Jimin S124 300TE-24

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: Itärajalla

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Jotain sitkeetä kotelosuojaa muovin alle?
C124 300CE -91
W201 190E 1.8 -91
W211 200CDI -07
Audi 80 1.8S -86
Audi A2 -00
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

3M:n (tai vastaavan jonkun muun valmistajan) läpinäkyvää kiveniskuteippiä soiro oven ja kylkimuovin väliin. Kestävä ja lähes näkymätön patentti.
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5173
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

3M kiveniskuteippisoiro siihen oven ni pysyy lopunikää kunnossa.

Olen itte kaikkiin nuihin silleen sen laittanu. Jos ostaa sen koko rullan niin siitä riittää muistaakseni ainakin kahteen autoon. Leikkaa siitä teipistä noin 8mm leveitä soiroja ja pituus sit ovesta /asennuskohdasta mittaamalla. Leveämpi tyyliin 10mm jos on ni sit helpolla jää ilmataskuja siihen pitkittäiseen uraan jos teippi yltää sen uran yli.

Varusteet leikkaamiseen:
Uusia partakoneenteriä tai kirurginveitsi ja siihen uusia teriä (tämä on ehdoton vaatimus)
Laminaattipintainen ehjä ja tasainen levy tms.
Alu tai muu metallinen linjuri jnka reunaa vasten saa leikatuksi soirot just tasalevyisiksi
Tönäri jolla ton linjurin saa alku ja loppupäästä justiin asettamaansa leveyteen ja mä laitoin ton 8mm

Sakseilla ei hommasta tu ei yhtään mitään.

Sit kuumailmapuhallin jolla lämmittää pellin ennen kun alkaa teippaamaan ja jokin pehmeä tyyliin trasselituppo tms jolla painaa sen teipin vasten ovea. Teippi venyy hieman asennettaessa.

Pinta luonnollisesti täytyy olla puhdas mihin teippaa. Kohdan näkee siitä ovesta ja itte olen inan jättäny ylös ton teipin. Näkee kun läheltä kattoo. Kun teippi on ollu paikoillaan useita vuorokausia ni se ei enään lähde irti oikein millään. Lämmittämällä vois vielä lähtä mut tarttuu todella lujaa kiinni.

Niin joo. Tuo 3M rulla on sit hinnoissaan.

Jos sortuu ostamaan Motonetin myymää teippisarjaa joka on halpa ni minulta saa sellaisen ihan ilmatteeksi ni pääsee koittamaan milleen onnistuu :)
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Nyppäsin nyt nuo takasivulasit pois kun sitä rusketusta näkyi alareunassa. Onneksi ei ollu levinnyt sinne typerään kouruun asti. Mitäs ainetta tuonne tiivisteen ja korin väliin laitetaan kasatessa? Tehtaaltahan sielä alunperin on jotain butyylimassaa(?)
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Ville600
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 06.07.2021 21:13
Paikkakunta: Lahti

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja Ville600 »

Jari Ke kirjoitti: Ma 06.09.2021 20:52 3M kiveniskuteippisoiro siihen oven ni pysyy lopunikää kunnossa.

Olen itte kaikkiin nuihin silleen sen laittanu. Jos ostaa sen koko rullan niin siitä riittää muistaakseni ainakin kahteen autoon. Leikkaa siitä teipistä noin 8mm leveitä soiroja ja pituus sit ovesta /asennuskohdasta mittaamalla. Leveämpi tyyliin 10mm jos on ni sit helpolla jää ilmataskuja siihen pitkittäiseen uraan jos teippi yltää sen uran yli.

Varusteet leikkaamiseen:
Uusia partakoneenteriä tai kirurginveitsi ja siihen uusia teriä (tämä on ehdoton vaatimus)
Laminaattipintainen ehjä ja tasainen levy tms.
Alu tai muu metallinen linjuri jnka reunaa vasten saa leikatuksi soirot just tasalevyisiksi
Tönäri jolla ton linjurin saa alku ja loppupäästä justiin asettamaansa leveyteen ja mä laitoin ton 8mm

Sakseilla ei hommasta tu ei yhtään mitään.

Sit kuumailmapuhallin jolla lämmittää pellin ennen kun alkaa teippaamaan ja jokin pehmeä tyyliin trasselituppo tms jolla painaa sen teipin vasten ovea. Teippi venyy hieman asennettaessa.

