300CE Turbodiesel
300CE Turbodiesel
Tämähän lähti siitä liikkelle että ostin tommosen 300CE -88
No, viikon sillä kerkesin ajaa ja kesken täyden rähinän kuulu aika ilkeä pamaus. Kiertokankihan sieltä männäntapin ja puolikkaan männän kans tuli öljypohjasta ja pohjapanssarista läpi tienpäälle...
Auto piti nopeasti laittaa kuntoon kun moottorin sain hommattua siihen mutta sehän riistäyty sitten käsistä kun alkoi pientä ruostekorjausta tekemään. Korjattavia paikkoja löytyki sitten suht paljon. Helmat oli aika surullisessa kunnossa
Oikeastaan joka nurkasta piti tuon verran leikkoa pois että tuli tervettä peltiä vastaan. Omasta mielestä ainakin mersun oma tunkki on typerä ja vaarallinen. niin katkaisin sitten tunkinreikien putket, ruostesuojamaalit sisälle ja helma kiinni.
+muita ruostekorjauksia
öljynlauhduttajalle kannaketta
tuommonen motti sinne löysi paikkansa
ja koitetaan tästä jatkaa pikkuhiljaa eteenpäin jos vaikka pääsis joskus ajamaanki tällä taas
No, viikon sillä kerkesin ajaa ja kesken täyden rähinän kuulu aika ilkeä pamaus. Kiertokankihan sieltä männäntapin ja puolikkaan männän kans tuli öljypohjasta ja pohjapanssarista läpi tienpäälle...
Auto piti nopeasti laittaa kuntoon kun moottorin sain hommattua siihen mutta sehän riistäyty sitten käsistä kun alkoi pientä ruostekorjausta tekemään. Korjattavia paikkoja löytyki sitten suht paljon. Helmat oli aika surullisessa kunnossa
Oikeastaan joka nurkasta piti tuon verran leikkoa pois että tuli tervettä peltiä vastaan. Omasta mielestä ainakin mersun oma tunkki on typerä ja vaarallinen. niin katkaisin sitten tunkinreikien putket, ruostesuojamaalit sisälle ja helma kiinni.
+muita ruostekorjauksia
öljynlauhduttajalle kannaketta
tuommonen motti sinne löysi paikkansa
ja koitetaan tästä jatkaa pikkuhiljaa eteenpäin jos vaikka pääsis joskus ajamaanki tällä taas
Re: 300CE Turbodiesel
Vai piti pikaisesti saada ajoon! Ei tota ehjäystä 2 illassa töiden jälkeen tehdä.
tein itse ja säästin
Re: 300CE Turbodiesel
niin nimenomaan piti, ennenkuin katsoin helmojen alle ja sisälokareihin tarkemmin kylläkai tuota on kuukauden päivät tässä illat työstetty aina mitä kerkee. hommia ei ainakaan tällä hetkellä nopeuta einhell-merkkinen hitsauskone, kemppiin ko raskis sijoittaa. ja pikkuhiljaa näyttää että varmaan ens kesään menee noo, cooleri ja ahtoputki aihiot tilattu...
Re: 300CE Turbodiesel
Mites tommoseen noi ahtoputket kannattaa vetää ku mulla olis maticissa sama homma edessä mut kattelin et ei ainakaan syylärin sivuilta ole mahdollista niitä vetää ja altakin tulee niin pirun alas.
tein itse ja säästin
Re: 300CE Turbodiesel
kyllä ne sieltä syylärin vierestä alareunasta mahtuu menee, vähän ahistaa toi ilmastoinnin kenno tuossa keulalla. Ilman sitä ois melko paljon helpompi, mutta on se sen verran mukava varuste että mielellään jättäis.
Re: 300CE Turbodiesel
...
Viimeksi muokannut TS_W124, Pe 28.10.2011 18:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 300CE Turbodiesel
jep. tilasin coolerin 700x180x65 ja meinasin laittaa sen ton poikittaispalkin alapuolelle mihin tulee puskuri kiinni. ahtoletkut saa vedettyä alakautta ei tartte leikkoa tilaa niille. 2,5'' putket.
Re: 300CE Turbodiesel
Syylärin,ilmastoinnin kennon ja coolerin kannakkeet
Re: 300CE Turbodiesel
ruostetta, ihan vitusti ruostetta. noo tuleepahan ruosteeton auto sitten.. Takapäähän tilattu kaikki uudet puslat ja varret. Saako takakelkkaa uutta kohtuu hintaan? vai pitääkö sekin paikata kun pientä haperoa on siinäkin.
Re: 300CE Turbodiesel
Hyvännäkönen cooleri asennus ainakin ilmastoinnin toiminnan kannalta. Vieläkö siihen sopii orkkis puskuri?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: 300CE Turbodiesel
Menee vakiopuskuri, hieman kun viistää ritilää puskurin sisältä niin mahtuu päätyihin silikonit ja klemmarit
Re: 300CE Turbodiesel
onhan noita ehjiä takakelkkoja varmaan kaikilla ketkä noita purkannu.... multa löytyy ainakinpena837 kirjoitti:ruostetta, ihan vitusti ruostetta. noo tuleepahan ruosteeton auto sitten.. Takapäähän tilattu kaikki uudet puslat ja varret. Saako takakelkkaa uutta kohtuu hintaan? vai pitääkö sekin paikata kun pientä haperoa on siinäkin.
Diesel on puhtaampi
Re: 300CE Turbodiesel
taidan korjata tuo oman, ei niin paha homma kuitenkaan. Huomenna vien puhallukseen takakelkan ja alatukivarret.
Re: 300CE Turbodiesel
Täälläkin jotaki tapahtunu vaikka ei oo jaksanu tänne kirjotellakkaan. Alusta alkaa oleen valmis, kaikki uudet puslat ja varret laitettu ja massaus tehty. Kuskinpuolen lattia ehjätty ja maalattu, vänkärin puolta vielä pitää hieman hitsailla. Sitten sinne pääsis levitteleen stp:n vaimennusmatot jokapuolelle. Pitänee laittaa korihommista kuvia myöhemmin.
Tekniikkapuolella suunnitelmat on vähän muuttunu. Moottoriksi tulee 606 alkuperäinen turbo
606 vakio öljypohja ei kuulemma sovi muokkaamatta 124 koriin? onko muut käyttäny 603 turbon öljypohjaa vai?
jonkulaista pakosarjaa kerkesin tekemään jo 603 mottiin, täytynee nyt hieman muutella sitä + tehdä vielä hukkaportin paikka. Hukkaportiksi tulee 60mm kiinanportti
Ahtimeksi tulee hx55. Pumppu teetetty herlevillä 8mm. Laatikko vahvistettu JM-koneella.
Syyläriksi tulee tarvikemotista hommattu griffin, siirtopumpuksi holley hp150
Cooleri vaihtui kokoon 450x300x76, joten keulaan tehtyjä kiinnikkeitä täytyy muuttaa, ja tehdä kiinnike laatikon öljynlauhduttajalle.
Kellään kokemusta nuista devils own vesiruiskusarjoista? -> http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77_80
Mikä nuista sarjoista nyt on oikeaoppinen mulle? ja minkäkokoiset suuttimet ovat oikeat käyttötarkoitukseen?
Tekniikkapuolella suunnitelmat on vähän muuttunu. Moottoriksi tulee 606 alkuperäinen turbo
606 vakio öljypohja ei kuulemma sovi muokkaamatta 124 koriin? onko muut käyttäny 603 turbon öljypohjaa vai?
jonkulaista pakosarjaa kerkesin tekemään jo 603 mottiin, täytynee nyt hieman muutella sitä + tehdä vielä hukkaportin paikka. Hukkaportiksi tulee 60mm kiinanportti
Ahtimeksi tulee hx55. Pumppu teetetty herlevillä 8mm. Laatikko vahvistettu JM-koneella.
Syyläriksi tulee tarvikemotista hommattu griffin, siirtopumpuksi holley hp150
Cooleri vaihtui kokoon 450x300x76, joten keulaan tehtyjä kiinnikkeitä täytyy muuttaa, ja tehdä kiinnike laatikon öljynlauhduttajalle.
Kellään kokemusta nuista devils own vesiruiskusarjoista? -> http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=77_80
Mikä nuista sarjoista nyt on oikeaoppinen mulle? ja minkäkokoiset suuttimet ovat oikeat käyttötarkoitukseen?
Re: 300CE Turbodiesel
menee se öljypohja ihan semmosenaan sinne. kallistuksen vakaaja tulee aika lähelle mutta sinnehän voi laittaa vakaajankiinnikeitten ja korin väliin koroketta jos haluaa lisää tilaa siihen.
Re: 300CE Turbodiesel
Ok. Nättihän siihen öljypohjaanki on pieni lovi tehdä jos kovin ahdasta on. Voiko olla että väyrysen moottoreissa ja ässän moottoreissa on erilainen öljypohja kun kaveri osti ässän om606:sen omaan aikanaan niin ei kuulema mahtunu millään?
Noh, kkd:ltä tuli pakosarjan laippa + muuta tilpehööriä niin pääsi taas vähän askarteleen
Noh, kkd:ltä tuli pakosarjan laippa + muuta tilpehööriä niin pääsi taas vähän askarteleen
Re: 300CE Turbodiesel
joo ässäsä ja väyrysesä on erillaiset öljypohjat.
Re: 300CE Turbodiesel
kuskinpuolen lattia paikattu ja maalattu
pakosarjaa, en vielä tee enempää ennenkuin saan koneen paikoilleen, että sopii varmasti. Moottori odottelee vielä tiivistesarjaa.
imusarjaan hitsasin ahtoputken paikan
pakosarjaa, en vielä tee enempää ennenkuin saan koneen paikoilleen, että sopii varmasti. Moottori odottelee vielä tiivistesarjaa.
imusarjaan hitsasin ahtoputken paikan
Re: 300CE Turbodiesel
Siistin näköstä!
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 300CE Turbodiesel
kiitoskiitos, eiköhän siitä vielä hyvä tule
Miten muuten kun on laitettu nuita järeämpiä siirtopumppuja, onko syöttöpumpun oma ''siirtopumppu'' ohitettu / poistettu? Alkaako se ahdistamaan siinä välillä jos holleyllä puskee tavaraa siihen?
Miten muuten kun on laitettu nuita järeämpiä siirtopumppuja, onko syöttöpumpun oma ''siirtopumppu'' ohitettu / poistettu? Alkaako se ahdistamaan siinä välillä jos holleyllä puskee tavaraa siihen?
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 300CE Turbodiesel
onko noi pakosarjan "ovaali" lähdöt jotai tilattua tarvike kamaa vai tarviko käyttää levitys oppia ?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 300CE Turbodiesel
ne on suorasta putkesta leikattu pientä levitysoppia käyttäen eli kahesta palasta hitsattu yhteen + sitten prässätty ovaali pää sopivan kokoiseksi
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: 300CE Turbodiesel
juu katos perkele, olis pitäny vähä tarkemmin katsoa kuvia.. perkeleen siisti pakosarja
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: 300CE Turbodiesel
Ei sitä alkuperästä siirtopumppua kannate siihen jättää. Siirtopumppu pois pumpun kylestä ja lommia tilalle
Re: 300CE Turbodiesel
joo tässä mietiskelly että pitäiskö tuo hioa pois vai jättää tuommonen yksityiskohtah33bo kirjoitti:Scania kruunaa kaiken
Re: 300CE Turbodiesel
Kuinkahan mahtaa daunpaippi sopia Tuo 6:sen putki pakosarjassa taitaa olla aika rajusti piipun tiellä
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: 300CE Turbodiesel
Joo se voi olla, odottelen vain tiivistesarjaa tohon mottiin niin saa puottaa sen paikoilleen. Tietää sitten miten sitä kutosen putkea muuttaa, tai muuttaako ollenkaan. voi tosiaan olla että se pitää vetää alempaa tai 5 pytyn putken yläpuolelta lähempää kantta . 4'' downpipe kuiten pitäis mahtua sieltä.apg kirjoitti:Kuinkahan mahtaa daunpaippi sopia Tuo 6:sen putki pakosarjassa taitaa olla aika rajusti piipun tiellä