Cossu st projekti jatkuu!
- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Mitäs tänne kuuluu, onko cossu jo uudessa kuosissa. Oli Mesestä hyvä juttu "Remmistä ja turbosta", Tuning lehdessä.
Hyvä meininki
Hyvä meininki
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Juu, niin oli. Taitavat olla laiskoja nuo diesel-hevosvoimat, kun tehon kolminkertaistamisella kertyi mailin matkalla nopeutta 255 km/h, kun alkuperäiselle 2.3-16-koneelle ilmoitettiin huippunopeudeksi 235 km/h.EVO3 Clone kirjoitti:...Oli Mesestä hyvä juttu "Remmistä ja turbosta", Tuning lehdessä.
Hyvä meininki
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Ei nyt lähdetä tolla asentella liikelle, hiukan on tässä Topikkissa semonen asenne liikeellä että torpataan toisen tekemiset. Meinaan kun lukee aikaisempia kirjoituksia.. Jäppiset vain juttelee omia höpinöitö mitkä ei edes kuulu jutun piiriin, tekis oman topikin ja mollais siellä kaikkia jotka tekee jotain uutta tai räpeltelis omia mutterikasoja.
Re: Cossu st projekti jatkuu!
nyt ois kori maalattu,veivitkin oottelee hyllyssä sais vaan kannen ja männät pinnoituksesta.... sit armoton kasaus
tilasin tohon vanteetkin jenkeistä 18"x12"taakse ja 18"x10"eteen hihiii
toi nopeushan oli vakiolootalla ja perällä mitattu mut mut ei vaan kulkenu.
jokos evo3clonella on uus lunkku ja siipi maalattu?
tilasin tohon vanteetkin jenkeistä 18"x12"taakse ja 18"x10"eteen hihiii
toi nopeushan oli vakiolootalla ja perällä mitattu mut mut ei vaan kulkenu.
jokos evo3clonella on uus lunkku ja siipi maalattu?
- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Ei toi Cossu ole noita huippunopeuksia koskaan saavattunut tehtaan jäljiltä, korkeintaan vapaapudotuksessa ja suljetuin ikkunoin saati että olis viellä pysähtynyt noista vauhdeista kunnialla.
Tuntuu tulevan tukeva alusta Cossuun, taitaa olla maksimi leveys noissa vanteissa mitkä mahtuu noihin levityksiin.
Oma lankku on tallissa odottamassa alustan puslia, jos noiden asennuksen jälkeen sais sen maalarille mutta ensin konehuone kasaan ja ohjelmaa ViPEC:iin. Onneksi on työkaveri joka hallitsee tuon Bittihelvetin, niin ei tarvii kaikkea opetella.
Tuntuu tulevan tukeva alusta Cossuun, taitaa olla maksimi leveys noissa vanteissa mitkä mahtuu noihin levityksiin.
Oma lankku on tallissa odottamassa alustan puslia, jos noiden asennuksen jälkeen sais sen maalarille mutta ensin konehuone kasaan ja ohjelmaa ViPEC:iin. Onneksi on työkaveri joka hallitsee tuon Bittihelvetin, niin ei tarvii kaikkea opetella.
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Auttaisiko pidempi perä, jos välitykset loppuu kesken? Lähtökiihtyvyys heikkenisi, mutta se maksaisi itsensä takaisin huippunopeudessa ja pitokin voisi olla parempi.on kirjoitti:...toi nopeushan oli vakiolootalla ja perällä mitattu mut mut ei vaan kulkenu.
jokos evo3clonella on uus lunkku ja siipi maalattu?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Cossu st projekti jatkuu!
---
tomant
tomant
Viimeksi muokannut tomant, Su 11.03.2012 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Cossu st projekti jatkuu!
noniin homma ok. yritetään kesällä taas miten se kulkee uudella laatikolla ja perällä... tämmöstä se rakentelu on.
aina ei voi onnistua mut ei lannistuta,koska harrastushan tämä on!
evo3clonella on itellään pirun hieno cossu bensiini tekniikalla eikä voi kun kehua,on vimosen päälle tehty kestää lähemmänkin tutkiskelun..
aina ei voi onnistua mut ei lannistuta,koska harrastushan tämä on!
evo3clonella on itellään pirun hieno cossu bensiini tekniikalla eikä voi kun kehua,on vimosen päälle tehty kestää lähemmänkin tutkiskelun..
- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Ääh.. viestikapula uppos näköjään väärään osoitteeseen, valitan tekstin vällilisiä ja välittömiä mielipahoja.
Onko kiesistä mitään projektikuvaa laittaa esille.
Onko kiesistä mitään projektikuvaa laittaa esille.
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Hyvä jos 200 sai mittariin automaatti cossulla. 235km/h ei ikinä.tomant kirjoitti:Juu, niin oli. Taitavat olla laiskoja nuo diesel-hevosvoimat, kun tehon kolminkertaistamisella kertyi mailin matkalla nopeutta 255 km/h, kun alkuperäiselle 2.3-16-koneelle ilmoitettiin huippunopeudeksi 235 km/h.EVO3 Clone kirjoitti:...Oli Mesestä hyvä juttu "Remmistä ja turbosta", Tuning lehdessä.
Hyvä meininki
tomant
Nopeuden nostaminen tosta ylöspäin esim. kympillä maksaa jo useamman hevosen...
Komia projekti lisää videoo! Kiihdytys viedota tiskiin ei mitään kuminpolttoa
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Edtotal kirjoitti:Hyvä jos 200 sai mittariin automaatti cossulla. 235km/h ei ikinä.tomant kirjoitti:Juu, niin oli. Taitavat olla laiskoja nuo diesel-hevosvoimat, kun tehon kolminkertaistamisella kertyi mailin matkalla nopeutta 255 km/h, kun alkuperäiselle 2.3-16-koneelle ilmoitettiin huippunopeudeksi 235 km/h.EVO3 Clone kirjoitti:...Oli Mesestä hyvä juttu "Remmistä ja turbosta", Tuning lehdessä.
Hyvä meininki
tomant
Nopeuden nostaminen tosta ylöspäin esim. kympillä maksaa jo useamman hevosen...
Komia projekti lisää videoo! Kiihdytys viedota tiskiin ei mitään kuminpolttoa
täysin samaa mieltä..
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Taitaapa nelipykäläisestä lootasta loppua välitykset kesken ja kierrokset on jo niin korkealla että huippunopeutta ei voi tehoilla nostaa.Edtotal kirjoitti:Hyvä jos 200 sai mittariin automaatti cossulla. 235km/h ei ikinä.
Nopeuden nostaminen tosta ylöspäin esim. kympillä maksaa jo useamman hevosen...
Komia projekti lisää videoo! Kiihdytys viedota tiskiin ei mitään kuminpolttoa
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Siekkinen kirjoitti:Taitaapa nelipykäläisestä lootasta loppua välitykset kesken ja kierrokset on jo niin korkealla että huippunopeutta ei voi tehoilla nostaa.Edtotal kirjoitti:Hyvä jos 200 sai mittariin automaatti cossulla. 235km/h ei ikinä.
Nopeuden nostaminen tosta ylöspäin esim. kympillä maksaa jo useamman hevosen...
Komia projekti lisää videoo! Kiihdytys viedota tiskiin ei mitään kuminpolttoa
Eiks cossussa oo 5v getrac?
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Kirjotit tuolla ylempänä että automaatticossullaEdtotal kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Taitaapa nelipykäläisestä lootasta loppua välitykset kesken ja kierrokset on jo niin korkealla että huippunopeutta ei voi tehoilla nostaa.Edtotal kirjoitti:Hyvä jos 200 sai mittariin automaatti cossulla. 235km/h ei ikinä.
Nopeuden nostaminen tosta ylöspäin esim. kympillä maksaa jo useamman hevosen...
Komia projekti lisää videoo! Kiihdytys viedota tiskiin ei mitään kuminpolttoa
Eiks cossussa oo 5v getrac?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Niin kirjotin koska sellanen oli joskus. Sitä en tiedä puhuuko muut manuaalista (toi 235km/h)?Siekkinen kirjoitti:Kirjotit tuolla ylempänä että automaatticossullaEdtotal kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Taitaapa nelipykäläisestä lootasta loppua välitykset kesken ja kierrokset on jo niin korkealla että huippunopeutta ei voi tehoilla nostaa.Edtotal kirjoitti:Hyvä jos 200 sai mittariin automaatti cossulla. 235km/h ei ikinä.
Nopeuden nostaminen tosta ylöspäin esim. kympillä maksaa jo useamman hevosen...
Komia projekti lisää videoo! Kiihdytys viedota tiskiin ei mitään kuminpolttoa
Eiks cossussa oo 5v getrac?
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Ite tarkotin tuota sun autoa. 5 vaihteisella pääsee pitemmälle.Edtotal kirjoitti:Niin kirjotin koska sellanen oli joskus. Sitä en tiedä puhuuko muut manuaalista (toi 235km/h)?Siekkinen kirjoitti:Kirjotit tuolla ylempänä että automaatticossulla
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Siekkinen kirjoitti:Ite tarkotin tuota sun autoa. 5 vaihteisella pääsee pitemmälle.Edtotal kirjoitti:Niin kirjotin koska sellanen oli joskus. Sitä en tiedä puhuuko muut manuaalista (toi 235km/h)?Siekkinen kirjoitti:Kirjotit tuolla ylempänä että automaatticossulla
Varmasti pääsee. Mutta 235 ei varmasti pääse.
Kuitenkin 2,3 luovuttaa vaan sen 185hp.
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Omalla 2.6 litrasella on menty mittariin 220. Todellista nopeutta ehkä noin 200 mutta oliko tuo sunkin lukema mittarilukema vai gepsillä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Liekkö väliä vaikka ois 2vaihetta jos vika on suora?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Eikös noissa 5 vaihteisissa ole vitonen ylivaihe ja automaatissa nyt on kuitenkin isoin vaihe eli nelonen suora.jeemu kirjoitti:Liekkö väliä vaikka ois 2vaihetta jos vika on suora?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Nois 16 tappisisa vitonen o suoraSiekkinen kirjoitti:Eikös noissa 5 vaihteisissa ole vitonen ylivaihe ja automaatissa nyt on kuitenkin isoin vaihe eli nelonen suora.jeemu kirjoitti:Liekkö väliä vaikka ois 2vaihetta jos vika on suora?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Cossu st projekti jatkuu!
eipä oo sportti getragissa nelonen suora vaan viitonen
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Siekkinen kirjoitti:Omalla 2.6 litrasella on menty mittariin 220. Todellista nopeutta ehkä noin 200 mutta oliko tuo sunkin lukema mittarilukema vai gepsillä?
Ei sillä tullu ikinä huippuja kokeiltua, kun ei ollu niin urheilullinen kapistus että olis kiinnostanu
En tiä oisko 200 saanu mittariin jos oikein olis venyttänyt monen kilometrin matkalla? Ei ainakaan paljon yli olis menny ku vapaapudotuksessa
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Se on sitten asia erikseen.jeemu kirjoitti:Nois 16 tappisisa vitonen o suoraSiekkinen kirjoitti:Eikös noissa 5 vaihteisissa ole vitonen ylivaihe ja automaatissa nyt on kuitenkin isoin vaihe eli nelonen suora.jeemu kirjoitti:Liekkö väliä vaikka ois 2vaihetta jos vika on suora?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Laitetaas välillä jotain muutakin kun joutavaa "top secret" höpinää! Moottori olisi vihdoin koottuna pienien viivästysten jälkeen.
