MB:w123,w208&R129.
MB:w123,w208&R129.
terve,olen paljon viihtynyt mersufoorumilla ja ajattelin laittaa topikkia noista omista katiskoista jotta voin kysellä tyhmiä helpommin mikäli jokin asia ihmetyttää ja myös hyviä mielipiteitä/neuvoja haen jotta noista saisi ulkoisesti sekä tekniikaltaan paremmin pelittäviä.
w123,1979 280ce.
tämä on vain kesä käytössä ja makaa tallissa odotellen kevättä.tämä on suhteellisen vähäruosteinen mitä nyt apurin oven kahvan alta löytyy murto yrityksen takia pieni täplä ja muutamasta kohtaa on maali hilseilly ja etupuskuri on pikkaisen kierossa.
tekniikka on 2.8L kaasari ja automaattiloota.
w208,1998 230k
käyttöautona toimiva 190tkm ajettu,manuaali kompura coupe johon tulossa hihnapyörä viritys,Brockit tai kersherit vanteiksi ja madallus.pari kertaa mittaristoon tullut BAS/ASR valo palamaan??jarruvalo katkaisin vai mikä tuon aiheuttaa?
R129,1992 sl500
tämä on usa-tuonti ja kattovikainen johon olen muutaman hydraulikka kattonostimen jo hommannu.toiminu ukolla kesäautona lähinnä.madallettu -40mm ja keskinin KT1 18" speksejä en nyt muista.
siinä todella lyhyesti nuo mersut,topikissa voi välillä vilahdella wanhan miehen w203 diiseli mikä isälläni on ja siihen hommasin kesäksi AZEVit:
tuossa huono kuva noilla 17" kromi Brockeilla kyseisestä autosta.
kesää odotellessa ..
w123,1979 280ce.
tämä on vain kesä käytössä ja makaa tallissa odotellen kevättä.tämä on suhteellisen vähäruosteinen mitä nyt apurin oven kahvan alta löytyy murto yrityksen takia pieni täplä ja muutamasta kohtaa on maali hilseilly ja etupuskuri on pikkaisen kierossa.
tekniikka on 2.8L kaasari ja automaattiloota.
w208,1998 230k
käyttöautona toimiva 190tkm ajettu,manuaali kompura coupe johon tulossa hihnapyörä viritys,Brockit tai kersherit vanteiksi ja madallus.pari kertaa mittaristoon tullut BAS/ASR valo palamaan??jarruvalo katkaisin vai mikä tuon aiheuttaa?
R129,1992 sl500
tämä on usa-tuonti ja kattovikainen johon olen muutaman hydraulikka kattonostimen jo hommannu.toiminu ukolla kesäautona lähinnä.madallettu -40mm ja keskinin KT1 18" speksejä en nyt muista.
siinä todella lyhyesti nuo mersut,topikissa voi välillä vilahdella wanhan miehen w203 diiseli mikä isälläni on ja siihen hommasin kesäksi AZEVit:
tuossa huono kuva noilla 17" kromi Brockeilla kyseisestä autosta.
kesää odotellessa ..
Viimeksi muokannut hlappis, Ma 26.12.2011 19:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
tuossa foto tuosta viripyörästä tuohon CLKoohon .
onko tuolla mitään vaikutusta? ja jos joku on tuon asentanu niin onko minkälainen homma?
onko tuolla mitään vaikutusta? ja jos joku on tuon asentanu niin onko minkälainen homma?
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
Komeita pelejä. Varsinkin tuo 123 coupe iskee oikeen kunnolla.
Luulis ton hihnapyörän auttavan. Pyöriihän ahdin sitte kovemmalla tahdilla ainakin !
Luulis ton hihnapyörän auttavan. Pyöriihän ahdin sitte kovemmalla tahdilla ainakin !
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
Tuota 123 Coupea tuli kuolattua tuolla liikenteessä viime kesänä hienoa kalustoa kyllä muutenkin sulla ja vannevalinnat osunu nappiin
-Mercedes Benz s202 240 käyttöauto
-65 Bel Air
Ex:
-Mercedes Benz 230e -90
-Mercedes Benz 230e -85
-Mercedes Benz 190 2.0 -91
-65 Bel Air
Ex:
-Mercedes Benz 230e -90
-Mercedes Benz 230e -85
-Mercedes Benz 190 2.0 -91
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
tuohon w123 löysin nämä kerscher cup 17"x9" et22 ja takana 17"x10" et22 tuossa kuva:
lippoja koitan vähän kiillotella,tosin keskustatkin pitäs maalata jollain värillä mutta noitten kunnostaminen siirtyy ensi talveksi.
