W140 CL600 Ehostusprojekti
W140 CL600 Ehostusprojekti
Tervehdys!
Hommasin syksyllä tuommoisen w140 korisen coupen v12 moottorilla. Autolla rullattu 300tkm. Päällepäin auto oli ostohetkellä ihan kohtalaisessa kunnossa, pohja oli myöskin hyvä lukuun ottamatta etulokareiden sisäkaaria ja helmoja jotka joutuu tekemään hyvin pitkälti uusiksi. Mottori, vaihdelaatikko ja muu tekniikka toimii ilman valituksia.
Auton tiedot:
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: 600 SEC V12 JAPAN; S 600 JAPAN
ENGINE: 120982 12 004247
TRANSMISSION: 722621 00 053393
Lisävarustelista:
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK
228 AUXILIARY HEATER
230 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
245 ON-BOARD COMPUTER
282 SKI-BAG
302 FOLDING ARMREST IN THE REAR WITH STORAGE TRAY
303 FRONT FOLDING ARMREST WITH TRAY
313 TELEPHONE, D-NET PORTABLE CTEL
351 AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS)
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
500A LEATHER, EXCLUSIVE
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
682 FIRE EXTINGUISHER
807 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
884 TRUNK LID ADDITIONAL LOCKING MECHANISM (HZS)
980 REG. DOC. AND ABE NO. ON TYPE LABEL FOR EXPORT
Lisävarusteiden toiminnassa on kuitenkin muutamia puutteita.
-Turvavöiden ojentajat
-Vänkkärin oven soft close
-Webaston kaukkaria ei ole
-Keskuslukko kaukkari/avainta ei ole
-Takaikkunan rullaverho ei toimi
-Alkuperäinen soitin ei toimi
-Alkuperäiset korkeussäätyvät iskarit on korvattu jollain pomppukepeillä
Aluksi täytyy alkaa purkamaan moottoritilasta kaikki lisä- sekä ohjainlaitteet, jotka ovat lokairen kaarien päällä. Myös lokareiden sisäpinnat täytyy tyhjentää jarrulinjoista sekä muista lisälaitteista, joita kyllä riittää.. Napsin kuvia kun saan projektin kunnolla käyntiin.
Hommasin syksyllä tuommoisen w140 korisen coupen v12 moottorilla. Autolla rullattu 300tkm. Päällepäin auto oli ostohetkellä ihan kohtalaisessa kunnossa, pohja oli myöskin hyvä lukuun ottamatta etulokareiden sisäkaaria ja helmoja jotka joutuu tekemään hyvin pitkälti uusiksi. Mottori, vaihdelaatikko ja muu tekniikka toimii ilman valituksia.
Auton tiedot:
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: 600 SEC V12 JAPAN; S 600 JAPAN
ENGINE: 120982 12 004247
TRANSMISSION: 722621 00 053393
Lisävarustelista:
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM (ADS) WITH SKYHOOK
228 AUXILIARY HEATER
230 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
245 ON-BOARD COMPUTER
282 SKI-BAG
302 FOLDING ARMREST IN THE REAR WITH STORAGE TRAY
303 FRONT FOLDING ARMREST WITH TRAY
313 TELEPHONE, D-NET PORTABLE CTEL
351 AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS)
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
500A LEATHER, EXCLUSIVE
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
682 FIRE EXTINGUISHER
807 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
884 TRUNK LID ADDITIONAL LOCKING MECHANISM (HZS)
980 REG. DOC. AND ABE NO. ON TYPE LABEL FOR EXPORT
Lisävarusteiden toiminnassa on kuitenkin muutamia puutteita.
-Turvavöiden ojentajat
-Vänkkärin oven soft close
-Webaston kaukkaria ei ole
-Keskuslukko kaukkari/avainta ei ole
-Takaikkunan rullaverho ei toimi
-Alkuperäinen soitin ei toimi
-Alkuperäiset korkeussäätyvät iskarit on korvattu jollain pomppukepeillä
Aluksi täytyy alkaa purkamaan moottoritilasta kaikki lisä- sekä ohjainlaitteet, jotka ovat lokairen kaarien päällä. Myös lokareiden sisäpinnat täytyy tyhjentää jarrulinjoista sekä muista lisälaitteista, joita kyllä riittää.. Napsin kuvia kun saan projektin kunnolla käyntiin.
Viimeksi muokannut Ilmaister, Su 22.02.2015 20:38. Yhteensä muokattu 20 kertaa.
