W212 huolto
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 17.02.2013 18:12
- Paikkakunta: Espoo
W212 huolto
Huonosti löytyy tietoa netistä W212 mallin huoltamisesta, joten ajattelin laittaa kokemuksiani.
Tein perushuollon, ilmansuodatin, öljynsuodatin, raitisilmasuodatin, öljyt sekä tietenkin huoltomittarin nollauksen. Samassa yhteydessä vaihdoin uuden akun koska webasto on aika kovassa käytössä sekä termostaatin koska lämmöt jäi alle 80 asteen ja pakkasella moottoritiellä laski 60 asteeseen. Tässä listaa huomioista ja kokemuksista
- Öljyn suhteen on nirsompi kuin aikaisemmat mallit. Nyt vaatii MB approval 229.51 kun aikaisempiin kelpasi 229.50. Approval numero löytyy ainakin Mobilin öljypöniköiden etiketistä. Mobilin ESP Formula 5W-30 on tuota 229.51 tavaraa ja sillä huoltoväli-ilmaisin antoi 25000km vaihtoväliksi (se kysyy nollatessa mitä öljyä laitoit).
- Mersu suosittaa imuvaihtoa. Ennen otin aina propun kautta, mutta tällä sivustolla moni on kehunut imuvaihtoa ja kun Mersukin sitä suosittaa, niin koetinpa minäkin. Imupumppu Motonetistä 19,90€, toimii hyvin, vaihto helppoa ja joka tippa tuli talteen.
- Öljynsuodatin sijaitsee helpossa paikassa, mutta sen kanssa täytyy olla huolellinen: Mersu on tehnyt suodattimen pidikkeen jalan kantaosan ohuesta muoviritilästä (paljon hauraampi kuin aikaisemmissa malleissa). termostaatin letku/sähköjohtonippu siinä suodatinkotelun vieressä aikaansaa sen, että suodatin tulee helposti työnnettyä pikkuisen vinoon reikäänsä, ja siitä kun pyöräyttää kerran niin "krunts" ja suodatinjalka on säpäleinä (opin kantapään kautta ) ja pikku muovisilppua suodatinkotelossa. Varaosana ei löytynyt mistään, ei kun vehoon uutta ostamaan. Ei ollut onneksi kuin 35€. Nyt siis letku/johtonippua nostaen uusi jalka paikoilleen ja nätisti meni. Rasituksen välttämiseksi öljytkää kaikki 3 tiivisterengasta todella hyvin.
- Ilmansuodatin löytyy moottoritilasta apukuskin puolelta. Kotelon kannen päällä on hyvää jäähdytystä varten auton "aivot", johon tulee aikamoinen määrä johtoja. Näitä ei onneksi tarvitse irroittaa (enkä virtapiikkien vuoksi missään tapauksessa suosittelekaan irroittamista), vaan koko mötiskö nousee kotelon kannen kanssa ylös kunhan katkoo ensin muutamat nippusiteet joilla johdot on kiinnitetty. Ilmansuodattimen vaihto vei noin 15 min.
- Raitisilmasuodatin ei ole enään moottoritilassa vaan apukuskin jalkatilassa. 3 ruuvia irti, jalkatilan suojus pois, lähellä lattianrajaa vasemmalla puolella oleva valkoinen liukukiinnike auki ja suodatin pois. Hyvin helppo homma, 15 min max.
Hinnat (tarvikkeena) ja vaihtovälit:
- Öljy 54,50/4l 25000km
- Öljynsuodatin 12,90€ 25000km
- raitisilmasuodatin 34,90€ 15000km
- ilmansuodatin n.40€ 75000km
- akun ja termostaatin vaihdosta kirjoitan erikseen.
Tein perushuollon, ilmansuodatin, öljynsuodatin, raitisilmasuodatin, öljyt sekä tietenkin huoltomittarin nollauksen. Samassa yhteydessä vaihdoin uuden akun koska webasto on aika kovassa käytössä sekä termostaatin koska lämmöt jäi alle 80 asteen ja pakkasella moottoritiellä laski 60 asteeseen. Tässä listaa huomioista ja kokemuksista
- Öljyn suhteen on nirsompi kuin aikaisemmat mallit. Nyt vaatii MB approval 229.51 kun aikaisempiin kelpasi 229.50. Approval numero löytyy ainakin Mobilin öljypöniköiden etiketistä. Mobilin ESP Formula 5W-30 on tuota 229.51 tavaraa ja sillä huoltoväli-ilmaisin antoi 25000km vaihtoväliksi (se kysyy nollatessa mitä öljyä laitoit).
- Mersu suosittaa imuvaihtoa. Ennen otin aina propun kautta, mutta tällä sivustolla moni on kehunut imuvaihtoa ja kun Mersukin sitä suosittaa, niin koetinpa minäkin. Imupumppu Motonetistä 19,90€, toimii hyvin, vaihto helppoa ja joka tippa tuli talteen.
- Öljynsuodatin sijaitsee helpossa paikassa, mutta sen kanssa täytyy olla huolellinen: Mersu on tehnyt suodattimen pidikkeen jalan kantaosan ohuesta muoviritilästä (paljon hauraampi kuin aikaisemmissa malleissa). termostaatin letku/sähköjohtonippu siinä suodatinkotelun vieressä aikaansaa sen, että suodatin tulee helposti työnnettyä pikkuisen vinoon reikäänsä, ja siitä kun pyöräyttää kerran niin "krunts" ja suodatinjalka on säpäleinä (opin kantapään kautta ) ja pikku muovisilppua suodatinkotelossa. Varaosana ei löytynyt mistään, ei kun vehoon uutta ostamaan. Ei ollut onneksi kuin 35€. Nyt siis letku/johtonippua nostaen uusi jalka paikoilleen ja nätisti meni. Rasituksen välttämiseksi öljytkää kaikki 3 tiivisterengasta todella hyvin.
- Ilmansuodatin löytyy moottoritilasta apukuskin puolelta. Kotelon kannen päällä on hyvää jäähdytystä varten auton "aivot", johon tulee aikamoinen määrä johtoja. Näitä ei onneksi tarvitse irroittaa (enkä virtapiikkien vuoksi missään tapauksessa suosittelekaan irroittamista), vaan koko mötiskö nousee kotelon kannen kanssa ylös kunhan katkoo ensin muutamat nippusiteet joilla johdot on kiinnitetty. Ilmansuodattimen vaihto vei noin 15 min.
- Raitisilmasuodatin ei ole enään moottoritilassa vaan apukuskin jalkatilassa. 3 ruuvia irti, jalkatilan suojus pois, lähellä lattianrajaa vasemmalla puolella oleva valkoinen liukukiinnike auki ja suodatin pois. Hyvin helppo homma, 15 min max.
Hinnat (tarvikkeena) ja vaihtovälit:
- Öljy 54,50/4l 25000km
- Öljynsuodatin 12,90€ 25000km
- raitisilmasuodatin 34,90€ 15000km
- ilmansuodatin n.40€ 75000km
- akun ja termostaatin vaihdosta kirjoitan erikseen.
E200CDI BE 2010 (W212)
- vastanlid
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 12.06.2012 11:47
- Paikkakunta: Pohjanmaa (Vaasa-Kokkola)
Re: W212 huolto
Kiitos neuvoista. Mistä sait tiedon, että raitisilmasuodatin vaihdetaan 15 tkm välien vai oliko kirjoitusvirhe?
Huoltovälihän on 25 tkm, joten tuo 15 tkm ihmetytti.- raitisilmasuodatin 34,90€ 15000km
- J
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 17.02.2013 18:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: W212 huolto
Vaihtovälit kysyin Veholta, suodattimen pakkauksessa oli sama ilmoitus. Huoltoväli riippuu siitä mitä öljyä laitat.
E200CDI BE 2010 (W212)
Re: W212 huolto
212:ssa ei enää ole mittatikun putkea joka olisi suunniteltu öljyn imemiseen.- Mersu suosittaa imuvaihtoa.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 17.02.2013 18:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: W212 huolto
??? Kyllä minun W212:ssa on ihan normaali mittatikun putki johon sopi ongelmitta imuvaihtajan letku. Mitattuna ulostullut öljymäärä oli täysi satsi.
E200CDI BE 2010 (W212)
Re: W212 huolto
Työnsitkö letkun mittatikun putken pohjaan saakka ? Miksei se niin onnistukin, mutta putkea ei enää ole tehty imuvaihtoa varten eli niin että laitetaan imuputki sen suulle ja vedetään öljyt siitä pois.
wiimax.fi
- vastanlid
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 12.06.2012 11:47
- Paikkakunta: Pohjanmaa (Vaasa-Kokkola)
Re: W212 huolto
Terve,Ikuinen Mersumies kirjoitti:Vaihtovälit kysyin Veholta, suodattimen pakkauksessa oli sama ilmoitus. Huoltoväli riippuu siitä mitä öljyä laitat.
Niin puhuin siis raitisilmasuodattimesta (combination filter), en öljyistä. Sen vaihtoväli ei ole 15 tkm, laittoipa mitä öljyä tahansa.
- J
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 17.02.2013 18:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: W212 huolto
Letku työnnetään öljypohjaan saakka, netistä löytyvien kuvien mukaan putken alapäässä on öljypohjan "alin kohta", joka mahdollistaa sen että kaikki kama saadaan talteen. Imuri Motonetistä 19,90€ ja käytössä ei ollut ongelmia.
E200CDI BE 2010 (W212)
Re: W212 huolto
Juu. Olen olettanut että tikun putken rakenteen muuttamisen myötä ei enää suositella öljyn imemistä sen kautta, mutta näköjään se onnistuu tuolla tavalla.
Joka tapauksessa typerä muutos.
Joka tapauksessa typerä muutos.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 17.02.2013 18:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: W212 huolto
Ilmaisin itseäni ehkä huonosti. Tarkoitin siis sitä, että tuntuisi pöhköltä viedä autoa erikseen pelkkään raitisilmasuodatinvaihtoon jos öljynvaihtoon on vielä 10000 matkaa. Siitä tuo 25000 huoltoväli. Suodattimen valmistajan ohjeen mukaan vaihtoväli on 15000, mutta varmaan tuohon on saatavilla pidemmälläkin huoltovälillä varustettuja suodattimia. Itse vaihdan mielummin useammin kuin että venytän mahdollisimman pitkään, kyseessä on kuitenkin halpa kulutustavara.vastanlid kirjoitti:Terve,Ikuinen Mersumies kirjoitti:Vaihtovälit kysyin Veholta, suodattimen pakkauksessa oli sama ilmoitus. Huoltoväli riippuu siitä mitä öljyä laitat.
Niin puhuin siis raitisilmasuodattimesta (combination filter), en öljyistä. Sen vaihtoväli ei ole 15 tkm, laittoipa mitä öljyä tahansa.
E200CDI BE 2010 (W212)
- vastanlid
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 12.06.2012 11:47
- Paikkakunta: Pohjanmaa (Vaasa-Kokkola)
Re: W212 huolto
Ok, riippuu varmaan sitten suodattimesta. Aktiivihiilisuodatin on se merkkiliikkeen suodatin (212 830 00 18) ja maksaa 79,- eur. Ainoa mitä löysin intervalliksi sille olisi joka toinen vuosi, mutta saksastahan tuon saa huomattavasti halvemmalla (29,- eur / MANN), joten vaihtanen joka vuosi.
- J
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
Re: W212 huolto
Raitisilmasuodattimen vaihtoväli on 50tkm. Ja orkkissuodatin näyttää sen hyvin kestävän asfalttitie ajeluilla.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su 17.02.2013 18:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: W212 huolto
Asiasta toiseen, suurkiitos sinulle vastanlid vinkistäsi tuohon jakoketjun tehtaan takaisinkutsuun. Vastasin tähän jo kyseisessä topicissa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=132110" onclick="window.open(this.href);return false; , kun osasin kysyä Veholta asiaa täsmällisesti, niin kuuluihan minulle tuollainen. olisi ollut kallis pieti ilman vinkkiäsi. Kiitokset!!
E200CDI BE 2010 (W212)
- vastanlid
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 12.06.2012 11:47
- Paikkakunta: Pohjanmaa (Vaasa-Kokkola)
Re: W212 huolto
Kiitos. Nyt tiedetään tämäkin.markoala kirjoitti:Raitisilmasuodattimen vaihtoväli on 50tkm. Ja orkkissuodatin näyttää sen hyvin kestävän asfalttitie ajeluilla.
- J
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 31.08.2013 23:11
Re: W212 huolto
Moi,
Kuinka tuon w212 huoltomittari nollataan?
Kiitokset muuten hyvistä vinkeistä
Kuinka tuon w212 huoltomittari nollataan?
Kiitokset muuten hyvistä vinkeistä
- vastanlid
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 12.06.2012 11:47
- Paikkakunta: Pohjanmaa (Vaasa-Kokkola)
Re: W212 huolto
Moi,
Näin onnistuu nollaus:
http://www.benzworld.org/forums/w212-e- ... cator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Näin onnistuu nollaus:
http://www.benzworld.org/forums/w212-e- ... cator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- J
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
- vastanlid
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 12.06.2012 11:47
- Paikkakunta: Pohjanmaa (Vaasa-Kokkola)
Re: W212 huolto
tupla viesti, sorry...
- J
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
- vastanlid
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 12.06.2012 11:47
- Paikkakunta: Pohjanmaa (Vaasa-Kokkola)
Re: W212 huolto
Tuli oma huoltokin tehtyä kesän aikana, joten voinen hieman kommentoida kokemuksieni pohjalta:
--------------------------------
Tilaa on vähän mutta, silti riittävästi: .
--------------------------------
--------------------------------
--------------------------------
Naftasuodattimen vaihto meni kuten aiemmissakin malleissa, eli helposti ja uutta suodatinta ei tarvitse täyttää.
--------------------------------
Jarrunesteet myös vaihdoin ja käytin DOT 5.1 nestettä. Vaihtoon meni yhteensä noin 1.5 litraa, joka on reilusti enemmän kuin WIS suosittaa. Menin järjestyksessä oikea taka => vasen taka => oikea etu => vasen etu. Käytin Motonetin paineilmajarrunesteen vaihtajaa ja hyvin meni yksinkin.
Eipä muuta tällä erää...
Kyllä. Imuvaihto on suositeltu WIS:ssa ja toimii hienosti. Letku mittatikunputken kautta öljypohjan pohjaan saakka. Suodatin tulee olla avattu ennen imua, jotta kaikki öljy on valunut öljypohjaan.- Mersu suosittaa imuvaihtoa. Ennen otin aina propun kautta, mutta tällä sivustolla moni on kehunut imuvaihtoa ja kun Mersukin sitä suosittaa, niin koetinpa minäkin. Imupumppu Motonetistä 19,90€, toimii hyvin, vaihto helppoa ja joka tippa tuli talteen.
--------------------------------
Tässä en nähnyt mitään mahdollisuutta rikkoa suodatinjalkaa, koska suodatinhan on asennettu tietysti jalkaan jo ennen pesään ruuvausta:- Öljynsuodatin sijaitsee helpossa paikassa, mutta sen kanssa täytyy olla huolellinen: Mersu on tehnyt suodattimen pidikkeen jalan kantaosan ohuesta muoviritilästä (paljon hauraampi kuin aikaisemmissa malleissa). termostaatin letku/sähköjohtonippu siinä suodatinkotelun vieressä aikaansaa sen, että suodatin tulee helposti työnnettyä pikkuisen vinoon reikäänsä, ja siitä kun pyöräyttää kerran niin "krunts" ja suodatinjalka on säpäleinä (opin kantapään kautta ) ja pikku muovisilppua suodatinkotelossa. Varaosana ei löytynyt mistään, ei kun vehoon uutta ostamaan. Ei ollut onneksi kuin 35€. Nyt siis letku/johtonippua nostaen uusi jalka paikoilleen ja nätisti meni. Rasituksen välttämiseksi öljytkää kaikki 3 tiivisterengasta todella hyvin.
Tilaa on vähän mutta, silti riittävästi: .
--------------------------------
Nippusiteitä ei tarvitse katkoa, vaan kiinnittimet saa irti siten, että nippusiteet ja johdot ovat yhdessä: .- Ilmansuodatin löytyy moottoritilasta apukuskin puolelta. Kotelon kannen päällä on hyvää jäähdytystä varten auton "aivot", johon tulee aikamoinen määrä johtoja. Näitä ei onneksi tarvitse irroittaa (enkä virtapiikkien vuoksi missään tapauksessa suosittelekaan irroittamista), vaan koko mötiskö nousee kotelon kannen kanssa ylös kunhan katkoo ensin muutamat nippusiteet joilla johdot on kiinnitetty.
--------------------------------
Juuri näin. Vaihtoväli WIS:n mukaan 50000tkm tai 2 vuotta, mutta sehän jo tuli jo aiemmin selväksi.- Raitisilmasuodatin ei ole enään moottoritilassa vaan apukuskin jalkatilassa. 3 ruuvia irti, jalkatilan suojus pois, lähellä lattianrajaa vasemmalla puolella oleva valkoinen liukukiinnike auki ja suodatin pois. Hyvin helppo homma, 15 min max.
--------------------------------
Naftasuodattimen vaihto meni kuten aiemmissakin malleissa, eli helposti ja uutta suodatinta ei tarvitse täyttää.
--------------------------------
Jarrunesteet myös vaihdoin ja käytin DOT 5.1 nestettä. Vaihtoon meni yhteensä noin 1.5 litraa, joka on reilusti enemmän kuin WIS suosittaa. Menin järjestyksessä oikea taka => vasen taka => oikea etu => vasen etu. Käytin Motonetin paineilmajarrunesteen vaihtajaa ja hyvin meni yksinkin.
Eipä muuta tällä erää...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- J
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
W205 200CDI -19 (ex. S213 200CDI -18, W212 220CDI -10, W212 200CDI -10, W211 220 CDI -08, W211 200CDI -08 + 6 muuta M-B:tä, BMW X6 -09, BMW X5 -08, BMW 740)
Re: W212 huolto
Löytyyköhän jostain infoa, montako litraa öljyä pitäisi mennä E200 W212 (ben 2.0l T)? Löysin yhden taulukon ja tämän mukaan 5.5l + suodatin. Veho on aiemmin laittanut 6.3l, joten mielestäni liikaa..Ikuinen Mersumies kirjoitti: - Öljy 54,50/4l 25000km
.
Ja toinen kysymys (tosin ehkä kuulunee toiseen ketjuun): löytyyköhän Pk seudulta softaus apuja kulkupuoleen?
Re: W212 huolto
Nimimerkki CDI203 noita on värkäillytMese_amg kirjoitti:Löytyyköhän jostain infoa, montako litraa öljyä pitäisi mennä E200 W212 (ben 2.0l T)? Löysin yhden taulukon ja tämän mukaan 5.5l + suodatin. Veho on aiemmin laittanut 6.3l, joten mielestäni liikaa..Ikuinen Mersumies kirjoitti: - Öljy 54,50/4l 25000km
.
