w201 m119 5.0 V8

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro!

Aiemmin jo mainittiin ASD:n n. 30 baaria. Pumppu tuottaa tosiaan suuremmankin paineen (voi tarvita sitä jousituksessa) mutta ASD-venttiili rajoittaa lukossa käytettävän paineen 33 baariin: http://www.w124performance.com/service/ ... 2-0501.pdf (sivu 24). Ei varmaan kannata paljon sitä suurempaa painetta käyttää.

Itselläkin pitäisi jaksaa värkätä omaan E 500:een H-putki tai vastaava – joku edellisistä omistajista oli korvannut yhteisen keskivaimentimen kahdella erillisellä putkella. Pakoäänet ovat tosiaan vähän hassun kuuloiset.

t.
Risto
E500 – 211.070
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Roisto kirjoitti: Ke 10.11.2021 19:10 Moro!

Aiemmin jo mainittiin ASD:n n. 30 baaria. Pumppu tuottaa tosiaan suuremmankin paineen (voi tarvita sitä jousituksessa) mutta ASD-venttiili rajoittaa lukossa käytettävän paineen 33 baariin: http://www.w124performance.com/service/ ... 2-0501.pdf (sivu 24). Ei varmaan kannata paljon sitä suurempaa painetta käyttää.

Itselläkin pitäisi jaksaa värkätä omaan E 500:een H-putki tai vastaava – joku edellisistä omistajista oli korvannut yhteisen keskivaimentimen kahdella erillisellä putkella. Pakoäänet ovat tosiaan vähän hassun kuuloiset.

t.
Risto
Kiitoksia vielä varmistuksesta! Kyllä siihen joku pumppu pitää rakennella. Mekaaninen tai sähköinen.

Ja joo kyllä se ihan aiheellista on saada pakopulssit sekoittumaan :)
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Rattiakselin liiallisen liikkeen sain kuriin laittamalla rattiputken alapäähän tukilaakerin. Ja mikäs sen parempi kuin w201 kardaanin tukilaakeri :thumbup: Tuntuma koheni huomattavasti ja tehostuksen kanssa ohjaus toimii varmasti hyvin, ristikkonivelen jyrkästä kulmasta huolimatta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Teinpäs pienoisen löydön viikonloppuna.. :P Kuva
Recarot tuli torissa vastaan niin pakko oli käydä pois, hintakin oli mallia edullinen. Kuskin penkki siis lippulaivamalli CSE, muistipaikoilla ja melkolailla priimakuntoinen. Apparin penkki ilmeisesti LX-C ja tähän joutuu istuinosan päällisen uusimaan. Nyt vaan pitäisi saada ovipahvit ja takapenkki, jotka täsmäis värimaailmaan.
Avatar
hezekiel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 05.01.2005 13:58
Paikkakunta: Häijää

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja hezekiel »

Saako tuon ohjausakselin alapäätä vielä säädettyä siten että ristinivelet on 90 asteen vaiheessa? Pyörimisnopeus pysyisi paremmin tasaisena. Voi tietysti olla että olet jo homman testannut ja tuo asento on optimi.
G320 -96, 230TE -89
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

hezekiel kirjoitti: To 25.11.2021 21:37 Saako tuon ohjausakselin alapäätä vielä säädettyä siten että ristinivelet on 90 asteen vaiheessa? Pyörimisnopeus pysyisi paremmin tasaisena. Voi tietysti olla että olet jo homman testannut ja tuo asento on optimi.
Saa kyllä säädettyä, on liukuva tuo booriosa. Itseasiassa tätä juuri mietin, että mikä mahtaa olla optimaalinen asento :think:
Alunperin tuo ooppelin akseli oli nimittäin noin niinkuin kuvassa näkyy, eli ristikot 45 astetta toisiinsa nähden...?

Vastaa Viestiin