300CE Turbodiesel

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

Tämähän lähti siitä liikkelle että ostin tommosen 300CE -88

Kuva

No, viikon sillä kerkesin ajaa ja kesken täyden rähinän kuulu aika ilkeä pamaus. Kiertokankihan sieltä männäntapin ja puolikkaan männän kans tuli öljypohjasta ja pohjapanssarista läpi tienpäälle... :shock:

Auto piti nopeasti laittaa kuntoon kun moottorin sain hommattua siihen mutta sehän riistäyty sitten käsistä kun alkoi pientä ruostekorjausta tekemään. Korjattavia paikkoja löytyki sitten suht paljon. Helmat oli aika surullisessa kunnossa :?

Kuva

Kuva

Oikeastaan joka nurkasta piti tuon verran leikkoa pois että tuli tervettä peltiä vastaan. Omasta mielestä ainakin mersun oma tunkki on typerä ja vaarallinen. niin katkaisin sitten tunkinreikien putket, ruostesuojamaalit sisälle ja helma kiinni.

Kuva

Kuva

+muita ruostekorjauksia

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

öljynlauhduttajalle kannaketta

Kuva

tuommonen motti sinne löysi paikkansa

Kuva

Kuva

Kuva

ja koitetaan tästä jatkaa pikkuhiljaa eteenpäin jos vaikka pääsis joskus ajamaanki tällä taas :D
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja GMB »

Vai piti pikaisesti saada ajoon! Ei tota ehjäystä 2 illassa töiden jälkeen tehdä.
tein itse ja säästin
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

niin nimenomaan piti, ennenkuin katsoin helmojen alle ja sisälokareihin tarkemmin :D kylläkai tuota on kuukauden päivät tässä illat työstetty aina mitä kerkee. hommia ei ainakaan tällä hetkellä nopeuta einhell-merkkinen hitsauskone, kemppiin ko raskis sijoittaa. ja pikkuhiljaa näyttää että varmaan ens kesään menee :D noo, cooleri ja ahtoputki aihiot tilattu...
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja GMB »

Mites tommoseen noi ahtoputket kannattaa vetää ku mulla olis maticissa sama homma edessä mut kattelin et ei ainakaan syylärin sivuilta ole mahdollista niitä vetää ja altakin tulee niin pirun alas.
tein itse ja säästin
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

kyllä ne sieltä syylärin vierestä alareunasta mahtuu menee, vähän ahistaa toi ilmastoinnin kenno tuossa keulalla. Ilman sitä ois melko paljon helpompi, mutta on se sen verran mukava varuste että mielellään jättäis.
TS_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:53

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja TS_W124 »

...
Viimeksi muokannut TS_W124, Pe 28.10.2011 18:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

jep. tilasin coolerin 700x180x65 ja meinasin laittaa sen ton poikittaispalkin alapuolelle mihin tulee puskuri kiinni. ahtoletkut saa vedettyä alakautta ei tartte leikkoa tilaa niille. 2,5'' putket.
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

Syylärin,ilmastoinnin kennon ja coolerin kannakkeet

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

ruostetta, ihan vitusti ruostetta. noo tuleepahan ruosteeton auto sitten.. Takapäähän tilattu kaikki uudet puslat ja varret. Saako takakelkkaa uutta kohtuu hintaan? vai pitääkö sekin paikata kun pientä haperoa on siinäkin.
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja apg »

Hyvännäkönen cooleri asennus ainakin ilmastoinnin toiminnan kannalta. Vieläkö siihen sopii orkkis puskuri?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

Menee vakiopuskuri, hieman kun viistää ritilää puskurin sisältä niin mahtuu päätyihin silikonit ja klemmarit :D
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja j.a »

pena837 kirjoitti:ruostetta, ihan vitusti ruostetta. noo tuleepahan ruosteeton auto sitten.. Takapäähän tilattu kaikki uudet puslat ja varret. Saako takakelkkaa uutta kohtuu hintaan? vai pitääkö sekin paikata kun pientä haperoa on siinäkin.
onhan noita ehjiä takakelkkoja varmaan kaikilla ketkä noita purkannu.... multa löytyy ainakin :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

taidan korjata tuo oman, ei niin paha homma kuitenkaan. Huomenna vien puhallukseen takakelkan ja alatukivarret.
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

Täälläkin jotaki tapahtunu vaikka ei oo jaksanu tänne kirjotellakkaan. Alusta alkaa oleen valmis, kaikki uudet puslat ja varret laitettu ja massaus tehty. Kuskinpuolen lattia ehjätty ja maalattu, vänkärin puolta vielä pitää hieman hitsailla. Sitten sinne pääsis levitteleen stp:n vaimennusmatot jokapuolelle. Pitänee laittaa korihommista kuvia myöhemmin.