Pinta luonnollisesti täytyy olla puhdas mihin teippaa. Kohdan näkee siitä ovesta ja itte olen inan jättäny ylös ton teipin. Näkee kun läheltä kattoo. Kun teippi on ollu paikoillaan useita vuorokausia ni se ei enään lähde irti oikein millään. Lämmittämällä vois vielä lähtä mut tarttuu todella lujaa kiinni.

Niin joo. Tuo 3M rulla on sit hinnoissaan.

Jos sortuu ostamaan Motonetin myymää teippisarjaa joka on halpa ni minulta saa sellaisen ihan ilmatteeksi ni pääsee koittamaan milleen onnistuu :)

Kiveniskuteippi tuli itsellekin mieleen, mutta halusin viisaampien vahvistuksen, kiitoksia hyvistä työohjeista.
masa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 01.12.2014 20:31

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja masa11 »

Joskus sorvissa kaventanut teippirullia kirurginveitsellä.
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Trippimittari ei ole hetkeen pelannut ja päätin sitä nyt tutkia :? Mittariston irrotus oli hieman hankalempi kuin w123:ssa kun tuntu mittarivaijeri olevan tosi lyhyt, mutta saipa senkin kohtuudella irti :) Purkasin nopeusmittarin irti ja sielä oli trippimittarilta yksi tanko tippunut reijästä pois. Laitoin takaisin ja kävin koittamassa ja alkoi pelaamaan :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Auto ollut nyt jo liki kuukauden seisonnassa, takalonkkien maalaushommat siirtyy ensi kevääseen :| Auton siirsin kotimarkille lämpöiseen talliin talvehtimaan.
Tuo moottori on vuotanut luultavasti jo vuosia öljyä kannen/kannen etupään välistä sekä mielestäni kannen takapäästä tuli jäähdytinnestettä. Moottorille tuskin on tehty yhtään mitään normi huoltojen lisäksi, joten näin enemmän kuin järkeväksi nyt alkaa tekemään kansiremonttia, joka nyt on enemmän sääntö kuin poikkeus näissä moottoreissa :D Ja onhan nuo öljyläikät ärsyttäviä lattialla :D Eilen hieman aloittelin jo nesteiden laskulla ja pakosarjojen irroituksella, joku päivä pitää ottaa oikein asiakseen nypätä kansi pois. Venttiilivarrenkumit menee samalla vaihtoon, luultavasti jo kovettuneet.

Täyden huoltokirjan perusteella öljyjä on vaihdeltu juuri kuten pitää ja ainakin yläkerran perusteella siitä on hyötyä! :D Ei kyllä osaisi sanoa onko 350tkm vai vähemmän tämän kuvan perusteella :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Tuli menneellä viikolla nypättyä tuo kansi pois, en tiedä miksi wis:in ohjeissa käsketään irrottamaan imusarjan kanssa, kun oli helppo homma pelkästään kansi nostaa pois.
Sylinterit kivassa kunnossa vielä :thumbup:
Seuraavaksi pitäisi tilailla varmaan Autodocilta yläkerran tiivistesarja, sekä vaihtaa venavarren kumit ja plaanata kansi :P Venttiilikoppakin pitäisi hinkata puhtaaksi ja maalata
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Milläs ootte maalaillu venttiilikoppia? :problem: Mietin pulverimaalaukseen vientiä, onko puolesta tai vastaan kokemuksia?
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3275
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pulveri on ihan ok, muutaman kannen olen tehnyt. Suurin ongelma on vaan löytää oikea sävy, tuossa 24 kopassakin on niin mystinen vaaleanharmaa metsku. Puhallus/epoksi ja märkänä väri ei ole yhtään sen huonompi.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Venttiilikoppa kävi maalauksessa, taas on vähän paremman näköinen :)

Hain tänään naapurikaupungista Bornit värisen farkku e220 1993, jokusen vuoden maannut taivasalla ja purkuun tuo taitaa mennä. Ei nyt mitenkään pahimmasta päästä, ovet näyttäis olevan aika ehjät, konepellissä ja muuallakin lakkavikaa :eh:
Koitan tuosta entrata muutaman osan omaani. Kone pyörii ja cleanerilla tuo käynnisäkin jo kävi, bensa pumppu ei tuota painetta. Täytyy saada jostain pumppu että pystyy testaamaan automaattilaatikon, kuulemma 5v sitten pk-seudulta tänne etelä-pohjanmaalle ajettu ongelmitta :D Saa laittaa yv:llä jos tarvetta jollekkin osalle niin katsojaan laitetaanko purkuun, tarjota saa kokonaisenakin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