Re: W140 (CL600)
Ensimmäinen kysymys herääkin etupäätä purkaessa. Lähteekö etupään kelkka (vai palkki, mikälie oikeelta nimeltään onkaan) irti ilman, että kone tulee alas? Koitin silmäillä ja katsella mutta ei tuonne tahdo oikein nähdä ja kun ei ole korjaauskäsikirjaa vielä käytössä niin rohkenen moista kysäistä? Näyttäisi olevan neljällä pultilla kiinni korissa.
Mahtaakohan simpukka tipahtaa ton mukana alas ja jos tipahtaa niin miten ohjauspyörän akseli on simpukassa kiinni...
Kaikki vinkit tuon irrotukseen ovat tervetulleita!
Mahtaakohan simpukka tipahtaa ton mukana alas ja jos tipahtaa niin miten ohjauspyörän akseli on simpukassa kiinni...
Kaikki vinkit tuon irrotukseen ovat tervetulleita!
Viimeksi muokannut Ilmaister, Su 22.02.2015 20:37. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Tarkoittaako tuo, että on tuotu Japanista? Onko oikeanpuoleisella ohjauksella?Ilmaister kirjoitti:
Auton tiedot:
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: 600 SEC V12 JAPAN; S 600 JAPAN
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
tango kirjoitti:Tarkoittaako tuo, että on tuotu Japanista? Onko oikeanpuoleisella ohjauksella?Ilmaister kirjoitti:
Auton tiedot:
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: 600 SEC V12 JAPAN; S 600 JAPAN
Itse ihmettelin samaa, auto tuli minulle virosta ja autossa on ohjaus vasemmalla.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Haeppas Nimimerkki Mika.T:llä. On ainakin konetta värkännyt tuollaiseen sedaniin, tietänee varmaan muutakin tuollaisesta.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
En muista oliko jossain tuninglehdessä vai missä, mutta muistaakseni joku toinenkin oli uittanu Japanista tuollaisen, ja oli myös ihan normaalilla vasemmanpuoleisella ohjauksella. Oikeassa etunurkassa oli vain "sihtaamista" helpoittava keppi jossa mersun tähti päässä.
E: Taisi kuitenkin olla ihan sedan-mallin S600
E: Taisi kuitenkin olla ihan sedan-mallin S600
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Japanissa näyttää aika paljon olevan vasemmalta ohjattavana esim. mersuja, varsinkin isokoneiset ja Amg mallit.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Moottori on kiinni tuossa etuapurungossa. Eli pitää ensin tukea ylhäältäpäin että saa apurungon irti.
Rattiakseli on simpukassa kiinni pooreilla jotka on lukittu pultilla.
Rattiakseli on simpukassa kiinni pooreilla jotka on lukittu pultilla.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Porasin äsken pfg-lenkkiankurit tallin betonikattoon koneen yläpuolelle. Täytyy ennen tukemista kattoa jotkut tukevat pisteet moottorista joista uskaltaa kannatella.
On muuten kieroutunu tuo Saksalaisen insinöörin sähköjen vetotapa.. Monen eri osa-alueiden antureilta, moottoreilta jne laitteilta tulevat johdot yhdistyvät lopulta samaan johtosarjaan ja menevät samalle ohjainlaitteelle. Olisi mahdollisten huoltojen ja korjausten varalta huomattavasti helpompi jos yhdestä suunnasta tulevat olisivat yhtä sarjaa jne. Aloin äsken purkamaan tuota "sähköpääkeskusta" tuosta ratin takaa ja eihän sitä koteloa ole minkään näköistä mahdollisuutta saada pois ellei pura koko autosta johtosarjoja pois... Olisi mukavampi lyödä uutta peltiä kun lähteä hinkkaamaan noita sammalia pois... Ei uskalla hitsailla ja rälläköidä ennenkuin takapuolelta on kaikki palava raivattu pois.
Kamalan näköstä katsottavaa kun otin lokarit irti. Vasemman valoumpion takaa ei ollut juuri mitään jäljellä.
On muuten kieroutunu tuo Saksalaisen insinöörin sähköjen vetotapa.. Monen eri osa-alueiden antureilta, moottoreilta jne laitteilta tulevat johdot yhdistyvät lopulta samaan johtosarjaan ja menevät samalle ohjainlaitteelle. Olisi mahdollisten huoltojen ja korjausten varalta huomattavasti helpompi jos yhdestä suunnasta tulevat olisivat yhtä sarjaa jne. Aloin äsken purkamaan tuota "sähköpääkeskusta" tuosta ratin takaa ja eihän sitä koteloa ole minkään näköistä mahdollisuutta saada pois ellei pura koko autosta johtosarjoja pois... Olisi mukavampi lyödä uutta peltiä kun lähteä hinkkaamaan noita sammalia pois... Ei uskalla hitsailla ja rälläköidä ennenkuin takapuolelta on kaikki palava raivattu pois.
Kamalan näköstä katsottavaa kun otin lokarit irti. Vasemman valoumpion takaa ei ollut juuri mitään jäljellä.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Ompa päässy rupsahtamaan.
Vielä pahemmin kuin ex eteläruotsin tuonti S300TD
Kannattaa tutkia myös pohjasta ainakin ne tunkin nostotallojen ympärykset. Ne oli läpilahot tuossa ex 300:ssa
Moottorissa on nostolenkki siinä koneen etupäässä keskellä konetta kun ottaa sen ohjaustehostimen säiliön päällä olevan muovin irti.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kiitoksia neuvoista Mika.T!
Uskaltaako tuosta lenkistä kannatella moottoria? Näyttää jotenki hepposelta.
Uskaltaako tuosta lenkistä kannatella moottoria? Näyttää jotenki hepposelta.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Löyty vielä yks paha yllätys kuskin helmamuovin sisältä.
Enempää ylläreitä tuskin löytyy kun on auto revitty kauttaaltaan auki.
Pääsin aloittamaan hitsaustyöt ja vasen etukulma alkaa olemaan muodossaan. ¨
Jäi sprintteristä pari neliömetriä peltiä ku leikkelin ikkunat, niin käytän ne ekana pois kun on lujaa ja kohtalaisen paksua. Ovat valmiiksi oikean värisiäki! =)
Enempää ylläreitä tuskin löytyy kun on auto revitty kauttaaltaan auki.
Pääsin aloittamaan hitsaustyöt ja vasen etukulma alkaa olemaan muodossaan. ¨
Jäi sprintteristä pari neliömetriä peltiä ku leikkelin ikkunat, niin käytän ne ekana pois kun on lujaa ja kohtalaisen paksua. Ovat valmiiksi oikean värisiäki! =)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 26.03.2012 21:14
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Japanissa asuneena, siellä oli jopa Jaguaareja vasemman puoleisella ohjauksella, uutena ostettu Englannista... Selityksenä oli se että kalliit tuontiautot oli euroopasta ja se oli jotenkin hienompaa kun niissä oli ratti vasemmalla - itse Japaniin tuotuna vielä kalliimpia kuin maahantuojan kautta tuolleet, ratti oikealla. Asuinpaikkani naapurilla oli Kremer Porsche, kaaret sisällä ja auto oli kuin radalta karannut suorine pakoputkineen, mutta silti oli siellä rekisterissä?
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Jossakin vaiheessa ois kiva saada kuvia tuosta ajotietokoneesta, on muuten harvinainen varuste.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kävin laittamassa akun kiinni ja otin pari kuvaa tuosta ajotietokoneesta. Ei se mikään kummoinen ole mutta näyttää kyllä syyn miksi pitää käydä tankilla.
Nappulat joista käytetään ajotietokonetta
Luukun takana piilossa
Näyttö
Nappulat joista käytetään ajotietokonetta
Luukun takana piilossa
Näyttö
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kiitos! On kyllä hieno!
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Dekoodasitko VIN-tiedot venäläiseltä palvelimelta? Se väittää nimittäin meikäläisen R129:ä myös Japanin versioksi, vaikka todistettavasti auto on uutena myyty aidolle Juergenille, Muencheniläisen dealerin toimistossa.Ilmaister kirjoitti:tango kirjoitti:Tarkoittaako tuo, että on tuotu Japanista? Onko oikeanpuoleisella ohjauksella?Ilmaister kirjoitti:
Auton tiedot:
VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: 600 SEC V12 JAPAN; S 600 JAPAN
Itse ihmettelin samaa, auto tuli minulle virosta ja autossa on ohjaus vasemmalla.
C126 500SEC, R129 500SL, R230 SL500, S211 E320 CDI, S123 230TE
C4 Corvette 5,7 TPI, 2 X Mitsubishi 3000GT VR4 TT, 2 X Oldsmobile Cutlass Supreme 2D ja liian vähän vapaa-aikaa...
