MB:w123,w208&R129.
Re: MB:w123,w208&R129. ABS/BAS valo herjaa w208
Clkoon vika löytyi valokatkaisijasta ja tämä vika saatiin väliaikaisesti korjattua hammastikku patentilla.
mersut lepää talviunta ja aika menee näitten made in usa romujen kanssa.
romu
romumpi
romuin
mikäli nämä saahaan kesäksi suht hyvään kuntoon niin tuo vanha yykaakoo menee työn alle.
tahtoo siinä olla jo pikkasen hitsattavaa ja tekniikalle pitäs jotain tehdä
joku mukava swappi??jenkki tai mesen kasi,uudempi kutonen,kompr? tai sitten vanhan m110 piristys..saa nähä.
mersut lepää talviunta ja aika menee näitten made in usa romujen kanssa.
romu
romumpi
romuin
mikäli nämä saahaan kesäksi suht hyvään kuntoon niin tuo vanha yykaakoo menee työn alle.
tahtoo siinä olla jo pikkasen hitsattavaa ja tekniikalle pitäs jotain tehdä
joku mukava swappi??jenkki tai mesen kasi,uudempi kutonen,kompr? tai sitten vanhan m110 piristys..saa nähä.
Re: MB:w123,w208&R129.
tuo viimeisen kuvan projekti kelpais itsellekkin tallin suojiin
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: MB:w123,w208&R129.
Onks kerkkeerit löytäny tiensä romuimman alle vai mitkä kiekot tossa kuvassa on?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: MB:w123,w208&R129.
zw1:set näyttäis olevan. nps:n puolella seurannu projektia, mielenkiintoista
e: My bad!
e: My bad!
Viimeksi muokannut nj^, Ti 27.12.2011 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: MB:w123,w208&R129.
kerscher rs merkkiset nuo ovat ja eteen sekä taakse vaatis speisseriä tai leveemmät kehät jotta nuo jollekkin näyttäs
kunhan nyt saan taka akselin lopullisesti paikalleen ja jarrut taakse niin pääsee mittailee tarkemmin.
kunhan nyt saan taka akselin lopullisesti paikalleen ja jarrut taakse niin pääsee mittailee tarkemmin.
Re: MB:w123,w208&R129. ABS/BAS valo herjaa w208
Näyttäs että Challengeri ei ihan vielä tekniikkaa tarvi takasin, niin eikös se joutais 123:een lainaan.hlappis kirjoitti: ...mikäli nämä saahaan kesäksi suht hyvään kuntoon niin tuo vanha yykaakoo menee työn alle.
tahtoo siinä olla jo pikkasen hitsattavaa ja tekniikalle pitäs jotain tehdä
joku mukava swappi??jenkki tai mesen kasi,uudempi kutonen,kompr? tai sitten vanhan m110 piristys..saa nähä.
Nää romuprojektit on aina mielenkiitosia.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: MB:w123,w208&R129. ABS/BAS valo herjaa w208
voishan sitä aikasin keväällä katsastaa tuon coupen ja äkkiä 440cid-727 kiinni ja kesän kurvailis sellasenaan ..Juhis. kirjoitti:Näyttäs että Challengeri ei ihan vielä tekniikkaa tarvi takasin, niin eikös se joutais 123:een lainaan.hlappis kirjoitti: ...mikäli nämä saahaan kesäksi suht hyvään kuntoon niin tuo vanha yykaakoo menee työn alle.
tahtoo siinä olla jo pikkasen hitsattavaa ja tekniikalle pitäs jotain tehdä
joku mukava swappi??jenkki tai mesen kasi,uudempi kutonen,kompr? tai sitten vanhan m110 piristys..saa nähä.
Nää romuprojektit on aina mielenkiitosia.
Re: MB:w123,w208&R129.
Itellä kanssa mietinnässä mitä tekisi oman 123:sen kanssa.. Tuo M110 on niin hengetön alakierroksilla ja ei mikään hullunpirteä muutenkaan.. Yks mikä vois olla on M104, 3.0 tai 3.2l.. Mutta taitaa mennä muutaman heponen yli sallitusta, joten joutuisi kait megalla vähän rajottaa
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: MB:w123,w208&R129.
Hupsista.
noin kävi Kerscher vanteelle
eli normi ajossa ollu ja 80km/h vauhissa poksahti sitte vanne,onneksi rengas säästy ja auto pysy tiellä.
noi sitte menee Challengeriin koska joudun lipat ja kehät ostelee uudet ni samalla vaihan ET luvut kohilleen.
myös tuommonen yli 400tkm ajettu "sport"200cdi-99vm hommasi ukko työautoksi.
helmojen tunkinnosto kohdat hitsattiin uusiksi ja pari paikkaa piti hitsata pohjaankin,bilsteinit ja madallusvieterit tuossa on alla ja ihan kelpo auto kunhan jakso noi hitsailut tehä.