JimH kirjoitti: Su 07.11.2021 18:26 Venttiilikoppa kävi maalauksessa, taas on vähän paremman näköinen :)

Hain tänään naapurikaupungista Bornit värisen farkku e220 1993, jokusen vuoden maannut taivasalla ja purkuun tuo taitaa mennä. Ei nyt mitenkään pahimmasta päästä, ovet näyttäis olevan aika ehjät, konepellissä ja muuallakin lakkavikaa :eh:
Koitan tuosta entrata muutaman osan omaani. Kone pyörii ja cleanerilla tuo käynnisäkin jo kävi, bensa pumppu ei tuota painetta. Täytyy saada jostain pumppu että pystyy testaamaan automaattilaatikon, kuulemma 5v sitten pk-seudulta tänne etelä-pohjanmaalle ajettu ongelmitta :D Saa laittaa yv:llä jos tarvetta jollekkin osalle niin katsojaan laitetaanko purkuun, tarjota saa kokonaisenakin
Tuli otettua tuosta muutamia osia talteen ja jatkoi matkaansa kokonaisena eteenpäin. :thumbup:
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Tuli tuossa kunnosteltua hieman tuota yhtä Oriksen alkuperäistä irrotettavaa koukkua. Se oli kiinni tuossa bornitissa ja otin sen siitä talteen :) Ihme ja kumma koukku lähti hyvin pienellä työllä irti :D Tuo onkin hyvä että noissa tuo yksi palikka on jotain ruostumatonta niin ei niin pahasti takerru, jos vain mekanismi säilyy liikkuvana. Avaimia mulla tuohon ei ollut, mutta eipä sielä mitään lukkoakaan ollut :eh: Varaosakuva myy "lukkosarjaa" eli ilmeisesti täysin erillinen palikka? Toki eipä tuo mihkään vaikuta, mietin vain... Puhalsin koukun ja rungon, pitää vielä maalailla mustaksi

Jos jaksan, vaihdan tämän koukun tuohon 24:n tarvikekoukun tilalle, tai sitten myyn jollekkin tarvitsevalle :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Kansi saatu muutama viikko sitten paikalleen ja tullut käyteltyä muutamia kertoja, näyttäis pelaavan. Keväällä sen sitten näkee miten todellisuudessa pelaa. Kansirempan jälkeen tuli huomattua, että edelleen vuotelee öljyä :crazy: Kömmin auton alle ja vaikuttais tulevan öljynsuodatinjalasta tai öljylinjoista, jotka lähtee keulaa kohti kennolle. Mites on, saako tuota jalkaa irti imusarjaa irrottamatta? Tässä siis ei mitään vesijäähdytintä ole siinä jalassa. Riittääkö startin irrotus jalan irrottamiseksi? :problem:

Bornit farkusta saatua antennia eilen testailin auton piuhoihin ja näyttäis moottori pelaavan loogisesti molempiin suuntiin. Uus piiska pitäis jostain tilailla, kun on poikki.
Purkasin tuon yhden Beckerin kasettimankan, kun ei se suostunu pysymään sekuntia kauempaa päällä. Eipä sieltä mitää ihmeellistä löytynyt, muuta kuin joku hapettuma näytön piirilevyssä. Sen putsasin ja laitoin kasaan ja hetken virran syöttämisen jälkeen alkoi pysyä päällä. Saako näihin järkevään hintaan erikseen näyttöjä kun meinaa pikseleitä puuttua, vai mikä on korjaustoimenpide? :think: Tuo radiohan on liian "uusi" kakkossarjalaiseen, mutta ajaa asiansa niin kauan kun löytyy järkevähintainen Europa 2000 tms.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

