M-B SLK 230K facelift -00
Avatar
tähtipirssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
Paikkakunta: Tellus

image shack

Viesti Kirjoittaja tähtipirssi »

M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

www.munkuvat.org

Ei vaadi rekisteröitymistä ja saa laitettua suorat linkit tänne
230 C 1978
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

Tässä omani. SLK 230 -00 facelift on nimeltään. Automaatti.

Kuva

Kuva

Kuva

Pidän kovasti ulkonäöstä. Ja sehän on tärkeintä!

Parit varusteet ovat tiensä minun pirssiin löytänyt.

- Brabus kromatut turvakaaret
- Pleksinen WSA2000 tuulisuoja
- TSW Estoril Hyper black 18" vanteet leveähköillä kumeilla
- MBn orkkismankka + MP3 adapter
- Kokomusta nahkasisusta
- Reinhold Engineering vario roof module / 50km/h module / one touch module setti
- Tunattu sytytystulppien suojalevy. Maalattu mustaksi jonka jälkeen kompressor kirjaimet ovat hiottu kiiltävänkromisiksi monella eri hiekkapaperilla. Unohdin ottaa kuvan tästä... täytyy yrittää muistaa.

Ostoslistalla ensimmäisen kuvan mallinen grilli. Ehkä myös pientä madallusta (ehkä, joskus). Tällähetkellä olen tyytyväinen tuohon Mercedes Benz SLK Allroad korkeuteen :wink: Ajo-ominaisuudet ovat nyt mieleiset.

Marko M: Minkä näköinen on "mb-soitin navigaattorilla"?
M-B SLK 230K facelift -00
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kuva

Tässähän tämä. APS-30 nimeltään. Entä minkälainen on MP3-adapteri? :)
230 C 1978
Avatar
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 28.04.2008 12:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja joopi »

No se on sellanen mokkula joka kytketään soittimen ja Bosen vahvarin väliin. siitä sitten piuha kabiinin puolelle johon saa kytkettyä MP3 soittimen.

Onko toi navi sellanen joka näyttää vaan nuolia? tekeekö sillä mitään?

Kuva

Tossa on mainitsemani kansi. originaali punainen oli halkeillut joten tein siitä tollasen.
M-B SLK 230K facelift -00
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

joopi kirjoitti: Onko toi navi sellanen joka näyttää vaan nuolia? tekeekö sillä mitään?
Nuolilla ja puheella vain mennään mutta aivan hyvästi pärjää. Risteyksien muodot ym näkyvät radion näytöllä. Moitetta tulee liian hiljaisesta äänestä katto auki ajellessa maantienopeuksissa, vaikka on navin ääni täysillä niin ei tahdo kuulla käskyjä.
230 C 1978
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Kuva

WSA 2000 -windblocker tuossa on ja kromiset turvakaaret myös löytyy, nämä turvakaaret ovat vielä asentamatta, täytyy ne asentaa tässä kun ehtii. Muita muutoksia alkuperäiseen nähden tähän ei tulekaan, kromiset turvakaaret ja tuo kirkas pleksinen tuulisuoja ovat kuitenkin ne "välttämättömät" muutokset.

Sisusta on tuo antrasiitti / alpakan harmaa (888) värinä obsidian metallimusta (197), varusteina xenonit, Bose Sound System, navi APS 30, puhelin, automaattisesti himmenevät peilit.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
joystick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 17.05.2009 12:41

Viesti Kirjoittaja joystick »

DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

toimimattomat linkit poistettu.
Viimeksi muokannut DJS, Ma 09.08.2010 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
KonstaKoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 08.06.2009 11:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KonstaKoo »

Meidän SLK näyttää tuollaiselta kesätassuilla.


Kuva
SLK 230K
9-3 TTiD
don1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 07.06.2010 01:02
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja don1 »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Siinä olisi avauspostaus foorumille, mersuun siirtymisen johdosta ja sit pari kuvaa Kuopion SLK tarjonnasta, omani ja tuttavan.
Facelift maski ja projektoriumpiot tekevät kyllä todella suuren nuorennus-meikkauksen mielestäni ja ovat hankintalistalla ensimmäisenä nyt.

-toni-
"seo ku mersulla ajas"
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

don1 kirjoitti: Facelift maski ja projektoriumpiot tekevät kyllä todella suuren nuorennus-meikkauksen mielestäni ja ovat hankintalistalla ensimmäisenä nyt.

-toni-
Päivitä samassa rytäkässä myös perävalot ja sumarit tälle vuosituhannelle :wink:
Kyllä tuo musta väri on käppänässäkin ehdoton ykkönen. Noiden kuvien rinnalla tuo kalvanoitu näyttää...no ei millekkään :lol:
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja RAM »

Onkos teidän projektorivaloissa ohjaamosta toimiva korkeuden säätö?
Jos ei, niin miten menee katsastuksessa?
don1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 07.06.2010 01:02
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja don1 »

Jooh, hyvä lisäys nuo takavalot.. Samaan kategoriaan menee myös nuo "turvakaaret", jotka voisi olla ne metalliset.

Maskin ja valojen verran meni rahaa tänään tosin alkuperäiseen boschin ilmamassamittariin ja kastuneen (oikosulkuun vetäneen) keskuslukituksen "moduulin" korjailuun.. Eli hetkeksi jäitä hattuun :(

Kabiinissa ei ole erikseen korkeudensäätöä, eli katsastukseen on vaihdettava vakiot tai varattava aika tutulle =)
"seo ku mersulla ajas"
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja RAM »

Itse itselleni vastaten:

Kaksipaikkaiset Amerikan ihmeetkin läpäisevät katsastuksen, vaikkei niissä korkeuden säätöä olekaan. Siksi saksalaisiakaan ei syrjitä. Katsastusmiehillä on ohje olla vaatimatta korkeuden säätöä kaksipaikkaisissa autoissa. Säätönamikkelin jos vielä peittäisi, niin katsastusmies olisi todella tyytyväinen.

Näin ainakin Mäntsälän K-1 katsastuksessa, jossa katsastusmiehet olivat erittäin asiallisia.

Mutta toinen kyssäri... ennen kuin laitan kuvan omasta autostani... Ottaako teidän autoissanne B-pilari kiinni takakontin verhoiluun, jättäen ikävän hiertymän pilarin lakkapintaan?
don1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 07.06.2010 01:02
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja don1 »

Itseasiassa minulla on pilarissa jotain pieniä merkkejä siitä, että johonkin se on kiinni ottanut ainakin joskus.. Taitaa olla pieni lommo ja itse katossa on kanssa joku hankaus-jälki. Pieniä ovat kylläkin.. en niiden takia halua myllyttää tummaan maalipintaan "pyörrejälkiä".. =DD
"seo ku mersulla ajas"
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

Alipainekelloja korkeudensäädölle noissa "putkivaloissa" ei ole.
Kai tuosta puhumalla selviää konttorilla, mikäli niistä alkavat kitisemään. :P


En ainakaan ole huomannut mitään jälkeä pilarissa.
Tuohon vaivaan auttaa katon säätö.

don1, kokeileppa zainon tummille autoille tarkoitettua vahapakettia, peittää pikku naarmuja ja alkaa kiiltämään jo jonkun verran 9. käsittelykerran jälkeen. :shock:
Kompressori
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 11.05.2010 02:21

Slk -97

Viesti Kirjoittaja Kompressori »

Tervehdys palstalaisille.

Itsellä tarttui viimevuonna Saksanreissulta hopeinen -97 230 kompura mukaan ja nyt tuumasinkin hiukan päivittää autoa.

Eli hankintalistalla nuo projektoriumpiot, takavalot ledeillä ja maski.
Umpiot ja takavalot ok mutta jäin pähkäilemään tuon maskin kanssa.
Ei tuo ensimmäisen kuvan CLK/SL-tyylinen vallan pahalta näytä mutta olisiko muita ehdotuksia ja linkkejä mistä maskeja voisi tilailla?
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja RAM »

Noniin... taas itse itselleni vastaten, kun tuli vietettyä hieman laatuaikaa autotallissa.

Jos hiertymät B-palkissa vaivaavat, niin ohessa noin kolmen minuutin ratkaisuni asiaan.

Takakontissa on oikealla ja vasemmalla kumiset stopparit, jotka määräävät mille korkeudelle pilarit jäävät. Ilmeisesti kumi vuosien mittaan kutistuu tms. jolloin niiden korkeus ei ole enää riittävä.

http://www.mostlycats.fi/stoppari.jpg
http://www.mostlycats.fi/stoppari_saadetty.jpg

Ohessa kuvat stopparista ennen ja jälkeen korotuksen. Liimasin alkuperäisen stopparin päälle 4 mm paksuisesta kumilevystä leikatut palat. Nyt ei siis pilarit enää hinkkaa verhoilua.
Eipä tarvita VehoHessuja tällaisiin tuunauksiin...

http://www.mostlycats.fi/maski.jpg

Ja ohessa myös huono kuva (parempia kuvauskelejä odotellessa) grillistä, jossa on kylän isoin johtotähti. Kuva lopuista myöhemmin ja ihan kameralla otettuna...
don1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 07.06.2010 01:02
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja don1 »

don1, kokeileppa zainon tummille autoille tarkoitettua vahapakettia, peittää pikku naarmuja ja alkaa kiiltämään jo jonkun verran 9. käsittelykerran jälkeen.
=D
Joo, olen tehnyt joskus autofiksarin hommia ja olen ehkä liiankin "neuroottinen" ajoneuvojeni kanssa, eli mikään ei auta... aina pistää omaan silmään :D

Lähes päivittäin pesen työpaikalla autoni ja erittäin säännöllisesti vahailen/putsailen sisältä. (ikäänkuin harrastus-mielessä) Pitää kokeilla vähän säätää sitä kattoa.
"seo ku mersulla ajas"
DJS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ke 18.02.2009 12:13
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja DJS »

don1 kirjoitti: Lähes päivittäin pesen työpaikalla autoni..
Likimain joka reissun jälkeen tulee auto pestyä, pahimmillaan neljäkin kertaa päivässä :mrgreen:
Vastaa Viestiin