w123 coupeen joutu nyt laittaa noi Keskinin kromit
pitäs keretä tuokin härveli katsastaa ennen syksyä
Camaron vanhat vanteet singahti tuon R129 alle
sitten tuossa reilu viikko sitten possahti tuosta alle 1000e w126:sta kannentiiviste,ainakin kaikki nesteet tuli mukavasti putkesta pihalle
hinattiin se tuonne kotipaikalle ja alottelin irrottelee tuota 3.0l tekniikkaa jo pihalle.
hallilla lojuu yksi 350cid lohko ja ylikoon männät sekä takokampura ja myös compin xe262 nokka.
joten jos tuohon koittas sovitella tuota 350cid mottia paikalleen.
lähinnä tuommonen Backyard special motti ja kötöstys tuosta satakakskutosesta tulee
myös jenkit on saanu huomiota
Challen mottikin käy jo
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3wPgbP8HNFk&feature=plcp[/youtube]
paljon kuvia mutta vähän tarinaa
pitää jatkossa päivitellä useammin tätä topikkia,meinannu unohtua ku touhua on riittäny.
noin kävi Kerscher vanteelle
eli normi ajossa ollu ja 80km/h vauhissa poksahti sitte vanne,onneksi rengas säästy ja auto pysy tiellä.
noi sitte menee Challengeriin koska joudun lipat ja kehät ostelee uudet ni samalla vaihan ET luvut kohilleen.
myös tuommonen yli 400tkm ajettu "sport"200cdi-99vm hommasi ukko työautoksi.
helmojen tunkinnosto kohdat hitsattiin uusiksi ja pari paikkaa piti hitsata pohjaankin,bilsteinit ja madallusvieterit tuossa on alla ja ihan kelpo auto kunhan jakso noi hitsailut tehä.
w123 coupeen joutu nyt laittaa noi Keskinin kromit
pitäs keretä tuokin härveli katsastaa ennen syksyä
Camaron vanhat vanteet singahti tuon R129 alle
sitten tuossa reilu viikko sitten possahti tuosta alle 1000e w126:sta kannentiiviste,ainakin kaikki nesteet tuli mukavasti putkesta pihalle
hinattiin se tuonne kotipaikalle ja alottelin irrottelee tuota 3.0l tekniikkaa jo pihalle.
hallilla lojuu yksi 350cid lohko ja ylikoon männät sekä takokampura ja myös compin xe262 nokka.
joten jos tuohon koittas sovitella tuota 350cid mottia paikalleen.
lähinnä tuommonen Backyard special motti ja kötöstys tuosta satakakskutosesta tulee
myös jenkit on saanu huomiota
Challen mottikin käy jo
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3wPgbP8HNFk&feature=plcp[/youtube]
paljon kuvia mutta vähän tarinaa
pitää jatkossa päivitellä useammin tätä topikkia,meinannu unohtua ku touhua on riittäny.
Re: MB:w123,w208&R129.
w126:sta irrottelin motin ja rupesin purkamaan pikkasen sitä jotta
paljastus oliko se kannentiiviste mikä sieltä petti vai häh.
no ei ollu tiiviste zökö vaan vähän pahempi poksahdus
semmosta pientä
mutta huomatkaa sylinterien hoonausjäljet näkyy vielä,koneella ajettu yli400tkm?
ja ei ole edes pykälää sylinterissä?
liekkö joskus tuo motti rempattu..
mutta nyt olis halvalla 3.0Litrane motti hilkkeineen sekä turbiini ja loota myynnissä?
satasella lähtee koko höskä
pikkasen kerkesin mallailla tuota istuvuutta tolla rikkinäisellä 350cid loholla.
kyll se sinne jotenkin mahtuu.
ensi vkloppuna jos kerkiää ni haen 305cid,th-350 tekniikan.
ja tuolle hyljeksitylle 305cid motille olisi tarkoitus tehdä pikku piristys noilla osilla mitä tallin hyllystä löytyy.
paljastus oliko se kannentiiviste mikä sieltä petti vai häh.
no ei ollu tiiviste zökö vaan vähän pahempi poksahdus
semmosta pientä
mutta huomatkaa sylinterien hoonausjäljet näkyy vielä,koneella ajettu yli400tkm?
ja ei ole edes pykälää sylinterissä?
liekkö joskus tuo motti rempattu..
mutta nyt olis halvalla 3.0Litrane motti hilkkeineen sekä turbiini ja loota myynnissä?
satasella lähtee koko höskä
pikkasen kerkesin mallailla tuota istuvuutta tolla rikkinäisellä 350cid loholla.
kyll se sinne jotenkin mahtuu.
ensi vkloppuna jos kerkiää ni haen 305cid,th-350 tekniikan.
ja tuolle hyljeksitylle 305cid motille olisi tarkoitus tehdä pikku piristys noilla osilla mitä tallin hyllystä löytyy.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: MB:w123,w208&R129.
Vekkulin muotosen reiän tehny tuohon palotilaan tuo katkennut venttiilin lautanen...hlappis kirjoitti:no ei ollu tiiviste zökö vaan vähän pahempi poksahdus
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: MB:w123,w208&R129.
tuohon w126 mersuun löyty tekniikka vihdoinkin.
eli mahtava 305cid vuosimallia-84 ja laatikoksi varma lykkijä th-350.
motissa on tehtaalta tullessaan kaikki n.170hv ja vajaa 400nm vääntöä.
mutta plussana tässä motissa on 416 valuiset kannet jotka ovat 58cc palotiloilla ja motissa on jopa 9.3 rutut .
purin koneesta jo vakio imarin ja kaiken "turhan" pois ja pikkasen ulkoa
putsailin mutta sisältä toi on ihan suhteellisen puhdas eikä mitään ylimääräistä jätettä näy missään.
tiivistepinnat täytyy toki vielä putsailla huolella.
vanha nokka widduun ja uutta ränttätänttää tilalle.
nokaksi tuli CompCamsin XE262 http://www.compcams.com/Technical/DynoS ... 10_001.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
uusi jakopää,nostajat,"race"imari sekä kaasari pitää vielä hommata.
jotain edelin performer rpm ja 600cfm kaasaria tuohon haaveilen ja noilla hilkkeillä nettidynot lupailee 240-280hv konetehoja .
lootaan kuoriin joku kirjaillu oman tunnuksensa?
tuohon ois tarkoitus vain vaihtaa ölpät ja suodatin sekä jos jostain löydän säädettävän alipainekellon ni vaihdan semmoisen tuohon,sillä saa säädettyä 2-3 vaihtoa helposti.
myös vakio turbiini sekä kardaani sisältyi kauppaan joten aika lailla kaikki tarvittava on jo hyppysissä.
tuossa räpsy R129 mesestä joka sai kovakaton niskaansa tällei syksyllä ja vanteinakin on tällä hetkellä Camaron vanhat Kebustimet.
eli mahtava 305cid vuosimallia-84 ja laatikoksi varma lykkijä th-350.
motissa on tehtaalta tullessaan kaikki n.170hv ja vajaa 400nm vääntöä.
mutta plussana tässä motissa on 416 valuiset kannet jotka ovat 58cc palotiloilla ja motissa on jopa 9.3 rutut .
purin koneesta jo vakio imarin ja kaiken "turhan" pois ja pikkasen ulkoa
putsailin mutta sisältä toi on ihan suhteellisen puhdas eikä mitään ylimääräistä jätettä näy missään.
tiivistepinnat täytyy toki vielä putsailla huolella.
vanha nokka widduun ja uutta ränttätänttää tilalle.
nokaksi tuli CompCamsin XE262 http://www.compcams.com/Technical/DynoS ... 10_001.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
uusi jakopää,nostajat,"race"imari sekä kaasari pitää vielä hommata.
jotain edelin performer rpm ja 600cfm kaasaria tuohon haaveilen ja noilla hilkkeillä nettidynot lupailee 240-280hv konetehoja .
lootaan kuoriin joku kirjaillu oman tunnuksensa?
tuohon ois tarkoitus vain vaihtaa ölpät ja suodatin sekä jos jostain löydän säädettävän alipainekellon ni vaihdan semmoisen tuohon,sillä saa säädettyä 2-3 vaihtoa helposti.
myös vakio turbiini sekä kardaani sisältyi kauppaan joten aika lailla kaikki tarvittava on jo hyppysissä.
tuossa räpsy R129 mesestä joka sai kovakaton niskaansa tällei syksyllä ja vanteinakin on tällä hetkellä Camaron vanhat Kebustimet.
Re: MB:w123,w208&R129.
Woimamotti alkaa olla jo kasassa sekä w126:sta purin tulipeltiin asti kaikki rojut tieltä pois.
siitä se pikku hiljaa valmistuu
Re: MB:w123,w208&R129.
huomenna motti käyntiin ja jos sitä jo koittas joku päivä kammeta paikalleenkin.
sikäli mikäli tuossa kaatiskoneessa on kaikki kohillaan ja nokan sisäänajo sujuu ongelmitta .
Re: MB:w123,w208&R129.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4VeUeW59 ... r_embedded[/youtube]
kyllä se käyntiin lähti.
pikkasen karsta palaa ja liekkiä puskee pelkillä pakosarjoilla .
tosin jakajan alipaine ei ollut kytkettynä tuossa videolla ja kaasari pikkasen "yli suuri" ni noi pikkasen edes auttaa tuota liekinheitin ilmiötä.
kunnon hienosäätö sitten kun motti on kiinni autossa.
kyllä se käyntiin lähti.
pikkasen karsta palaa ja liekkiä puskee pelkillä pakosarjoilla .
tosin jakajan alipaine ei ollut kytkettynä tuossa videolla ja kaasari pikkasen "yli suuri" ni noi pikkasen edes auttaa tuota liekinheitin ilmiötä.
kunnon hienosäätö sitten kun motti on kiinni autossa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 26.03.2012 21:14
Re: MB:w123,w208&R129.
Tuon R129 (5x112) alla Camaron vanteet (5x120,6), miten pultit osuu paikoilleen?
Re: MB:w123,w208&R129.
R129 alla olevat vanteet ovat tuplajaolliset vanteet.
5x112 sekä 5x120.
5x112 sekä 5x120.