En tiedä, onko tästä mitään apua..?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

juha.liuksiala kirjoitti: To 03.02.2022 21:29 En tiedä, onko tästä mitään apua..?
Kiitoksia vastauksesta, kerkisin kuitenkin sen ottamaan jo alakautta, ehkä vähemmän työtä, mutta toista kertaa en tallin lattialla jalkaa ottaisi pois :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Kansirempan ja öljynsuodatinjalan osalta öljyvuodot pitäisi nyt olla ok, öljytasoanturi ja/tai tiiviste pitää vielä vaihtaa kun sieltä kuolaa jonkun verran. Voi olla, että kampiakselin takapäästäkin jo näillä vuosilla hieman vuotelee, pitää tarkkailla. :thumbup: Tilasin tuohon "uuteen" sähköantenniin uuden piiskan ja vaikuttaisi pelaavan hienosti.
Etulokasuojiahan tässä on paikkamaalalailtu korroosion jäljiltä jo jonkun toisen toimesta sekä etupuskurikin on vaihtunut jossain kohtaa ja saanut päälleen korin värin :thumbdown: täytyy etu- ja takapuskuri maalauttaa jossain kohtaa muovikylkien värikoodilla sekä etulokarien kunto tarkistaa + maalauttaa samalla kun maalauttaa takalokasuojien ruostehommien takia aiheutuneen maalauksen. Onko näissä ollut lakkavikaa, kun vaikuttaa, että katto on pienellä pisaralla sekä pilarien lakat vaikuttaa rapisseen? Vai onko enemmän mahdollista, että on joskus jo maalailtu autoa (kattoakin?)

Käytettyä vaalean harmaata karopenkkiä ei ole löytynyt kohtuu aktiivisen etsinnän jälkeenkään, saa vinkata jos jollain tiedossa jossain!
Orkkis irrotettava koukku ei kellekkään ole kelvannut, joten aikeissa vaihtaa se tuohon tuon tarvikekoukun tilalle, niin saa fiksumman näköisen :thumbup:
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1324
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35
Paikkakunta: Tornio

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Hieno auto! Kyllä tuosta tulee mahtava. Hyvät varusteet, 300-24 -tekniikka ja manuaalivaihteet. Upea matka-auto, jolla ei jää jalkoihin! Polttoaineen kulutuskin pysyy aisoissa manuaaliaskilla. Mulla oli E280-farkku 4v-automaatilla, kierrokset oli moottoritienopeuksissa melkoisen korkeat ja bensaa paloi toista kymppiä. Farkuissa kun taitaa olla vielä tiheämpi perävälitys?
1991 420 SE
1997 SL 320

Ex. 1995 E 280 T, 1997 S 300 Turbodiesel, 1975 450 SL, 1992 300 D
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Wikke kirjoitti: Su 27.02.2022 10:10 Hieno auto! Kyllä tuosta tulee mahtava. Hyvät varusteet, 300-24 -tekniikka ja manuaalivaihteet. Upea matka-auto, jolla ei jää jalkoihin! Polttoaineen kulutuskin pysyy aisoissa manuaaliaskilla. Mulla oli E280-farkku 4v-automaatilla, kierrokset oli moottoritienopeuksissa melkoisen korkeat ja bensaa paloi toista kymppiä. Farkuissa kun taitaa olla vielä tiheämpi perävälitys?
Kiitos! En tiedä onko tiheämpi, mutta tuon manuaalin kanssa perävälitys on 3.46 ja kiertää satasen vauhdissa aikalailla tasan 3000rpm
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 16042
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oma 300TE-24V oli -90 mallia ja automaatilla, ja matka-ajossa tunne siitä että hieman pilattu välityksillä eli juuri tuo että kiertää liikaa, tai ainakin turhan paljon. Jaksaisi kai pienemmilläkin kierroksilla...

Penkistä, kysäise MG-verhoilulta minkä hintainen olisi tehdä uusiksi tarvittavilta osin alkuperäisellä kankaalla.
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Hienoa nähdä muillakin kyseisen tekniikan omaavia farkkuja. Aihiona tämä on kyllä sata kertaa parempi kun mikä itsellä on tällä hetkellä työn alla mutta tarpeeksi jääräpäisellä asenteella sitä on tehty. Voisi kai siitä alkaa kirjoittelemaan tännekin foorumille jotain kun kori on parsittu vihdoin kasaan.

Välityksistä sen verran että itsellä nuo molemmat on 722.5 laatikolla ja kierrokset satasen vauhdissa on todella siedettävät 2500rpm
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

meseucco kirjoitti: Ma 28.02.2022 00:49 Hienoa nähdä muillakin kyseisen tekniikan omaavia farkkuja. Aihiona tämä on kyllä sata kertaa parempi kun mikä itsellä on tällä hetkellä työn alla mutta tarpeeksi jääräpäisellä asenteella sitä on tehty. Voisi kai siitä alkaa kirjoittelemaan tännekin foorumille jotain kun kori on parsittu vihdoin kasaan.

