W211 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jonttuzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 20.05.2019 14:43

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Jonttuzi »

Jonttuzi kirjoitti:Mahtaako onnistua muutoskatsastus 8,5 x 20 ET35 vanteille, kumit 245/30 ZR20 90Y XL? :roll:
Ja millaisiakohan paineita olisi suositeltavaa pitää? 2,8-3bar kylmänä?
Rentturanki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Rentturanki »

SilverS212 kirjoitti:
Valski kirjoitti:Mites s211 menis taakse 9.5/19 et43 vanne 285/35 kumilla? Entä.eteen 8.5 levee 235kumi ja et 43?
Mahtuu alle molemmat. Vanteen mallista riippuen voi joutua laittamaan eteen speiserit jotta rasvakuppi jää tarpeeksi syvälle vanteen keskikuppia varten. Kokeilemalla selviää.

Tuo etunavan rakenne asettaa haasteita vanteiden valinnassa. Vakio et-luku edessä 8"-vanteilla on 35. Jos ottaa suoraan vanteen esim. 8,5"-leveenä ja 30 et-luvulla, voi ongelmaksi tulla sen navan kanssa mahdollisesti tarvitta speicerin tuoma liiallinen levitys ja rengas tuleekin jo ulos pyöränkotelosta.

Keskittävä speiseri rasvakupin kupilla löytyy ainakin H&R valikoimasta. Hintaa n. 150€ pari. Ainakin LapinKumin kautta saa tilattua. Itse juuri tilasin sieltä.

Helpompi pelata speicereillä jos vannetta ei ole suunniteltu kyseiseen automalliin suoraan käyväksi.

Vanteiden istuvuutta voi verrata tällä sivulla : https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=30
Hiukan ohi aiheen, mutta mitä se katastusmies tykkää noista spacereistä?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kunnolliset pultattavat niin ei vaikuta mihinkään, tai normi spaserit ja ilman lättyjä tai talvipyörillä leimaan jos muuten mietityttää. Toiset inssit ei sano mitään vaikka ollut ja toiset itkee joka pikku jutusta.
Rentturanki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Rentturanki »

Hienosti kelpasi lätyt katsurille. Vaan nyt alko mietityttämään tuo alustan korkeus. Ajolleen tuo on riittävä noinkin, ei sen tarvitse mikroauto ollakaan, mutta mutta. Jos etupäätä tipauttais sopivalla jousisatsilla ja perän operoisi sitten starilla sopivaan korkeuteen. Nyt kuitenkin mietityttää, että mikä olisi hyvä jousisatsi, ja miten paljon tippuu tehtaan sports packageen nähden. Tuohon on siis raksittu 952 - Sports package, eli osaako joku sanoa onko tuossa mitä eroa ns. vakioalustaan jo tehtaan jäljiltä?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Onko etutolppien sokat missä kohtaa? Niillä saa vähän tiputettua jos ei vielä alimmassa asennossa.
Rentturanki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Rentturanki »

Täytyy tutustua. Saatoin aiheesta nähdä täällä jonkin ohjeenkin jo kertaalleen. Takapään mietoon säätöön sitten starilla? Vai mitä muita vaihtoehtoja on?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos ei starilla halua kikkailla tai ei sitä omista niin se taka anturin teline antaa aika helposti periksi ja saa 10-15mm tiputettua ihan lihasvoimin.
Rentturanki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 29.07.2020 21:02

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Rentturanki »

Tuo 10-15mm riittäisi hyvin omiin tarpeisiin. Onko aiheesta jo ketju olemassa, haulla ei löytynyt? :o
EDIT: google auttoi löytämään ketjun, http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=158791" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin