W212 huolto
Re: W212 huolto
Niin, laitetaanko "Dust filter" ruksi vai ei jos autossa on vain yksi sisäilmaan liittyvä suodatin ja se vaihdetaan. Entäpä öljynvaihto, kuuluuko se aina A ja B huoltoon ja jos kuuluu miksi se merkitään.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W212 huolto
Joo, näihän se taitaa ollakin. Muistin väärin kun sanoin että raitisilmasuodatin kuuluisi myös A huoltoon. Omassa autossa se on vaihdettu myös A huoltojen kohdalla, niin jotenkin kuvittelin sen kuuluvan siihen A huollon sisältöön...noroljan kirjoitti:Huoltokortin mukaan kuuluu "normaali pölyolosuhteisissa maissa" vain B-huoltoon ja sehän ei ole sama kuin 50tkm. Jonnekkin tänne vähän aika sitten sen huoltokortin laitoin, mutta en puhelimella edes yritä haulla löytää sitä.tj86430 kirjoitti:Mielenkiintoista. Erikseen kysyin tuolta joka tarjosi vain öljynvaihtoa, että kuuluuko hintaan ilman-, polttoaine- tai raitisilmasuodattimen vaihto, ja vastaus oli ettei mikään näistä kuulu A-huoltoon: "Pelkkä A-huolto on: Huollon tarkastukset sekä moottoriöljyt + suodatin vaihto"nikopetterii kirjoitti:
Raitisilmasuodatin on todennäköisesti vaihdettu jokaisessa huollossa, koska se kuuluu merkkihuolloissa A ja B huollon sisältöön ja hintaan
E: huoltolipuke 212:
https://mega.nz/#!Kc0n0KyZ!5aL1SUXlRTIc ... QgLaCxjSvg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W212 huolto
Mites tiheesti olette vaihtaneet laatikon öljyjä? Minkähän lainen liemi on tuo Comma MVATF+ 5l automaattiöljy. Mikäs oli muuten E200 CDI moottoriöljyn tilavuus?
Re: W212 huolto
Moottoriöljyä 6-6.5 L. Vaihteistonöljy 60-90tkm.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W212 huolto
Mitäs öljyä markoala on käyttänyt moottorissa ja laatikossa?
Re: W212 huolto
Millainen operaatio tuo laatikon öljyjen vaihto on. Vaatiiko jotain semmoista ettei onnistu kotona.
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Re: W212 huolto
No auton alle pitää päästä nosturilla tai montussa. Automaattiin kannattais vaihtaa huuhtelemalla öljyt niin saa suurimman osan vaihdettua, se ei vaikeaa ole mutta tarkasti ohjeiden mukaan pitää edetä. Kaveri pitää olla joka käyttää autoa aina hetken, ja öljytikku pitää ostaa tai lainata. Tämä oli 5 vaihteiseen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W212 huolto
En tiedä miten tiheästi ovat itsekukin vaihtaneet, mutta 60000 kilometriä olisi sopiva vaihtoväli. Mainitusta Comma MVATF+ - öljystä kommenttia esim. tässä noroljanin viestissä.HJ81 kirjoitti:Mites tiheesti olette vaihtaneet laatikon öljyjä? Minkähän lainen liemi on tuo Comma MVATF+ 5l automaattiöljy. Mikäs oli muuten E200 CDI moottoriöljyn tilavuus?
Moottorin öljytilavuus on 6,5 litraa, vaikkapa kuudella litralla ensin ja tikusta tarkistus.
wiimax.fi
Re: W212 huolto
[quote="S202"]No auton alle pitää päästä nosturilla tai montussa. nosturi löytyy autotallista. mistähän ne ohjeet saisi niin ei tarvisi arpoa?