Ja toinen kysymys (tosin ehkä kuulunee toiseen ketjuun): löytyyköhän Pk seudulta softaus apuja kulkupuoleen?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W212 huolto
Kiitos. Laitanpa viestiä.Nimimerkki CDI203 noita on värkäillyt
Re: W212 huolto
Tuota..tuota, tunnus varmaan toiminnassa, mutta YV näyttävät olevan meikäläisen "lähtevät" laatikossa, joten oletan ettei YVt lähde(?). Yritin etsiä apuja sivustolta ts. olisiko joku "täppä päällä" tms kiusaamassa, mutta enpä löytänyt. Tuo puh.nro ei taida olla enää toiminnassa..Mese_amg kirjoitti:Kiitos. Laitanpa viestiä.Nimimerkki CDI203 noita on värkäillyt
Re: W212 huolto
Ei se lähde sieltä ennen kuin CDI203 lukee sen.Mese_amg kirjoitti:Tuota..tuota, tunnus varmaan toiminnassa, mutta YV näyttävät olevan meikäläisen "lähtevät" laatikossa, joten oletan ettei YVt lähde(?). Yritin etsiä apuja sivustolta ts. olisiko joku "täppä päällä" tms kiusaamassa, mutta enpä löytänyt. Tuo puh.nro ei taida olla enää toiminnassa..Mese_amg kirjoitti:Kiitos. Laitanpa viestiä.Nimimerkki CDI203 noita on värkäillyt
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W212 huolto
aah..ok. Sorryarska10 kirjoitti:Ei se lähde sieltä ennen kuin CDI203 lukee sen.Mese_amg kirjoitti:Tuota..tuota, tunnus varmaan toiminnassa, mutta YV näyttävät olevan meikäläisen "lähtevät" laatikossa, joten oletan ettei YVt lähde(?). Yritin etsiä apuja sivustolta ts. olisiko joku "täppä päällä" tms kiusaamassa, mutta enpä löytänyt. Tuo puh.nro ei taida olla enää toiminnassa..Mese_amg kirjoitti:Kiitos. Laitanpa viestiä.Nimimerkki CDI203 noita on värkäillyt
Re: W212 huolto
Itselleni vastaten, öljymäärä (6,3l )oikea suodattimen kanssaMese_amg kirjoitti:Löytyyköhän jostain infoa, montako litraa öljyä pitäisi mennä E200 W212 (ben 2.0l T)? Löysin yhden taulukon ja tämän mukaan 5.5l + suodatin. Veho on aiemmin laittanut 6.3l, joten mielestäni liikaa..Ikuinen Mersumies kirjoitti: - Öljy 54,50/4l 25000km
.
Re: W212 huolto
Lainataas tätä threadiä; Kyselin E 350 CDI:n A-huoltoa parista paikasta, molemmat virallisia mersuliikkeitä joilla pääsy sähköiseen huoltokirjaan. Toinen tarjosi pelkän öljyn ja -suodattimen vaihdon, toinen lisäksi ilman-, polttoaineen- ja raitisilmasuodattimen vaihdot. Kyselin pelkän öljynvaihdon tarjonneelta, että eikö noita muitakin suodattimia pitäisi vaihtaa välillä, niin ei kuulemma pidä, jos ei ole mitään numeroa A-kirjaimen perässä.
Auton huoltohistoria on papereiden mukaan seuraava (nyt mittarissa n. 163tkm):
23717km öljyt + suodatin
48062km öljyt + suodatin, jarrupalat
73446km öljyt + suodatin, jarruneste
96349km öljyt + suodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin
115557km öljyt + suodatin, vaihteistoöljy (itse pyydetty), jarruneste, raitisilmasuodatin
139579km öljyt + suodatin
Kaikki huollot merkkiliikkeessä, vaihtaako ne noita ihan fiilispohjalta vai miten? Vai jääkö niitä merkitsemättä tuonne sähköiseen huoltokirjaan?
Noista kahdesta ym. tarjouksesta valitsin sen, joka sisälsi myös ilman-, polttoneste- ja raitisilmasuodattimien vaihdot.
e: mitkä muuten ovat polttoainesuodattimen ja jarrunesteen vaihtovälit?