Välityksistä sen verran että itsellä nuo molemmat on 722.5 laatikolla ja kierrokset satasen vauhdissa on todella siedettävät 2500rpm
Joo, 5v automaatissa muistaakseni 3,69 perävälitys, mutta vitosvaihde ylivaihde kun manuaalissa taitaa olla suora
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Ostin tuohon toisioilmapumpun kun ei ole mun aikana ollutkaan olemassa, saapunee ensi viikon aikana. Onko jollain tietoa missä sähköliitin sijaitsee kun ei ole ainakaan vahingossa osunut silmiin yhtään ylimääräistä liitintä?
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
S202
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4883
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mitä sillä tekee
W123 300TDT projekti
Land Cruiser kdj120
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

S202 kirjoitti: La 05.03.2022 20:09 Mitä sillä tekee
Suoraansanottuna, ei yhtään mitään :D mutta laitetaan se nyt sinne, kannesta kuitenkin lähtee putki ja pumpun teline sielä paikallaan, niin saa sellaiseksi kuin tehtaalla on ollut. Ja saapa ainakin oikean mittaisen remmen heittää sitten paikalleen. Pumpuista pyydetään ebayssa käytettynä 300-400€ ja sain nyt muutamalla kympillä niin oli ihn hyvä ostos
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Kevät ja kesä tuli ja meni. Eipä oikeastaan ole tullut kuin ajettua ja kunnosteltua joitain pikkujuttuja. Puskurit kävi maalauksessa, tuli hyvät (Automaalaamo Lampi Oy :thumbup: ) Öljyntasoanturi vaihtui kun alkoi vuotamaan läpi öljyä niin pahasti. :)

Auton kulutus on ainakin mittaria hieman seuraten yllättänyt jopa ihan neutraalisti jos ei positiivisesti, 98:a/v-poweria tuntuu menevän aikalailla 10l/100km, en tosin ole laskemalla laskenut.

Tähän autoon on edellisen omistajan toimesta kunkku asd:n tilalle vaihdettu isoasd, joten kardaani on jo pitemmän aikaa ollut muutaman sentin liian lyhyt ja muutenkin ei ole miellyttänyt omaa ajattelua alkuperäisyyden kanssa. Laitoin nyt vihdoin ja viimein kun saataville tuli, originaalin 3.46 kunkku-asdin tilaukseen. Toivotaan, että tulee perille. :crazy: 3.46 isoasd tulossa myyntiin jos jollain tarve! :!:

Auto on pelannut hyvin koko kesän, alkukesästä aloin tarkkailemaan lämpömittaria, joka nousi kaupunkiajossa lähes aina lähemmäs 100 astetta. Viskokytkin oli jo oman aikansa nähnyt, joten se vaihtui uuteen Behriin. Lämpöongelmat lakkasivat siihen. :thumbup:

Auto nyt tallissa ja seisonnassa. Käyntiin lähtö on aina ollut vähän kummallinen, lähtee kyllä heti, mutta omaan korvaan jotenkin ontuu alkuun sekunnin pari. Kylläpä näillä kilometreillä jo suuttimissa jotain pientä alkaa olemaan :?: Nyppäsin nyt suuttimet pois, testaan, pesen ja vaihdan uusiin jos tarve. Tiivisteet jo ainakin kuin muovia--> vaihtoon :D Onko noilla suuttimien muovisilla soviteholkeilla tarvetta vaihtaa uusiin, jos silmämääräisesti ehjät? O-renkaat niihin vaihdan tottakai
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Avatar
JimH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 24.02.2014 22:40
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jimin S124 300TE-24

Viesti Kirjoittaja JimH »

Suuttimien avautumispaineet ja mahdolliset vuodot tsekkasin testipenkissä, kaikki avautuivat tasaisesti 3,8-3,9 barissa eikä vuotanut. Vaihdoin tiivisteet ja laitoin takaisin kiinni :thumbup:

Kiinni olevan ison perän otin pois ja laitoin MB Specialistilta tulleen kunkkuperän. Kurkkasin ennemmin kannen alle ja vaikutti erittäin hyvältä :) Öljyt pitäisi vielä hakea sekä etsiä kunkkuperän abs anturi jostain laatikosta.

Vaihdoin perän tallin lattialla, ens kerralla teen nosturilla… :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE-24 -92
S204 C200CDI aut. Avantgarde -08

ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01

Vastaa Viestiin