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Re: W212 huolto
Sun autossa on 7g joten sen öljynvaihdosta en uskalla sanoa mitään.ruskakuru kirjoitti:S202 kirjoitti:No auton alle pitää päästä nosturilla tai montussa. nosturi löytyy autotallista. mistähän ne ohjeet saisi niin ei tarvisi arpoa?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W212 huolto
Aika lailla samalla tavallahan auton alle mennään laatikon tyypistä riippumatta. Loput ohjeet löydät WIS:istä (klubin kautta pääsee lukemaan jos ei muuta keinoa keksi tai googlaamalla löydä: ap27.00-p-2702w).ruskakuru kirjoitti:nosturi löytyy autotallista. mistähän ne ohjeet saisi niin ei tarvisi arpoa?
Re: W212 huolto
Mitähän kuuluu, Assyst plus A3 huoltoon?
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
Re: W212 huolto
B7 huolto tehty itse. Vaihdelaatikon öljyt vaihdettu kesällä huollossa. Ei merkkiliike. Nyt kun yrittää nollata huolto ilmoitusta niin ehdottaa myös service 20:stä, mikä on vaihdelaatikon öljyn vaihto. Saako muut huoltokohteen valittua ilman tätä service 20:stä assyst plus valikosta ja sitten kuitata sen?
S204 C350 CDI Avantgarde -10
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Re: W212 huolto
Mikset kuittaa vaan koko huollon ? Eihän tuolla väliä mitä tietoa autoon jää kun sähköinen huoltokirja taitaa jäädä täyttämättä
wiimax.fi
Re: W212 huolto
Onkos näihin sähköisenhuoltokirjan autoihin ollut saatavilla marmoritiskiltä ihan perinteistä "vihkomallista" huoltokirjaa johon saisi koottua kaikki huollot yksien kansien väliin tulostettavia huoltotositteita kätevämmin ??
W212 220cdi aut. Avantgarde -12
Re: W212 huolto
Jotain mersun "omaa" huoltokirjaa varmasti saa, mutta eipä sillä merkitystä ole millainen vihkomallinen huoltokirja on kunhan vaan jostain hankkii ? Vai mitä tarkoitit...
wiimax.fi
Re: W212 huolto
Voi pyytää A4 kopiot huolloista. Monesti saa pyytämättä, kun käyttää huollossa. Välillä printaavat kaikki vanhatkin samalla. Kannattaa itse pyytää, ja laittaa talteen. Myydessä ovat "välttämättömiä"
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 huolto
Sitä tarkotin että ois semmonen yksissä kansissa oleva "perinteisen" mallinen huoltovihko autossa(tulosteet kotona kansiossa) johon merkattuna samat kuin niihin tulostepapereihin että auton hanska lokero ei ois täynnä irto lippu lappusia. Ja jos vielä huoltaa itse tai huollattaa paikassa missä ei ole sähköiseen järjestelmään merkkaus oikeuksia...
Toki ihan tavallinen vihkokin ajaa saman asian.... mutta oishan Mersun oma huoltokirja rouheempi.
Toki ihan tavallinen vihkokin ajaa saman asian.... mutta oishan Mersun oma huoltokirja rouheempi.
W212 220cdi aut. Avantgarde -12
Re: W212 huolto
Onko kellään tietoa miten iso imuvaihtajan putki menee mö-tikun reiästä, mahtuuko 8mm joka w211 malleissa sopi?Ikuinen Mersumies kirjoitti: ↑To 28.03.2013 21:04 Letku työnnetään öljypohjaan saakka, netistä löytyvien kuvien mukaan putken alapäässä on öljypohjan "alin kohta", joka mahdollistaa sen että kaikki kama saadaan talteen. Imuri Motonetistä 19,90€ ja käytössä ei ollut ongelmia.
Suodatinavain varmaan sama kuin w211, 74mm?
Ja lieneekö facelift w212 eroa näissä, tuskin?
- Stickyfuel
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 02.08.2018 07:33
Re: W212 huolto
Kiitos infosta perushuoltoon. Täytyy ite vaihtaa raikkari ja ilmansuodatin. Öljyt ja öljynsuodattimen kyllä itse vaihdan viim. 12tkm välein voitelu on käsittääkseni mersuissa avainasemassa, mitä tulee moottorin elinvoimaan ja ikään.Ikuinen Mersumies kirjoitti: ↑Su 10.03.2013 15:29 Huonosti löytyy tietoa netistä W212 mallin huoltamisesta, joten ajattelin laittaa kokemuksiani.
Tein perushuollon, ilmansuodatin, öljynsuodatin, raitisilmasuodatin, öljyt sekä tietenkin huoltomittarin nollauksen. Samassa yhteydessä vaihdoin uuden akun koska webasto on aika kovassa käytössä sekä termostaatin koska lämmöt jäi alle 80 asteen ja pakkasella moottoritiellä laski 60 asteeseen. Tässä listaa huomioista ja kokemuksista
- Öljyn suhteen on nirsompi kuin aikaisemmat mallit. Nyt vaatii MB approval 229.51 kun aikaisempiin kelpasi 229.50. Approval numero löytyy ainakin Mobilin öljypöniköiden etiketistä. Mobilin ESP Formula 5W-30 on tuota 229.51 tavaraa ja sillä huoltoväli-ilmaisin antoi 25000km vaihtoväliksi (se kysyy nollatessa mitä öljyä laitoit).
- Mersu suosittaa imuvaihtoa. Ennen otin aina propun kautta, mutta tällä sivustolla moni on kehunut imuvaihtoa ja kun Mersukin sitä suosittaa, niin koetinpa minäkin. Imupumppu Motonetistä 19,90€, toimii hyvin, vaihto helppoa ja joka tippa tuli talteen.
- Öljynsuodatin sijaitsee helpossa paikassa, mutta sen kanssa täytyy olla huolellinen: Mersu on tehnyt suodattimen pidikkeen jalan kantaosan ohuesta muoviritilästä (paljon hauraampi kuin aikaisemmissa malleissa). termostaatin letku/sähköjohtonippu siinä suodatinkotelun vieressä aikaansaa sen, että suodatin tulee helposti työnnettyä pikkuisen vinoon reikäänsä, ja siitä kun pyöräyttää kerran niin "krunts" ja suodatinjalka on säpäleinä (opin kantapään kautta ) ja pikku muovisilppua suodatinkotelossa. Varaosana ei löytynyt mistään, ei kun vehoon uutta ostamaan. Ei ollut onneksi kuin 35€. Nyt siis letku/johtonippua nostaen uusi jalka paikoilleen ja nätisti meni. Rasituksen välttämiseksi öljytkää kaikki 3 tiivisterengasta todella hyvin.
- Ilmansuodatin löytyy moottoritilasta apukuskin puolelta. Kotelon kannen päällä on hyvää jäähdytystä varten auton "aivot", johon tulee aikamoinen määrä johtoja. Näitä ei onneksi tarvitse irroittaa (enkä virtapiikkien vuoksi missään tapauksessa suosittelekaan irroittamista), vaan koko mötiskö nousee kotelon kannen kanssa ylös kunhan katkoo ensin muutamat nippusiteet joilla johdot on kiinnitetty. Ilmansuodattimen vaihto vei noin 15 min.
- Raitisilmasuodatin ei ole enään moottoritilassa vaan apukuskin jalkatilassa. 3 ruuvia irti, jalkatilan suojus pois, lähellä lattianrajaa vasemmalla puolella oleva valkoinen liukukiinnike auki ja suodatin pois. Hyvin helppo homma, 15 min max.
Hinnat (tarvikkeena) ja vaihtovälit:
- Öljy 54,50/4l 25000km
- Öljynsuodatin 12,90€ 25000km
- raitisilmasuodatin 34,90€ 15000km
- ilmansuodatin n.40€ 75000km
- akun ja termostaatin vaihdosta kirjoitan erikseen.
