W126 500SEL -82 Projekti..

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko ilmastoinnin aiheuttama lätäkkö :roll: maistappas onko se imelän makusta, jos ei niin ilmastoinnin lauhteita :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tango »

tuoppiluo2 kirjoitti:Tuossa pari päivää sitten käyttelin konetta lämpimäksi ja seuraavana päivänä oli lattialla märkä vesi putti :) Lämppärin kennoko siellä vuotaa?
Auon, vai tallin lattialla? Toivottavasti ei ole lämppärin kenno. Auto on rakennettu ton kennon ympärille. Veemäinen varmaan vaihtaa.
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:olisko ilmastoinnin aiheuttama lätäkkö :roll: maistappas onko se imelän makusta, jos ei niin ilmastoinnin lauhteita :wink:
Ei se mikään ilmastoinnin aiheuttaja ole ku ei se pelitä vielä. :D On sitä ainakin puoli litraa tiputtanut.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

tango kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:Tuossa pari päivää sitten käyttelin konetta lämpimäksi ja seuraavana päivänä oli lattialla märkä vesi putti :) Lämppärin kennoko siellä vuotaa?
Auon, vai tallin lattialla? Toivottavasti ei ole lämppärin kenno. Auto on rakennettu ton kennon ympärille. Veemäinen varmaan vaihtaa.
Tallin lattialla :thumbup:
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuoppiluo2 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:olisko ilmastoinnin aiheuttama lätäkkö :roll: maistappas onko se imelän makusta, jos ei niin ilmastoinnin lauhteita :wink:
Ei se mikään ilmastoinnin aiheuttaja ole ku ei se pelitä vielä. :D On sitä ainakin puoli litraa tiputtanut.
no joo, etpä kyllä maininnutkaan ettå ilmastointi olisi toiminnassa ja tietysti pissapoikakin on vielä auton ulkopuolella laatikossa vartoomassa paikalleen asennusta :roll: mutta vielä tämän jälkeenkin jää vuoto paikkoja ehkä kymmenkunta, kannattas kaiketi yrittää paikallistaa sitä kattomalla millä kohtaa autoo se lätäkkö suunnilleen on kuivaamalla vanha lätäkkö ja tehdä uusi käynnistys ja seurata mistä vesi tippuu/valuu, puolenlitran vuoto pitäs kyllä jo näkyä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Testaan uudestaan ku saa tuon putkiston takas kiinni. Ainakin se lätäkkö tulee kuskinpuolelta
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
AnuKK
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 18.09.2021 23:13

w126 Käynnistyksen esto, hälytin

Viesti Kirjoittaja AnuKK »

Heips. Osaisiko kukaan neuvoa tällaisessa ongelmassa, kun ostin eilen enovainaan w126 260 SE -88 Mersun ja se starttaa, mutta ei käynnisty. Syyksi epäilen konepellin tapaturmaisen vääntymisen, jonka vuoksi autosta on poistettu konepellin "kytkin"?? tai katkaisija, joka sijaitsee moottoritilan takaosassa
IMG_20210918_200226.jpg
IMG_20210918_200115.jpg
, johon konepellin sisäpuoli osuu ja ilmaisee autolle, että konepelti on kiinni.. Tämän pikku osan tai "kytkimen" puuttuminen mahdollisesti aiheuttaa ajoneston päälle kytkeytymisen..?? Tästä kytkimestä on jäljellä nippu johtoja ja pitäisi tietää kuinka yhdistää oikeat johdot toisiinsa..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja Karel »

Tämä ei sinänsä kuulu tähän ketjuun, mutta vastaan kuitenkin anuKK:n kysymykseen.

Alkuperäisellä EDW-hälytimellä varustettu auto kyllä on käynnistettävissä omalla avaimella, riippumatta siitä onko konepelti auki vai kiinni. Vastaan on tullut myös autoja, joissa hälytintä ei ole, mutta paikka hälyttimen kytkimelle on silti olemassa. Jos autossa on hälytin, avaimen mustassa muoviosassa on punainen pieni täppä.

Alkuperäisen hälyttimen voi eliminoida pois toiminnasta kokonaan sillä, että irrottaa hälyttimen ohjainlaitteen pistokkeen. Ohjainlaite sijaitsee apumiehen jalkatilassa muovisen suojakannen alla tulipeltiä vasten. Auto toimii tällöin kuin normiauto ilman hälytintä. Hälytin alkaa helposti vanhemmiten elää omaa elämäänsä, joten em. posikytkentä on suositeltavaa jos auto on seissyt pitkään ja vikahälytykisä tai muita oireita ilmenee.

Kuvassa näkyvä pistoke ei liity hälyttimeen, vaan on sähköisen kiertovesipumpun liitin.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
valmet412
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 06.02.2020 18:44

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja valmet412 »

vieläkö sulla on tarve osista mulla olis ehjät mustaa nahkaa olevat penkit sähköt toimii todennäköisesti saa hakea ei maksa kun irrotuksen ja jallupullon
Vastaa Viestiin