Gone, but not forgotten:
* S210 E420
C4 Corvette 5,7 TPI, 2 X Mitsubishi 3000GT VR4 TT, 2 X Oldsmobile Cutlass Supreme 2D ja liian vähän vapaa-aikaa...
Gone, but not forgotten:
* S210 E420
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Onpa päässy ruostumaan.. mutta eihän tuo nyt loppujen lopuks niin paha ole.. Katoppa mun S210:ntä niin siinä sitä ruostetta on ja sen on kuitenkin uudempi.. Ei muutakuin tsemppiä sulle, ja muista: Jos alkaa maistuun ruosteen laittohommat puulle niin pidä ihmeessä paussia! Olen kokenut saman itse
Laittele paljon kuvia, tätä seuraan mielenkiinnolla!
//Pasi
Laittele paljon kuvia, tätä seuraan mielenkiinnolla!
//Pasi
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kiitoksia!
Tarkoitus on laittaa reilusti kuvia ennen ja jälkeen työvaiheiden.
Kävin äsken paikalliselta rompparilta hakemassa tasonsäädöllä olevat takakepit. Päällisin puolin hyvässä kunnossa eikä ollut vuotoja, eikös kepit voi päätellä toimivaksi kun pisti hydralilinjan katki niin auton perä tippui alas.. Hintaa kepukoille tuli yhteensä 80€ itse irroitettuna.
Tänään olisi tarkoitus tehdä tuo vänkkärin etukulma kuntoon. Tuon verran piti päästellä peltiä pois, että lahot lähti. On vaan aikamoinen kikkailu, että saa tehtyä samalaisen kulman. Illemmalla lisää kuvia kunhan vaimo päästää meikäläisen talliin ropailemaan.
Tarkoitus on laittaa reilusti kuvia ennen ja jälkeen työvaiheiden.
Kävin äsken paikalliselta rompparilta hakemassa tasonsäädöllä olevat takakepit. Päällisin puolin hyvässä kunnossa eikä ollut vuotoja, eikös kepit voi päätellä toimivaksi kun pisti hydralilinjan katki niin auton perä tippui alas.. Hintaa kepukoille tuli yhteensä 80€ itse irroitettuna.
Tänään olisi tarkoitus tehdä tuo vänkkärin etukulma kuntoon. Tuon verran piti päästellä peltiä pois, että lahot lähti. On vaan aikamoinen kikkailu, että saa tehtyä samalaisen kulman. Illemmalla lisää kuvia kunhan vaimo päästää meikäläisen talliin ropailemaan.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Nouseekos toi ajotietokoneen näytön suoja automaattisesti ylös?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Siinä ajotietokoneen kannen oikeaa alakulmaa vasten näkyy se nappula, siitä aukee tuo kansi.aziz kirjoitti:Nouseekos toi ajotietokoneen näytön suoja automaattisesti ylös?
Tämän näköinen tuli tuosta vänkkärin kulmasta, se on vasta pistehitsailtu kasaan ja täytyy vielä saumata se.
Aikamoinen naputtelu ja palasista kikkailu tuossakin.
Ennen / jälkeen
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Halvalla sait iskarit.
Uudet on muistaakseni 550€/kpl
Uudet on muistaakseni 550€/kpl
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Hyvää jälkeä tulee
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kiitos Pasi!
Kummatkin etukulmat on nyt hitsattu kasaan ja vedelty epoksilla, seuraavaksi korikitillä/liimalla hitsisaumat kummaltakin puolelta jonka jälkeen vielä toinen kerros epoksia ja lopuksi akryylillä oikea väri pintaan. Laitan niistä kuvia kun saan johonkin järkevään työvaiheeseen ne. Mutta mutta, seuravaks olikin vuorossa toi surulliseen kuntoon päässyt kuskinpuolen lokarin alta löytynyt mätäpesäke.
Ennen toimenpiteitä.
Pintaruosteet hiekkapuhallettu ja pahimmat kohdat laikattu kokonaan pois.
Simmonen siitä tuli, täytyy vielä askarella noi "ritilät" tuohon yhteen aukkoon.
Tähän on hyvä lopettaa pe illalta.
Kummatkin etukulmat on nyt hitsattu kasaan ja vedelty epoksilla, seuraavaksi korikitillä/liimalla hitsisaumat kummaltakin puolelta jonka jälkeen vielä toinen kerros epoksia ja lopuksi akryylillä oikea väri pintaan. Laitan niistä kuvia kun saan johonkin järkevään työvaiheeseen ne. Mutta mutta, seuravaks olikin vuorossa toi surulliseen kuntoon päässyt kuskinpuolen lokarin alta löytynyt mätäpesäke.
Ennen toimenpiteitä.
Pintaruosteet hiekkapuhallettu ja pahimmat kohdat laikattu kokonaan pois.
Simmonen siitä tuli, täytyy vielä askarella noi "ritilät" tuohon yhteen aukkoon.
Tähän on hyvä lopettaa pe illalta.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Ilmaister kirjoitti: Kävin äsken paikalliselta rompparilta hakemassa tasonsäädöllä olevat takakepit. Hintaa kepukoille tuli yhteensä 80€ itse irroitettuna.
Tuota ajattelin minäkin. Missä tuollainen romppa on?Mika.T kirjoitti:Halvalla sait iskarit.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Autopurkaamo Oili Jaloselta ne kepit hain.
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kanta-asiakas hinta ilmeisesti Mutta tuohan alkaa olemaan kohta kuosissa, tuo sinun projekti.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
juu näinhän se ontango kirjoitti:Ilmaister kirjoitti: Kävin äsken paikalliselta rompparilta hakemassa tasonsäädöllä olevat takakepit. Hintaa kepukoille tuli yhteensä 80€ itse irroitettuna.Tuota ajattelin minäkin. Missä tuollainen romppa on?Mika.T kirjoitti:Halvalla sait iskarit.
ei 126:seenkaan saa tuolla hintaa tasonsäädön iskaria
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Anteeksi, kun menee taas vähän OT:ksi. W115:seen sai tuolla hinnalla yhden käytetyn hydeiskarintouhottaja kirjoitti:juu näinhän se ontango kirjoitti:Ilmaister kirjoitti: Kävin äsken paikalliselta rompparilta hakemassa tasonsäädöllä olevat takakepit. Hintaa kepukoille tuli yhteensä 80€ itse irroitettuna.Tuota ajattelin minäkin. Missä tuollainen romppa on?Mika.T kirjoitti:Halvalla sait iskarit.
ei 126:seenkaan saa tuolla hintaa tasonsäädön iskaria
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Hehe, sielä kävi vielä kaveri katsomassa, että onko iskarit tasonsäädöllä ennen kuin aloin purkamaan, itse kyllä tiesin, että ovat mutten siitä mitään virkkanut. Sovittiin hinta ja aloin päästelemään irti. Ja ei ole ollut ennen asiaa kyseiseen putiikkin, joten epäilen suuria alennuksia
Eipä tuo nyt kuitenkaan ihan vielä pääse valmistumaan. Äsken kaveri, kävi auttelemassa ja otettiin etujouset pois paikoilta ja samalla irttoitin vakaajan. Seuraava homma onkin tukea tuo kone ja päästää tuo etupään apurunko irti, että saan tehtyä tuon vasemman puolen korvakon uusiksi johon tulee toi apurunko kiinni. Sillä aikaa ku askartelen sitä kiinnityskorvaketta ni täytyy restoorata apurunko ja kaikki oheislaitteet.
Mitä mieltä ootte voinko puhaltaa soodalla tuon kallistuksen vakaajan, ilman vaurioita? Hiekalla ei ilmeisesti voi kun jousteräs menettää lujuutensa liikaa lämmetessä.
Tuossa etupäätä purkaessa tuli vastaan noita tasonsäädön antureita, miksi edessä on myös kyseinen anturi? Onko mahdollista, että edessä on myös ollut korkeussäädöllä olevat iskarit?
Eipä tuo nyt kuitenkaan ihan vielä pääse valmistumaan. Äsken kaveri, kävi auttelemassa ja otettiin etujouset pois paikoilta ja samalla irttoitin vakaajan. Seuraava homma onkin tukea tuo kone ja päästää tuo etupään apurunko irti, että saan tehtyä tuon vasemman puolen korvakon uusiksi johon tulee toi apurunko kiinni. Sillä aikaa ku askartelen sitä kiinnityskorvaketta ni täytyy restoorata apurunko ja kaikki oheislaitteet.
Mitä mieltä ootte voinko puhaltaa soodalla tuon kallistuksen vakaajan, ilman vaurioita? Hiekalla ei ilmeisesti voi kun jousteräs menettää lujuutensa liikaa lämmetessä.
Tuossa etupäätä purkaessa tuli vastaan noita tasonsäädön antureita, miksi edessä on myös kyseinen anturi? Onko mahdollista, että edessä on myös ollut korkeussäädöllä olevat iskarit?