W212 250CDI 2010
Ex. W203 Sportcoupe 2001
Ex. W203 Sportcoupe 2001
- Stickyfuel
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 02.08.2018 07:33
Re: W212 huolto
Kiitos infosta perushuoltoon. Täytyy ite vaihtaa raikkari ja ilmansuodatin. Öljyt ja öljynsuodattimen kyllä itse vaihdan viim. 12tkm välein voitelu on käsittääkseni mersuissa avainasemassa, mitä tulee moottorin elinvoimaan ja ikään.Ikuinen Mersumies kirjoitti: ↑Su 10.03.2013 15:29 Huonosti löytyy tietoa netistä W212 mallin huoltamisesta, joten ajattelin laittaa kokemuksiani.
Tein perushuollon, ilmansuodatin, öljynsuodatin, raitisilmasuodatin, öljyt sekä tietenkin huoltomittarin nollauksen. Samassa yhteydessä vaihdoin uuden akun koska webasto on aika kovassa käytössä sekä termostaatin koska lämmöt jäi alle 80 asteen ja pakkasella moottoritiellä laski 60 asteeseen. Tässä listaa huomioista ja kokemuksista
- Öljyn suhteen on nirsompi kuin aikaisemmat mallit. Nyt vaatii MB approval 229.51 kun aikaisempiin kelpasi 229.50. Approval numero löytyy ainakin Mobilin öljypöniköiden etiketistä. Mobilin ESP Formula 5W-30 on tuota 229.51 tavaraa ja sillä huoltoväli-ilmaisin antoi 25000km vaihtoväliksi (se kysyy nollatessa mitä öljyä laitoit).
- Mersu suosittaa imuvaihtoa. Ennen otin aina propun kautta, mutta tällä sivustolla moni on kehunut imuvaihtoa ja kun Mersukin sitä suosittaa, niin koetinpa minäkin. Imupumppu Motonetistä 19,90€, toimii hyvin, vaihto helppoa ja joka tippa tuli talteen.
- Öljynsuodatin sijaitsee helpossa paikassa, mutta sen kanssa täytyy olla huolellinen: Mersu on tehnyt suodattimen pidikkeen jalan kantaosan ohuesta muoviritilästä (paljon hauraampi kuin aikaisemmissa malleissa). termostaatin letku/sähköjohtonippu siinä suodatinkotelun vieressä aikaansaa sen, että suodatin tulee helposti työnnettyä pikkuisen vinoon reikäänsä, ja siitä kun pyöräyttää kerran niin "krunts" ja suodatinjalka on säpäleinä (opin kantapään kautta ) ja pikku muovisilppua suodatinkotelossa. Varaosana ei löytynyt mistään, ei kun vehoon uutta ostamaan. Ei ollut onneksi kuin 35€. Nyt siis letku/johtonippua nostaen uusi jalka paikoilleen ja nätisti meni. Rasituksen välttämiseksi öljytkää kaikki 3 tiivisterengasta todella hyvin.
- Ilmansuodatin löytyy moottoritilasta apukuskin puolelta. Kotelon kannen päällä on hyvää jäähdytystä varten auton "aivot", johon tulee aikamoinen määrä johtoja. Näitä ei onneksi tarvitse irroittaa (enkä virtapiikkien vuoksi missään tapauksessa suosittelekaan irroittamista), vaan koko mötiskö nousee kotelon kannen kanssa ylös kunhan katkoo ensin muutamat nippusiteet joilla johdot on kiinnitetty. Ilmansuodattimen vaihto vei noin 15 min.
- Raitisilmasuodatin ei ole enään moottoritilassa vaan apukuskin jalkatilassa. 3 ruuvia irti, jalkatilan suojus pois, lähellä lattianrajaa vasemmalla puolella oleva valkoinen liukukiinnike auki ja suodatin pois. Hyvin helppo homma, 15 min max.
Hinnat (tarvikkeena) ja vaihtovälit:
- Öljy 54,50/4l 25000km
- Öljynsuodatin 12,90€ 25000km
- raitisilmasuodatin 34,90€ 15000km
- ilmansuodatin n.40€ 75000km
- akun ja termostaatin vaihdosta kirjoitan erikseen.
W212 250CDI 2010
Ex. W203 Sportcoupe 2001
Ex. W203 Sportcoupe 2001