laitetaas nyt tännekki juttua, tosiaan kävi silleen et 124ses avain jäi jumiin lukkoon, rattilukko päällä ja sit se avain katkes sinne lukkoon. tuli tota muutama tunti kelailtua mitä sille tekis mut tein sit silleen et ajoin rälläkällä sen mustan murtosuojaholkin kahtia ja väänsin sen isol ruuvaril irti ja sit repäsin sen lukon irti putkipihdeillä. tuo oli loppupeleissä aika kivuton homma sit, kesti alle 5 min ja mitään ei tarvinu hajottaa paitsi tietty se musta metalliholkki mut evvk. virtalukon pohja jäi ehjäks eli sit vaan napsautti toisen lukon paikalleen ja seoli siinä, et tota tapaa mä suosittelisin jos nyt jollain on sama ongelma..
¤#%¤#nan virtalukko
Re: ¤#%¤#nan virtalukko
mooze kirjoitti:laitetaas nyt tännekki juttua, tosiaan kävi silleen et 124ses avain jäi jumiin lukkoon, rattilukko päällä ja sit se avain katkes sinne lukkoon. tuli tota muutama tunti kelailtua mitä sille tekis mut tein sit silleen et ajoin rälläkällä sen mustan murtosuojaholkin kahtia ja väänsin sen isol ruuvaril irti ja sit repäsin sen lukon irti putkipihdeillä. tuo oli loppupeleissä aika kivuton homma sit, kesti alle 5 min ja mitään ei tarvinu hajottaa paitsi tietty se musta metalliholkki mut evvk. virtalukon pohja jäi ehjäks eli sit vaan napsautti toisen lukon paikalleen ja seoli siinä, et tota tapaa mä suosittelisin jos nyt jollain on sama ongelma..
Sinähän nopeasti sen olet saanut auki Ja ilman muita kosmeettisia vaurioita? Itselläni kului tovi enempi aikaa ja muovilevy virtalukon ympärillä sai ikävän naarmun. Se panta on muuten aika, etten sanoisi karkaistua terästä.
Sinähän nopeasti sen olet saanut auki Ja ilman muita kosmeettisia vaurioita?...
siis tosiaan kuten sanottu joutu sitä hetken kelailemaan.. jonku 4 tuntii siin istuskelin ja pyörittelin uutta lukkopesä+lukkorunko asetelmaa kädessä et miten vanhan parhaiten ottais irti.. loppupeleissä varsinaiseen hommaan sit meni ihan vaan pari minuuttia eikä ees tarvinu koskee siihen runkoon. mut niin aina, hyvin suunniteltu on jo melkein tehty. tossa mietin et nyt kun mullon tosta kojelaudasta viel alaverhoilut irti ja näyttää tosiaan siltä etten oo ainut jolle tällänen ongelma on sattunut, josko ottais tosta pari valokuvaa ja piirtelis photoshopilla siihen et miten se rälläköinti helpommin onnistuu, nyt kun sitä tuli vähän tuli harjoteltua ja mietittyä... Ja laittaa vaikka kuvitus tonne mun webbisivuille ja linkki tähän threadiin. niin jospa vaikka säästäis joltain ton neljän tunnin miettimisrupeaman ja se pääsis suoraan asiaan.. vois säästyy jokunen sata kirosanaa
siis tosiaan kuten sanottu joutu sitä hetken kelailemaan.. jonku 4 tuntii siin istuskelin ja pyörittelin uutta lukkopesä+lukkorunko asetelmaa kädessä et miten vanhan parhaiten ottais irti.. loppupeleissä varsinaiseen hommaan sit meni ihan vaan pari minuuttia eikä ees tarvinu koskee siihen runkoon. mut niin aina, hyvin suunniteltu on jo melkein tehty. tossa mietin et nyt kun mullon tosta kojelaudasta viel alaverhoilut irti ja näyttää tosiaan siltä etten oo ainut jolle tällänen ongelma on sattunut, josko ottais tosta pari valokuvaa ja piirtelis photoshopilla siihen et miten se rälläköinti helpommin onnistuu, nyt kun sitä tuli vähän tuli harjoteltua ja mietittyä... Ja laittaa vaikka kuvitus tonne mun webbisivuille ja linkki tähän threadiin. niin jospa vaikka säästäis joltain ton neljän tunnin miettimisrupeaman ja se pääsis suoraan asiaan.. vois säästyy jokunen sata kirosanaa
Re: ¤#%¤#nan virtalukko
Tuttu tilanne kanssa viime kesältä porukoitten autosta.mooze kirjoitti:124ses avain jäi jumiin lukkoon, rattilukko päällä ja sit se avain katkes sinne lukkoon
Ja oli ,s**tana, apaut vuoden vanha paikalliselta "Veholta" eli Auto-Sunilta ostettu lukko, mut kuittia ei tietenkään ollu tallessa joten se siitä kahen vuuen takuusta! Perkele! No ei muuta ku Pösöllä Mikkelin lukkosepiltä hakemaan uus lukko sarjotettuna ja muut kilkkeet. Sitte sitä laikkaa ja isoa meisseliä kuten moozekin kerto tehneensä. Mutta kyllä vieläkin pännii tuo että merkkiliikkeestä ostettu lukko ottaa ja menee noin nopeesti juntturiin.... sehän oli alkujaanki ollu ehkä hieman "kantikas" liikkeissään, mut eipä tullu valitettua. Siellä Mikkelin lukkosepillä suosittelivat tarvikelukkoa, koska siinä on kuulemma kestävämpi mekanismi, mut eipä niillä sillo sattunu olee yhtään sellasta hyllyssä joten oli tyytyminen alkuperäisosaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)