w208 taas ajattelin laittaa nämä:
ja että miksi valkoiset? ....koska eukko tilsasi viime syksynä nuo Brockit kanttariin ja tulos oli tämä:
ajattelin sitten maalata nuo jollain "räväkällä" värillä ja muumithan niistä sitten tuli..
joten ylimääräiseksi vanteiksi jää noi RH:t ..
ja varalle jää myös nämä keskin kt4 18" kromit
mikäli nuo azevit mahtuu tuohon w203 .
lippoja koitan vähän kiillotella,tosin keskustatkin pitäs maalata jollain värillä mutta noitten kunnostaminen siirtyy ensi talveksi.
w208 taas ajattelin laittaa nämä:
ja että miksi valkoiset? ....koska eukko tilsasi viime syksynä nuo Brockit kanttariin ja tulos oli tämä:
ajattelin sitten maalata nuo jollain "räväkällä" värillä ja muumithan niistä sitten tuli..
joten ylimääräiseksi vanteiksi jää noi RH:t ..
ja varalle jää myös nämä keskin kt4 18" kromit
mikäli nuo azevit mahtuu tuohon w203 .
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
onkos kellään tietoa miten tuosta 230k lähtee tuo visko irti?
tuota isompaa hihnapyörää meinasin laittaa mutta ottaa tuo visko kiinni kun yrittää ujuttaa tuohon kampuran pyörään tuota isompaa kipaletta
siinä viskon ja vesipumpun hihnapyörän välissä on iso mutteri/yhdistäjä mitä koitin aukaista mutta ei kyllä inahdakkaan..kun ei saa millään oikein pidettyä vastaan
onko tuohon mitään kikkaa? tai irtoaako tuo jotenkin muuten?
tuota isompaa hihnapyörää meinasin laittaa mutta ottaa tuo visko kiinni kun yrittää ujuttaa tuohon kampuran pyörään tuota isompaa kipaletta
siinä viskon ja vesipumpun hihnapyörän välissä on iso mutteri/yhdistäjä mitä koitin aukaista mutta ei kyllä inahdakkaan..kun ei saa millään oikein pidettyä vastaan
onko tuohon mitään kikkaa? tai irtoaako tuo jotenkin muuten?
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
googletin vähäsen ja näköjään pitäs lähteä tuosta mutterista irti
eli ei muuta kuin hurjemmat otteet..
eli ei muuta kuin hurjemmat otteet..
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
w208 hihnapyörä muutos on nyt ollut pari päivää testissä.alakierroksilla vääntöä pikkasen tullut lisää ja sitä kautta mukavampi ajettava,tosin pieni nyhtäsy tuntuu 3000-3300rpm kohdilla?
Gtechillä mittasin viime kesänä 0-100 8.6-9.0sek aikoja ja nytten 7,5-8.1sek eli muutama hevonen tuosta saattoi tulla.
asennus oli helppo mutta ainoastaan hihnapyörää ei meinaa saaha vanhan päälle suoraan,eli vaikka kuinka tiukkaa ristiin tai koputtelee tuota pyörää niin tyhjäkäynnillä pyörä näyttää heittävän n.millin tai puolitoista..saa nähdä syökö tuo hihnan kuinka nopeasti .
ja huomenna r129 ajoon mikäli katsuri suo tämän onnen
Gtechillä mittasin viime kesänä 0-100 8.6-9.0sek aikoja ja nytten 7,5-8.1sek eli muutama hevonen tuosta saattoi tulla.
asennus oli helppo mutta ainoastaan hihnapyörää ei meinaa saaha vanhan päälle suoraan,eli vaikka kuinka tiukkaa ristiin tai koputtelee tuota pyörää niin tyhjäkäynnillä pyörä näyttää heittävän n.millin tai puolitoista..saa nähdä syökö tuo hihnan kuinka nopeasti .
ja huomenna r129 ajoon mikäli katsuri suo tämän onnen
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
rinkuloita saapui tänään
nopeaa toimintaa camskilliltä suosittelen 1,5viikkoa meni toimituksessa.
samalla räpsäsin pari likaista kuvaa likaisesta autosta:
nopeaa toimintaa camskilliltä suosittelen 1,5viikkoa meni toimituksessa.
samalla räpsäsin pari likaista kuvaa likaisesta autosta:
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
Morjesta
Kuinka iso on tuo sun tuning hihnapyörä. ? >Entä kuinka iso on alkuperäinen. ?
Siksi kyselen että en ole varma onko itsellä myös isompi pyörä. Mittasin hihnapyörän kooksi noin 23-24cm (rullamitalla). Konehuoneessa on kyllä Kleemanin alulaatta jossa mainitaan että pitäs käyttää korkeempi oktaanista soppaa. -> mutta en ole ihan varma onko setti paikallaan.
t.-f-
Kuinka iso on tuo sun tuning hihnapyörä. ? >Entä kuinka iso on alkuperäinen. ?
Siksi kyselen että en ole varma onko itsellä myös isompi pyörä. Mittasin hihnapyörän kooksi noin 23-24cm (rullamitalla). Konehuoneessa on kyllä Kleemanin alulaatta jossa mainitaan että pitäs käyttää korkeempi oktaanista soppaa. -> mutta en ole ihan varma onko setti paikallaan.
t.-f-
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
se pyörä on jotain 23-24cm.volfram kirjoitti:Morjesta
Kuinka iso on tuo sun tuning hihnapyörä. ? >Entä kuinka iso on alkuperäinen. ?
Siksi kyselen että en ole varma onko itsellä myös isompi pyörä. Mittasin hihnapyörän kooksi noin 23-24cm (rullamitalla). Konehuoneessa on kyllä Kleemanin alulaatta jossa mainitaan että pitäs käyttää korkeempi oktaanista soppaa. -> mutta en ole ihan varma onko setti paikallaan.
t.-f-
Clkoohon vaihdoin nuo muumi barzetat alle ja kovat kiinan kumit mallia primewell.
kauhee nikko tuosta tuli,mutta jos madallus tuota pelastaisi ja Kerschereitä varmasti koitan tuonkin alla.
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
w123 vaidoin nuo kerscherit alle toistaiseksi,vaatisivat keskustojen maalauksen johonkin väriin (ehdotuksia kaivataan) ja lippojen kiillotuksen jne.
autokin tarvii vahaa ja puunausta
autokin tarvii vahaa ja puunausta
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
Mun mielestä keskustat vois vetästä korinväriin tai kultaseks. Saaterin hieno peli on kyllä ja väri on hieno !
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
kultasta mietin kanssa,koska tuossa vihreen värin seassa on pikkasen kultaa flippiä.
mutta jos vähän aikaa nyt menis tuommosella lookilla.
mutta jos vähän aikaa nyt menis tuommosella lookilla.
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
RH:t löytivät tiensä ukon keulivaan työautoon.
vm98 200cdi demecin lastulla ja putkenpäillä
vm98 200cdi demecin lastulla ja putkenpäillä
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
vähän mietoa päivitystä tänne.eli tuohon w202 diitselin välijäähy uusittiin kun vanha oli alareunasta pullahtanu kuvia ei tullu otettua joten ei siitä sen enempää.
AZEVeita olen pikkasen hioskellut ja maalaillut,tuossa näkyy jo pikkasen tulosta:
kupit ovat vielä kuivumassa,mutta ihan kiva kiilto ja suhteellisen tasanen pinta tuli vaikka sprayllä maalattu .
AZEVeita olen pikkasen hioskellut ja maalaillut,tuossa näkyy jo pikkasen tulosta:
kupit ovat vielä kuivumassa,mutta ihan kiva kiilto ja suhteellisen tasanen pinta tuli vaikka sprayllä maalattu .
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
Minäkii muistan poekasena ollessa kun tuohenkäppyröetä -60-luvulla munamankelin etuhuarukkaan pyykkipoejilla viritettiin ja sitten nuapurin poejat sae mopot ja meelle kööhille irvistelivät...mutta myö kuitenniin hankittiin ELÄMÄ itelle eekä niistä kellukoesta tullu etes oekeeta veronmaksajia...
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
Ei varsinaisesti kuulu topicin aiheeseen mutta minkälainen välijäähy w202 tuli? Koko ja miten paljon vaati soveltamista?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
ihan vakio laitettiin tuohon.mutta ei sinne leveys suunnassa mahtuis yhtään isompi ilman muutoksia.
tosin korkeampi mahtuis kyllä.mutta aina tulee ongelma noitten välijäähyn lähtöjen kanssa koska meneevät mukavasti rautojen ja jäähdyttimen välistä .
tosin korkeampi mahtuis kyllä.mutta aina tulee ongelma noitten välijäähyn lähtöjen kanssa koska meneevät mukavasti rautojen ja jäähdyttimen välistä .
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
Siistit autot. Onko C123 tekniikanvaihto, vai mikset kutsu sitä 280 C:ksi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
tuo w123 on ollut 2.3l nelonen tehtaalta ja nyt siinä on kaasari 2.8L.eikös 1979 ollut jo ruisku kutosia?
ja näköjään tuolla topikin alussa laittanu malliksi ce ,noh kasihan tohon olisi kiva ängetä tai 3.0 24valve mutta mitä taas laki sanoo ni on eri juttu.
ja tuo M110 kestänyt/toiminut toistaiseksi hyvin.
ja näköjään tuolla topikin alussa laittanu malliksi ce ,noh kasihan tohon olisi kiva ängetä tai 3.0 24valve mutta mitä taas laki sanoo ni on eri juttu.
ja tuo M110 kestänyt/toiminut toistaiseksi hyvin.
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
nyt olisi nuo RH:t myynnissä renkaineen,ostakee pois ennenkuin joku hiton vagisti vie nuo http://www.nettivaraosa.com/vanteet/117 ... g.facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
ootko jo saanu väriä kersoihin vai onko vieläki mietinnässä?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
en ole oikein kerenny mersuille tekemään mitään,veli otti lainaan tuon w123 n.pari viikkoa sitten joten en ole nähnytkään koko autoa vähään aikaanSergey kirjoitti:ootko jo saanu väriä kersoihin vai onko vieläki mietinnässä?
joten varmaan talvella sitten peuhaan jonkun värin noihin.
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
Maalaa kerscherien keskiöt jollain vaalealla esimerkiksi tuo kulta tms. Minä en tykkää yhtään tummakeskiöisistä vanteista, sama kun olis peltivanteet ilman kapseleita. Nuo Clk:n valkoiset Brockit uppoaa mulle
Mitkä on AZEVien specsit?
Mitkä on AZEVien specsit?
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
kertsut varmaan maalaan jollain kullanvärisellä tai vastaavalla,koska tuo vihree väri flippaa auringossa kultaan.
18x10 et23 ja 18x8,5 et 27 tuommosilla spekseillä noi aztsiut ja ovat muuten tuon w203 alla jo.
ja tuossa w203 onkin ollut pikkasen ongelmaa tuon hiukkassuodattimen kanssa.
suodattimen sisältä on rojut nyt poistettu ja vikavalo vaan palaa,mutta eräs foorumilainen varmaa pystyy auttaa tähän ongelmaan kunhan kerkiää kiitos vain.
tuossa suodattimesta kuvasia:
18x10 et23 ja 18x8,5 et 27 tuommosilla spekseillä noi aztsiut ja ovat muuten tuon w203 alla jo.
ja tuossa w203 onkin ollut pikkasen ongelmaa tuon hiukkassuodattimen kanssa.
suodattimen sisältä on rojut nyt poistettu ja vikavalo vaan palaa,mutta eräs foorumilainen varmaa pystyy auttaa tähän ongelmaan kunhan kerkiää kiitos vain.
tuossa suodattimesta kuvasia:
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
kyllä on pirun komia toi w123
Re: w123,w208&R129 vahailua ja vanteiden vaihtelua.
w208 sai pikkaisen rakkautta tänään,koska oli hieman nuhruisen oloinen.
fareclalla hinkkailin kilikali paikkamaalausten jälkiä vähän pois ja vahat niskaan.samalla tiputtelin takaluukusta kromi kirjaimet pois.
ja tosiaan kertsut singahti w208 alle ja aika koomisen näköinen tuo on tuolla korkeudella
onko sport malli yhtään matalempi muihin clkoo malleihin nähden?
noita madallusvietereitä meinasin tilata niin tietäis vähän paljon tuota kehtais tiputtaa.
ja niitä suttusia kuvia:
fareclalla hinkkailin kilikali paikkamaalausten jälkiä vähän pois ja vahat niskaan.samalla tiputtelin takaluukusta kromi kirjaimet pois.
ja tosiaan kertsut singahti w208 alle ja aika koomisen näköinen tuo on tuolla korkeudella
onko sport malli yhtään matalempi muihin clkoo malleihin nähden?
noita madallusvietereitä meinasin tilata niin tietäis vähän paljon tuota kehtais tiputtaa.
ja niitä suttusia kuvia:
MB:w123,w208&R129
pientä vikaa puskee tuossa w208
bas ja abs valo syttyy palamaan kun painaa jarrupoljinta?
jarruvalokatkaisin on jo vaihdettu ja ei ollut apua vikaan..
voiko abs anturit herjata tuota vikaa?
kun vika on päällä niin jarruvalot eivät pelaa..
vissiin käytävä lukemassa vikakoodit jossain puljussa.
bas ja abs valo syttyy palamaan kun painaa jarrupoljinta?
jarruvalokatkaisin on jo vaihdettu ja ei ollut apua vikaan..
voiko abs anturit herjata tuota vikaa?
kun vika on päällä niin jarruvalot eivät pelaa..
vissiin käytävä lukemassa vikakoodit jossain puljussa.