Lohko porattuna ekaan ylikokoon ja tasopinta suorittuna
Uudet männät Marteliuksen tekemillä palotilapinnoitteilla + Arrow kanget
Isoventtiilikansi keramipinnoitteilla. Kansityöt teki Forssan Tehokansi Oy
Imukanava
Pakokanavat
Jäykät venajouset paikoillaan. Näistä kiitokset "Jeemu":lle
Alakerta kasaan ja lätsä päälle. Karkkivärit on kivoja! :wink
Yläkerran osat paikoilleen ja ajoitukset kohdalleen
Tässä moottori koottuna ja uusi ahdin sovitettuna paikoilleen
Lohko porattuna ekaan ylikokoon ja tasopinta suorittuna
Uudet männät Marteliuksen tekemillä palotilapinnoitteilla + Arrow kanget
Isoventtiilikansi keramipinnoitteilla. Kansityöt teki Forssan Tehokansi Oy
Imukanava
Pakokanavat
Jäykät venajouset paikoillaan. Näistä kiitokset "Jeemu":lle
Alakerta kasaan ja lätsä päälle. Karkkivärit on kivoja! :wink
Yläkerran osat paikoilleen ja ajoitukset kohdalleen
Tässä moottori koottuna ja uusi ahdin sovitettuna paikoilleen
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Tulee raju
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Cossu st projekti jatkuu!
Hitsailin tuossa hieman down-pipen palikoita valmiiksi. Saas nähdä miten 5" sopii pikkumersuun.
Tässä vielä virtausmittauksia kannesta:
Tässä vielä virtausmittauksia kannesta:
Re: Cossu st projekti jatkuu!
En halua tapella, kuhan mietiskelen, mutta Riippuu todella paljon ilmanvastuksesta, muista vastuksista, rullausvastuksesta yms miten kulkee mutta w124 300D ruuvaamalla piristettynä ~130hp meni aika helposti 200km/h mittariin 205/55-16" uudehkoilla gummeilla, en tiiä miten kusettaa mittari, ja kaverin 150hp golf mk3 kulkee ainakin 220km/h että teoriassa jos kaikki 185hp on tallella niin väittäsin että kulkee kyllä 235km/hEdtotal kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Ite tarkotin tuota sun autoa. 5 vaihteisella pääsee pitemmälle.Edtotal kirjoitti:Niin kirjotin koska sellanen oli joskus. Sitä en tiedä puhuuko muut manuaalista (toi 235km/h)?Siekkinen kirjoitti:Kirjotit tuolla ylempänä että automaatticossulla
Varmasti pääsee. Mutta 235 ei varmasti pääse.
Kuitenkin 2,3 luovuttaa vaan sen 185hp.
tässä mennään 150hv golf 240km/h http://www.youtube.com/watch?v=6EShssHrel8" onclick="window.open(this.href);return false;
PS:Petehrin työnjälki taas uskomattoman hyväää
Re: Cossu st projekti jatkuu!
johani kirjoitti:En halua tapella, kuhan mietiskelen, mutta Riippuu todella paljon ilmanvastuksesta, muista vastuksista, rullausvastuksesta yms miten kulkee mutta w124 300D ruuvaamalla piristettynä ~130hp meni aika helposti 200km/h mittariin 205/55-16" uudehkoilla gummeilla, en tiiä miten kusettaa mittari, ja kaverin 150hp golf mk3 kulkee ainakin 220km/h että teoriassa jos kaikki 185hp on tallella niin väittäsin että kulkee kyllä 235km/hEdtotal kirjoitti:Siekkinen kirjoitti:Ite tarkotin tuota sun autoa. 5 vaihteisella pääsee pitemmälle.Edtotal kirjoitti:Niin kirjotin koska sellanen oli joskus. Sitä en tiedä puhuuko muut manuaalista (toi 235km/h)?Siekkinen kirjoitti:Kirjotit tuolla ylempänä että automaatticossulla
Varmasti pääsee. Mutta 235 ei varmasti pääse.
Kuitenkin 2,3 luovuttaa vaan sen 185hp.
tässä mennään 150hv golf 240km/h http://www.youtube.com/watch?v=6EShssHrel8" onclick="window.open(this.href);return false;
PS:Petehrin työnjälki taas uskomattoman hyväää
noista nopeuksista tuskin yksikään pitää paikkansa... varsinkaan toi 240 mittarin mukaan voi kulkee vaikka 600 mutta ei se silti niin kovaa mene