Auton huoltohistoria on papereiden mukaan seuraava (nyt mittarissa n. 163tkm):
23717km öljyt + suodatin
48062km öljyt + suodatin, jarrupalat
73446km öljyt + suodatin, jarruneste
96349km öljyt + suodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin
115557km öljyt + suodatin, vaihteistoöljy (itse pyydetty), jarruneste, raitisilmasuodatin
139579km öljyt + suodatin
Kaikki huollot merkkiliikkeessä, vaihtaako ne noita ihan fiilispohjalta vai miten? Vai jääkö niitä merkitsemättä tuonne sähköiseen huoltokirjaan?
Noista kahdesta ym. tarjouksesta valitsin sen, joka sisälsi myös ilman-, polttoneste- ja raitisilmasuodattimien vaihdot.
e: mitkä muuten ovat polttoainesuodattimen ja jarrunesteen vaihtovälit?
Re: W212 huolto
Ellei halua katsella huurtuvia laseja kylmemmillä / kosteammilla keleillä on syytä vaihtaa raitisilmasuodatin kerran vuodessa. Tuntuu 212 olevan herkkä sen suhteen.vastanlid kirjoitti:Kiitos. Nyt tiedetään tämäkin.markoala kirjoitti:Raitisilmasuodattimen vaihtoväli on 50tkm. Ja orkkissuodatin näyttää sen hyvin kestävän asfalttitie ajeluilla.
Yllättävän paljon on autoja joilla ajettu yli 150000 ja sinä aikana vaihdettu esim. ilmansuodatin ja polttoainesuodatin vain kerran. Tiedä sitten onko se OK kun vaihtovälien mukaan voi olla mahdollista, kun kuitenkin ilmansuodatin/suodattimet on 100000 ajettuna monestikin umpitukossa. Huolenpitosopimus on yksi sana joka sylettää...tj86430 kirjoitti:Kaikki huollot merkkiliikkeessä, vaihtaako ne noita ihan fiilispohjalta vai miten?
Tulee myös tilanteita joissa lasketaan pyydettäessä asiakkaalle tarjous huollosta, palautteena tulee maininta siitä että merkkihuollon tarjous on niin ja niin paljon halvempi.
Sitten kun selvitellään mitä mikin tarjous sisältää on vaikea saada asiakas ymmärtämään että hyvä olisi ne 140000 ajetut automaattivaihteistoöljytkin vaihtaa, ja 5 vuotta / 80000 km ajettu moottorin ilmansuodatin.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W212 huolto
Raitisilmasuodatin on todennäköisesti vaihdettu jokaisessa huollossa, koska se kuuluu merkkihuolloissa A ja B huollon sisältöön ja hintaan, siitä ei varmaan erillistä merkintää laiteta sähköiseen huoltokirjaan. Ja moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin vaihtoväli on 75tkm/4vuotta ja tässä tullaan tähän mistä olen aiemminkin täällä foorumilla puhunut, että auto ei välttämättä sano kaikkea mitä sille kannattaa tehdä, kuten tässä tapauksessa auto pyytää vain pelkän A huollon ilman että siihen vaihdettaisiin myös moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin, vaikka edellisestä vaihdosta on lähes se 75tkm, eli aina kannattaa olla itse perillä vaihtosuosituksista ja siitä mitä edellisissä huolloissa on tehty ja kirjattu sähköiseen huoltokirjaan jos haluaa huollattaa autoaan vähintäänkin huoltosuositusten mukaan. Samoin kun tuo milloin nuo suodattimet on eka kerran vaihdettu, niin valveutunut huoltoliike ja/tai asiakas olisi ne vaihtanut jo edellisessä huollossa joka oli vähää vaille 75tkm, meni tuossakin sen reilu 21tkm pitkäksi noiden vaihto suosituksesta. Ja nyt kun olet kysynyt kahdesta paikasta huoltoa niin toinen liike