Tekniikkapuolella suunnitelmat on vähän muuttunu. Moottoriksi tulee 606 alkuperäinen turbo

Kuva

606 vakio öljypohja ei kuulemma sovi muokkaamatta 124 koriin? onko muut käyttäny 603 turbon öljypohjaa vai?

jonkulaista pakosarjaa kerkesin tekemään jo 603 mottiin, täytynee nyt hieman muutella sitä + tehdä vielä hukkaportin paikka. Hukkaportiksi tulee 60mm kiinanportti

Kuva

Ahtimeksi tulee hx55. Pumppu teetetty herlevillä 8mm. Laatikko vahvistettu JM-koneella.

Syyläriksi tulee tarvikemotista hommattu griffin, siirtopumpuksi holley hp150

Kuva

Cooleri vaihtui kokoon 450x300x76, joten keulaan tehtyjä kiinnikkeitä täytyy muuttaa, ja tehdä kiinnike laatikon öljynlauhduttajalle.

Kellään kokemusta nuista devils own vesiruiskusarjoista? -> http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77_80

Mikä nuista sarjoista nyt on oikeaoppinen mulle? ja minkäkokoiset suuttimet ovat oikeat käyttötarkoitukseen?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

menee se öljypohja ihan semmosenaan sinne. kallistuksen vakaaja tulee aika lähelle mutta sinnehän voi laittaa vakaajankiinnikeitten ja korin väliin koroketta jos haluaa lisää tilaa siihen.
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

Ok. Nättihän siihen öljypohjaanki on pieni lovi tehdä jos kovin ahdasta on. Voiko olla että väyrysen moottoreissa ja ässän moottoreissa on erilainen öljypohja kun kaveri osti ässän om606:sen omaan aikanaan niin ei kuulema mahtunu millään?

Noh, kkd:ltä tuli pakosarjan laippa + muuta tilpehööriä niin pääsi taas vähän askarteleen

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

joo ässäsä ja väyrysesä on erillaiset öljypohjat.
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

kuskinpuolen lattia paikattu ja maalattu

Kuva

pakosarjaa, en vielä tee enempää ennenkuin saan koneen paikoilleen, että sopii varmasti. Moottori odottelee vielä tiivistesarjaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

imusarjaan hitsasin ahtoputken paikan

Kuva
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Siistin näköstä! :thumbup:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

kiitoskiitos, eiköhän siitä vielä hyvä tule :twisted:

Miten muuten kun on laitettu nuita järeämpiä siirtopumppuja, onko syöttöpumpun oma ''siirtopumppu'' ohitettu / poistettu? Alkaako se ahdistamaan siinä välillä jos holleyllä puskee tavaraa siihen?
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

onko noi pakosarjan "ovaali" lähdöt jotai tilattua tarvike kamaa vai tarviko käyttää levitys oppia :D?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

ne on suorasta putkesta leikattu pientä levitysoppia käyttäen :D eli kahesta palasta hitsattu yhteen + sitten prässätty ovaali pää sopivan kokoiseksi

Kuva
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

juu katos perkele, olis pitäny vähä tarkemmin katsoa kuvia.. perkeleen siisti pakosarja :thumbup:
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Ei sitä alkuperästä siirtopumppua kannate siihen jättää. Siirtopumppu pois pumpun kylestä ja lommia tilalle
h33bo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 06.07.2011 23:39
Paikkakunta: Turku

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja h33bo »

Scania kruunaa kaiken :thumbup:
W124 230E

Ex:
S123
W201 x 3
W124 x 2
Bmw e34 m50b20
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

h33bo kirjoitti:Scania kruunaa kaiken :thumbup:
joo tässä mietiskelly että pitäiskö tuo hioa pois vai jättää tuommonen yksityiskohta :D
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja apg »

Kuinkahan mahtaa daunpaippi sopia :?: Tuo 6:sen putki pakosarjassa taitaa olla aika rajusti piipun tiellä :think:
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

pitäähän siinä katsurille olla mietittävää :twisted:
w201 om605
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: 300CE Turbodiesel

Viesti Kirjoittaja pena837 »

apg kirjoitti:Kuinkahan mahtaa daunpaippi sopia :?: Tuo 6:sen putki pakosarjassa taitaa olla aika rajusti piipun tiellä :think:
Joo se voi olla, odottelen vain tiivistesarjaa tohon mottiin niin saa puottaa sen paikoilleen. Tietää sitten miten sitä kutosen putkea muuttaa, tai muuttaako ollenkaan. voi tosiaan olla että se pitää vetää alempaa tai 5 pytyn putken yläpuolelta lähempää kantta . 4'' downpipe kuiten pitäis mahtua sieltä.
Vastaa Viestiin