on ollut valveutunut ja mielestäni asiansa osaava koska on tajunnut ehdottaa nuo suodattimet vaihdettavaksi nyt vaikka 75tkm ei ihan vielä olekkaan tullut edellisestä vaihdosta kuluneeksi, mutta jos jätät ne seuraavaan huoltoon niinkuin toisen liikkeen kanssa olisi käynyt olisi mennyt niiden vaihto mennyt aika reippasti pitkäksi suosituksesta... Jarrunesteiden vaihtoväli taisi olla 50tkm/2vuotta. Peräöljytkin kannattas varmaan vaihtaa? Mulla ainakin omassa mersussa on käyttöohjekirjan lisäksi myös huolto-ohje vihko jossa on kerrottu eri huoltojuttujen suositus väleistä..tj86430 kirjoitti:Lainataas tätä threadiä; Kyselin E 350 CDI:n A-huoltoa parista paikasta, molemmat virallisia mersuliikkeitä joilla pääsy sähköiseen huoltokirjaan. Toinen tarjosi pelkän öljyn ja -suodattimen vaihdon, toinen lisäksi ilman-, polttoaineen- ja raitisilmasuodattimen vaihdot. Kyselin pelkän öljynvaihdon tarjonneelta, että eikö noita muitakin suodattimia pitäisi vaihtaa välillä, niin ei kuulemma pidä, jos ei ole mitään numeroa A-kirjaimen perässä.
Auton huoltohistoria on papereiden mukaan seuraava (nyt mittarissa n. 163tkm):
23717km öljyt + suodatin
48062km öljyt + suodatin, jarrupalat
73446km öljyt + suodatin, jarruneste
96349km öljyt + suodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin
115557km öljyt + suodatin, vaihteistoöljy (itse pyydetty), jarruneste, raitisilmasuodatin
139579km öljyt + suodatin
Kaikki huollot merkkiliikkeessä, vaihtaako ne noita ihan fiilispohjalta vai miten? Vai jääkö niitä merkitsemättä tuonne sähköiseen huoltokirjaan?
Noista kahdesta ym. tarjouksesta valitsin sen, joka sisälsi myös ilman-, polttoneste- ja raitisilmasuodattimien vaihdot.
e: mitkä muuten ovat polttoainesuodattimen ja jarrunesteen vaihtovälit?
Re: W212 huolto
Mielenkiintoista. Erikseen kysyin tuolta joka tarjosi vain öljynvaihtoa, että kuuluuko hintaan ilman-, polttoaine- tai raitisilmasuodattimen vaihto, ja vastaus oli ettei mikään näistä kuulu A-huoltoon: "Pelkkä A-huolto on: Huollon tarkastukset sekä moottoriöljyt + suodatin vaihto"nikopetterii kirjoitti:
Raitisilmasuodatin on todennäköisesti vaihdettu jokaisessa huollossa, koska se kuuluu merkkihuolloissa A ja B huollon sisältöön ja hintaan
Re: W212 huolto
Huoltokortin mukaan kuuluu "normaali pölyolosuhteisissa maissa" vain B-huoltoon ja sehän ei ole sama kuin 50tkm. Jonnekkin tänne vähän aika sitten sen huoltokortin laitoin, mutta en puhelimella edes yritä haulla löytää sitä.tj86430 kirjoitti:Mielenkiintoista. Erikseen kysyin tuolta joka tarjosi vain öljynvaihtoa, että kuuluuko hintaan ilman-, polttoaine- tai raitisilmasuodattimen vaihto, ja vastaus oli ettei mikään näistä kuulu A-huoltoon: "Pelkkä A-huolto on: Huollon tarkastukset sekä moottoriöljyt + suodatin vaihto"nikopetterii kirjoitti:
Raitisilmasuodatin on todennäköisesti vaihdettu jokaisessa huollossa, koska se kuuluu merkkihuolloissa A ja B huollon sisältöön ja hintaan
E: huoltolipuke 212:
https://mega.nz/#!Kc0n0KyZ!5aL1SUXlRTIc ... QgLaCxjSvg" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut noroljan, To 25.05.2017 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti